تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798204220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش قيمت و ركود بازار مسكن در تبريز


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: افزايش قيمت و ركود بازار مسكن در تبريز
وي افزود: هم اكنون صاحب ملك مي گويد كه دلار گران شده و لذا ملكش را به خاطر اينكه گران تر شود نمي فروشد و خريدار هم در انتظار روزهايي است كه قيمت ملك متعادل شود.
مهر: گزارش ميداني از نقاط مختلف كلانشهر تبريز حاكي از تورم پنج تا 20 درصدي قيمت مسكن است كه افزايش قيمت مصالح ساختماني مهمترين دليل آن ارزيابي شده است.

در همين حال برخي، افزايش قيمت مسكن را تائيد نمي‌كنند و مي گويند كه بازار مسكن در ركودي بي سابقه گرفتار شده است. مدافعان اين نظر بر اين اعتقادند كه ادامه نوسانات در بازارهاي ديگر موجب شده كه بازار مسكن در شرايط ركود نسبي به سر ببرد و سرمايه‌گذاران به انتظار گراني‏، واحدهايشان را نفروشند.

با اين اوصاف، نتايج رهگيري زمستاني بازار مسكن در تبريز نشان مي دهد قيمت بالاي ملك باعث شده است از سويي حجم معاملات، به شدت كاهش يابد و از سوي ديگر ركود بازار خريد و فروش مسكن رقم شده شود كه اين شرايط خود را در واحدهاي بزرگتر بيشتر از واحدهايي با متراژ كمتر نشان مي دهد.

بر اساس گزارش هاي به دست آمده از سطح شهر، تعداد زيادي از فروشندگان و مالكان واحدهاي مسكوني در انتظار گران شدن ملك به سرمي برند، به همين جهت ميل زيادي براي فروش آپارتمان هاي خود ندارند و منتظرند تا با گراني بازار مسكن‏،‌ آپارتمان هايشان را با قيمت گرانتري بفروشند ضمن اينكه خريداران نيز در انتظار روزهايي هستند كه قيمت مسكن ارزان شود.

وليعصر؛ ركود در بازار مسكن

يكي از بنگاهداران منطقه وليعصر تبريز با اشاره به ركود بازر مسكن در خصوص قيمت مسكن مي گويد: قيمت ها در اين منطقه از يك ميليون و 200 هزار تومان تا سه و نيم ميليون تومان است.

اين بنگاهدار به مهر گفت: وضعيت ملك به اسب تيمارخورده اي مي ماند كه آماده حضور در ميادين مسابفه است ولي با خارج شدن افسار از دست مهتر، اختيار آن، ديگر دست مهتر اسب نيست؛ بازار مسكن نيز اكنون مانند همان اسب، تابع هيچ ضابطه و قانوني نيست و به هر طرف كه خواست مي رود؛ نه دولت مي تواند او را مهار كند و نه افراد حقيقي توان كنترلش را دارند.

وي افزود: هم اكنون صاحب ملك مي گويد كه دلار گران شده و لذا ملكش را به خاطر اينكه گران تر شود نمي فروشد و خريدار هم در انتظار روزهايي است كه قيمت ملك متعادل شود.

اين بنگاهدار افزود: در ميزان مراجعه افراد به بنگاه در روزهاي گذشته تغييري به وجود نيامده و اغلب مراجعات براي اجاره است.

وي با بيان اينكه اگر عرضه و تقاضا به تعادل برسد بازار مسكن روزهاي خوبي را تجربه خواهد كرد، اظهار داشت: آينده بازار مسكن را نمي توان تحليل كرد اما از گذشته هاي دور قيمت مسكن به غير از برخي ايام خاص، همواره رشد صعودي داشته است.

آبرسان؛ افزايش 20 درصدي قيمت ها

مشاور املاك يكي از بنگاه هاي بزرگ در منطقه آبرسان تبريز هم درباره وضعيت بازار مسكن گفت: قيمت ها در اين منطقه با افزايش 15 تا 20 درصدي مواجه شده است.

سالار زمان خاني در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بازار خريد و فروش مسكن در منطقه آبرسان به خاطر داشتن مركزيت، هميشه داغ است اما قيمت ملك با توجه به افزايش هنگفت مصالح ساختماني و مواد اوليه، افزايش دارد.

وي گفت: اين ماه حجم معاملات در بنگاهي كه كار مي كنم كاهش محسوسي داشته است كه شايد به دليل تقاران با ايام محرم و همچنين سرماي زمستان باشد.

وي با بيان اينكه تعداد مراجعه كنندگان براي خريد نسبت به اجاره كمتر است، افزود: قيمت ها در اين منطقه از 800 هزار تومان شروع مي شود و تا دو ميليون تومان نيز ادامه دارد.

اين فعال بازار مسكن اضافه كرد:نوسان قيمت طلا و ارز بر بازار مسكن اثر گذاشته و همه فعالان بازار مسكن سردرگمند؛ خريدار اميدوار است قيمت ها ارزان شود و فروشنده نيز در انتظار گران شدن ملك است.

دامنه اختلاف قيمت ها در منطقه آذربايجان؛ 200هزار تومان

يكي از بنگاهداران منطقه آذربايجان كلانشهر تبريز نيز گفت: پايين ترين قيمت در اين منطقه 600 هزار تومان و بالاترين قيمت در آن 800 هزار تومان است.

فرض الله ولي زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اجراي قانون هدفمندي يارانه ها استارت افزايش جهشي قيمت مسكن را رقم زد كه بيشترين اثر را در اجاره بها نشان داد و مي توان گفت قيمت اجاره در مقايسه با سال قبل 30 درصد افزيش داشته است.

وي با بيان اينكه روند افزايش قيمت مسكن در ماه هاي گذشته ادامه داشته است، افزايش قيمت مصالح ساختماني را مهمترين دليل اين افزايش عنوان كرد و گفت: در دو ماه گذشته قيمت مسكن در اين منطقه پنج درصد افزايش نشان مي دهد.

اين بنگاهدار با اشاره به كاهش محسوس حجم معاملات در ماه هاي اخير، اظهار اميدواري كرد، بازار مسكن بعد از انتخابات پيش رو دستخوش تغيير و تحول شده و وضع فعلي بهبود يابد.

ولي زاده، موضوع بنزين را يكي ديگر از مولفه هاي تاثيرگذار بر قيمت بازار مسكن معرفي كرد و افزود: با نهايي شدن سناريوهاي مختلفي كه اكنون در خصوص بنزين مطرح است قيمت ملك تغيير خواهد يافت.

وي نوسان قيمت طلا و ارز و همچنين اجراي پروژه ملي مسكن مهر را بر قيمت مسكن موثر توصيف كرد و با پيش بيني تداوم روند صعودي قيمت مسكن در آينده، ميزان اين افزايش در آستانه سال جديد را بيشتر از گذشته دانست.

ركود قيمت مسكن در ائل گلي

در همين حال، يكي از بنگاهداران منطقه ائل گلي تبريز اعلام كرد: حدود چهار ماه است كه قيمت مسكن در اين منطقه تغيير نيافته است.

علي قيطرانچي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با وجود اينكه در مدت مزبور حجم مراجعات زياد بوده اما حتي يك معامله خريد هم به ثبت نرسيده است.

وي دليل حاكميت اين شرايط در منطقه ائل گلي را سردرگم بودن خريداران و فروشندگان ملك دانست و گفت: خريدار، در انتظار ارزان شدن و فروشنده هم در انتظار گران شدن ملك خود است.

وي قيمت هاي فريبكارانه طلا و ارز را بر ركود بازار مسكن بي تاثير ندانست و گفت: انبوه سازان به دنبال سود خود هستند و وقتي مي بينند كه بازار طلا و يا ارز خوب است به سراغ آنها رفته و در اين شرايط ركود بازار ملك، طبيعي به نظر مي رسد.

اين بنگاهدار فعال در منطقه ائل گلي تبريز گفت: مادامي كه قيمت طلا و ارز پائين نيايد بازار ملك نيز رونق نخواهد گرفت.

به گفته قيطرانچي، قيمت ملك در ائل گلي از 850 هزار تومان شروع شده و تا دو و نيم ميليون تومان ادامه دارد.

خطر تعطيلي بنگاه هاي مسكن در شهر جديد سهند

يكي از فعالان بازار مسكن در شهر جديد سهند نيز با اظهار تاسف از ركود بي سابقه معاملات مسكن، تداوم وضعيت فعلي را براي استمرار حيات بنگاه هاي مسكن شهر جديد سهند خطرناك خواند.

لطيف نادرپور كه به دنبال وخيم شدن بازار مسكن در شهر جديد سهند، بنگاه خود در اين شهر جديد را تعطيل كرده است، به خبرنگار مهر گفت: قيمت مسكن در مقايسه با سال گذشته هيچ تغييري نداشته و بي رونقي بازار خريد و فروش مسكن در شهر جديد سهند به واحدهاي مسكوني مهر هم سرايت كرده است.

وي با تاكيد بر تداوم ركود بازار مسكن تا سال92، تحول در اين بازار را منوط به نتيجه انتخابات رياست جمهوري يازدهم دانست و گفت: تحولات مختلف مانند نوسان قيمت طلا و ارز حداقل در شهر جديد سهند تاثيرگذار نبوده و نخواهد بود و تنها بايد منتظر انتخابات سال 92 ماند تا بازار مسكن اين منطقه متحول شود.

نادرپور گفت: هم اكنون پائين ترين قيمت مسكن در شهر جديد سهند 100 هزار تومان و بالاترين قيمت در مرغوب ترين فازهاي سهند 400 هزار تومان است.

كاهش 60 درصدي معامله مسكن در آذربايجان شرقي

با وجود اظهارات متفاوت بنگاهداران مناطق مختلف تبريز در خصوص افزايش و يا ركود قيمت مسكن در اين كلانشهر، كاهش حجم معاملات محور مشترك سخن همه آنها بود؛ موضوعي كه رئيس اتحاديه مشاوران املاك آذربايجان شرقي نيز آن را تائيد كرد.

اسماعيل نعمتي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بازار مسكن در آذربايجان شرقي راكد است و كاهش حجم معاملات مسكن در ماه اخير نسبت به ماه گذشته بيش از 60 درصد بوده است.

وي در تشريح دلايل اين وضعيت اظهار كرد:كاهش قدرت خريد مردم و افزايش قيمت مصالح و مواد اوليه، دو عامل مهم ركود بازار مسكن و كاهش زياد حجم معاملات بوده است.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك آذربايجان شرقي، تاثير بازار طلا و ارز بر قيمت مسكن در اين استان را ناچيز عنوان كرد و افزود: با اين حال مسكن مهر، نقش موثري در بازار مسكن كشور و آذربايجان شرقي داشته است اما آنچه نگراني ها را بيشتر كرده، افزايش تمايل به واگذاري امتياز مسكن مهر است كه هرگز نمي تواند بر بازار مسكن اثر خوبي داشته باشد.

در همين حال رئيس انجمن انبوه سازان آذربايجان شرقي نيز با اشاره به ركود بازار مسكن در اين استان، نزديك شدن به سال جديد را يك مقطع اميدوار كننده براي خروج بازار مسكن از وضع فعلي توصيف كرد و افزود: كاهش قدرت خريد مردم مهمترين عامل ايجاد اين شرايط بوده بطوريكه بسياري از مراجعان به بنگاه هاي مسكن مايلند آپارتماني بخرند كه داراي وام بانكي باشد.

جمشيد برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر همچنين با تائيد افزايش جزئي قيمت مسكن در آذربايجان شرقي، رشد بي سابقه قيمت مصالح ساختماني را عامل اين افزايش دانست و گفت: به عنوان مثال هر قطعه آجر سفال از 100 تومان به 200 تومان رسيده است؛ ميلگرد هم با حدود 300 تومان افزايش هم اكنون به قيمت 850 تا 900 تومان به فروش مي رسد كه در افزايش قيمت ها موثر بوده است.

وي نوسان بازار ارز و طلا را بر قيمت مسكن در آذربايجان شرقي اثرگذار ندانست و در عين حال گفت: شايد در آينده نزديك اين تاثير، خود را نشان دهد و بيشتر از گذشته ملموس شود.

برزگر در ارزيابي از آينده بازار مسكن گفت: با توجچه به اينكه عوامل فراوني بر قيمت مسكن تاثير مي گذارند و به ويژه در اين شرايط كه بازار مسكن آرامش ندارد و از هر تغيير و تحولي متاثر مي شود نمي توان آينده اين بازار را تحليل كرد.

خوشبيني نسبت به آينده بازار مسكن

در حالي كه پيش بيني آينده بازار مسكن بخاطر تاثيرپذيري آن از مولفه هاي بيشمار، سخت بوده و اظهارنظرها در اين خصوص مي تواند محل بحث فراوان باشد، يك كارشناس مسكن و مدرس دانشگاه نسبت به آينده اين بازار ابراز خوشبيني كرد.

علي اسداللهي در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اكنون نه خريدار، نه فروشنده، نه مقام مسئول و نه انبوه ساز از بازار مسكن رضايت ندارد و همه شواهد نشان مي دهد كه بازار مسكن در كنترل هيچ عامل حقيقي و حقوقي نيست ولي با همه اين اوصاف نمي توان نسبت به آينده بازار مسكن خوشبين نبود.

وي گفت: اگر تصميم گيران بازار مسكن به اين فرمول عمل كنند كه موفقيت برابر با انگيزه، ضربدر اراده، ضربدر عمل، ضربدر هدف و نهايتاً ضربدر امنيت است نارسايي ها به تدريج مرتفع خواهد شد.

اين مدرس دانشگاه، حاكميت شرايط نامناسب بر بازار مسكن را نتيجه تورم، كاهش قدرت خريد مردم، متناسب نبودن عرضه و تقاضا و افزايش قيمت مصالح ساختماني بيان كرد و گفت: در چنين شرايطي، بسياري از بنگاهداران مسكن آذربايجان شرقي كار خود را رها كرده و به مشاغل ديگر روي آورده اند.

***

اين روزها بازار مسكن در مناطق مختلف تبريز، از افزايش قيمت و البته ركود نسبي رنج مي برد. كارشناسان و فعالان بازار مسكن ولي منتظر نواخته شدن زنگ تغيير در اين بازار هستند تا روزهاي پرورنق گذشته احيا شود

يکشنبه|ا|18|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3992]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن