تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798172224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طالبان با عمليات انتحاري رهبر جديد معرفي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طالبان با عمليات انتحاري رهبر جديد معرفي كرد
پاكستان مي‌گويد هنوز هم نمي‌تواند تأييد كند فردي كه در حمله هوايي پنتاگون كشته شده، ملا اختر منصور، رهبر طالبان است ولي طالبان با فاصله سه روز، رهبر جديد و معاونان او را تعيين كرد تا هم كشته شدن رهبرش را تأييد كرده باشد و هم پيام يكپارچه ماندن طالبان را به جهان مخابره كند.
امريكايي‌ها مي‌گويند ملا اختر مانع صلح افغانستان بود ولي طالبان در بيانيه جديد خود تأكيد كرد كه تحت رهبري جديد هم زير بار پيشنهاد‌هاي تحميلي نخواهد رفت. همزمان براثر حمله انتحاري ديروز در منطقه «باغ داوود» درغرب شهركابل، 11 نفر ازكاركنان يك دادگاه كشته و چهارغيرنظامي ديگر زخمي شدند؛ اقدامي كه سخنگوي طالبان آن را به عهده گرفته است.

روزنامه «پاكستان» به نقل از طالبان افغانستان اعلام كرد كه جسد ملا اخترمحمد منصور دومين رهبر كشته شده طالبان ديروز به اين گروه تسليم شده و در قبرستان «سپين بولدك» ولايت قندهار هم‌مرز با كويته پاكستان دفن شده است. طالبان هم با تأييد كشته شدن ملا اختر در حمله هوايي هواپيماي بدون سرنشين امريكايي در منطقه «نوشكي» در ايالت بلوچستان پاكستان، گفته كه در اين حمله دو نفر مورد هدف قرار گرفتند؛ يكي «محمد اعظم» راننده تاكسي و ديگري كه از وي با نام «ولي محمد» نام برده مي‌شود همان «ملا اختر منصور» رهبر سابق طالبان است. ذبيح‌الله مجاهد مي‌گويد، رهبري طالبان را از اين پس هيبت‌الله آخوندزاده، رئيس پيشين دادگاه‌هاي طالبان بر عهده خواهد گرفت. پيش بيني مي‌شد سراج الدين حقاني رهبر گروه حقاني كه مسئول بسياري از بمبگذاري‌هاي كابل در سال‌هاي اخير شناخته مي‌شود، رهبر طالبان شود ولي به گفته سخنگوي طالبان، سراج‌الدين حقاني و ملا محمد يعقوب، فرزند ملا محمد عمر بنيانگذار طالبان، معاونان آخوندزاده خواهند بود. گروه طالبان در اعلاميه خود نوشته كه مولوي هيبت‌الله آخوندزاده در شوراي حل و عقد به عنوان جانشين ملا منصور تعيين شده است.

گروه طالبان همچنين در اعلاميه خود بار ديگر بر ادامه جنگ در افغانستان تأكيد كرده و گفته كه ملا منصور در شرايط سختي به سر مي‌برد و پيشنهادهاي تحميلي و تزويري را از جانب هيچ كسي نپذيرفت. ظاهراً اشاره اين اعلاميه به پيشنهادهاي تحميلي و تزويري مذاكره با دولت افغانستان است. ذبيح‌الله مجاهد، در گفت‌وگويي با وحيد پيكان خبرنگار بي‌بي‌سي، گفته كه هيبت‌الله آخوندزاده در دوره حاكميت گروه طالبان در نيمه دوم 70 خورشيدي قاضي دادگاه نظامي رژيم طالبان بوده است. او پس از حمله امريكا به حكومت طالبان در پاييز ۱۳۸۰، به عنوان قاضي‌القضات طالبان و در پي مرگ ملا عمر رهبر اسبق طالبان به عنوان معاون ملا اخترمحمد منصور رهبر پيشين اين گروه تعيين شد. رهبر جديد طالبان در افغانستان و پاكستان آموزش ديني ديده و از او به عنوان مولوي و شيخ الحديث ياد مي‌شود.  گلبدين حكمتيار رهبر حزب اسلامي افغانستان به خانواده و طرفداران ملا اختر منصور كه روز شنبه در جريان حمله پهپادي امريكا در پاكستان كشته شد، تسليت گفت ولي طالبان انتخاب رهبر جديد خود را با اقدام انتحاري در كابل معرفي كرد. براثر حمله انتحاري ديروز در منطقه «باغ داوود» درغرب شهركابل، 11 نفر ازكاركنان يك دادگاه كشته و چهارغيرنظامي ديگر زخمي شدند. اين حمله زماني روي داد كه عامل انتحاري مواد منفجره همراه خودرا درمسير عبوركاركنان يك دادگاه منفجر كرد. دفترمطبوعاتي رياست جمهوري افغانستان با انتشار بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن حمله انتحاري به كاركنان دادگاهي درغرب شهركابل اعلام كرد: انجام حملات تروريستي وكشتن غيرنظاميان، جنايتي است كه در هيچ دين و آييني توجيه ندارد. وي تصريح كرد: كساني كه غيرنظاميان افغان را هدف قرار مي‌دهند، هيچ جايگاهي در برنامه‌هاي صلح دولت افغانستان ندارند و مبارزه تا نابودي آنها ادامه مي‌يابد.





تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن