تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798229686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره‌هاي نوروزي و كاهش قيمت تلويزيونشعبده‌بازي در بازار جعبه جادو


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جشنواره‌هاي نوروزي و كاهش قيمت تلويزيونشعبده‌بازي در بازار جعبه جادو
مريم عسگري- بازار شب عيد كالاهاي مختلف، معمولا با حراج، برگزاري جشنواره‌هاي نوروزي و ارائه تخفيف‌هاي بيشتر به مصرف‌كنندگان و... همراه است. به عبارتي هفته‌هاي پاياني سال، زمان آتش زدن فروشندگان به مالشان است تا وقتي مي‌خواهند آخر سال حساب‌هاي خود را ببندند، نقدينگي بيشتري داشته باشند.


اين موضوع در بازار كالاهاي مختلفي از پوشاك و لوازم آرايشي و بهداشتي گرفته تا لوازم صوتي و تصويري و تجهيزات كامپيوتري مشاهده مي‌شود.
اما از آنجا كه تلويزيون به ويژه نوع LCD آن، طي سه ماه گذشته بازار پرسر و صدا و پر افت و خيزي از لحاظ قيمت داشته است، ما به بررسي وضعيت بازار اين كالا مي‌پردازيم.
برند‌هاي پرطمطراق
اگر سري به بازار لوازم صوتي و تصويري (خيابان جمهوري) بزنيد، حتما تلويزيون‌هاي LCD زيبا كه در طرح‌هاي زيبايي پشت ويترين فروشگاه‌ها به شما لبخند مي‌زنند، شما را وسوسه مي‌كنند تا يكي از آنها را مهمان خانه‌تان كنيد. سامسونگ، سوني، پاناسونيك، شارپ، ال جي، جي وي سي و... از برندهايي هستند كه سال‌هاست در زمينه توليد كالاهاي صوتي و تصويري فعاليت مي‌كنند و جزو برندهاي مطرح بازار به شمار مي‌آيند؛ برندهايي كه طي سال‌هاي اخير به دلايل مختلفي درگير يك بازار رقابتي شده‌اند و ناچارند براي ادامه حيات در چنين بازاري در سطح جهاني اقداماتي انجام دهند كه كاهش قيمت، يكي از اين اقدامات است. البته در بازار داخلي نيز نمايندگي‌هاي فروش علاوه بر كاهش قيمت‌ها، اقدامات ديگري براي جلب نظر مشتري مي‌كنند كه برگزاري جشنواره‌هاي ويژه فروش، ارائه هداياي مختلف روي كالاي خريداري شده و... بخشي از اين اقدامات است. به نظر مي‌رسد اين اقدام فروشندگان و نمايندگي‌هاي فروش (ارائه هديه در مقابل خريد تلويزيون LCD) تا حدي باعث جلب توجه مصرف‌كنندگان شده است. اما نكته اينجا است كه قيمت اين هدايا روي قيمت كالاي خريداري شده كشيده شده است و در صورتي كه خريدار علاقه‌اي به دريافت اين پيش‌كش از فروشنده نداشته باشد، مبلغ اين هديه از قيمت كالاي خريداري شده كسر مي‌شود.
اين‌طور كه پيدا است فروشندگان با اين اقدام دو تير را به يك هدف زده‌اند. اول اينكه با استفاده از لفظ هديه براي كالايي كه پول آن را از مشتري دريافت مي‌كنند، تبليغ بيشتري براي فروش محصولات خود مي‌كنند و اين تصور را براي مصرف‌كننده به وجود مي‌آورند كه هديه دريافتي از فروشنده رايگان است، در حالي كه اين‌طور نيست. دوم اينكه در اين بازار راكد و بي‌رونق كالاهاي خود را به اسم هديه يا پيش‌كش به خريداران تلويزيون مي‌فروشند.برگزاري جشنواره‌هاي فروش ويژه يكي ديگر از روش‌هاي جلب توجه مصرف‌كنندگان به سمت بازار است.
جشنواره فروش تابستانه، پاييزه و حالا هم با نزديك شدن به عيد نوروز، جشنواره فروش نوروزي كه برخي از واردكنندگان برگزار كرده‌اند، نمونه‌هايي از اين جشنواره‌ها است. هدف از برگزاري اين جشنواره‌ها فروش كالاها به مشتريان با ارائه تخفيف‌هاي 10 تا 5درصدي است كه طبق اعلام نمايندگي‌هاي فروش برگزاري اين جشنواره‌ها تاثير زيادي در فروش كالاها داشته است.
اعطاي هداياي ويژه به حكم قرعه به خريداران نيز ترفند ديگري است كه به وسيله آن مصرف‌كنندگان براي خريد كالا تشويق مي‌شوند. انواع خودروي سواري، ويلا، منوهاي خارجي و... از جوايزي هستند كه شركت‌هاي عرضه‌كننده يا همان نمايندگي‌هاي فروش با حمايت شركت مادر (توليدكننده) براي خريداران در نظر گرفته‌اند تا اهرم كمكي باشد براي فروش بيشتر كالاهايشان.
هرچه زيباتر، پرفروش‌تر
همه ما دوست داريم يك تلويزيون زيبا ما را به ميهماني تصاوير ببرد. به همين دليل و با توجه به خواست و سليقه مصرف‌كنندگان، شركت‌هاي توليدكننده امروزه به طرح تلويزيون‌هاي توليدي اهميت زيادي مي‌دهند. به طور كلي، در بين توليدكنندگان تلويزيون LCD ، شركت سامسونگ خالق طرح‌هاي زيباتري است.
به گفته حضرتي، يك فروشنده انواع تلويزيون در خيابان جمهوري، اگرچه سابق بر اين تلويزيون‌هاي سوني، پاناسونيك و ال‌جي جزو پرفروش‌هاي بازار تلويزيون به شمار مي‌رفتند، اما طي سال‌هاي اخير سامسونگ با ارائه مدل‌هاي زيبا و شكيل‌تري نسبت به ساير توليدكنندگان تلويزيون LCD توانست همسو با سليقه و خواست مصرف‌كننده حركت كند و به اين ترتيب سود بيشتري از بازار فروش نصيب خود سازد.
به گفته يك فروشنده ديگر، طي سه ماه گذشته بازار اين كالا چند بار با كاهش قيمت مواجه شد كه اين موضوع نشان دهنده تلاش عرضه‌كنندگان براي فروش بيشتر كالا در بازار رقابتي است. ايزدنيا، مدير فروش شركت حافظ پخش، عرضه كننده تلويزيون‌هاي وارداتي برند سامسونگ در اين زمينه مي‌گويد: در نظر گرفتن جشنواره‌هاي فروش ويژه اقدامي است كه با هدف فروش بيشتر كالا انجام مي‌شود و برخي شركت‌ها در روزهاي پاياني سال جشنواره‌اي تحت عنوان جشنواره نوروزي برگزار مي‌كنند.
اما سامسونگ از يك بهمن ماه قيمت اجناس خود را در حدود 12 تا 15درصد كاهش داد كه بيشترين تخفيف‌ها براي سايزهاي بزرگ تلويزيون LCD است و علت اين كاهش قيمت كاهش جهاني قيمت‌ها بوده است. به گفته وي، سامسونگ چيزي تحت عنوان جشنواره فروش ويژه نداشته و تنها برنامه‌اي كه براي مصرف‌كننده دارد، قرعه كشي چهار دستگاه BMW X3 بوده است كه از بهمن ماه تا فروردين ماه، هر ماه به خريداران اهدا مي‌شود.
وي در مورد هدايايي كه روي كالاهاي خريداري شده به خريداران اهدا مي‌شود نيز گفت: از حدود شش ماه پيش اين اقدام توسط سامسونگ صورت گرفت كه در ازاي خريد يك LCD از چهل اينچ به بالا يك دستگاه سينماي خانگي در ازاي خريد سايزهاي پايين‌تر از 40 اينچ يك دستگاه دي وي دي به خريداران اهدا مي‌شود و در صورت عدم تمايل خريدار به دريافت هديه، مبلغ هديه از مبلغ كل كالاي خريداري شده كسر مي‌شود.
ايزدنيا به فروش بالاي تلويزيون‌هاي 40 اينچ در بازار اشاره كرد و گفت: به دليل قيمت و حجم مناسب اين تلويزيون‌ها، استقبال خوبي از اين سايز مي‌شود.
وي مدل‌هاي450 A-ا40 و 650 A-ا40 را از تلويزيون‌هاي LCD، ا40 اينچ پرفروش سامسونگ در بازار داخلي معرفي مي‌كرد كه به ترتيب با قيمت يك ميليون و 529هزار تومان و دو ميليون و 190هزار تومان به فروش مي‌رسند و يك دستگاه سينماي خانگي مدل TZ215 كه قيمت معادل 320هزار تومان دارد، هديه خريدار اين تلويزيون‌ها است.
وي مدل F91-70 را نيز بزرگترين تلويزيون اين برند معرفي كرد كه با همكاري جورجيو آرماني توليد شده و قيمتي معادل 29ميليون و 900هزار تومان دارد.
رقيب سامسونگ
ماديران عرضه كننده تلويزيون‌هاي Sharp و x.vision به عنوان يكي از رقباي سامسونگ به شمار مي‌آيد كه مدل‌هاي مختلفي را به بازار عرضه كرده است؛ البته اين رقابت در بازار مانيتور محسوس‌تر است. طبق اعلام شركت ماديران،‌ طي ماه‌هاي اخير اين شركت كاهش قيمت زيادي در زمينه تلويزيون‌هايش داشته‌ است و ضمن اين كاهش قيمت، همراه هر كدام از تلويزيون‌هاي خريداري شده هدايايي به خريداران اهدا مي‌شود كه گوشي تلفن همراه x.phone يكي از اين هدايا است. ماديران مدل‌هاي LC-42A83, LC- 42A63, و LC-42PX5 را از تلويزيون‌هاي پرفروش شارپ و تلويزيون‌هاي سري ونوس، اركيد، انيكس و لوتوس را جزو پرفروش‌هاي X.VISION معرفي كرد.
پاناسونيك اشانتيون نمي‌دهد
پاناسونيك نيز در عرصه توليد تلويزيون‌ يكي از صاحب نام‌ها است كه اخيرا با عرضه يك تلويزيون پلاسماي 103 اينچي سر و صداي زيادي به پاكرده است.
يكي از مسوولان شركت بانيان الكترونيك در مورد برگزاري جشنواره فروش ويژه گفت: در واقع شركت بانيان الكترونيك از يك دي ماه تا 30 اسفندماه قيمت محصولات خود را براي رقابت با ساير عرضه‌كنندگان تلويزيون كاهش داده است و به نظر مي‌رسد اين طرح تا اواخر فروردين ماه ادامه يابد.
وي افزود كه اين شركت سه دستگاه تويوتا پرادو به عنوان هديه براي خريداران در نظر گرفته است كه به حكم قرعه به آنها اهدا مي‌شود.
وي افزود، برخي شركت‌ها در كنار فروش محصولات خود، كالاهايي مانند سينماي خانگي و... را به عنوان هديه به خريدار مي‌فروشند؛ در حالي كه قيمت كالاي اهدايي روي قيمت كالاي خريداري شده محاسبه مي‌شود و شركت بانيان الكترونيك اين اقدام را نمي‌كند.
مدل‌هاي 50PV80 و 42PV8 نيز به عنوان تلويزيون‌هاي پلاسماي پرفروش پاناسونيك در بازار داخلي معرفي شدند كه هر دو با قيمت يك ميليون و 185هزار تومان به فروش مي‌رسند.
بانيان الكترونيك علت كاهش قيمت‌ها را همسويي با بازارهاي جهاني اعلام كرد.
اين سوني گران قيمت
سوني از برندهايي است كه اكثرا آن را با نام گران قيمت مي‌شناسند. اگرچه اين شركت قيمت تلويزيون‌هاي گران‌ قيمت خود را طي سه ماه اخير بين 200 تا 400هزار تومان كاهش داده است؛ اما همچنان گروهي بر اين باورند كه تلويزيون‌هاي اين برند گران قيمت است و با ترديد به سراغش مي‌روند.
بيك‌زاده، مسوول فروش تلويزيون‌هاي يكي از نمايندگي‌‌هاي شركت بازرگاني ايران در اين رابطه مي‌گويد: سوني قيمت محصولات خود را طي ماه‌هاي اخير و در حد قابل توجهي كاهش داده است كه علت اين امر نيز كاهش جهاني قيمت‌ها است.
وي به اهداي 5 ويلا در شمال كشور به خريداران محصولات سوني اشاره كرد كه به حكم قرعه به خريداران اهدا مي‌شود.
جي‌وي‌سي و عرضه تلويزيون‌هاي فوق باريك جي‌وي‌سي‌ تنها عرضه كننده تلويزيون‌هاي SUPER SLIM (فوق باريك) به بازار داخلي است.
طبق اعلام مدير فروش شركت مهوار الكترونيك عرضه كننده تلويزيون‌هاي اين برند در بازار داخلي، اين شركت قيمت تلويزيون‌هايش را در حدود 10 تا 25درصد كاهش داده است كه درصد كاهش قيمت بستگي به مدل و قابليت‌هاي تلويزيون‌ دارد. وي از عرضه تلويزيون‌هاي فوق باريك توسط اين شركت به بازار داخلي خبر داد كه ضخامت اين تلويزيون‌ها5/3 سانتي‌متر است.
اين تلويزيون‌هاي 42 و 46 اينچ FULL HD بوده و با مدل‌هاي LT-46SZ 58 و LT – 42SZ 58 با قيمت سه‌ميليون و 600هزار و دو‌ميليون و 700هزار تومان به فروش مي‌رسند. اين نمايندگي همچنين مدل‌هاي 42EX18 و 42Z48 را از تلويزيون‌هاي پرفروش 42 اينچ اين برند در بازار داخلي معرفي كرد كه به ترتيب با قيمت يك‌ميليون و 600هزار و يك‌ميليون و 900‌هزار تومان به فروش مي‌رسند.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 444]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن