تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798070059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا خواب نداري؟


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: چرا خواب نداري؟
اصطلاح پزشكي بي‌خوابي (INSOMNIA) نوعي اختلال در خوابيدن يا استراحت محسوب مي‌شود. پزشكان معتقدند، نشانه‌هاي اين بيماري معمولاً خود را به آساني نمايان نمي‌كنند، اما در عين حال بايد توجه داشت بيدارشدن در نيمه‌هاي شب و بروز مشكل براي خوابيدن ِ دوباره مي‌تواند علايمي از ابتلا به اين عارضه باشد. هر كس ممكن است در طول دوران زندگي خود با اختلالات خواب مواجه شود و نتواند به هنگام شب به‌سادگي بخوابد، اما اين عارضه معمولاً كوتاه مدت است و پس از مدتي از بين مي رود.

به هر حال، طبق يك تخمين معتبر، از هر 10 نفر در دنيا يك فرد به اختلالات خواب براي مدت زمان طولاني كه بي‌خوابي مزمن نام دارد، مبتلا مي‌شود. بي‌خوابي‌ها بيشتر در سنين بالا و بزرگسالي و همچنين در افراد پرتنش و پراسترس بروز مي‌كند. افزايش ميزان نرمش در طول روز، نوشيدن شير گرم پيش از رفتن به رختخواب و مصرف گياهاني نظير سنبل‌الطيب و بابونه مي‌تواند به افراد كمك كند تا هنگام شب آسان تر به خواب بروند.

بروز مشكل براي خوابيدن، بيشتر به دنبال بروز فشارهاي عصبي و نگراني‌هاي شديد به وجود مي‌آيد. ديگر عواملي كه اين عارضه را به دنبال دارند شامل بيماري‌هاي فيزيكي كه دردهاي شديد را به همراه دارند، سر و صداهاي محيط، كافئين، الكل، عوارض ناشي از مصرف برخي داروها، افسردگي و شيفت‌هاي كاري شبانه مي‌شود. اگر افراد در طول روز فعاليت بدني شديدي انجام دهند و بسيار خسته شوند، اين روند مي‌تواند آنها را با مشكلات عديده‌اي مواجه و به هنگام شب و خوابيدن، آنها را با مشكل مواجه مي‌كند.

* بهترين روش براي خوابيدن

اگر شما هم از بي خوابي رنج مي‌بريد، سعي كنيد هنگام شب به موقع به رختخواب برويد و مثل سايرين، هنگام صبح از خواب بيدار شويد. توجه داشته باشيد براي آنكه اين اختلال در شما از بين برود، نبايد وقتي كه در رختخواب هستيد تلويزيون تماشا كنيد، مطمئن شويد كه محل خواب شما راحت است و اتاقي كه در آن به سر مي بريد كاملاً تاريك شده است. شما بايد از مصرف محرك‌هايي كه مي‌تواند بي‌خوابي را به دنبال داشته باشد، خودداري كنيد. اين محرك‌ها مي توانند شامل كافئين و نيكوتين شوند.

توجه داشته باشيد، اگر مي‌خواهيد بي خوابي و عوارض ناشي از آن در شما از بين برود بايد عوامل مشكل ساز را هرچه سريع تر از خود دور كنيد. براي مثال، سعي كنيد عوامل استرس زا را از خود دور كنيد و در آرامش كامل به سر ببريد، همچنين مطمئن شويد كه محل خوابتان كاملاً راحت است و مشكلي در آن وجود ندارد.

قرص‌هاي خواب مي‌توانند در كوتاه مدت مورد استفاده قرار گيرند و به صورت موقت عارضه كم‌خوابي را در شما درمان كنند.

اگر چه عوامل ياد شده همه مي‌توانند تأثيرات فراواني در خوب خوابيدن و رفع اختلالات خواب بر جاي بگذارند، اما كارشناسان بر اين باورند كه اتاق خواب و نحوه چيدمان وسايل در آن مي تواند بيشترين تأثير را در اين زمينه بر جاي بگذارد. اين طور كه گفته مي‌شود، اتاق خواب به هم ريخته و نامرتب مي‌تواند تا دو برابر احتمال بروز بي خوابي را نسبت به اتاق خواب‌هاي تميز و اصولي بالا ببرد.

* طراحي اتاق خواب

نوع ساخت يك اتاق خواب و نحوه قرار گرفتن آن در ساختمان مي‌تواند در چيدمان وسايل و همچنين در نحوه خواب افراد تأثير مستقيم برجاي بگذارد. قرارگرفتن تختخواب در يك اتاق خواب، مهمترين مسئله‌اي است كه بايد به آن توجه داشت. به كاربردن اشياء و لوازم اضافي در يك اتاق خواب مي‌تواند تأثيرات منفي بر جاي بگذارد.




 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن