تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798044888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان:افزايش آگاهي نسبت به عواقب مخرب مواد مخدر صنعتي ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارشناسان:افزايش آگاهي نسبت به عواقب مخرب مواد مخدر صنعتي ضروري است
مشهد- چند تن از كارشناسان و صاحبنظران در زمينه عواقب مخرب مواد مخدر صنعتي هشدار دادند و آگاه سازي نسبت به پيامدهاي اين پديده شوم را امري ضروري و حياتي دانستند.


اعتياد به مواد مخدر يكي از آسيبهايي است كه جامعه و از جمله نسل جوان را تهديد مي كند و از اين ميان مواد مخدر صنعتي آثار مخرب بسيار بدتري نسبت به مواد مخدر سنتي دارد.

در ايران باستان هيچ گونه مواد مخدر و اعتياد به آن در كشورمان وجود نداشته و نخستين مواد مخدر در حدود 300 سال گذشته تنها براي مصارف دارويي وارد ايران شد به طوري كه تا اواخر قرن هفدهم در تاريخ كشور معضلي بنام اعتياد ثبت و ذكر نشده است.

گسترش اعتياد به مواد مخدر همواره يكي از دسيسه هاي مهم استكبار و استعمار گران براي تضعيف مردم و از جمله جوانان به عنوان بزرگترين سرمايه كشورهاي جهان سوم و از جمله اسلامي در 300 سال گذشته بود.

استعمار انگليس در راستاي اهداف و سياستهاي خصمانه اش براي ورود به مواد مخدر در ايران در ابتدا از طريق بازرگانان، پزشكان و غيره استعمال مواد مخدر را به دربار پادشاهان صفوي كشانيد و بلافاصله استعمال مواد مخدر در كشور به صورت اپيدمي و قهوه خانه اي رايج شد.

در ابتداي مصرف مواد مخدر به صورت شربتي و يا بلعيدن استفاده مي شد و با ترفند انگليس ها در سلسله قاجار با تعداد زيادي بسياري از مزارع كشت گندم و ديگر محصولات مفيد زراعي به كشت خشخاش اختصاص داده شد.

اين مساله موجب گسترش خريد و فروش مواد مخدر در آن زمان شد به طوري كه روز به روز در آمد شاهان و درباريان وقت از داد و ستد ترياك افزايش يافت و خريد و فروش آن در انحصار دولت درآمد و تجارت مواد مخدر از خاور دور به نقاط مختلف جهان نيز بايستي از ايران و تركيه انجام مي شد.

استعمار انگليس براي گسترش اين ترفند خصمانه خود و افزايش اعتياد و تشويق مردم ايران به استعمال آنها ماده مخدر ترياك را به آنان مي داد و در ازاي سوخته ترياك برگشتي مبالغي را به مردم پرداخت مي كرد.

تغيير الگوي مصرف مواد مخدر از سنتي به مواد صنعتي و شيميايي و روان گردان از جمله تهديدات جدي است كه كشورهاي مختلف از جمله كشور ما را تهديد مي كند، و مصرف اين مواد تبعات جبران ناپذير جسمي و روحي بر مصرف كنندگان آن بدنبال دارد.

آمارها حاكي است كه متاسفانه تنوع و تعداد مواد مخدر صنعتي و روان گردان همواره در كشور و از جمله استان خراسان رضوي در حال گسترش است و برخي مواد ناآگاهي مردم و از جمله نسل جوان نسبت به اثرات مخرب بسيار اين مواد در ابتداي مصرف موجب اعتياد دامنه داري در آنان مي شود.

آثار مخرب جسمي و روحي مواد مخدر صنعتي و روان گردان به مراتب بسيار بيشتر از مواد مخدر سنتي است.

مواد مخدر سنتي مانند ترياك تنها سستي زا و حشيش توهم زا است ولي ماده مخدر صنعتي كه تركيبي از مخدرهاي سنتي با مواد شيميايي هستند، اثري تركيبي از توهم زايي و تحرك بخشي دارد.

به اين علت مصرف مواد مخدر صنعتي و تركيب شيميايي آنها سيستم مركزي اعصاب را تحريك كرده و باعث بروز نوعي تشنج و حركات غير قابل كنترل به همراه تعريق ، گشادي مردمك چشم و در مجموع ، كنش هاي شديد رفتاري در معتادين آنها مي شود.

برخي از مسوولان و متوليان و فعالان مقابله و پيشگيري از مواد مخدر در استان خراسان رضوي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزايش آگاهي در مقابله با مواد مخدر صنعتي را ضروري دانستند.

يكي از محققان پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر در استان خراسان رضوي گفت: مخدرهاي نوين صنعتي نظير كريستال، كراك، اكستاسي، آمفي تامين، جي اچ بي، شيشه ، كتامين، مسكالين، پان پراگ، ديفنوكسيلاك و نالتركسون آثار بسيار بدي در افراد به دنبال دارند كه از اين ميان مصرف شيشه بيشتر از ساير مواد مشابه است.

"عليرضا حشمتي" افزود: مواد مخدر صنعتي و روان گردان با تحريك هاي مغزي خود به فرد انرژي مضاعف مي دهند، اين تحرك زايي و افزايش انرژي ها پس از استعمال ، سبب مي شود تا جوانان نسبت به چنين موادي گرايش بيشتري پيدا كنند.

او گفت: در كنار انواع مخدرهاي صنعتي مثل كراك ، شيشه ، كريستال و غيره مصرف "پان" به عنوان خوشبو كننده دهان و قرص نشاط آور در بين دانشجويان و دانش آموزان به طور نگران كننده اي افزايش يافته است.

وي اظهار داشت: مصرف اين ماده مخدر علاوه بر ابتلاي تدريجي سرطان لثه ، روده بزرگ و بيماري هپاتيت و موجب وابستگي شديد در مصرف كنندگان آن مي شود.

وي بيان كرد: مخدرهاي شيميايي و صنعتي با بيش از اندازه فعال كردن بخشي از مغز ، به فرد توانايي كاذب و زودگذر انديشيدن به چند موضوع را مي دهند و شخص با انباشت فكرهاي گوناگون به شكل همزمان ، دچار توهم مي شود و در يك لحظه به نتيجه دارا بودن توانايي در پرواز از روي برجي بلند مي رساند و معتادين به آنها با اين تصور توهم آميز در صدد هستند خود را از جاي بلندي به پايين پرتاب كنند.

جانشين معاون و دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوي گفت: تغيير گرايش از مواد مخدر سنتي به صنعتي بر دامنه تهديدات و تبعات شيوع مواد مخدر در كشور و اين استان افزوده است.

سرهنگ "ماشاالله صادقي" اضافه كرد: استثمار جهاني براي افزايش ترفندهاي خصمانه خود عليه كشورهاي مختلف و انقلابي از طريق شيوع مواد مخدر در صدد متزلزل ساختن جوانان و آينده سازان اين كشورها هستند و از طرفي سوداگران مرگ هم با توجه به سود هنگفت معاملات و تجارت مواد مخدر در اين راه شوم قدم بر مي دارند.

او گفت: ريشه برخي مواد مخدر سنتي مانند ترياك، مرفين، هروئين و غيره از گياه خشخاش است و ريشه برخي ديگر از آنها هم شاهدانه، حشيش ، ماري جوآنا و غيره مي باشد.

وي گفت: ولي مواد مخدر صنعتي و يا روان گردان كه تركيب مواد مخدر سنتي و شيميايي و مخلوطي از صدها ماده اعتياد آور است، آثار بسيار مخربي بر جسم و روح افراد ايجاد مي كند و به نوعي وابستگي به چند ماده مخدر در اشخاص ايجاد مي كند.

وي گفت: اگر مصرف ماده مخدر سنتي نظير ترياك و هروئين تنها وابستگي به يك نوع ماده مخدر در افراد ايجاد مي كند مصرف ماده مخدر صنعتي ايجاد وابستگي به چند نوع ماده مخدر در شخص مصرف كننده به دنبال دارد.

وي افزود: به همين علت آثار مخرب مصرف مخدر صنعتي در افراد بسيار بيشتر از مواد مخدر سنتي است و مصرف يك بار آن موجب وابستگي دامنه داري در فرد مي شود.

سرهنگ صادقي گفت: 80 الي 85 درصد معتادين مواد مخدر سنتي در كشورمان از جمله اين استان به مواد مخدر صنعتي و از جمله شيشه هم اعتياد دارند.

وي اضافه كرد: تخريب سلولهاي مغزي در نتيجه مصرف مواد مخدر صنعتي به مراتب بيشتر از تبعات منفي جسماني آنها است.

وي افزود: متاسفانه بيشتر اشخاصي كه مواد مخدر صنعتي شيشه مصرف مي كنند تصور مي كنند كه اين مواد اعتياد آور نيستند، يا بعضي خانم ها فكر مي كنند شيشه لاغركننده است و يا دانشجويان براي بيدار ماندن در مواقع امتحال از آن مصرف مي كنند.

سرهنگ صادقي گفت :اعتياد به مواد مخدر صنعتي قابل درمان است ولي اين درمان بسيار سخت است و تنها بايد از طريق مراكز ترك اعتياد و به طور تخصصي تلفيقي توسط گروه پزشكي و روان پزشكي و با كمك و همراهي خانواده هاي معتادين صورت گيرد.

وي بدون توضيح آماري بيشتر هشدار داد: كاهش سن مصرف مواد مخدر صنعتي بين معتادين و حتي استعمال آنها در كنار جوانان بين نوجوانان از آسيبهاي جدي است.

وي گفت: اين مواد حتي در برخي موارد توسط دكه ها و برخي اشخاص در اطراف مدارس دخترانه و پسرانه به فروش مي رسند.

او اضافه كرد: لذا بايد با برنامه ريزي خاص و اطلاع رساني لازم ييشگيري از اعتياد از محيط هاي آموزشي شامل دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و مدارس آغاز كرد و در سطح والدين دانش آموزان و دانشجويان را گسترش داد.

وي گفت: در پيشگيري از مواد مخدر توجه به خاصي به مدارس شده است.

او بدون توضيح بيشتر گفت: از مجموع اعتبارهاي پيشگيري از مواد مخدراستان خراسان رضوي درسال جاري تنها حدود 900 ميليون

ريال براي برگزاري كلاسهاي مهارتهاي زندگي،كلاسهاي آموزشي، برگزاري نمايشگاهها و غيره به آموزش و پرورش تخصيص يافت.

وي گفت: اين اقدامهاي پيشگيرانه براي ساير آحاد جامعه شامل دانشجويان، جامعه كارگري، كارمندي، كسبه و غيره هم در دست اقدام است.

او اظهار داشت: به علت نبود قانون مدوني براي مقابله با مواد

مخدر صنعتي در كشور مصرف مواد مخدر صنتي به طور تصاعدي در پنج سال گذشته افزايش و از طرفي قيمت آنها نيز همواره كاهش مي يافت.

سرهنگ صادقي گفت: اين درحالي بود كه در سنوات اخير قيمت ماده مخدر ترياك چند برابر افزايش يافته بود.

وي اظهار داشت: ازمجموع حدود دو ميليون نفر معتاد در كشورمان

كه به طور تفنني و غير تفنني مبادرت به مصرف مواد مخدر مي كنند، به جرات مي توان گفت كه قريب 10 درصد آن مربوط به استان خراسان رضوي است.

وي خاطر نشان كرد: در برنامه پنجم توسعه كشور به مقوله مقابله و پيشگيري از مواد مخدر عنايت فراوان شد.

سرهنگ صادقي گفت: بايد به جاي پلمپ مراكز ترك اعتياد غير مجاز تلاش كرد آنها در چارچوب ضوابط و تحت نظارت مسوولان و دست اندركاران ذيربط به فعاليت خود ادامه دهند.

وي بيان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 70 مركز ترك اعتياد غير مجاز در استان بدون توجه به ضوابط لازم فعاليت مي كردند، با همكاري دستگاه قضايي و پليس پلمپ شدند.

اين مسوول افزود: چند منطقه از اطراف شهر مشهد را شناسايي كرده ايم كه به دستور استاندار قرار شد نيروي انتظامي برنامه اي مدون براي پاكسازي اين محله ها به شوراي تأمين استان ارائه بدهند

يك روانپزشك و نايب رييس انجمن علمي روان پزشكي استان خراسان رضوي نيز با اشاره به آثار بسيار مخربي استعمال مواد مخدر صنعتي بر روي سلامت جسم و روح استعمال كنندگان آنها، گفت: نوع كلاسيك آمفتامين ها در درمان بيماري هايي مثل افسردگي، چاقي يا بيش فعالي كودكان يا اختلال خواب مرضي در پزشكي و روان پزشكي استفاده مي شود اما تفاوت جدي آنها در اين است كه نوع كلاسيك آمفتامين ها روي پيام رسان هاي عصبي "دوپاميني" اثر مي گذارد.

وي اظهار داشت:اما نوع طراح هم روي اين پيام رسان ها و هم روي سيستم پيام رسان عصبي "سروتونين" تاثير گذار است.

دكتر "حميد صالح پور" افزود: استعمال مواد مخدر صنعتي باعث تخليه شديد اين دو پيام رسان مي شود، آمفتامين در فضاهاي سيناپسي كه موجب ارتباط بين دو سلول عصبي است باعث تخليه دوپامين و سروتونين مي شود.

او گفت: اين مساله بروز حس سرخوشي زايد ، افزايش حرارت بدن، فشارخون، ضربان قلب و ديگر آثار مخرب در استعمال كنندگان آنها را به دنبال دارد.

وي بيان كرد: براساس تحقيقات تمام تركيبات آمفتامين از جمله شيشه موجب مرگ سريع سلول هاي مغزي و يا كاهش تعداد آنها مي شوند.

اين محقق ارشد پيشگيري از مواد مخدر استان خراسان رضوي افزود: لذا تخليه شديد پيام رسان هاي عصبي، موجب ايجاد هذيان و توهم در فرد مصرف كننده شده و فرد را دچار اختلال تفكر مي كند و اين امر ايجاد سوءظن غير واقعي به ديگران در اين سري معتادين به دنبال دارد.

صالح پور گفت: اين افكار چنان ذهن فرد معتاد را پر مي كند كه حتي كيفيت زندگي و روابطش با ديگران هم لطمات جدي مي زند.

وي خاطر نشان كرد: اين مساله موجب بدبيني بسيار فرد معتاد نسبت به خانواده و اطرافيانش مي شود و اين فرد مدام تصور مي كند كه ديگران در صدد خيانت و آسيب رساندن به او هستند لذا به نوعي در صدد تلافي بر مي آيد.

وي گفت: با مصرف مواد مخدر صنعتي نظير شيشه افراد استعمال

كننده بتدريج دچار عوارض جنون مي شوند و دامنه بيماريشان به حد زيادي نگران كننده و بغرنج و شبيه علايم اختلال اسكيزوفرني خواهد بود.

او خاطر نشان كرد: مرگ سلول هاي مغزي در اثر مصرف شيشه در كوتاه مدت موجب مي شود مصرف كننده هرگز بهبود پيدا نكند و اگر مصرف كننده بيش از شش ماه شيشه مصرف كند، علايم مصرف به صورت پايدار تا پايان عمر در وي باقي مي ماند.

اين روانپزشك بيان كرد: به اين علت است كه مواد مذكور به مواد مخدر صنعتي يا روان گردان معروف است در مقايسه با مواد مخدر سنتي عوارض فوق العاده خطرناكي براي مصرف كنندگان در پي دارند.

وي ابتلا به توهم شنيداري را ديگر عوارض بسيار مخرب مصرف مواد مخدر صنعتي ذكر كرد و گفت: معتادين به اين مواد در اين حالت صداهاي غيرواقعي را مي شنود و از آنها مي هراسند.

اين روانپزشك لذت زياد حاصل از مصرف مواد مخدر صنعتي در مقايسه با مواد مخدر سنتي را از جمله دلايل افزايش گرايش به آن ذكر كرد و گفت: اين لذت زود گذر و زايد به دنبال تخليه سريع پيام رسان هاي عصبي مغز در فرد ايجاد مي شود و بعد از يك بار مصرف فرد را به مصرف دوباره و حتي چند باره آنها ترغيب مي كند.

او گفت: ارزان و در دسترس بودن و سهولت بسيار مصرف مواد مخدر صنعتي را از ديگر عوامل افزايش گرايش جوانان به آنها برشمرد و گفت: اين يك زنگ خطر و آسيب جدي براي جامعه و از جمله خانواده ها است.

صالح پور افزود: شكي نيست كه پيشگيري بهترين راه مبارزه با اعتياد به موادمخدر و آگاه سازي عمومي در جامعه، بهترين راه حل است.

وي بيان كرد: همه نهادها ، ارگان ها، رسانه هاي مكتوب و غيرمكتوب، آموزش و پرورش و مراكز آموزش عالي بايد دست به دست هم بدهند تا نه تنها درباره مشتقات آمفتامين بلكه درباره كليه مواد مخدري كه حتي ممكن است در آينده وارد بازار شوند، اطلاع رساني لازم صورت بگيرد.

صالح پور گفت: نبايد صبر كنيم تا عده اي از جوانان به اين مواد آلوده شوند بعد به فكر درمان بيفتيم. بلكه بايد با عزم ملي در راستاي مبارزه با اين مواد گامهاي اساسي برداريم.

معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي استان خراسان رضوي هم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از اعتياد به عنوان جدي ترين آسيب اجتماعي اين استان ياد كرد و گفت: بايد با يك عزم عمومي و فراگير، همه دستگاههاي اجرايي براي پيشگيري و مقابله با اين معضل بسيج شوند.

"حسن حاجي پور" ادامه داد: بايد با اطلاع رساني و آگاهي بخشي از طريق رسانه هاي ارتباط جمعي، چاپ كتابچه و تبليغات در جامعه، سطح اطلاعات مردم و از جمله نوجوانان و جوانان را در خصوص مواد مخدر صنعتي و روان گردان و آسيبها و خطرات آنها افزايش بدهيم .

او گفت: با توجه به تخصصي بودن ترك اعتياد مواد مخدر صنعتي بايستي كلنيك هاي ترك اعتياد خاصي براي ترك اين مواد ايجاد شوند.

وي بيان كرد: براي رفع معضل اعتياد به مواد مخدر صنعتي بايد ضمن اولويت به مساله پيشگيري و تسريع در اجراي برنامه هاي مقابله با آنها، يارانه هاي مناسب براي درمان بيماران معتادين در نظر گرفته شود چون بسياري از آنان توان پرداخت هزينه درمان و ترك اعتياد خود را ندارند.

وي اظهار داشت: بهزستي استان با رويكرد اجتماع محوري به مقوله پيشگيري از مواد مخدر عنايت خاص دارد.

وي در تشريح رويكرد اجتماع محور در درمان و ترك اعتياد، افزود: با توجه به آنكه نسخه واحد براي پيشگيري از اعتياد وجود ندارد بايد علاوه بر امكانات دولتي از ظرفيت ها و توان تشكلهاي غير دولتي و مردم نهاد براي كاهش عوامل خطر و افزايش عوامل محافظي و جلوگيري كننده محيطي براي مقابله با معضل مواد مخدر توجه شود.

وي اظهار داشت: گروه هدف پيشگيري از مواد مخدر همه آحاد جامعه هستند و سياستگذاران و مسوولان ذيربط بايد بسته هاي پيشگيرانه براي همه طيف هاي سني و قشرها تدوين كنند.

وي اضافه كرد: اجراي رويكرد اجتماع محور را براي پيشگيري از مواد مخدر از سال 81 در دستور كار بهزيستي استان خراسان رضوي قرار گرفت و تاكنون بالغ بر 160 تيم اجتماع محور در استان تشكيل شده و اين تعداد كفاف جمعيت و وسعت استان را نمي دهد و بايد افزايش يابد.

حاجي پور تاكيد كرد: بايد در هر محله از محله هاي آسيب پذير استان گروههاي اجتماع محور تشكيل شوند و مسوولين مربوطه با در نظر گرفتن امكانات و منابع اعتباري از اين گروهها حمايت كنند.

وي گفت: كانون مداخله در پيشگيري اجتماع محور را همه محيطهاي آموزشي شامل مهد كودكها، مدارس، دانشگاهها و مراكز آموزش عالي، كارگري، محله ها و مناطق شهري و روستايي را در بر مي گيرد.

وي گفت: با عنايت به اهميت اطلاع رساني در اين خصوص ميزگرد زنده تلوزيوني با همكاري صدا و سيماي استان خراسان رضوي تهيه و در آينده نزديك پخش مي شوند.

مواد مخدر بويژه مواد مخدر صنعتي در هر حال همه قشرهاي جامعه را تهديد مي كند از اين رو غافل شدن از اثرات مخرب اين مواد، پيامدهاي غير قابل جبراني به همراه دارد كه اگر اينك براي آن چاره انديشي نشود ، فردا خيلي دير است و بايد شاهد خزان شدن نسل جوان به مانند برگ هاي پاييزي بود.ك/4

7490/659/330

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30761038

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1438]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن