تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798134155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشگاه علمي كاربردي: 158مركز علمي كاربردي خصوصي ايجاد مي‌شود نمي‌توانيم تعيين كنيم چه استادي درچه مركزي تدريس كند صدوركارت مدرسي دردانشگاه آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس دانشگاه علمي كاربردي: 158مركز علمي كاربردي خصوصي ايجاد مي‌شود نمي‌توانيم تعيين كنيم چه استادي درچه مركزي تدريس كند صدوركارت مدرسي دردانشگاه آغاز شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي ارائه دانش،‌ مهارت، تخصص و پرداختن به اشتغال را سه هدف عمده اين دانشگاه بيان كرد و گفت: تامين تجهيزات و مدرسان خاص و همچنين برنامه‌ريزي ويژه و پرداختن به نيازهاي بازار كار از ضرورت‌هاي دستيابي به اين اهداف است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر بلندي در نشست مطبوعاتي به مناسبت آغاز پانزدهمين سال فعاليت دانشگاه جامع علمي كاربردي با بيان اينكه اين دانشگاه سه رويكرد تربيت شاغلين دستگاه‌ها، تربيت استخدام شونده و تربيت نيروي انساني در خارج از بدنه دولت و به عنوان كارآفرين را مدنظر داشته است، اظهار كرد: امروزه از دانشگاه جامع علمي كاربردي به عنوان يك دانشگاه كارآفرين نام مي‌بريم و تقريبا تمام برنامه‌هاي دانشگاه در راستاي اشتغال و ايجاد شغل است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر بايد برنامه‌هاي مورد نياز بر اساس نياز سنجي‌هاي شغلي تهيه شود، گفت:‌ با اين كار در واقع خوراك آموزشي مورد نياز تهيه و تدوين مي‌شود و كساني كه اين آموزش‌ها را ارائه مي‌دهند بايد كار تئوريك و عملي انجام داده باشند.

از ابتداي كار تا كنون 669 برنامه مصوب داشته‌ايم

در سه سال گذشته با 33 دستگاه اجرايي كشور قرارداد منعقد شده است

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي با اشاره به در نظر گرفته شدن 5 شغل در هر برنامه ارائه شده در اين دانشگاه،‌ اظهار كرد: از سال 71 تا مهر 87 در مجموع 669 برنامه مصوب داشته‌ايم كه 505 برنامه آن مربوط به سال 71 تا 84 و 164 برنامه آن مربوط به سال 84 تا 87 بوده است.

دكتر بلندي با بيان اينكه در راستاي پرداختن به نيازهاي روز نيازمند تعامل بيشتر با دستگاه‌هاي اجرايي هستيم، خاطر نشان كرد: در سه سال گذشته با 33 دستگاه اجرايي كشور قرارداد منعقد كرده‌ايم.

ايجاد بيش از يك ميليون ظرفيت از آغاز به كار دانشگاه

در حوزه كارآفريني به ازاي هر كارشناس بايد 6 تا 7 تكنسين وجود داشته باشد

وي با تاكيد بر اهميت ظرفيت سازي در اين دانشگاه، گفت: از آغاز فعاليت اين دانشگاه تا كنون يك ميليون و 70 هزار و 357 ظرفيت ايجاد شده كه بيش از 705 هزار ظرفيت آن مربوط به سال 84 تا كنون بوده است.

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي با بيان اينكه در بحث هرم انساني در حوزه كارآفريني و اشتغال به ازاي هر كارشناس بايد 6 تا 7 تكنسين وجود داشته باشد، اظهار كرد: اين نسبت در كشور ما تقريبا معكوس است و بر اين اساس تربيت تكنسين و توسعه نيروي كاربردي از اهداف مطرح ما بوده است.

دكتر بلندي عنوان كرد: از ابتداي تاسيس اين دانشگاه تا مهر 84 دو هزار و 630 كد رشته محل براي 92 رشته ترمي كارداني ايجاد شده است كه اين رقم در نيمه دوم سال 84 به 155 رشته با ظرفيت 42 هزار نفر و در سال 85 به 215 رشته با ظرفيت بيش از 49 هزار نفر رسيد.

وي افزود: در سال 86 تعداد رشته‌هاي خود را به 185 رشته در هزار و 287 كد رشته محل با ظرفيت 80 هزار نفر و در سال 87 هم به 191 رشته در هزار و 387 كد رشته محل و ظرفيت 80 هزار نفر رسانيدم و عملا بر اساس نياز بازار كار عمل كرديم.

وي با بيان اينكه در تصميم گيري‌هاي دانشگاه از كميته تخصصي علمي كاربردي با حضور سه معاون وزير در حوزه اشتغال و همچنين بهره گيري از كساني كه آخرين اطلاعات از بازار كار را دارا هستند استفاده مي‌شود گفت: در بسياري از كشورهاي پيشرفته ورود دانشجويان به نظام علمي كاربردي را به صورت كنترل شده پيگيري مي كنند و تلاش مي كنند اين نسبت به كمتر از 25 درصد نرسد.

تعداد رشته‌هاي كارشناسي نا‌پيوسته امسال به 111 رشته مي‌رسد

دكتر بلندي ادامه داد: در مقطع كارشناسي ناپيوسته تا قبل از سال 84، 14 رشته در 27 كد رشته محل داشتيم كه اين رقم در نيمه دوم سال 84 به 37 رشته در 86 كد رشته محل با 4 هزار نفر ظرفيت رسيد و در سال 85 به 66 رشته در 161 كد رشته محل با ظرفيت 9 هزار و 700 نفر رسيد.

وي افزود: رشته‌هاي كارشناسي ناپيوسته در سال 86 به 105 رشته و 504 كد رشته محل با ظرفيت 26 هزار و 500 نفر افزايش يافت و برنامه‌ريزي ما براي امسال 111 رشته در 748 كد رشته محل و پذيرش 40 هزار نفر است.

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي با بيان اينكه در دوره هاي ترمي 36 درصد ظرفيت‌ها شاغل و در دوره‌هاي پودماني كه مورد توجه شاغلين است 65 درصد ظرفيت‌هاي پذيرش شاغل هستند، عنوان كرد: سياست ما در دانشگاه ارائه پودمان‌ها براي كساني بود كه به صورت تمام وقت كار مي‌كنند و نيمه وقت درس مي‌خوانند.

معافيت دانشجويان پودماني از امتحان جامع پايان دوره در صورت ارائه طرح اشتغال زايي

وي تاكيد كرد: بر اساس مصوبه دانشگاه كساني كه طرح اشتغال زايي مصوب داشته باشند از دادن امتحان جامع پايان دوره پودماني معاف مي شوند.

دكتر بلندي خاطر نشان كرد: در دوره‌هاي پودماني هدف اصلي اشتغال است و در اين دوره‌ها در ارديبهشت گذشته، 315 مركز در بخش صنعت، 7 مركز در بخش كشاورزي، 362 مركز در بخش خدمات اجتماعي و 141 مركز در بخش فرهنگ و هنر فعال بوده‌اند كه در پذيرش اخيري كه اسامي آنها اعلام شد در بخش صنعت اين رقم‌ها به 572 مركز، در بخش كشاورزي به 11 مركز، در بخش خدمات اجتماعي 909 مركز و در بخش فرهنگ و هنر به 208 مركز رسيده است.

بيش از 70 درصد دوره‌هاي ترمي در بخش صنعت و كشاورزي است

وي با بيان اينكه بيش از 70 درصد دوره‌هاي ترمي در بخش صنعت و كشاورزي است، گفت: در ارديبهشت 87 در مجموع 460 مركز فعال بودند كه 219 مركز غير دولتي و مابقي دولتي بودند و در پذيرش فعلي تعداد مراكز غير دولتي به 279 مركز و تعداد مراكز دولتي به 264 مركز افزايش يافته است.

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي بازنگري برنامه‌ها، تدوين برنامه‌هاي درسي جديد از طريق انعقاد با دستگاه‌هاي اجرايي و تاليف كتب علمي كاربردي و وضع قوانين و مقررات از طريق كميته‌هاي تخصصي علمي كاربردي شوراي گسترش را از جمله فعاليت‌هاي اين دانشگاه در بحث توسعه كيفي بيان كرد و گفت: در حال حاضر كليه روساي مراكز بايد مورد تاييد دانشگاه باشند و براي تمديد هر دوره در دانشگاه تاييد شوراي نظارت الزامي است.

صدور كارت مدرسي براي مدرسين دانشگاه آغاز شد

وي افزود: تا كنون 281 عنوان كتاب در دانشگاه به چاپ رسيده و 413 عنوان كتاب نيز در دست تاليف است و در واقع از اين راه درصدد مستندسازي دانش علمي كاربردي در كشور هستيم.

دكتر بلندي با بيان اينكه پرونده بيش از 17 هزار نفر از بيست هزار مدرس دانشگاه تشكيل شده و در كميته‌هاي تخصصي به تاييد رسيده است تصريح كرد: 41 نفر مدرس به عنوان اولين گروهي كه صلاحيت‌هاي علمي و عمومي آنها مورد تاييد قرار گرفته تعيين شده‌اند و كارت مدرسي به عنوان مربي استاديار علمي كاربردي به آنها اعطا مي‌شود و بر اين اساس براي مدرسان داراي مدرك دكترا كارت دائم، براي مدرسان داراي مدرك كارشناسي ارشد كارت پنج ساله و براي نخبگان داراي مدرك كارشناسي كارت 4 ساله صادر مي‌شود.

وي افزود: براي هر دوره كارداني يك مدرس تمام وقت و براي هر دوره كارشناسي دو مدرس تمام وقت در مراكز مورد نياز است.

دانشگاه جامع علمي كاربردي150 هزار نفر دانش آموخته دارد

افزايش ده درصدي شهريه‌ها براي امسال تصويب شده است

دكتر بلندي با بيان اينكه در حال حاضر اين دانشگاه 119 هزار و 950 نفر فارغ التحصيل و 34 هزار و 290 نفر دانش آموخته در شرف فارغ التحصيلي دارد، گفت: در واقع تلاش 14-15 ساله اين دانشگاه فارغ التحصيلي 150 هزار دانش آموخته از اين دانشگاه بوده است.

وي درباره وضعيت شهريه‌هاي دانشگاه عنوان كرد: كل شهريه‌هاي دوره‌هاي كارداني و كارشناسي اين دانشگاه در حال حاضر يك ميليون و 200 هزار تومان است و افزايش ده درصدي آن براي امسال تصويب شده است.

بيش از 6 ميليارد تومان وام شهريه و ازدواج پرداخت كرده‌ايم

450 انجمن علمي راه‌اندازي شده است

وي افزود: براي همين ميزان شهريه نيز به دانشجويان وام شهريه پرداخت مي شود، بر اين اساس از مهر 86 تا مهر 87 اين دانشگاه بيش از 5 ميليارد وام شهريه، به بيش از 38 هزار نفر داوطلب اعطا كرده است، همچنين يك ميليارد تومان نيز وام ازدواج پرداخت شده است.

دكتر بلندي با بيان اينكه در اين دانشگاه از سال 83 درس كارآفريني ارائه مي‌شود، اظهار كرد: كارگاه طرح تجاري براي مدرسان دانشگاه برگزار شده است و در هر مركز علمي كاربردي نيز در فاز اول انجمن‌هاي علمي را راه‌اندازي كرده‌ايم و تاكنون 450 انجمن راه‌اندازي شده و در صدديم كه گروه‌هاي 20 تا 30 نفره‌اي در مراكز تشكيل دهيم، تا بتوانند با مشاوره مدرسين طرح اشتغال بنويسند كه براي هر پروژه 500 هزار تومان پرداخت مي‌شود.

وي افزود: در صورتي كه بتوانيم بودجه مورد نياز براي انجام پروژه‌ها را به انجمن‌هاي علمي ارائه كنيم ضمن اينكه نيازهاي شهرهاي مختلف مرتفع مي‌شود قطعا مي‌توانيم پديده‌اي به نام مهاجرت معكوس را نيز تحقق بخشيم.

ايجاد 6 رشته در صنعت آب و برق و9 رشته كشاورزي براي مقطع كارشناسي ارشد

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي درباره ايجاد دوره‌هاي كارشناسي ارشد در اين دانشگاه گفت: نمي‌خواهيم در اين باره همانند ساير دانشگاه‌ها عمل كنيم و در حال حاضر ايجاد 6 رشته در صنعت آب و برق و براي 9 رشته محل در كشاورزي تصويب شده كه ضوابط براي اجرا به واحدها ابلاغ شده است.

موافقت اصولي راه اندازي 158مركز علمي كاربردي خصوصي اخذ شده است

در حال حاضر حدود نيمي ازمراكز دانشگاه غير دولتي هستند

دكتر بلندي با اشاره به اخذ 158 موافقت اصولي از شوراي گسترش آموزش عالي براي تاسيس مراكز علمي كاربردي خصوصي در مراكز كمتر توسعه يافته كشور، گفت: 60 مركز ديگر نيز در دست اجرا است و كلا 70 درصد اين مجوزها در بخش صنعت است.

وي افزود: در حال حاضر حدود نيمي ازمراكز ما، مراكز غير دولتي هستند و از پتانسيل بخش خصوصي براي رفع نيازهاي كشور استفاده مي‌كنند.

برنامه‌هاي درسي مدرسين در كليه رشته‌ها در سايت دانشگاه قرار دارد

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي درباره برنامه‌هاي درسي مدرسين اين دانشگاه گفت: اين برنامه ها در كليه رشته‌ها در حال حاضر روي سايت دانشگاه قرار دارد و سيلابس، مراجع و منابع و چارچوب دروس كاملا مشخص است.

وي افزود: مدرسين دانشگاه جامع علمي كاربردي بايد بتوانند ساليانه ترفيع بگيرند و درجات مربي تا استادي دانشگاه علمي كاربردي را طي كنند.

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي خاطر نشان كرد: در حال حاضر فضاهاي جديد براي ايجاد مراكز بايد حداقل 1200 متر بنا داشته باشد و ديگر فضاهاي كوچك به مركز تبديل نمي‌شوند.

دكتر بلندي درباره تعطيلي برخي از مراكز گفت: ممكن است تكميل ظرفيت اتفاق افتاده باشد و يا مشكل نظارتي وجود داشته باشد كه بر اين اساس واحدي تعطيل شده باشد.

گزينشهاي علمي و مصطلح در سايردانشگاه‌ها درباره مدرسين اين دانشگاه انجام مي‌شود

وي همچنين درباره دعوت به كار دوباره مدرسين، عنوان كرد: مدرس بايد با تاييد هيات مميزه دانشگاه به مراكز برود و در اين باره امروزه هم گزينشهاي علمي و هم ساير گزينش‌هاي مصطلح در ساير دانشگاه‌ها انجام مي‌شود.

دكتر بلندي در پاسخ به سوالي درباره دانشكده خبر و مشكلات پيش آمده در اين دانشكده، گفت: ما موظفيم بر حسن اجراي دوره‌ها در دانشگاه نظارت كنيم و نمي‌توانيم تعيين كنيم كه چه استادي در چه دانشگاهي تدريس كند و در اين مسئله دخالت نمي كنيم ولي تخصص و دروسي كه يك مدرس مي‌تواند تدريس كند روي كارت مدرسي وي ثبت مي‌شود ولي مراكز با اختيار خودشان مي‌توانند مدرس جذب كنند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر كاهش سطح كيفي دانشكده خبر و محدوديت ايجاد شده براي فعاليت هاي دانشجويي و انتشار نشريات، گفت: دانشكده خبر وابسته به خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران است و و براساس مجوزي كه از مجلس گرفت به عنوان دانشكده فعاليت مي كند و دانشگاه جامع علمي كاربردي بر حسن اجراي دوره هاي اين دنشگاه نظارت مي كند.

وي در پاسخ به سوالي درباره علل انحلال تنها انجمن دانشجويي دانشكده خبر، گفت: اين موضوع جاي بررسي دارد.

بلندي در پاسخ به خبرنگاري كه عنوان مي كرد برخي مدرسان دانشگاه جامع علمي كاربردي به بهانه‌هاي سياسي اخراج شده‌اند، گفت: اين مسائل صحت ندارد ولي ما هم براساس آنچه در ساير دانشگاههاي كشور مصطلح است عمل مي كنيم و براي مدرسين هم پرونده علمي و هم پرونده عمومي تشكيل داده مي‌شود و در هيئت مميزه دانشگاه بررسي مي شوند.

وي با اشاره به اهميت انتشار نشريات تخصصي در اين دانشگاه، گفت: اين مسئله را در قالب انجمن‌هاي علمي تعريف كرده‌ايم.

دكتر بلندي در خاتمه درباره احضار برخي از دانشجويان دانشكده خبر نيز خاطر نشان كرد: اينكه از دانشجويي دعوت شود تا با او درباره مسائلي صحبت شود احضار محسوب نمي‌شود.

انتهاي پيام
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن