تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798201734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از گذشت 10 روز از پرواز مرگبار«بيشكك- تهران» ؛ خانواده قربانيان هنوز از وضعيت اجساد اطلاعي ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: پس از گذشت 10 روز از پرواز مرگبار«بيشكك- تهران» ؛ خانواده قربانيان هنوز از وضعيت اجساد اطلاعي ندارند
گروه حوادث- مريم جعفري: با گذشت حدود 10 روز از وقوع سانحه هوايي قرقيزستان كه به مرگ 44 تن از هموطنانمان منجر شد،

تاكنون هيچ يك از اجساد به كشور منتقل نشده و خانواده قربانيان از بي نتيجه بودن پيگيريها و بلا تكليفي براي اطلاع از آخرين وضعيت اجساد خبر مي دهند.
البته رئيس مركز تشخيص هويت پليس آگاهي كشور چندي پيش اعلام كرد تيم ويژه اي براي شناسايي هويت قربانيان ايراني تشكيل شده و بي درنگ اداره پليس بين الملل ناجا هماهنگي لازم را براي اعزام اين تيم به قرقيزستان با امور كنسولي وزارت امور خارجه انجام داده و 5 نفر از كارشناسان ارشد اين مركز با تخصصهاي مختلف راهي محل حادثه شدند.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر فخرز درباره آخرين وضعيت اجساد با اعلام اينكه درصد سوختگي در بسياري از اجساد بالاست، تأكيد كرد: كارشناسان با نهايت تلاش و دقت اقدامهاي فني و نمونه برداري را انجام داده و بدون ترديد پس از بازگشت كارشناسان به تهران، اقدامهاي آزمايشگاهي، استخراج DNA و اخذ نمونه خون از بستگان قربانيان براي مقايسه پروفايل DNAبا سرعت انجام خواهد شد.
* هيچ پاسخي نگرفته ايم!
اسماعيل زاده، پدر «مهدي»، جوان 25 ساله اي كه مسافر پرواز مرگبار «قرقيزستان- تهران» بود، به بي نتيجه بودن پيگيريها براي انتقال جسد پسرش اشاره مي كند و به خبرنگار ما مي گويد: تاكنون هيچ پاسخي درباره وضعيت جسد نگرفته ايم و با وجود گذشت 10 روز از وقوع حادثه اجساد همچنان در قرقيزستان است.
وي اضافه مي كند: بنا بر آخرين اظهارات مسؤولان، از آنجا كه در ميان كشته شدگان افراد خارجي نيز هستند، بنابراين تا پايان اقدامهاي مربوط به تشخيص هويت، هيچ كدام از اجساد به داخل كشور منتقل نخواهد شد و اجازه ارسال آنها وجود ندارد.
اين پدر داغديده با اظهار رضايت از عملكرد اداره تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا مي گويد: جمعه گذشته براي گرفتن نمونه خوني به اداره تشخيص هويت پليس آگاهي ناجا رفتيم و آنها تمام تلاش خود را براي هر چه سريعتر مشخص شدن هويت قربانيان انجام مي دهند.
در همين حال بستگان يكي ديگر از قربانيان حادثه به خبرنگار ما گفت: متأسفانه در پيگيريها براي اطلاع از آخرين وضعيت اجساد شركت هواپيمايي آسمان هيچ پاسخي به ما نداده است، چرا كه هواپيماي حادثه ديده از شركت آي تك در اجاره شركت هواپيمايي آسمان بود و اين شركت هواپيما را در اختيار شركت ديگري به نام پرشيا قرار داده بود كه اين مسأله در صورت صحت همچنان جاي ابهام دارد.
اظهارات خانواده اين قرباني درباره پيگيري موضوع از شركت هواپيمايي آسمان در حالي است كه كاپيتان حسين خانلري، رئيس سازمان هواپيمايي كشوري چند ساعت پس از وقوع حادثه، هواپيما را متعلق به شركت «آي تك» قرقيزستان معرفي كرد.
از سويي بهبهاني، وزير راه و ترابري نيز گفته بود: اين هواپيما نه متعلق به ايران است نه خلبان آن ايراني است و نه در اجاره شركتهاي هواپيمايي ايراني بوده، اين هواپيما فقط به سمت ايران در حركت بوده است!
اين در حالي بود كه شبكه خبري «سي ان ان» در تمام مدت اعلام خبر از هواپيماي حادثه ديده به عنوان يك هواپيماي ايراني متعلق به شركت هواپيمايي آسمان ياد كرده است.
* هفته آينده اجساد تحويل خانواده ها مي شود
يك مقام آگاه در وزارت خارجه نيز گفت: به احتمال زياد اجساد ايراني حادثه هواپيماي قرقيزستان آخر هفته آينده به كشور وارد مي شود.
به گزارش خبرنگار سياسي قدس، اين منبع آگاه افزود: دليل طولاني شدن ارسال اجساد ايراني به كشور وضعيت تشخيص اجساد ايراني از ساير قربانيان است كه به علت متلاشي شدن و سوختگي اجساد، كار تشخيص هويت آنان طولاني شده است.
وي مي افزايد: تنها راه تشخيص هويت اجساد، آزمايش (دي ان اي) است كه تشخيص هويت آنان را طولاني كرده است.
اين منبع آگاه با بيان اينكه تا آخر هفته آينده، اجساد ايراني به كشور منتقل مي شود اعزام هيأت ايراني به قرقيزستان را براي بررسي حادثه و برداشت نمونه آزمايش (دي ان اي) اجساد ايراني را در همين راستا اعلام كرد.

«آسمان» اجازه مصاحبه با مجروحان را نداد!
* خبرنگار ما در پيگيري براي گفتگو با مصدومان اين حادثه كه از قرقيزستان به بيمارستان مهر تهران منتقل شده بودند با پاسخ مسؤولان حراست مبني بر اينكه شركت هواپيمايي آسمان هر گونه مصاحبه با مصدومان را ممنوع كرده است، مواجه شد.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن