تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798082715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا صدها سرباز تازه‌نفس به افغانستان مي‌فرستد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا صدها سرباز تازه‌نفس به افغانستان مي‌فرستد
به دنبال تشديد حملات طالبان در افغانستان و خطر سقوط برخي شهرها به دست اين گروه، امريكا صدها سرباز خود را براي حمايت از نيروهاي امنيتي افغانستان به ولايت هلمند در جنوب افغانستان اعزام مي‌كند.
امريكا كه قرار بود از سال 2014 نيروهاي خود را از افغانستان خارج كند در سياست‌هاي خود تجديد نظر كرده و نه تنها قصد خروج از افغانستان را ندارد بلكه به دنبال اعزام نيروهاي جديدي به اين كشور است تا به نيروهاي افغان در نبرد با طالبان كمك كنند. مايكل لاوهورن، سخنگوي ارتش امريكا روز سه شنبه با انتشار بيانيه‌اي گفت كه اين نيروها براي تأمين امنيت استان هلمند و حمايت و مشاوره به لشكر مستقر در اين ولايت فرستاده مي‌شوند. در ماه‌هاي اخير گزارش‌هاي متعدد حاكي از نبرد شديد ميان نيروهاي امنيتي افغانستان و طالبان در هلمند بوده است و به‌ تازگي بار ديگر يك مقام نظامي افغان از خطر سقوط قريب‌الوقوع فرمانداري كليدي «سنگين» در اين ولايت خبر داد. به گزارش روزنامه گاردين، سخنگوي ارتش امريكا گفته است: «فرستادن اين نيروها به هلمند از پيش برنامه‌ريزي شده بود تا هم از مشاوران كنوني در اين ولايت بيشتر حفاظت شود و هم از تلاش‌ها براي تجهيز، آموزش و تقويت قول اردوي ۲۱۵ حمايت شود». مقام‌هاي امريكايي پيشتر گفته بودند كه شمار اين سربازان ۲۰۰ نفر خواهد بود اما لاوهورن از ارائه جزييات در مورد شمار دقيق اين نيروها خودداري كرد و گفت كه تعداد آنها قابل توجه خواهد بود.  در روزهاي اخير اشتون كارتر، وزير دفاع امريكا و جان كمبل، فرمانده نيروهاي امريكايي در افغانستان گفته‌اند كه نيروهاي امريكايي بايد براي مدت طولاني در افغانستان بمانند. باراك اوباما، رئيس جمهور امريكا در دسامبر 2014 اعلام كرده بود كه نقش جنگي امريكا در افغانستان پايان يافته است و نيروهاي امريكايي نقش آموزش و مشاوره نظامي به نيروهاي افغانستاني را بر عهده خواهند گرفت اما اوباما اخيرا دستور داده است نظاميان امريكايي در عمليات نظامي عليه طالبان هم شركت كنند.   ائتلاف به رهبري سازمان ناتو در افغانستان مأموريت نظامي خود را در پايان سال ۲۰۱۴ تمام كرد و پس از آن حدود ۱۲ هزار سرباز ناتو كه 10 هزار نفر آنها امريكايي هستند بر اساس پيمان امنيتي با كابل در افغانستان باقي ماندند. خبرگزاري رويترز نوشته است كه نبردهاي شديد در هلمند مشاوران نيروهاي ويژه امريكايي در اين ولايت را زير فشار قرار داده و در ماه گذشته يكي از آنها در نتيجه آتشباري كشته شد. برخي ناظران بر اين باورند كه حضور نظامي روسيه در سوريه سبب شده است تا امريكا در سياست خروج نيروهايش از افغانستان بازنگري كند.
  
دعوت از ايران براي شركت در مذاكرات صلح
همزمان با انجام مذاكرات چهارجانبه صلح افغانستان، حامد كرزاي رئيس جمهور سابق افغانستان از ايران دعوت كرد در مذاكرات صلح شركت كند. كرزاي در اين باره گفت: «جنگ تنها راه حل بحران افغانستان نيست بنابراين ما از مذاكرات صلح در افغانستان حمايت مي‌كنيم. دولت افغانستان بايد اين مذاكرات را با موفقيت پيش ببرد تا بين دولت و طالبان صلح برقرار شود». حامد كرزاي گفت: «براي اينكه مذاكرات صلح افغانستان عملكرد بهتري داشته باشد ايران، هند و روسيه به اين مذاكرات اضافه شوند». برخي ناظران بر اين باورند كه حضور شركاي قدرتمند منطقه‌اي مي‌تواند در به سرانجام رساندن مذاكرات موثر باشد و در اين صورت تضمين منطقه‌اي براي ادامه صلح و ثبات در افغانستان به وجود مي‌آيد.
  
اصلاح نظام انتخاباتي در افغانستان
دولت افغانستان سعي دارد در نظام انتخاباتي اين كشور تغييراتي ايجاد كند. سيد ظفر هاشمي، سرپرست دفتر سخنگوي رياست جمهوري افغانستان گفت كه حكومت به نظر پارلمان احترام مي‌گذارد اما همچنان براي ايجاد يك نظام انتخاباتي مورد قبول براي مردم تلاش خواهد كرد. به گزارش خبرگزاري آوا، هاشمي گفت كه سرور دانش، معاون دوم رئيس جمهور غني در حال گفت‌وگو با افراد و نهادهاي مختلفي در درون و بيرون دولت براي دست يافتن به يك راه حل عملي، منطقي و حقوقي براي اصلاح نظام انتخاباتي است. اين اقدامات در شرايطي است كه مذاكرات چهارجانبه صلح افغانستان براي رسيدن به صلح و ثبات پايدار ادامه دارد.




تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن