تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798098592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وضعیت اضطراری شد : تصمیمات امروز كميته کاهش آلودگي هواي تهران / بررسی تعطیلات یک هفته ای پایتخت


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: در كميته اضطرار كاهش آلودگي تصويب شد با توجه به اين‌كه تهران به دليل آلودگي هوا در شرايط اضطرار قرار دارد، بازي‌هاي ليگ برتر در تهران تا اطلاع ثانوي لغو شد.

به گزارش فارس، در جلسه امروز كميته اضطرار كاهش آلودگي هواي تهران، با توجه به آلودگي هوا شرايط تهران اضطراري اعلام شد.كميته اضطرار آلودگي هواي تهران در استانداري تهران برگزار شد كه اعضاي اين كميته پيشنهاد دادند تا تهران براي يك هفته تعطيل شود.

بر اساس اين گزارش اين پيشنهاد بايد به تصويب استاندار تهران برسد.

برگزاري نمايشگاه و سمينار در تهران تا اطلاع ثانوي ممنوع اعلام و قرار شد در صورت تعطيلي شهرهاي ورامين، قرچك و پاكدشت نيز در ليست تعطيلي قرار گيرند.

در كميته اضطرار آلودگي هوا تصويب شد طرح زوج و فرد در تهران حتي در روزهاي تعطيل نيز همچنان اجرا ‌شود.
درباره احتمال تعطيلي طي روزهاي آتي استاندار تصميم‌گيري خواهد كرد.


عصر ایران
13/9/89

تکذیب خبر تعطیلی تهران؛ بارندگی در راه است



آخرین نیوز: هنوز در کمیته اضطراری آلودگی هوا روز مشخصی برای تعطیلی آلودگی هوا مشخص نشده و این بستگی به گزارش اداره هواشناسی به هیات دولت دارد.

محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری تهران با بیان این مطلب به خبر آن لاین گفت: البته بنابر اطلاعات سازمان هواشناسی امکان بارندگی در روز چهارشنبه وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهر تهران تا امروز 26 روز است که در وضع آلودگی پایدار قرار گرفته و این پایداری بی‌سابقه است.
وی افزود: سال‌های گذشته بیشترین پایداری آلودگی هوا پنج روز بوده است.

معاون عمرانی استانداری در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران و تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص گفت: تاکنون در کارگروه مربوطه که در استان تهران به این منظور تشکیل شده است اقدامات خوبی انجام شده که از جمله این اقدامات توصیه‌های ایمنی، توقف فعالیت کارخانجات و طرح سراسری زوج و فرد در تهران بوده که طی روزهای شنبه و یکشنبه طرح تردد زوج و فرد خودروها به شدت پیگیری شده است.

وی با اشاره به این که طرح سراسری زوج و فرد و طرح ترافیک از ساعت 6:30 تا 19 ادامه دارد و از همکاری شهروندان در اجرای این طرح تشکر می‌کنیم، افزود: طرح زوج و فرد در سطح شهر تهران دومین هفته خود را می‌گذارد و آثار مناسبی را در بحث کاهش ترافیک و آلودگی هوا برجای گذاشته است.

وی درباره ادامه طرح زوج و فرد شدن تردد خودروها گفت: این طرح تا رفع آلودگی هوا در کل شهر تهران اجرا می‌شود. معاون عمرانی استاندار تهران درباره ساعت کار ادارات گفت: همه کارکنان دولت تا پایان هفته یک ساعت زودتر تعطیل می شوند.
محمودی یادآور شد: مردم کلانشهر تهران برای کمک به جان خود و دیگران حتی‌المقدور خودروهای خود را خارج نکنند و در نقاط شلوغ رفت و آمد کم باشد و اگر لازم شد خودروها را خارج کنند به توصیه‌های پلیس دقت کنند.

وی گفت: اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران نشان می دهد که میزان غلظت تمام آلاینده‌ها ازن و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون اافزایش یافته و از میزان غلظت آلاینده‌های منوکسیدکربن، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون کاسته شده است .

محمودی خاطر نشان کرد: بدین ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط «هشدار» است. از سوی دیگر ایستگاه آزادی به لحاظ آلاینده منوکسیدکربن در شرایط «اضطرار» قرار دارد.

ارش باران مصنوعي از فردا در تهران

محمد جواد محمدي*زاده در گفت*وگو با خبرنگار جامعه فارس، با بيان اين*كه هيئت دولت تصميمي درباره تعطيلي تهران طي روزهاي آتي نگرفته است*، گفت: با توجه به اين*كه هواي تهران در مرز هشدار قرار دارد و ميزان آلاينده*ها نسبت به 2 تا 3 روز گذشته كاهش يافته است همچنين با توجه به پيش*بيني سازمان هواشناسي مبني بر وزش باد طي روزهاي آينده و ناپايداري هوا تعطيلي تهران منتفي است.

وي در ادامه گفت: بر اساس مصوبات قبلي همچنان طرح زوج و فرد تردد خودروها به منظور كاهش آلودگي در تهران اجرا مي*شود ضمن اين*كه همچنان تا اطلاع ثانوني ادارات دولتي نيز يك ساعت زودتر تعطيل مي*شوند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه افزود: قرار شد 40 درصد از كاركنان دولت از طريق دوركاري وظايف خود را انجام دهند و همه دستگاه*ها مكلف شدند اين امر را به طور جدي دنبال كنند تا پرسنل از طريق خطوط اينترنت وظايف خود را انجام دهند.

وي همچنين با بيان اين*كه روش*هايي درباره كاهش آلودگي هوا در دستور كار قرار گرفته است، گفت: قرار است هواپيماهاي كوچك در اين رابطه تجهيز شوند تا از طريق آب*پاشي بتوانند مقداري از غلظت آلاينده*هاي هوا بكاهند.

محمدي*زاده گفت: اين روش قرار است با توجه به هماهنگي بين وزارت جهاد كشاورزي، سازمان هواشناسي و سازمان محيط زيست از فردا اجرايي شود؛ ضمن اين*كه در صورت بروز احتمالي مشكل اين اقدام از پس فردا اجرايي مي*شود.

وي گفت: وزارت جهاد كشاورزي اين هواپيماها را در اختيار دارد و قرار است تعدادي از قزوين به تهران منتقل شوند؛ در حال حاضر 4 فروند در تهران آماده است و 10 هواپيما براي پاشيدن آب به صورت پودر در آسمان تهران استفاده مي*شود.

هواپيماهاي وزارت جهاد كشاوزي تحت امر محيط زيست
--------------------------------------------------------------------

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: بايد اين روش را تجربه كنيم؛ اين اقدام تا 2 روز انجام مي*شود و در صورت پاسخگو بودن ادامه خواهد يافت.

محمدي*زاده گفت: وزارت جهاد كشاورزي دستورات لازم را در اين زمينه صادر كرده تا هواپيماها تحت امر محيط زيست باشند.

وي تأكيد كرد: سياست دولت اين است كه حتي*المقدور تعطيلي نداشته باشيم و اميدواريم با اجراي اين روش*ها مشكل آلودگي هواي تهران حل شود.

محمدي*زاده در مورد تعطيلي دانشگاه*ها و مدارس در تهران نيز گفت: اين امر بسته به شرايط هر روز است؛ در صورتي كه كميته اضطرار آلودگي هواي تهران تشخيص دهد ممكن است كه مقاطعي را تعطيل كنيم.

بررسی تعطيلي احتمالی چهارشنبه
فارس: در كميته اضطرار كاهش آلودگي هوا موضوع طرح ايجاد جت فن در اطراف تهران مورد بررسي قرار گرفت و سازمان محيط زيست و وزارت كشور درباره تعطيلي احتمالي روز چهارشنبه تصميم‌گيري مي‌كنند.

در كميته اضطرار كاهش آلودگي هواي تهران كه با حضور شاعري قائم مقام محيط زيست برگزار شد، موضوع ايجاد باران مصنوعي توسط هواپيماهاي كوچك و همچنين ايجاد جت فن در اطراف تهران به منظور تصفيه هواي آلوده مورد بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه پس از مطرح شدن بحث‌هاي تخصصي قرار شد در صورت عدم مشكل از فردا در ساعت 8 صبح در مناطق بياباني اطراف تهران كه خالي از سكونت است، به صورت پايلوت هواپيماهاي كوچك نسبت به آب‌پاشي اقدام كنند.

همچنين از ديگر مباحث مطرح شده ايجاد جت فن و يا به عبارتي ايرواش مورد بررسي قرار گرفت تا اين دستگاه‌ها در صورتي كه شرايط جوي اجازه دهد با فشار قوي هواي آلوده را كشيده و پس از تصفيه هواي سالم خارج كنند.

كارشناسان و متخصصان وزارت صنايع بحث‌هايي پيرامون اين طرح با توجه به فشار هوا مطرح كردند و قرار شد تصميم‌گيري نهايي به جلسه‌اي در فردا موكول شود. ضمن اينكه در صورت مثبت بودن نظر كارشناسان درباره اجرايي شدن آن به عنوان طرحي در اختيار دولت قرار گيرد تا پس از تصويب اجرايي شود.

همچنين با توجه به پيشنهاد تعطيلي روز چهارشنبه با توجه به پايداري هوا قرار شد در صورتي كه پيش‌بيني‌هاي هواشناسي مبني بر وزش باد طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه صورت نگيرد، فردا شرايط جوي بررسي شده و در صورت مشاهده پايداري هوا سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت كشور درباره احتمال تعطيلي روز چهارشنبه تصميم‌گيري كنند.

بر اساس تصميم‌گيري هيئت دولت كميته اضطرار موظف است شرايط پايداري هوا را بررسي كرده و تصميم‌گيري درباره تعطيلي بر عهده سازمان محيط زيست و وزارت كشور باشد.

مردم تهران بازهم آبپاشی می شوند؟


البته دورکاری در سازمان حفاظت محیط زیست نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای تهران به خصوص پارک پردیسان دارد چرا که با توجه به حذف سرویس رفت و آمد کارمندان به محل کار، با توجه به دسترسی کم این منطقه به وسائط نقلیه عمومی، عمده کارمندان این سازمان با وسیله شخصی خود به محل کار مراجعه می کنند و در نتیجه ...

علی رغم اظهارنظر کارشناسان، سازمان هواشناسی و انتقادات رسانه ها از طرح عظیم آبپاشی تهران که برای اولین بار در جهان انجام شد و به اذعان نهادهای مسئول از جمله هواشناسی مبنی بر بی نتیجه بودن آبپاشی تهران، مشخص نیست بنا به چه مستندی و چه دلیلی قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست و سایر اعضای جلسه همچنان بر اجرای این طرح عجیب اصرار می ورزند و از آبپاشی مجدد تهران در صورت صدور مجوز خبر می دهند و در این صورت شاهد آب ریزی و آبرو ریزی در سطح شهر تهران خواهیم بود چرا که این طرح که گویا طرح تحقیقاتی سازمان حفاظت محیط زیست است، از نظر علمی و تحقیقاتی باعث آبرو ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، طرح آبپاشی تهران که بنا بر خبر تابناک فقط برای آبپاشی 1 میلی متر در تهران حدود 640 هزار پرواز هواپیما این هواپیماهای سمپاشی نیاز است، و طرحی با حداقل سطح کارشناسی و مطالعه برای انجام است، بازهم اعضای کمیته اضطرار تصمیم بر اجرای این آبپاشی دارند که در این در حالیست که از دستگاه های تهویه ای که استاندار تهران از نصب آن برای ایجاد باد در تهران خبر داده بودند نیست و همین باعث می شود که آلودگی هوای تهران کاهش نیابد چرا که در صورت اجرای تمام مصوبات کمیته اضطرار هوا تمیز می شود و با اجرای دست و پا شکسته برخی مصوبات کمیته اضطرار به اهداف کارشناسی شده خود نائل نمی گردد!

بنابر این گزارش، البته آبپاشی تهران تنها برنامه محیط زیست برای کاهش آلودگی نیست چرا که این سازمان که در دل یکی از پارک های تهران قرار دارد، با دستوری قرار شده که نیمی از کارمندان خود را دورکاری کند و نیمی از کارمندان این هفته و نیمی دیگر در هفته آتی به محل کار خود مراجعه کنند و و در این هفته که به محل کار خود نمی آیند در منزل مشغول دورکاری باشند.

البته دورکاری در سازمان حفاظت محیط زیست نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای تهران به خصوص پارک پردیسان دارد چرا که با توجه به حذف سرویس رفت و آمد کارمندان به محل کار، با توجه به دسترسی کم این منطقه به وسائط نقلیه عمومی، عمده کارمندان این سازمان با وسیله شخصی خود به محل کار مراجعه می کنند و در نتیجه تعداد بسیاری خودروی تک سرنشین روزانه راهی این اداره حافظ محیط زیست می شوند و باز می گردند که با این اوصاف دورکاری نیمی از کارمندان این اداره که انتخاب آن ها به معاونان این سازمان سپرده شده است، نقشی هرچند کوچک میتواند در کاهش آلاینده های هوای تهران بازی کند.


آبپاشی تهران، فقط ضرر دارد

نکته مهمی که تا کنون زیاد مورد توجه قرار نگرفته مضرات آبپاشی تهران استن که برخی کارشناسان نیز به آن اشاره کرده اند.

با توجه به وجود so2 در هوای تهران این ذرات معلق هنگام آبپاشی تهران با آب(h2o) ترکیب شده و تبدیل به h2so4 (اسید سولفوریک) و در نتیجه بارش باران اسیدی می شود.
از سوی دیگر خود این هواپیماها نیز خود برخی آلاینده ها را وارد جو و هوای تهران کرده و بر آلودگی آن می افزایند.

معاون سابق سازمان حفاظت محيط زيست نیز هشدار داده است که با بالا بودن غلظت برخي آلاينده‌ها مانند دي‌اكسيدگوگرد و مونوكسيد‌كربن در تهران و تركيب آن با قطرات آب كه توسط آب‌پاش‌ها پخش مي‌شود، باران اسيدي در تهران شكل مي‌گيرد.

حسن اصيليان درباره بارش باران اسيدي ناشي از آب‌پاشي هواپيماها در تهران گفت: اگر ميزان غلظت آلاينده‌ها بالا باشد احتمال بارش باران اسيدي زياد است.

اين استاد دانشگاه در ادامه افزوده است : " اگر دي اكسيد گوگرد در هواي تهران بالا باشد پس از تركيب با آب اسيد سولفوريك ايجاد كرده و در نهايت منجر به بارش باران اسيدي مي‌شود يا اگر ميزان غلظت اكسيد‌هاي نيتروژن بالا باشد پس از تركيب با آب ايجاد اسيد‌نيتريك مي‌كند.

وي ضمن انتقاد از روش مورد نظر، گفت: اصل قضيه مشكل دارد؛ پاشيدن 10 هزار ليتر آب در فضايي مانند تهران مثل قطره‌اي در درياست بنابراين در وهله اول بايد به نفس عمل بپردازيم كه آيا كارشناسي هست يا خير؟

مدیرکل هواشناسی استان تهران نیز روز چهارشنبه با تاکید بر این که آب‌پاشی تهران بوسیله هواپیماهای آب‌پاش هیچ پایه علمی ندارد گفت: سامانه‌ای در غرب و شمال غرب کشور مستقر شده است که از بعدازظهر چهارشنبه تهران را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدین ترتیب این سامانه ضعیف بر روی کاهش غلظت آلاینده‌های تهران تاثیر می‌گذارد و انتظار می‌رود تا روز جمعه آلودگی هوای پایتخت به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

مهندس "جباری" در خصوص آب‌پاشی تهران از طریق هواپیماهای آب‌پاش گفت: این طرح به هیچ عنوان پایه علمی ندارد و سازمان هواشناسی این طرح را به هیچ وجه از نظر علمی تایید نمی‌کند چرا که تاثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: اجرای این طرح تنها موجب ترکیب آب با آلاینده‌های جوی و ریزش آن بر سطح زمین و آلودگی آب و خاک و بارش‌های اسیدی می‌شود.

وی گفت: در حالت عادی به دلیل این که پیش از بارش باران شاهد بروز باد و پراکندگی آلاینده‌ها هستیم و با توجه به حجم بالای آبی که در بارندگی‌ها حاصل می‌شود کمتر مشکلات زیست‌محیطی ایجاد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به این که موضوع آب‌پاشی با هواپیماهای آب‌پاش نیز روز دوشنبه در کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران مورد بحث قرار گرفت تاکید کرد: در همان جلسه هم تاکید کردیم که قرار است سامانه جوی جدیدی بر تهران حاکم شود لذا اگر شاهد کاهش روند آلاینده‌ها از روز چهارشنبه بودیم به حساب آب‌پاشی نگذارید!

حال باید دید فردا نیز این هواپیماهای سم پاش هوای آلوده تهران را آبپاشی می کنند یا نه؟ چرا که با توجه به اصرار مسئولان محیط زیست گویا قرار است این عملیات و طرح اجرایی گردد که با توجه به این مهم مردم تهران در هفته جاری آبپاشی(بخوانید آب بازی) و تولید باد با دستگاه های تهویه مطبوع مورد اشاره استاندار و وزیر کشور را در سطح شهر تهران شاهد خواهیم بود.
آبپاشی پیشنهاد که بوده؟

معاون عمراني استاندار تهران پس از جلسه امروز کمیته اضطرار به ایسنا گفت: اين طرح مصوبه كميته اضطرار آلودگي هواي تهران نبوده است و طرح تحقيقاتي سازمان محيط زيست بود كه در خصوص اجرا يا عدم اجراي آن بايد از مسوولان اين سازمان موضوع پيگيري شود.


آب‌پاشي آسمان تهران، طرحي بي‌ثمر

يوسف رشيدي، مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران در این زمینه گفت: از روزي كه اين طرح در جلسه كميته اضطرار كاهش آلودگي هواي تهران مطرح شد بنده مخالفت كردم.

يكي از كارشناسان سازمان حفاظت محيط زيست در گفت‌وگو با فارس گفت: از ابتدا به عنوان كارشناس سازمان محيط زيست با اين طرح مخالفت كردم و مي‌دانستم كه بي‌نتيجه است.

در حالي كه برخي از مسئولان محيط زيست از كنترل روند آلودگي هواي تهران با آب‌پاشي اظهار رضايت مي‌كردند، سيد امير وحدتي، مدير مركز پايش آلودگي هواي تهران گفت: اگر غلظت برخي آلاينده‌ها در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته تا حدودي كنترل شد ناشي از وزش باد و جابه جايي هوا بوده است.

يك ماه است كه آلودگي هواي تهران در شرايط هشدار قرار دارد و خبري از وزش باد و باران نيست.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 611]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن