تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 اسفند 1402    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

وکیل کرج

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

نرم افزار حضور و غیاب انیگما

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1791827102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پایان نشست مزد ۹۰: پیشنهاد کارگران: افزایش دستمزد؛ توافق با کارفرمایان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از اتمام نشست هیئت مدیره ۱۳نفره این کانون در عصر امروز چهارشنبه برای تعیین پیشنهاد افزایش حداقل دستمزد سال آینده و برگزاری نشست تعیین مزد توافقی با کارفرمایان قبل از جلسه اصلی شورای عالی کار خبر داد.
اولیا علی بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر از اتمام نشست هیئت مدیره ۱۳ نفره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور برای تهیه پیشنهاد حداقل دستمزد سال آینده کارگران خبر داد و گفت: عصر امروز چهارشنبه نشست کانون عالی به اتمام رسید و نتیجه بررسی های صورت گرفته در استان ها به یک پیشنهاد منتهی شد.

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه نحوه افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران به صورت توافقی با کارفرمایان و قبل از برگزاری نشست اصلی شورای عالی کار خواهد بود، روند تدوین پیشنهاد را بر ۳ محور تامین منافع کشور، افزایش قدرت خرید کارگران و همچنین حفظ پایداری بنگاه ها اعلام کرد.
پیشنهاد با ۳ محور
علی بیگی خاطرنشان کرد: به زودی نشستی را با کانون عالی کارفرمایان کشور در زمینه نحوه افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران برگزار می کنیم و در آن نشست تلاش می کنیم تا قبل از حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی در نشست های شورای عالی کار، در مورد نحوه افزایش مزد سال آینده به توافق برسیم.

این مقام مسئول در حوزه کارگری ادامه داد: با توجه به اجرای طرح تحول اقتصادی از سوی دولت در سال جاری می توان گفت که موضوع افزایش دستمزد سال آینده کارگران از یک حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار شده است. بنابراین کارگران کشور نیز باید در مسیر اجرای کامل این طرح به دولت کمک کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون دولت در نظارت بر بازار پس از اجرای هدفمندی یارانه ها موفق عمل کرده است، تصریح کرد: برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران باید تلاش شود تا با اعلام اعداد و ارقام مختلفی، بازار به سمت افزایش قیمت ها و التهاب پیش نرود.
جلسه کارگران نهایی شد
به گفته علی بیگی، هر میزان افزایشی که در مورد حداقل دستمزد سال آینده کارگران ایجاد شود باید منجر به حفظ قدرت خرید کارگران شود و موجب افزایش قیمت ها در بازار نشود.

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: تاکنون کانون عالی توانسته است نظرات مختلف کارگران را از استان ها دریافت و بر اساس یافته های آنها نشست نهایی را برگزار کند. در هر صورت طی جلسه امروز توانستیم نتایج به دست آمده از استان ها را برررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع تعیین حداقل دستمزد سال آینده، کارگران و کارفرمایان در جایگاه شرکای اجتماعی نسبت به یکدیگر تعهداتی را دارند، گفت: حفظ پایداری بنگاه های اقتصادی، افزایش انگیزه در کارگران و همچنین تقویت قدرت خرید نیروی کار مهمترین مسائلی هستند که در مورد مزد مورد توجه است.

علی بیگی جایگاه دولت در نشست های کارگری و کارفرمایی را حلقه اتصال دو گروه دانست و بیان داشت: دولت می تواند علاوه بر تقویت نظارت ها بر بازار به دو گروه اجتماعی کمک کند تا در مورد دستمزد به یک توافق مناسبی دست یایند.
توافق با کارفرمایان قبل از تصویب مزد
این مقام مسئول کارگری کشور، نهادینه شدن گفتگو بین شرکای اجتماعی را موضوعی دانست که می تواند منجر به توافق مناسبی در مسئله تعیین مزد ۹۰ شود.

وی حذف نگاه رقابت در بین کارگران و کارفرمایان را در سال های اخیر دلیلی بر بهبود روابط دو گروه دانست و اظهار داشت: احتمال دارد در قالب نشست های مشترک بین کارگران و کارفرمایان قبل از جلسه شورای عالی کار توافقات مزدی را نهایی کنیم.

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، افزایش سرمایه گذاری در بازار کار، خروج از رکود و همچنین تقویت قدرت خرید کارگران را از مسائلی دانست که در قبال توافقات دو شریک اجتماعی حاصل می شود.

علی بیگی افزود: به نظر می رسد پیشنهادی که کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تهیه کرده است بتواند در نشست مشترک با کارفرمایان نهایی شود به نحوی که منجر به جلب رضایت نسبی طرفین باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 365]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن