تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798030550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزه برای بیماری‌های التهابی روده، ریفلاکس معده و مری جنبه درمان�


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: سلامت نیوز :یک متخصص داخلی متخصص داخلی با اشاره به جنبه درمانی روزه برای اكثر بیماران گوارشی از جمله مبتلایان به ریفلاكس مری و معده گفت: پرهیز از پرخوری در وعده افطار و سحر و نوشیدن مایعات هنگام غذا برای رسیدن به اثرات مطلوب در این افراد ضروری است.

دكتر سیامك نیك بخت عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا روزه داری را برای بیشتر بیماران گوارشی بلامانع دانست و گفت: روزه برای برخی از این بیماران از جمله افراد مبتلا به ریفلاكس مری و معده به شرط رعایت یک سری اصول جنبه درمانی نیز دارد

وی افزود: ارتقای سلامت جسمی از پیامدهای روزه داریست و در صورتی حاصل می شود كه فرد روزه دار شرایط و آمادگی مناسب جسمی برای روزه داری داشته و اصول آن را رعایت کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح اصول روزه داری برای بیماران گوارشی گفت: تمام افرادی که قصد روزه داری دارند بویژه بیماران گوارشی هنگام سحر و افطار از نوشیدن حجم زیاد مایعات همراه با غذا پرهیز کنند، همچنین دراز کشیدن و خوابیدن بلافاصله نیز بعد از غذاخوردن در این افراد ممنوع است.

این متخصص داخلی خاطر نشان کرد: در ماه مبارك رمضان با امتناع از پرخوری و رعایت تعادل در غذاخوردن می توان این حالت را بهبود بخشید.

به گفته وی، روزه داران باید در هنگام افطار و سحر از پرخوری پرهیز كنند. همچنین به افرادی كه مشكل حادی ندارند و یا اینكه احساس سنگینی در معده می كنند توصیه می شود كه حتما روزه بگیرند چون برای حال آنها خوب است.

دکتر نیک بخت با اشاره به شرایط روزه داری در مبتلایان به ریفلاکس گفت: مبتلایان به این بیماری در صورت پر بودن شكمشان، احساس سنگینی بیشتری خواهد داشت و ریفلاکس شدید تر خواهد شد.

این متخصص داخلی ادامه داد: مبتلایان به بیماری‌های التهابی روده مانند كولیت و كرون در صورتی كه داروهای خود را هنگام سحر و افطار مصر ف کنند می توانند روزه بگیرند و با توجه به منشاء عصبی این بیماری‌ها علایم آن با روزه داری بهتر هم می شود.

وی همچنین درباره یبوست و محدود شدن مصرف آب وارتباط آن با روزه داری افزود: در صورت مصرف کافی میوه و سبزیجات در فاصله افطار تا سحر اگر این دو ماده غذایی را در برنامه غذایی خود قرار دهند می توان گفت كه هیچ مشكلی این افراد را تهدید نمی كند.

این متخصص داخلی درباره ارتباط روزه داری و دیابت گفت: در بیماران دیابتی روزه می تواند با عوارضی از قبیل كاهش قند خون، افزایش قند خون، كم آبی و حتی كمای دیابتی همراه شود. لذا بیماران دیابتی باید شرایط روزه داری را داشته باشند. بیماری كه تصمیم به روزه گرفتن دارد باید توصیه های مربوط به تغذیه، فعالیت های فیزیكی، كنترل قند خون و مصرف داروها را رعایت كند و حتما باید با پزشك معالج خود در زمینه توانایی و شرایط روزه گرفتن، مشورت كنند.

وی افزود: بیمار مبتلا به دیابت تیپ 2 كه با مقدار كم دارو تحت كنترل است می تواند روزه بگیرد و بقیه باید خیلی مواظب نوسان قند خون در طول روز باشند.

دکتر نیک بخت درپایان درمورد منع روزه داری نیز افزود: افراد دارای زخم‌های فعال در معده یا اثنی عشر در صورت تحمل گرسنگی با ساعات زیاد احتمال دچار خونریزی در آنها بسیار زیاد است، لذا این گونه افراد از روزه گرفتن خودداری كنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 714]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن