تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798128334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کدام یک از فیلم.های اکران تابستانی هالیوود در اسکار شانس دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: کافه سینما- جواد رهبر: تابستان گرم هالیوود سر رسیده و به زودی تمام سینماهای دنیا به دست بلاک.باسترهای جورواجور خواهد افتاد. از یکی دو سال پیش تا امروز که آکادمی هنر و علوم سینمایی آمریکا (اعطا.کننده جایزه اسکار) تصمیم گرفته در شاخه بهترین فیلم 10 فیلم را نامزد اسکار کند. به نظر می..آید فیلم.هایی هم که در تابستان اکران می.شوند به مرور جایی برای خود در کورس فصل جوایز هالیوود باز کرده.اند.



سال پیش فیلم.های «تلقین» و «داستان اسباب.بازی 3» نامزد اسکار بهترین فیلم شدند که هر دو در ماه جولاي اکران شده بودند. دو سال پیش هم فیلم.های «بالا»، «منطقه 9 »، «بی.آبروهاي لعنتي» و «گنجه. رنج» (The Hurt Locker) همه در شاخه بهترین فیلم سال حضور داشتند و جالب این بود که همگی در فصل تابستان اکران شده بودند. به همین خاطر نگاهی به سه فیلم اکران .شده در سینماهای جهان در فصل تابستان می.اندازیم که احتمالش بسیار زیاد است در فهرست 10 فیلم نامزد شاخه بهترین فیلم سال آکادمی قرار بگیرند.

درخت زندگی
سرانجام پس از سال.ها انتظار و شنیدن حرف و حدیث.های فراوان سینمادوستان در جشنواره کن سال 2011 موفق شدند به تماشای پنجمین فیلم سینمایی ترنس مالیک کارگردان رسانه.گریز سینمای آمریکا تحت عنوان «درخت زندگی» بنشینند. با این.که واکنش..ها به فیلم ضد و نقیض بود و توقع بعضی.ها برآورده نشد اما منتقدی مثل تاد مک.کارتی از هالیوود ریپورتر در نوشته.اش روی فیلم آن را اثری با حال و هوای« 2001: یک اودیسه فضایی» ساخته کلاسیک استنلی کوبریک مقایسه کرد. فیلم در شب اختتامیه هم خوش درخشید و رابرت دنیرو که ریاست هیات داوران این دوره از جشنواره را برعهده داشت نام آن را به عنوان برنده نخل طلای جشنواره کن اعلام کرد.
«درخت زندگی» این روزها در سینماهای جهان روی پرده رفته و بالاخره به تمامی حرف و حدیث.هایی که به خاطر تاخیرهای پی.درپی نمایشش پیش آمده بود خاتمه داد. مضمون فیلم تلاش برای درک پیدایش هستی و سرنوشت بشر بعد از خروج از این دنیا ست. گستره زمانی فیلم هم بسیار وسیع است و همان طور که از پوستر آن برمی.آید از عصر دایناسورها تا دوران معاصر را دربرمی.گیرد. فیلم تازه مالیک به احتمال قوی در شاخه بهترین فیلم سال هم نامزد اسکار خواهد شد. «درخت زندگی» ستارگان آکادمی.پسندی دارد؛ شان پن که چندین و چند سال با آکادمی کشمکش داشت اما طی یک دهه گذشته دو بار (با «رودخانه مرموز» و «میلک») برنده اسکار شده و حالا به نظر می.آید مشکل او و اعضای آکادمی حل شده است. نفر دوم هم براد پیت است که چند وقت پیش به خاطر بازی در نقش بنجامین باتن در «مورد عجیب بنجامین باتن» ساخته دیوید فینچر نامزد اسکار شد. سوای این دو ترنس مالیک هم نزد جامعه روشنفکر هالیوود کارگردانی بسیار محترم است. پیش از این هم او به خاطر فیلم «خط باریک قرمز» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه. اقتباسی و بهترین کارگردان شده بود.

دوربين سوپر8
محرک اصلی افزایش تعداد نامزدهای شاخه بهترین فیلم سال از پنج به 10 سینمادوستان بودند که دوست داشتند اعضای آکادمی به فیلم.های متعلق به سینمای بدنه و آثار پرفروش سال هم توجهی نشان بدهند. به همین خاطر هم اعضای آکادمی آن دسته از بلاک.باسترهای تابستانی که از نظر هنری هم تحسین شده.اند را به فهرست نامزدهای بهترین فیلم سال وارد کردند: سال گذشته «تلقین» و «داستان اسباب.بازی 3 »و دو سال پیش هم «بالا» و «منطقه 9». با توجه به تیزر و پوستری که از فیلم تازه جی.. جی. آبرامز به نام «دوربين سوپر8» دیده.ایم می.توان انتظار داشت که این فیلم هم به همان صورت وارد رقابت اسکار شود و نام آن در بین 10 نامزد اسکار بهترین فیلم دیده شود. فیلم را آبرامز. خالق سریال «لاست» ساخته و استیون اسپیلبرگ کارگردان و تهیه.کننده برنده اسکار آمریکایی آن را تهیه. کرده است. تا مدت.ها هر خبری در مورد این فیلم درست مثل مورد «درخت زندگی» تیتر اول خبرگزاری.های سینمایی می.شد. یکی از دلایل ماجرا هم این بود که آبرامز درست مانند فیلم «کلاورفیلد» که تهیه.کننده.اش بود باز هم همه چیز را از رسانه.ها پنهان کرد. اولین باری که سینمادوستان از ساخت فیلمی به نام « دوربين سوپر8»خبردار شدند هفته اول اکران «مرد آهنی 2 » در آمریکا بود. قبل از نمایش آن فیلم در سالن.های آمریکا تیزر فیلم «دوربين سوپر8» را هم نشان دادند. اطلاعات چندانی هم در اختیار سینمادوستان قرار نگرفت جز این.که فیلم حال و هوایی شبیه به «برخورد نزدیک از نوع سوم» دارد و برای ساخت آن 45 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده است.
«دوربين سوپر8» داستان گروهی از بچه.هاست که با استفاده از یک دوربين سوپر8در حال ساخت فیلمی هستند. در عین حال موجودی بیگانه سوار بر قطاری در حال انتقال از نقطه.ای به نقطه. دیگر است. قطار دچار حادثه می.شود و موجود وارد شهری می.شود که بچه.ها در آن زندگی می.کنند. به مرور حوادث عجیب و غریبی به وقوع می.پیوندد.
«دوربين سوپر8» در ماه ژوئن اکران خواهد شد.

هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم
یکی از کارهای مورد علاقه آکادمی این است که یک دفعه از یک مجموعه فیلم تقدیر به عمل بیاورد؛ محض نمونه درباره سه.گانه «ارباب حلقه.ها» اعضای آکادمی به دو فیلم اول مجموعه چندان جایزه ندادند اما فیلم سوم سه.گانه با عنوان «بازگشت پادشاه» را تا حد امکان تحویل گرفتند و یازده جایزه اسکار به آن دادند.
دومین قسمت از فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» روز 15 جولاي به نمایش درخواهد آمد و به این ترتیب پرونده فیلم.های سینمایی جادوگر نوجوان عینکی سینما بسته خواهد شد. تا به امروز هیچ یک از سری فیلم.های هری پاتر نامزد اسکار بهترین فیلم نشده و با توجه به این.که حالا در این شاخه 10 عنوان فیلم نامزد می.شوند به نظر می.رسد وقت آن فرا رسیده که اعضای آکادمی هم با نامزد کردن این فیلم در این شاخه عرض ارادت خود به این مجموعه موفق را به معرض نمایش بگذارند. پیش.بینی این.که نوستالژی و موفقیت تجاری عظیم فیلم بتواند برای هری پاتر جایزه اسکار بهترین فیلم را به ارمغان بیاورد کار ساده.ای نیست اما با توجه به موفقیت تجاری عظیم فیلم.های هری پاتر همه انتظار دارند دست کم در شاخه بهترین فیلم سال نامزد شود.
در نگاه اول از میان تمامی فیلم.هایی که در تابستان 2011 اکران می.شوند به نظرم رسید که این سه فیلم بیشترین شانس را برای نامزد شدن در شاخه بهترین فیلم سال در جوایز آکادمی دارا هستند. با وجود این وقتی «گنجه. رنج» در تابستان 2009 اکران شد کمتر کسی فکر می.کرد که فیلم بتواند قدم به قدم جلو برود و حتی جایزه اسکار بهترین فیلم سال را هم به خود اختصاص بدهد.به همین خاطر است که با تمامی این تفاسیر باید این احتمال را هم داد که شاید فیلمی ناشناخته و مهجور از راه برسد نامزد جایزه بهترین فیلم شود و در نهایت اسکار را هم تصاحب کند.

تهران امروز






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن