تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798091423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنجشنبه بازار كتاب در غياب شعر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پنجشنبه بازار كتاب در غياب شعر
[ساير محمدى ]
هفته اى كه گذشت، در حوزه شعر آثار چندانى به دست ما نرسيد. تنها دو كتاب يكى در حوزه شعر معاصر و يك كتاب در حوزه شعر كلاسيك به دست ما رسيد. «گزيده شاهنامه» براساس متن منتخب محمدعلى فروغى و حبيب يغمايى را انتشارات زوار با ويرايش ايرج بهرامى منتشر كرد. «من عصاره درد ليلى ام» مجموعه اى از شعرهاى سپيد پوران موسوى را نشر نخستين به بازار فرستاد. پوران موسوى علاوه بر شعر در حوزه داستان كوتاه، رمان، شعر و داستان كودكان نيز چند عنوان كتاب منتشر شده و آماده انتشار دارد.از شعر كه بگذريم، در ديگر حوزه ها كتاب هاى منتشر شده متعددى اعم از چاپ اول و تجديد چاپ داريم كه مرورى بر عناوين اين كتاب ها خالى از فايده نيست.
داستان و رمان
«آشيانه در مه» به قلم اميرحسين فردى رمانى براى نوجوانان است كه از سوى انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است و روايت پرنده اى وحشى است كه در اثر محبت ها و مراقبت هاى نوجوانى با وى انس و الفت مى گيرد و هميشه همراه اوست تا اين كه سرانجام در پى اتفاقى ناگوار پرنده مى ميرد و.‎/‎/
«سمفونى كور» رمانى نوشته سحر چگينى است كه از سوى نشر اخوان چاپ و منتشر شده است. چگينى كه پيش از اين داستان هاى كوتاهش را در نشريات و پس از آن در قالب كتاب منتشر كرده بود، در اين رمان دست به تجربه تازه اى مى زند كه موفق از آن بيرون مى آيد. «روزينيا؛ قايق من» رمانى از ژوزه مائوره ده واسكو نسلوس، نويسنده معروف برزيلى و خالق رمان «درخت زيباى من» است كه با برگردان قاسم صنعوى از سوى انتشارات راه مانا به بازار آمد. رمان درخت زيباى من از اين نويسنده باترجمه صنعوى تاكنون هفت بار توسط انتشارات راه مانا تجديد چاپ شده است و شخصيت اصلى آن به نام زه اوركو همان زه زه پنج - شش ساله در رمان «روزينيا؛ قايق من» بزرگ مى شود. «عشق در زمان وبا» يكى از سه رمان برجسته گابريل گارسيا ماركز با ترجمه بهمن فرزانه كه در سال ۸۵ از سوى انتشارات ققنوس منتشر شده بود، هفته گذشته به چاپ چهارم رسيد. «مرگ خوش» از آلبركامو، رمانى كوتاه و متأثر از انديشه نيچه و كتاب اراده معطوف به قدرت اوست كه پس از مرگ كامو منتشر شد. اين رمان در دوران جوانى كامو نوشته شد و بيشتر خاطرات سفر او به اروپاى مركزى و بويژه ايتاليا به تصوير كشيده مى شود. رمان «مرگ خوش» را احسان لامع ترجمه كرده و مؤسسه انتشارات نگاه، ناشر آن است.
همين مؤسسه انتشاراتى رمان «خوشه هاى خشم» اثر معروف جان اشتاين بك با ترجمه عبدالحسين شريفيان را منتشر كرده است كه مدت ها در بازار كتاب ناياب بود. اشتاين بك در اين رمان مبارزات كارگران روزمزد در كشتزارهاى انگور امريكا را روايت مى كند. «درباره نمايش» از ژان پل سارتر با ترجمه ابوالحسن نجفى از سوى انتشارات نيلوفر منتشر شد. اين كتاب شامل مجموعه اى از مقالات سارتر در زمينه نمايش است كه در نشريات مختلف پراكنده بود. چاپ اول اين كتاب در سال ۵۷ به بازار آمده بود. «نامه هاى عاشقانه نيما» عنوان كتابى است كه در سال ۸۰ از سوى انتشارات بازتاب نگار و نشر كتاب نادر چاپ و منتشر شده بود و هفته گذشته چاپ دوم آن به بازار آمد. جلد سوم داستان هاى شاهنامه تحت عنوان رستم و شغاد (مرگ رستم) به اهتمام محمدحسين كيان پور از سوى دفتر پژوهش هاى راديو چاپ و منتشر شده است. اين كتاب در شش فصل، شش داستان از شاهنامه را به قلم محمدحسين كيان پور - سردبير برنامه «قصه ظهر جمعه» راديو ايران- به نثر روايت مى كند.
«جوجه تيغى» رمانى از صلحى دلك، نويسنده خلاق و معاصر كشور همسايه تركيه است كه با ترجمه نسرين ضابطى مياندوآب توسط نشر دنياى نو چاپ و منتشر شده است. اين رمان بزرگ ترين جايزه ادبى سال ۹۶ تركيه را از آن خود كرد و با اقبال فراوانى در جامعه خود روبه رو شد.
دين و فلسفه، سياست و تاريخ، هنر
«آوردگاه متكلمان، حكما و عرفا» متن، ترجمه و شرح رساله اى از نورالدين عبدالرحمن جامى است كه به اهتمام على اوجبى فراهم آمده و توسط سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى منتشر شده است. كتاب حاضر رساله اى درباره مقايسه امهات آراى اختلافى متكلمان، فلاسفه و عرفاست كه جامى از شعرا و عرفاى بنام سده نهم هجرى آن را به رشته تحرير درآورده است.
«شرح حقوق مدنى ايران: وصيت در حقوق ايران و مذاهب اسلامى» كتابى به قلم دكتر على يارارشدى است كه سازمان چاپ و انتشارات منتشر كرده است. كتاب حاضر به بررسى و تحليل زواياى متعدد يكى از مهم ترين مباحث فقهى- حقوقى اسلام، يعنى وصيت مى پردازد. «حال دوران» عنوان كتابى است به قلم اكبر ايرانى كه نگرشى جامعه شناختى به موسيقى از دوران جاهليت تا آغاز دوره عباسيان دارد. اين كتاب كه از سوى سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى منتشر شده، در ۱۴ فصل، يك مقدمه و دو پيوست، پژوهشى است كه فرايند تحول واژگانى و معنايى و اجتماعى موسيقى را در يك دوره تاريخى مورد بحث و بررسى قرار مى دهد.
«جان لاك و انديشه آزادى» عنوان كتابى است به قلم فرشاد شريعت كه نشر آگه چاپ دوم آن را به تازگى منتشر كرده است. چاپ اول اين كتاب در سال ۸۰ منتشر شده بود. نشر آگه با همكارى انجمن جامعه شناسى ايران مجموعه مقالات اولين همايش ملى آسيب هاى اجتماعى در ايران را كه خرداد سال ۸۱ برگزار شده بود، در چند جلد كتاب در سال ۸۳ منتشر كرده بود. «آسيب هاى اجتماعى و روند تحول آن در ايران» جلد اول از اين مجموعه به تازگى توسط همين ناشر تجديدچاپ شده است. جلد ششم از اين مجموعه كه توسط همين مؤسسه انتشاراتى تجديد چاپ شده است، «مسائل و جرايم مالى- اقتصادى و سرقت» نام دارد با مقالاتى از احسان هوشمند، ناهيد كوه شكاف، حسين هاتفى اردكانى و كمال الدين هريسى نژاد و.‎/‎/
«مرورى كوتاه بر تاريخ ايران» از آغاز عصر مادها تا پايان دوره قاجاريه نوشته دكتر رضا شعبانى توسط انتشارات سخن منتشر شده است. چاپ اول اين كتاب در سال ۸۰ به بازار آمد. نويسنده كتاب مذكور را در دو بخش تنظيم و تأليف كرده كه بخش اول تاريخ ايران قبل از اسلام مورد بررسى قرار گرفت و در بخش دوم تاريخ ايران بعد از اسلام. «تاريخ مختصر احزاب سياسى در ايران» يا انقراض قاجاريه، كتابى تأليف ملك الشعرا بهار است كه در دو جلد تنظيم و تدوين شده و توسط انتشارات زوار در يك مجلد چاپ و منتشر شده است. انتشارات زوار براى نخستين بار است كه اين مجموعه را به صورت كامل منتشر مى كند. «زنان ذى نفوذ در خاندان پهلوى» عنوان كتابى با نگارش نيلوفر كسرى است كه با مقدمه دكتر باقر عاقلى از سوى انتشارات بدرقه جاويدان منتشر شد و در مدتى كوتاه تجديدچاپ آن هم به بازار آمد. نيلوفر كسرى، پژوهشگر و محقق در زمينه تاريخ قاجاريه و معاصر، براساس اسناد و مدارك معتبر تاريخى شرح حال عده اى از زنان دربار پهلوى را روايت مى كند.
«ناصرالدين شاه و سفر فرنگ» كتابى نوشته سيدعلى موسوى است كه انتشارات شاليزار منتشر كرده است. اين كتاب سال ها قبل در قالب پايان نامه تحصيلى نويسنده با راهنمايى مرحوم دكتر محمد اسمعيل رضوانى تأليف و تدوين شده و تاكنون منتشر نشده باقى ماند. «نشانه شناسى كاربردى» اولين كتاب از مجموعه نشانه شناسى و زبان شناسى است كه به قلم فرزان سجودى از سوى نشر علم چاپ و منتشر شده است. اين كتاب كوششى است در جهت معرفى ديدگاه هاى نشانه شناسان از سوسور و پيرس گرفته تا نشانه شناسان متأخر. «زبان شناسى و راديو» كتابى است به قلم ليلا رضايى كه دفتر پژوهش هاى راديو منتشر كرده است. اين كتاب ترجمه مجموعه مقالاتى است كه به نقد زبان شناختى رسانه ها بويژه راديو مى پردازد. مقالات اين كتاب را هم اعضاى گروه «كارگاه پژوهشى زبان شناسى در راديو» از ميان مقالات استادان علوم ارتباطات و نيز دانشكده هاى صدا و سيما در كشورهاى مختلف جهان، انتخاب و ترجمه كرده اند.
«موسيقى سنتى در ايران» كتابى نوشته ايرج برخوردار است كه دفتر پژوهش هاى راديو منتشر كرده است. اين كتاب در ۱۲ فصل، علاوه بر اين كه نظرى به گذشته موسيقى ايران دارد. «اسپريتيزم» يا علم ارتباط با ارواح، كتابى نوشته نورالدين مدرسى چهاردهى است كه با تنظيم و ويرايش مسعودرضا مدرسى چهاردهى توسط انتشارات آفرينش به بازار آمد. نويسنده در اين كتاب با نگاهى بى طرفانه به ارائه اصول و عقايد دانشمندان از منظرهاى مختلف و نحله هاى فكرى گوناگون درباره روح و عالم ارواح مى پردازد.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 477]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن