تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798052431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برترين خودروهاي خورشيدي+عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: برترين خودروهاي خورشيدي+عكس
توليد خودروهاي خورشيدي بدليل اينكه انرژي حركتي خود را از نور خورشيد و بواسطه پنل هاي خورشيدي مي گيرند و از انرژي ارزان و سبز استفاده مي كنند بسيار مورد توجه خودروسازان است هرچند هنوز قدرت و شتاب لازم خودروهاي داراي سوخت بنزيني را ندارند.


به گزارش گروه خواندني هاي باشگاه خبرنگاران، در سالهاي اخير و با توجه به افزايش بيش از حد قيمت سوخت هاي فسيلي طراحان و دست اندركاران صنعت خودرو به دنبال منابع جديد انرژي براي خودروهاي جديد هستند. يكي از اين منابع انرژي خورشيدي است. در مطلب شما را با بعضي از اين خودروهاي جديد كه از انرژي خورشيدي بهره مي برند آشنا كنيم.

خودروي خورشيدي شركت ولوو

اين تصوير گرافيكي مربوط يك طرح تاييد نشده از شركت ولوو است كه به منظور طراحي و ساخت يك خودروي مخصوص رالي معروف "پاريس – داكار" طراحي شده است. بنا بر اخبار موجود در صورت تاييد اين طرح شاهد ساخت اولين نمونه از اين خودرو در سال 2015 خواهيم بود. در طراحي اين خودرو از سلولهاي سوختي و باطري هاي خورشيدي براي تامين نيروي موتورهايي كه در چرخ هاي اتومبيل كار گذاشته شده است استفاده خواهد شد. اين خودرو در صورت لازم توانايي تبديل شدن به خودروي مخصوص شرايط اضطراري يا آمبولانس را نيز داراست.

كوارانتا

پروژه ايتاليايي " كوارانتا" يك طرح براي توليد يك خودروي نمونه به منظور تقدير از 40 سال زحمات شركت "گيوگيارو" در زمينه طراحي خودرو بود. اين طرح كه در نمايشگاه خودروي ژنو 2008 از آن پرده برداري شد يك سوپر اسپرت بود كه با نيروي خورشيدي عمل مي كرد. موتور اين خودرو نيز در پشت آن قرار گرفته و باعث شده تا خودرو توانايي حمل 3 سرنشين بزرگسال و يك كودك را داشته باشد.

طرح Antro از شركت Solo

اين طرح انقلابي از شركت "Solo" همتايي ندارد. اين طرح يك خودرو دوستدار محيط زيست است كه با انرژي الكتريكي، خورشيدي و ماهيچه اي كار مي كند. به غير از باطري هاي الكترونيكي كه اصلي ترين منبع تامين انرژي براي خودرو هستند بر روي سقف ماشين نيز باطري هاي خورشيدي به كار رفته است كه توانايي ذخيره انرژي براي مسيرهايي بين 15 تا 25 كيلومتر را داراست. در صورتي كه نيروي خورشيدي كافي نيز وجود نداشت شما مي توانيد با استفاده از پدالهاي موجود در جلوي پاي خود اتومبيل را به حركت درآوريد. در صورتي كه مسافرين از پا زدن خسته شوند موتور كوچكي كه با بنزين و يا اتانول كار مي كند در اين خودرو نصب شده است. اين خودرو با قيمت تقريبي 20 هزار دلار در سال 2012 به توليد انبوه خواهد رسيد.

طرح اينگما

طرح اينگما از جمله طرح هاي بسيار آينده نگرانه در زمينه طراحي خودرو بوده است كه اطلاعاتي در مورد آن منتشر نشده است. ظاهر اين خودرو نشان دهنده ذهن پويا و خلاق طراح اين طرح بوده است. اين خودروي خورشيدي داراي طراحي آيروديناميكي فوق العاده بوده و در طراحي سقف آن از برنز استفاده شده است.

طرح Lotus Eco Elise

اين طرح به معناي واقعي يك طرح دوستدار طبيعت است. براي نمونه مي توان گفت كه چوب هاي مورد استفاده در ساخت بخش هاي داخلي اين خودرو نيز از نوع بازيافتي است. تركيب استفاده از مواد بازيافتي و سيستم پيشران خورشيدي، اين خودرو را در زمره پاكترين خودروهاي جهان قرار داده است. بر اساس محاسبات انجام شده اين خودرو نسبت به مدل استاندارد خود 32 كيلوگرم سبك تر است كه اين امر به مصرف انرژي كمتر در اين خودرو منجر خواهد شد.

طرح Peugeot Shoo

طرح بسيار متفاوت ديگري در زمينه اتومبيل هاي خورشيدي طرح"Peugeot Shoo" است كه از يك سقف مجهز به باطري خورشيدي بهره مي برد. اين انرژي براي تامين نيروي موتور الكترونيكي اين خودرو به كار خواهد رفت. بر اساس محاسبات انجام شده اين خودرو داراي كمترين آلودگي ممكن بوده و به معناي واقعي يك خودرو دوستدار محيط زيست است و در عين حال طراحي منحصر به فرد آن پايداري خوبي به آن در زمان حركت خواهد داد.

طرح Koenigsegg Quant

شركت "Koenigsegg"سوئد كه در زمينه طراحي و ساخت خودرو فعاليت مي كند با مشاركت شركت "NLV Solar"كه در زمينه انرژي خورشيدي فعال است دست به ساخت يك نمونه خودروي الكتريكي خورشيدي زده است. با توجه به نياز آينده به خودروهايي با منبع انرژي متفاوت و لزوم رعايت قوانين جديد در زمينه رعايت استانداردهاي مربوط به آلودگي هوا، اين دو شركت با هم خودروي نمونه اي را توليد كردند كه با استفاده از باطري هاي خورشيدي كه بر روي بدنه خودرو كار شده است انرژي موتور الكتريكي خود را تامين مي كند.

طرح EVE
يك طرح آينده نگرانه كه البته بعيد است به زودي وارد بازار شود. اين طرح يك خودرو با قابليت حمل نفرات است كه از تركيب موتور الكتريكي و سيستم انرژي خورشيدي بهره مي برد. شيشه هاي به كار رفته در اين خودرو اصلي ترين وجه تمايز اين خودرو است، چون كه اين شيشه ها توانايي ذخيره انرژي خورشيدي و انتقال آن به موتور را دارند.

طرح SEAT Brisa
طرحي بسيار زيبا از كشور اسپانيا كه در عين مدرن و متفاوت بودن، دو نفر سرنشين آن از راحتي لازم در اين خودرو برخوردار هستند. بدنه اين خودرو با باطري هاي خورشيدي پوشيده شده است كه انرژي خورشيدي را دريافت كرده و به چرخ ها منتقل مي كند./ق پ

پنجشنبه|ا|3|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن