تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798195088




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: همسایگان بردباری کنند هواپیما اسباب بازی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحانی: همسایگان بردباری کنند هواپیما اسباب بازی نیست
رئيس‌جمهور عنوان كرد: موشك و هواپيما اسباب بازي نيست كه كسي در هوا تصميم به شليك بگيرد؟ نمي‌شود اينقدر بي‌نظمي بر منطقه حاكم شود كه هر كسي در هوا هر تصميمي مي‌خواهد اتخاذ كند. اين اقدامات بسيار خطرناك است.


رئيس‌جمهور عنوان كرد: موشك و هواپيما اسباب بازي نيست كه كسي در هوا تصميم به شليك بگيرد؟ نمي‌شود اينقدر بي‌نظمي بر منطقه حاكم شود كه هر كسي در هوا هر تصميمي مي‌خواهد اتخاذ كند. اين اقدامات بسيار خطرناك است.
به گزارش رسانه‌ها، حجت‌الاسلام حسن روحاني در جلسه هيئت دولت با قدرداني از وزارت نفت، وزارت امور خارجه، دستگاه‌هاي انتظامي و امنيتي و همه دست‌اندركاران برگزاري سومين اجلاس سران مجمع كشورهاي صادركننده گاز و همچنين تلاش رسانه‌ها گفت: در اين اجلاس كه بسيار موفقيت آميز، عزتمندانه و با نظم و امنيت كامل برگزار شد، بيشترين تعداد از سران و مقام‌هاي ارشد كشورهاي عضو حضور داشتند كه اين امري كم سابقه و نشان‌دهنده عزت روزافزون جمهوري اسلامي ايران بود. رئيس‌جمهور برگزاري اين اجلاس در تهران و حضور مقام‌هاي ارشد كشورهاي عضو را نشانگر اهميت و امنيت جمهوري اسلامي ايران و اراده كشورها براي توسعه روابط با تهران دانست و اظهارداشت: روشن است كه ايران از لحاظ انرژي و داشتن بيشترين مخازن گاز در دنيا مورد توجه ويژه جهانيان است.
 
  خطرات تروريسم براي جهانيان
رئيس‌جمهور در ادامه به موضوع تروريسم و خطرات آن براي جهانيان پرداخت و گفت: آنچه در پاريس، مالي، سرنگوني هواپيما در شرم الشيخ، بيروت و اخيراً در تونس اتفاق افتاد و البته روزانه در يمن، عراق و سوريه تكرار مي‌شود، بيانگر خطرات انتشار ميكروب تروريسم براي آفريقا، آسيا، خاورميانه و حتي اروپا و امريكاست و به تبع آن، ضرورت اراده جدي جهاني براي مقابله با اين پديده شوم را نشان مي‌دهد. روحاني با اشاره به اينكه «ما هنوز يك اراده جدي را درغرب براي مبارزه با تروريسم مشاهده نكرده‌ايم»، گفت: اميدواريم در روزها و هفته‌هاي آينده شاهد چنين اراده‌اي از سوي غربي‌ها نيز باشيم. به هر حال تروريست‌ها به چه كسي نفت مي‌فروشند، اين بايد روشن شود. كاميون‌هاي نفت در بيابان‌هاي سوريه مشخص هستند كه به كدام سو تردد مي‌كنند. چطور سازمان ملل و نهادهاي بين‌المللي با اينها برخورد نمي‌كنند و چطور مدعيان مبارزه با تروريسم اين نفت را با قيمت بسيار پايين از تروريست‌ها خريداري مي‌كنند. رئيس‌جمهور افزود: اين سلاح‌هاي مدرن و موشك‌هاي مدرن ضدزره كه در اختيار اينهاست حتي موشك‌هاي دوش پرتاب كن ضدهوايي را از كجا آورده‌اند و چه كسي برايشان خريداري كرده است. اينها مشخص است كه از كجا آمده و توليد كجاست و در كجا انبار بوده‌‌اند؟ اگر واقعاً بناست با تروريست‌ها مبارزه شود بايد با اين مسائل مبارزه شود.

   ناتو جديتش را نشان دهد
روحاني در ادامه به تردد آزادانه تروريست‌ها در برخي كشورها و همزمان برخي تبليغات رسانه‌اي درخصوص ائتلاف‌ها عليه تروريسم اشاره كرد و گفت: اگر اراده جدي در سازمان‌هاي بين‌المللي و كشورهاي اتحاديه اروپا باشد، ما بايد در مقام عمل اينها را ببينيم. ناتو اگر واقعاً مي‌خواهد با تروريسم مبارزه كند، بايد جديتش را در اين مسائل نشان دهد. تا امروز متأسفانه كشورهايي كه با تروريست‌ها مي‌جنگند محدود هستند، روس‌ها با تروريست‌ها مي‌جنگند و ايران از آغاز انقلاب در طول اين دهه‌ها و سال‌هاي اخير با تروريست‌ها جنگيده است و همواره هر كشوري كه آماج حملات تروريست‌ها بوده ايران به آنها كمك كرده است. رئيس‌جمهور اظهارداشت: مسئله ديگري كه بسيار هشدار دهنده و خطرناك است و موضوع را پيچيده‌تر كرده است، حادثه‌اي بود كه در فضاي سوريه و نزديك مرزهاي تركيه اتفاق افتاد كه اطلاعاتي كه ما تا امروز در اختيار داريم اين است كه هواپيما در فضاي سوريه مشغول عمليات بوده و هدف قرار گرفته است. حالا فرض بر اينكه اين هواپيما به مرزهاي تركيه نزديك شده باشد، موشك و هواپيما كه اسباب بازي نيست كه كسي در هوا تصميم به شليك بگيرد؟ مگر مي‌تواند اينقدر بي‌نظمي بر منطقه به تدريج حاكم شود كه هر كسي در هوا هر تصميمي مي‌خواهد اتخاذ كند. اين اقدامات بسيار خطرناك است. روحاني تصريح كرد: همه بايد توجه داشته باشند اين اقدامات تحريك كننده و تبعات فراوان آن از لحاظ حقوقي به گردن آغازگر مسئله است و همه كشورها بايد مراقبت كنند. ما از كشور همسايه و دوست‌مان تركيه مي‌خواهيم كه به جديت مراقب اوضاع باشد چراكه شرايط بسيار حساس است.

   همه بايد از جنگ عليه تروريست‌ها حمايت كنند
رئيس‌جمهور گفت: روسيه و تركيه هر دو همسايه و دوست جمهوري اسلامي ايران هستند و براي ما بسيار مهم است كه روابط همسايگان صميمي باشد و ما به هيچ عنوان راضي نيستيم بين همسايگانمان اختلاف باشد يا اخلالي در روابطشان ايجاد شود چراكه اين به نفع ما و منطقه نيست. ما هم مي‌خواهيم كه اين كشورها اقدامات احتياطي را انجام دهند و با تدبير مانع از تكرار اين گونه حوادث شوند و بردباري لازم را به خرج دهند. رئيس‌جمهور تأكيد كرد: اين گونه حوادث به نفع تروريست‌هاست و روحيه آنها را تقويت مي‌كند به ويژه وقتي ببينند كشورهاي منطقه بر سر اين مسائل با هم درگير شده‌اند و اختلاف و فاصله ميان آنها ايجاد شده است. روحاني با اشاره به اينكه «همه كشورهاي منطقه بايد از كشوري كه با تروريست‌ها مي‌جنگد حمايت كنند»، گفت: اگر بنا باشد مسائل حاشيه‌اي ما را از مسئله اصلي بازدارد، موفق نخواهيم شد و ما بايد همه تلاش و اراده و توانمان براي مبارزه با تروريسم متمركز شود. غفلت از تروريسم به عنوان خطر اصلي، منطقه را دچار ناامني‌هاي ديگري مي‌كند. رئيس‌جمهور افزود: اميدوارم كه همه از گذشته و از اعمال تروريستي اين گروه‌ها درس لازم را آموخته باشند و امروز همه كشورها خود را براي مبارزه با تروريسم و ايجاد ثبات در منطقه آماده كنند و از دولت‌هاي روسيه و تركيه كه هر دو همسايه و برادر ما هستند خواهش مي‌كنيم كه با تدبير مسئله را دنبال كنند و از تكرار اين گونه حوادث با تدبير و بردباري جلوگيري نمايند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن