تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798147393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۷۰ درصد فاغ التحصیلان معماری بیکارند/جذب دانشجو متوقف شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس کانون صنفی معماران ایران:
۷۰ درصد فاغ التحصیلان معماری بیکارند/جذب دانشجو متوقف شود

مسابقه معماری


شناسهٔ خبر: 3669022 - شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
استانها > قزوین

قزوین- رئیس کانون صنفی معماران ایران گفت: بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان معماری کشور بیکارند و وزارت علوم باید پذیرش بدون برنامه دانشجویان این رشته را متوقف کند. محمدرضا نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برگزاری همایش ملی توسعه محله های شهری گفت: معماری و شهرسازی شهرهای ما دچار دگرگونی بی امانی شده که هویت، فرهنگ، تاریخ و حتی تمدن ما را به ورطه نابودی می کشاند. وی افزود: معماری ما دچار گردابی با قدرت تخریب بسیار سریع شده است و با این روند، نگران یک برهوت بی هویت شهری در اینده ای نه چندان دور هستیم زیرا این خطر برای شهرهای تاریخی چون قزوین دوچندان است و با سکوت جامعه معماری و شهرسازی و هدف گذاری غلط مسئولین شهری موجب شده همه ما در این راه خطا سهیم باشیم و امضای خیانت معماران و شهرسازان در پروژه شهری، کاری نابخشودنی از خودمان برای نسل فردا خواهد بود. نوروزیان گفت: دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران اقای حناچی با اقدامات و موضع گیری های خوب، سازنده و قاطع تلاش های ارزنده ای انجام داده و برای نمونه مصوبات شورای عالی معماری و شهر سازی در مواردی چون جلوگیری از تخریب محله تاریخی بلاغی، زمین خواری در هفت سنگان و ممنوعیت برج و بلندمرتبه سازی در شهرهایی مانند قزوین از اقدامات شجاعانه است.

رئیس کانون صنفی معماران ایران یادآورشد: در کنار این کارهای انجام شده که کافی نیست وظیفه سازمانها، صنف معماران، اصناف تخصصی و سازمانهای مردم نهاد پیگیری این مصوبات است و هنگامی که در بخش میانی نتوانیم دستورات درست بالادستی را به خوبی عملی کنیم تمام آنها نیمه تمام خواهد ماند. وی در خصوص برگزاری همایش ملی توسعه محله های شهری اظهارداشت: همایش را برای نمایش نباید برگزار کرد به همین دلیل این همایش در ادامه دو برنامه سال گذشته در قزوین با حضور اساتید و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد. نوروزیان تصریح کرد: انجمن صنفی مهندسان معمار بعد از برگزاری دو همایش در اردیبهشت و خرداد سال گذشته و مکاتبه با معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی سمینارهای محلی در خصوص بافت تاریخی بلاغی قزوین برگزار شد که بیش از۸۰ نفر از معماران و شهرسازان قزوین داوطلبانه برای بازآفرینی و ساماندهی بافت تاریخی بلاغی اعلام آمادگی کردند. ۷۰ درصد فارغ التحصیلان معماری بیکارند رئیس انجمن صنفی مهندسان معمار استان قزوین اظهارداشت: دچار رخوت بی زمانی شده ایم و صنف معماری دیگر کارکرد خود را از دست داده و اگر تا سال گذشته ۶۰ درصد فارغ التحصیلان معماری بیکار بودند، اکنون این رقم به بیش از ۷۰ درصدرسیده لذا وزارت علوم باید پاسخ دهد با این صنف در طول ۱۰ سال گذشته چه کرده است.

وی اضافه کرد: رشته معماری که در سال ۱۳۷۵ در کل ایران در دانشگاههای سراسری و آزاد ۱۰۰۰ نفر جذب می کرد در سال گذشته فقط در استان قزوین بیش از ۲۰ هزار نفر جذب کرد و اگر از همین امسال ورودی رشته معماری را در دانشگاهها متوقف کنند تا ۲۰ سال دیگر هم کشور نیاز به مهندس معمار نخواهد داشت لذا از وزارت علوم انتظار داریم سوت پایان این مسابقه دانشجو پذیری را به صدا درآورد. نوروزیان اظهارداشت: با برهم خوردن عرضه و تقاضا در این صنف عوامل تخریب آن را در شهرها مشاهده می کنیم و این که دنبال مدرک گرایی بر. یم و کسی کاغذی را به عنوان مدرک معماری داشته باشد آن هم با سطح علمی بسیار نازل دیگر چه توقعی خواهیم داشت که شهرهای ما و محله های شهری به وضعیت کنونی نرسد. وی گفت: ما مفاهیم را هم تخریب کرده ایم واژه توسعه اکنون از هر تریبون شنیده می شود و آنچه مردم ازتوسعه در ذهنشان شکل می گیرد تخریب فضای سبز، بافتهای تاریخی، محله های شهری و پایگاههای اجتماعی سرکوب شده توسط انسان است. نوروزیان تصریح کرد: توسعه را با رشد و ساخت و ساز بی محابا، ایجاد پلهای ویرانگر و امثالهم اشتباه گرفته ایم در حالی که توسعه محله های شهری به معنی بالابردن کیفیت زندگی انسان و احترام به قوانین معماری و شهرسازی است و باتخریب مفاهیم در عملکرد مان دچار همان تخریب خواهیم شد و این بسیار خطرناک است و ما در حال نابودی خودمان با سرمایه های عمومی هستیم. وی بیان کرد: در چند دهه گذشته واژه «هم محله ای» در ذهن ما رنگ و رونقی داشت اما باید بپذیریم امروز این واژه کم فروغ و تاریک است و دیگر رنگی در ذهنمان نداشته و سوسو هم نمیزند و هم محله ای در حال اغماست فقط با تصمیم و اقدامات اشتباه خودمان همین مصیبت بر سر مفهوم همشهری هم رخ خواهد داد و اگر برای مفهوم هم وطن هم اتفاق بیفتد، خطری بزرگ کیان ما را تهدید خواهد کرد. نوروزیان گفت: اینکه دخل و تصرف در عرصه و ارتفاع محله های شهری بدون تفکر و صرفا جهت کسب درآمد بیشتر انجام می دهیم و به شهرها نگاهی کاسب کارانه و مانند یک صندوق پول بی حساب نگاه می کنیم انگار بر سر شاخه نشستیم و بن می بریم.

رئیس انجمن صنفی مهندسان معمار استان قزوین تصریح کرد: اگر نتوانیم ترمز این ماشین گرایی را بکشیم، سقوط سرمایه اجتماعی و انسانی شهرهای ما حتمی خواهد بود اما امیدواریم تلاشهای اصناف و تشکلها، انجمن های مردم نهاد و سازمانهای دولتی همسو بتواند این سایه سیاه تخریب هویت شهرهایمان را از سر این مرز و بوم دور کند. وی با گرامیداشت یاد استاد هوشنگ سیحون بیان کرد: دومین سالروز از دست دادن این نابغه معماری معاصر ایران را گرامی می داریم زیرا آثاری از این مرد فرزانه به یادگار مانده که درسی همیشگی از مفهوم درست واژه معمار از یک هم وطن پرتلاش است که ایرانی شدن فضاهای معماری شهرهایمان را جدی گرفته بود اما ما با این نابغه معماری کشور به درستی رفتار نکردیم. نوروزیان اظهارداشت: وقت آن رسیده است که برای کمک به معماری از دست رفته عینک کج سلیقگی و کم بینی را برداریم و دست یاری به سوی تمام اندیشه های معماری داخل و خارج کشورمان دراز کنیم.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن