تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798046583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشی از فعالیت 50 کارگردان بزرگ حاضر در جشنواره فیلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: هر سال عادت کرده بودیم که در این روزها با لیست بلند بالایی از اسامی کارگردانان غایب در جشنواره روبه‌رو شویم اما جشنواره فیلم فجر امسال را باید یک استثنا محسوب کرد. جشنواره‌ای که در آن....   جنگ بزرگان جشنواره فیلم فجر امسال را باید یک استثنا محسوب کرد. جشنواره‌ای که در آن بسیاری از کارگردانان بزرگ سینمای ایران حضور دارند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مهم حداقل در 10 سال گذشته اتفاق نیفتاده بود... جشنواره امسال مجال خیلی خوبی است برای محک توانمندی‌های سینمای ایران و اینکه چشم انداز اکران سال آینده با توجه به چشمگیر بودن فیلم‌های این دوره ازجشنواره، بسیار بهتر و پر رونق‌تر از اکران امسال خواهد بود... هر سال عادت کرده بودیم که در این روزها با لیست بلند بالایی از اسامی کارگردانان غایب در جشنواره روبه‌رو شویم اما جشنواره فیلم فجر امسال را باید یک استثنا محسوب کرد. جشنواره‌ای که در آن بسیاری از کارگردانان بزرگ سینمای ایران حضور دارند و با یکدیگر به رقابت می پردازند. این مهم حداقل در 10 سال گذشته اتفاق نیفتاده بود. این رخداد در حالی به وقوع می پیوندد که این کارگردانان طراز اول در این دوره از جشنواره، با آثاری قابل توجه، قدم به وادی رقابت نهاده‌اند. بنابراین از هم اکنون می توان به حضور چشمگیر مردم در استقبال از این فیلم‌ها اشاره کرد. اما این تنها امتیاز جشنواره امسال نیست. کارگردانان دیگر نیز حضور قابل توجهی در این دوره داشته‌اند و با توجه به لیستی که از سوی روابط عمومی جشنواره اعلام شد، هنوز بسیاری از این سینماگران نتوانسته‌اند فرم مربوطه را پر کنند اما با توجه به نقل قول‌های معاونت سینمایی، تمامی این فیلم‌ها در جشنواره امسال حضور خواهند داشت. با توجه به شدت این استقبال، امسال ثانیه شماری برای آغاز جشنواره خیلی زودتر از سال‌های قبل رقم خورد. جشنواره‌ای که قرار است هم برای تماشاگران و هم برای اهالی سینما یک اتفاق بزرگ و دوست‌داشتنی باشد. با هم نگاهی کوتاه به این کارگردانان و ساخته‌های جدیدشان خواهیم انداخت.   کارگردانان طراز اول از داریوش مهرجویی شروع می کنیم که امسال با دو فیلم در جشنواره حضور دارد. «آسمان محبوب» و «مستند همدان». کارگردان بزرگی که فیلم‌هایش تاکنون افتخارات بسیاری را در جشنواره فجر به دست‌آورده است. از «هامون» و «پری» و «بانو» گرفته تا «مهمان مامان» و «سنتوری». امسال هم مطمئنا نام مهرجویی یا عوامل فیلم‌هایش به‌عنوان یکی از برترین‌های جشنواره انتخاب خواهد شد. «آسمان‌محبوب» اگر چه به روال همیشگی سبک مهرجویی ساخته نشده اما حرف و حدیث خوب بسیاری را پشت خود دارد. «مستند همدان» نیز با توجه به زمان 70 دقیقه‌ای خود مولفه‌های اثر بلند سینمایی را دارا بود و به همین جهت در ردیف فیلم‌های بلند سینمایی به رقابت با سایر فیلم‌های این بخش خواهد پرداخت. ابراهیم حاتمی‌کیا، چهره دوست داشتنی تمام این سال‌های اخیر با فیلمی متفاوت قدم به جشنواره می گذارد. «بانوی شهر ما» برخلاف عنوانش، داستان فردی را روایت می‌کند که در جنگ بوده و حالا بنگاه ازدواج دارد. بازیگران فیلم از جمله داریوش ارجمند (که این فیلم اولین همکاری او با حاتمی‌کیا محسوب می شود) از شوکه شدن مخاطب به هنگام دیدن فیلم سخن می‌گویند. البته با توجه به همین روایت تک خطی از موضوع داستان معلوم می‌شود که با چه اثر متفاوتی از این کارگردان اهل ریسک مواجهیم. در این زمینه تنها ذکر یك نکته را ضروری می‌بینیم: خدا کند این فیلم، از نظر توقیف یا سانسور، به سرنوشت «به رنگ ارغوان» دچار نشود. بزرگترین مغموم جشنواره‌های فیلم فجر در هر سال کسی نیست جز مسعود کیمیایی که به‌رغم ساختارمندی آثار و سبک خاصی که دارد، هیچ‌گاه موفق نشده بلورین جشنواره را تصاحب کند. البته باید اعتراف کرد که «جرم» برخلاف دیگر ساخته‌هایش، سروصدای خیلی زیادی به پا کرده است. از بازیگران فیلم و طی شدن پروسه ساخت بگیرید تا دوبله شدن کار به سبک فیلم‌های دهه 40 و 50 شمسی. البته خود کیمیایی عنوان کرده که فیلم با صدای اصلی خود را به جشنواره فرستاده و فیلم دوبله شده را برای اکران عمومی کنار گذاشته است. رسول صدر عاملی هم امسال با فیلم «شب و قسم به دلتنگی» در جشنواره حاضر است. این فیلم سومین اپیزود از فیلم‌های او با موضوع زوار امام رضا(ع) است. با توجه به جشنواره‌ای ساختن صدرعاملی و همچنین سوژه داستان فیلمش، به احتمال زیاد وی دست خالی از جشنواره باز نخواهد گشت. فریدون جیرانی، کارگردان پرکار سینمای ایران، امسال با دو فیلم رمانتیک – احساسی در جشنواره حضور دارد. «قصه پریا» و «من مادر هستم» که با بازیگران شناخته شده‌ای ساخته شده است. امیدواریم این فیلم‌ها بتوانند نوار ناکامی‌های چند سال اخیر جیرانی را درجشنواره فیلم فجر پاره کنند. اگر شما نیز از آن دسته از مخاطبانی هستید که با دیدن فیلم‌هایی چون «ملاقات با طوطی»، «هشت پا» یا «تیغ زن» از سینمای داوودنژاد ناامید شده‌اید، باید بدانید که این فیلمساز با اثری متفاوت در جشنواره امسال حضور خواهد داشت. «مرهم» که نام اولیه‌اش «مواد» بود قدم در وادی جشنواره فجر خواهد گذاشت تا برای همه ما «نیاز» دهه هشتاد را تداعی کند. فرزاد موتمن سال گذشته تلاش خیلی زیادی کرد تا فیلم «بیداری» را به جشنواره فجر برساند اما موفق نشد. «بیداری» فیلمی با موضوعیت پیروزی انقلاب اسلامی است. با توجه به تعریف‌هایی که از «بیداری» شنیده‌ایم احتمال می‌دهیم این فیلم بتواند موفقیت‌آمیز ظاهر شود و سلسله موفقیت‌های موتمن را در سال 89 ، پس ازاکران میلیاردی «پوپک و مش ماشاالله» و سریال «نون و ریحون» تکمیل نماید. محمد بزرگ‌نیا با یک فیلم استثنایی در جشنواره امسال حاضر خواهد بود. «راه آبی ابریشم» پس ازسال‌ها تحقیق، نگارش و فیلمبرداری، بالاخره به جشنواره امسال رسید. البته باید عنوان کرد که هزینه فیلم، یک میلیارد و نیم بوده و برخی از عوامل آن ایرانی نیستند. با توجه به تیم بازیگری فیلم، احتمالا «راه آبی ابریشم» در این بخش، خبرهای خوشی را دریافت خواهد کرد. «پرتقال خونی» سیروس الوند نیز از دیگر فیلم‌های مهم در جشنواره امسال است. الوند سال‌های زیادی است که برای فیلم‌هایش، از جشنواره فجر جایزه‌ای نمی‌گیرد. امیداریم این اتفاق امسال برای او و فیلمش رخ دهد. و اما به کارگردانی می رسیم که فیلم‌هایش به شدت مورد پسند جشنواره فجر است. رضا میرکریمی بالاخره توانست «یک حبه قند» را به پایان رسانده و آن را راهی جشنواره نماید. فیلم‌های دیگر این کارگردان نظیر «خیلی دور،خیلی نزدیک» یا «به همین سادگی» هم توانسته بودند مهم‌ترین ‌های آن سال از جشنواره را به خود اختصاص دهند. در مورد «یک حبه قند» و ‌های دریافتی آن نیز از هم اکنون هیچ شکی به خود راه ندهید. یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال، «خیابان‌های آرام» کمال تبریزی است که از روزهای ابتدایی دریافت مجوز ساخت، همواره با قیل و قال‌های فراوانی همراه بوده است. تبریزی استاد ساخت فیلم‌های بحث برانگیز است و در این سال‌ها، بیشترین جایزه خود را از مردم گرفته تا از جشنواره‌ها. اصغر فرهادی هم با وجود تمام آن سر و صداهایی که برای توقیف چند روزه فیلم جدیدش بر پا شد، باز هم توانست موضوع اصلی فیلم جدیدش را از همه پنهان نگه دارد. «جدایی نادر از سیمین» اگرچه گویای داستان فیلم است اما با توجه به شناختی که از فرهادی داریم بعید است که فیلم فقط به همین تک بعد از داستان نادر و سیمین بپردازد. البته فرهادی تا این لحظه، فرم حضور در جشنواره را پر نکرده، اما مطمئنا او را درحالی در جشنواره امسال خواهیم دید که لبانش از موفقیت «جدایی نادر از سیمین» خندان است. «خانه پدری» کیانوش عیاری هم بی سرو صدا اما جالب توجه است. این فیلم هم به مانند تمام ساخته‌های عیاری، در سکوت کامل خبری ساخته شد و مطلب آن‌چنانی هم از داستان آن به بیرون درز پیدا نکرد. فیلم‌های عیاری در این سال‌ها هرگز نتوانستند نماینده خوبی برای سال‌های دور این کارگردان بزرگ اما كمتر مشهور سینمای ایران باشند. کامبوزیا پرتوی دیگر شخصیت بزرگ حاضر درجشنواره امسال است که با فیلم «بچه تهران» در جشنواره حضور دارد. البته باید اذعان داشت که «بچه تهران» تله فیلم است و از سوی سیما فیلم ساخته شده و داستانش در 600 سال پیش می گذرد. بعد از «کافه ترانزیت»، این جدیدترین فیلم کامبوزیا پرتوی درمقام کارگردان است. عبدالرضا کاهانی با توجه به استعداد زیادی که در ساخته‌های قبلی خود به نمایش گذاشته، نشان داده که کارگردان صاحب سبکی است. «اسب حیوان نجیبی است» با حضور بازیگران سرشناس، فیلمی است در راستای آثار قبلی وی. فیلم‌هایی چون «بیست» و «هیچ». اگر فیلم بتواند خود را به گردونه رقابت برساند، خبرهای خوش زیادی درباره آن خواهیم شنید. یکی دیگر از فیلم‌هایی که مطمئنا با دست پر از جشنواره بیرون خواهد آمد، فیلم «در چشم باد» مسعود جعفری جوزانی است که توانسته سریال خود را به فیلم سینمایی تبدیل کند. داستان فیلم را همه می‌دانند. فقط باید بنشینیم و ببینیم که فیلم در کدام بخش، به افتخار آفرینی می رسد. سامان مقدم پس از سال‌ها دوری از جشنواره، احتمالا فیلم «باگت» خود را به جشنواره خواهد رساند. مقدم هم به مانند تبریزی کارگردانی است که فیلم‌هایش، به‌رغم سوژه جذاب، بسیار بحث برانگیز هستند. نمونه‌اش فیلم «صد سال به این سال‌ها» که چهارسال پس از ساخته شدنش، هنوز اجازه اکران عمومی ندارد. برای مقدم و فیلم جدیدش آرزوی موفقیت می کنیم. مهدی صباغ زاده هم امسال با تله فیلم «خاک و آتش» حضور دارد که اثری چند اپیزودی است. متاسفانه صباغ زاده نیز به مانند عیاری، سال‌هاست که از دوران اوجش فاصله گرفته و فیلم‌های او آن جذابیت همیشگی را برای نسل جوان به همراه ندارد. همایون اسعدیان پس از ساخت «ده رقمی» خیلی‌ها را از خود ناامید کرد اما توانست با «طلا و مس» این ناامیدی‌ها را به امید مبدل نماید. حالا این کارگردان با همراهی منوچهر محمدی در نقش تهیه‌کننده، فیلم «بوسیدن روی ماه» که اثری در حوزه دفاع مقدس است را به جشنواره آورده است. طبق شنیده‌های ما، موضوع فیلم به هیچ عنوان در حد و اندازه‌های یک فیلم معمولی نیست. تهمینه میلانی هم فیلم «یکی از ما دو نفر» را به جشنواره فجر فرستاده. نام این فیلم در ابتدا «پرنسیب» و سپس «اصولگرا» بود. این فیلم بارها قرار بود به اکران عمومی درآید اما هر بار با مشکلی مواجه شد تا اینکه به جشنواره رسید. اینکه فیلم بتواند در جشنواره سروصدا به پا کند كمی بعید است. آخرین کارگردان پر سر و صدای این بخش، ایرج قادری است که فیلم «شبکه» (با نام قبلی «مصادره») را به جشنواره فرستاده است. حقیقتا سوژه‌های فیلم‌های قادری جذابند اما فیلم‌های او هیچ‌گاه نتوانسته‌اند در جشنواره‌ها بدرخشند و از این رو فقط به اعتبار سابقه كاری طولانی قادری، او در لیست کارگردانان طراز اول گنجانده شد وگرنه از هم اکنون نیز می توان حدس زد که «شبکه» نمی تواند هیچ افتخارآفرینی داشته باشد. گرچه در سینما هم مانند فوتبال هر نتیجه‌ای ممكن است.   کارگردانان دیگر (که امیدوارند و به آنها امید داریم) گردونه رقابت بین کارگردانان طراز اول بسیار داغ و فشرده است. البته کارگردانان دیگر نیز با آثار شاخصی که تولید کرده‌اند، مانع بزرگی برای راحت رسیدن کارگردانان طراز اول به موفقیت به شمار می‌روند. بارها اتفاق افتاده که فیلمسازی تازه‌کار یا گمنام، در حضور کارگردانانی شاخص و بزرگ، مفتخر به دریافت جایزه شده است. با نگاهی اجمالی به دیگر کارگردانان حاضر در جشنواره امسال، بیشتر به این گمان می‌رسیم که امسال هم بسیاری از آنها می توانند جا پای کارگردانان صاحب‌نام و بزرگ گذاشته و افتخارآفرین شوند. جمال شورجه پس از مدت‌ها دوری از جشنواره امسال با فیلم «جنوب آسمان» حاضر است. فیلمی که شاید به‌خاطر موضوعش بتواند خبرساز شود. محمدمهدی عسگرپور نیز در سکوت کامل خبری فیلم «اتوبوس» را ساخت و آن را روانه جشنواره فجر نمود. فیلم‌های عسگرپور در سالیان اخیر نتوانسته‌اند برای او چه در جشنواره‌ها و چه در گیشه افتخارآفرینی کنند. اکبر خواجویی نیز پس از «محیا» مشغول ساخت سریال شد اما در مهر ماه امسال توانست «زندگی برای دیگری» را کلید بزند و به جشنواره بفرستد. همواره سریال‌های خواجویی بهتر و پرطرفدارتر از فیلم‌هایش بوده است. مانی حقیقی هم که با ساخت فیلم «کنعان» نشان داد ذوق و استعداد خوبی در فیلمسازی دارد، امسال با فیلم «دیوار» در جشنواره حاضر است، با همان تیم قدیمی‌اش. فیلم «ملاقات» سه اپیزودی است و هر اپیزودش را یک کارگردان جلوی دوربین برده است. عباس رافعی، شاپور قریب و هادی مقدم دوست سه کارگردان این فیلم هستند. فیلمی که گمان برده می‌شود برای مخاطبانش جذاب باشد. مازیار میری که بعد از فیلم «پاداش سکوت» قسم خورده بود فیلمش را به جشنواره نمی‌فرستد این بار «سعادت آباد» را به تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان در جشنواره دارد. البته فیلمنامه «سعادت آباد» به مراتب بهتر از «پاداش سکوت» و «کتاب قانون» است و از این‌رو احتمال افتخارآفرینی برای این فیلم بسیار بیشتر از آن فیلم‌ها است. احمدرضا معتمدی که پس از اکران «قاعده بازی» در بستر بیماری به سر می‌برد، توانست فیلم «آلزایمر» را به جشنواره بفرستد. این فیلم نیز به مانند آثار قبلی کارگردان، با پس زمینه‌ای فلسفی و البته کمیک، داستان مردی را روایت می‌کند که دچار نسیان شده. کاش جشنواره به مانند فیلم «دیوانه از قفس پرید» توجه ویژه‌ای به این اثر خوب نشان دهد. نیکی کریمی هم در سکوت خبری، سومین فیلم خود تحت عنوان «سوت پایان» (با نام قبلی «روایت») را ساخت و به جشنواره فرستاد. دو فیلم قبلی کریمی اكران نشدند. نیکی کریمی برخلاف جشنواره‌های خارجی، هیچ‌گاه نتوانست جز در مقام بازیگر، از جشنواره فیلم فجر با دست پر بیرون بیاید. داریوش فرهنگ هم که این سال‌ها کمتر فیلم می‌سازد، در این دوره با فیلم «خنده در باران» حاضر است. فرهنگ نیز از جمله کارگردانانی است که سوژه‌های فیلمش به دل مخاطب می‌نشیند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا نظر داوران هم با دیدن فیلم فرهنگ جلب خواهد شد یا خیر. سعید اسدی هم با فیلم «خیابان بیست و چهارم» در جشنواره حضور دارد. فیلم قرار بود اول دی ماه اکران شود که «عصر روز دهم» جای این فیلم را گرفت و سرانجام دست اندرکاران این فیلم پربازیگر تصمیم گرفتند فیلم را قبل از اکران، به جشنواره برسانند. کامران قدکچیان که سال‌های دهه 80 خیلی کم‌کار بود، فیلم «دختر شاه پریون» را برای جشنواره فرستاد، درحالی که چندی پیش وی «فاصله» را روی پرده داشت. امیدواریم قدکچیان را با این فیلم جدید در کسوت همان کارگردان دوست‌داشتنی سال‌های نه چندان دور ببینیم. حمید فرخ نژاد هم بالاخره موفق شد پس از 10 سال، فیلم «سفر سرخ» را به جشنواره بفرستد. زمانی که فرخ نژاد این فیلم را می ساخت هنوز بازیگر بزرگی نبود. حال باید ببینیم که سلیقه 10 سال پیش وی با شاخص‌های انتخاب بازی در یک فیلم در زمان کنونی چه تغییراتی کرده است. «سنجاقک‌های برکه سبز» اثری در ژانر سینمای کودک است که توسط علی قوی‌تن ساخته شده و در جشنواره فیلم کودک همدان نیز حضور داشته است. «پایان نامه» با یک دوجین بازیگر معروف، فیلمی سیاسی است که طبق شنیده‌ها، به حوادث پس از انتخابات 88 می پردازد. مطمئنا این فیلم می تواند برای داوران و تماشاگران جذابیت‌های فراوانی داشته باشد. اما سامان سالور که در خارج از کشور معروف‌تر از داخل ایران است، فیلمی ساخته با موضوع دفاع مقدس به نام «سیزده 59» با بازی پرویز پرستویی. احتمال اینکه فیلم بتواند به ی دست یابد بسیار بیشتر از دیگر فیلم‌های این بخش است. جمیل رستمی هم با خبرسازی‌های فراوان، اولین فیلم از سه‌گانه خود را به جشنواره فرستاده است. فیلم «چشم» که اولین قسمت از سه گانه «چشم»، «گوش» و «دماغ» است، قرار است فیلم متفاوتی باشد. علی رفیعی هم پس از «ماهی‌ها عاشق می شوند» به تئاتر بازگشت اما خدا را شکر او بار دیگر به سینما لبخند زد و فیلم «آقا یوسف» را ساخت. فیلم رفیعی حتی اگر هم نتواند جایزه‌ای كسب کند باز هم برای مخاطبان جذاب و دوست داشتنی است. شاهد احمدلو با ساخت چند فیلم و تله فیلم کمدی، نشان داد که ذائقه مخاطب خود را می‌شناسد. حال باید منتظر ماند و دید که «بازجویی درکافه تهران» می‌تواند برای او موفقیتی در پی داشته باشد یا خیر. فیلم کودکانه علی عبدالعلی‌زاده هم می تواند برای مخاطبان این سن جذاب باشد اما احتمال بردن توسط این فیلم، تقریبا محال است. «برادران عروس» عنوان تله فیلم اجتماعی مسعود آب پرور است که توسط سیما فیلم ساخته شده و بازیگر معروفی ندارد اما آنگونه که از اسمش پیداست باید موضوع جالبی داشته باشد. احمد امینی خوش قریحه هم امسال با یک تله فیلم در جشنواره حضور دارد: «خانه‌ای در غبار». امینی با این تله فیلم نخواهد توانست انتظارات قدیمی ما را از خود برآورده سازد. بیژن میرباقری هم که این روزها فیلم «طبقه سوم» را روی اکران دارد، با «در جستجوی بهشت» در جشنواره امسال اعلام حضور کرده: فیلمی که داستان سه زن را روایت می‌کند. مهرداد فرید که امسال فیلم نسبتا موفق «از ما بهترون» را روی پرده داشت، با اثری متفاوت به نام «ما سه نفر» قدم به جشنواره بیست و نهم گذاشته است. آن‌طور که از گفته‌های مطلعین به داستان فیلم عنوان شده، «ما سه نفر» حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. محمد زرین دست هم اولین فیلم خود را با حضور امین حیایی در آمریکا فیلمبرداری کرده است. «قفس طلایی» باید موضوع قابل توجهی داشته باشد که زرین دست را مجاب نموده پس از سال‌ها مدیر فیلمبرداری بودن، روی صندلی کارگردانی بنشیند. محمد علی طالبی هم با فیلم «باد و مه» اولین تجربه خود را در سینمای دفاع مقدس محک زده است. ضمن اینکه وی فیلم تلویزیونی «علفزار» را نیز برای جشنواره بیست و نهم فرستاده است. فیلم پر سر و صدای علی عطشانی که آخرین روزهای فیلمبرداری‌اش را طی می کند نیز به جشنواره خواهد رسید. «شش نفر زیر باران» با بازیگران معروف خود، می‌تواند حداقل برای مخاطبان اثری جذاب باشد. «گزارش مریم» که در سال 84 ساخته شد، پس از بازسازی مجدد موسیقی، امسال راهی جشنواره می‌شود. این فیلم در امتداد سبک اسماعیل براری ساخته شده و گمان برده نمی‌شود جز در بخش موسیقی، بتواند خبرساز باشد. علیرضا امینی پس از اکران موفق «هفت دقیقه تا پاییز»، امسال با فیلم «انتهای خیابان هشتم» در جشنواره حضور دارد. قصه دقیقی از فیلم به بیرون درز پیدا نکرده اما همین که بدانیم «سید جمال ساداتیان»، تهیه‌کنندگی فیلم را پذیرفته، پس باید منتظر دیدن فیلمی جذاب باشیم. و آخرین کارگردان لیست شماره دو ما کسی نیست جز قاسم جعفری که با آخرین فیلم اکران شده خود یعنی «دختران»، نارضایتی مخاطبان خود را رقم زد. حالا قاسمی با فیلم «راز آفرینش» وارد جشنواره بیست و نهم شده است. همانگونه که ملاحظه نمودید فعالیت 50 کارگردان بزرگ را در دو لیست کارگردانان طراز اول و کارگردانان دیگر جشنواره بیست و نهم فجر برشمردیم. جشنواره امسال مجال خیلی خوبی است برای محک توانمندی‌های سینمای ایران و اینکه چشم انداز اکران سال آینده با توجه به چشمگیر بودن فیلم‌های این دوره ازجشنواره، بسیار بهتر و پر‌رونق‌تر از اکران امسال خواهد بود.    




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 785]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن