تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 اسفند 1402    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

وکیل کرج

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

نرم افزار حضور و غیاب انیگما

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1791777357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطر طلاي كم عيار


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خطر طلاي كم عيار


پول‌و سرمايه- سحر قاسم نژاد:
ركود فعلي بازار طلا ناشي از كاهش قيمت جهاني و آغاز فصل امتحانات مدارس است.

يك ضرب المثل ناب ايراني مي گويد: «قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهري». از آنجا كه هيچ كدام از سخنان پدرانمان بي حكمت نبوده اگر در ماه هاي اخير زينت آلات طلا خريده‌‌ايد توصيه مي كنيم براي اطمينان بيشتر آن را پيش يك متخصص بي طرف ببريد تا عيارش را محك بزند چرا كه بازهم از قديم گفته اند؛ كس عيار خالص زرنشناسد چو محك.

اين همه را از آن جهت گفتيم كه به استناداظهارات رئيس اتحاديه طلا و جواهر ظاهرا عيار طلا در كشور 3 تا 5 درصد كاهش يافته واين خبري است كه محمد كشتي آرا نايب‌رئيس اتحاديه هم آن را تأييد مي كند اما معتقد است وسعت تخلفات آن‌چنان هم كه گفته مي شود گسترده نيست. كشتي آرا به همشهري مي گويد:يكي از دلايل،‌ كمبود شمش طلا و رو آوردن طلاسازها به بازيافت مصنوعات با عيار پايين است.

او در ادامه تاكيد مي كند:نمي توان وجود تخلف را انكار كرد اما كاهش عيار مصنوعات آن‌چنان كه شايع شده محسوس نيست.به گفته كشتي آرا سازمان استاندارد و اتحاديه طلا و جواهر مشتركا براي مقابله با متخلفان وارد عمل شده اند و پيگيري در اين زمينه ادامه دارد.

او مي افزايد:در مرحله اول به واحدهاي متخلف تذكر داده مي شود اما درصورت ادامه تخلف پرونده به دادگاه ويژه ارجاع مي‌شود كه مي تواند به تعطيلي واحد صنفي هم بينجامد.اما نكته مهم‌تري كه پيگيري تخلفات طلاسازهاي متخلف را مشكل‌تر كرده اين است كه اساسا خريدار غير‌حرفه اي قادر به تشخيص سره از ناسره نيست بنابراين عملا امكان برخورد با عاملان تخلف از طريق بيشتر خريداران وجود ندارد.

نايب رئيس اتحاديه طلا وجواهر هم اين نكته را تاييد مي كند ومي گويد:درصورت بروز تخلف فقط متخصصان آن هم با استفاده از تجهيزات، قادر به تشخيص آن خواهند بود. او مي افزايد: با توجه به همين عامل هم تا امروز هيچ كدام از خريداران به اتحاديه براي شكايت مراجعه نكرده اند ضمن اينكه خريداران با استناد به برگه فروش به فروشنده اعتماد مي كنند. كشتي آرا ادامه مي دهد:به اين ترتيب براي مقابله با مشكل فعلي چاره اي نيست جز كنترل تصادفي واحدهاي صنفي به اين معني كه بازرسان با استفاده از مدل آمار گيري خوشه اي به‌صورت تصادفي به واحدهاي صنفي مراجعه مي كنند و عيار مصنوعات ساخته شده را مورد آزمايش قرار مي دهند. او تاكيد مي كند: اين كاهش عيار به علت ناچيز بودن شايد از ديد خريداران چندان حائز اهميت نباشد اما اتحاديه با جديت آن را پيگيري مي كند.

كشتي آرا در ادامه ركود فعلي در بازار طلا راناشي ازكاهش قيمت جهاني وآغاز فصل امتحانات مدارس عنوان مي كند ومي افزايد:در حال حاضر بازار طلا رونق خاصي ندارد و اين امرهم با توجه به اينكه قيمت جهاني به پايين ترين سطح در يك ماه اخير رسيده چندان دور از انتظار نبود. او رونق يا ركود بازار طلا در روزهاي آينده را منوط به ارزيابي تحولات بين‌المللي مي داند و مي گويد:هر رويدادي همانند تغيير در مناسبات سياسي يا سقوط ونزول قيمت جهاني نفت مي تواند به افزايش يا كاهش قيمت طلادر بازار داخلي منجر شود هر چند كه با توجه به مجموع شرايط افزايش دوباره قيمت طلا چندان بعيد به نظرنمي رسد.

كشتي‌آرا در گفت‌وگو با ايسنا هم در خصوص افزايش كاذب قيمت‌ها مي گويد: اين افزايش قيمت‌ها ناشي ازرواج فرهنگ غلطي در بين مردم است كه باعث مي شود پس از شروع افزايش قيمت در يك كالاهمه به تصور تشديد گراني به سمت آن هجوم مي‌برند و اين موضوع باعث كميابي آن كالا در بازار و افزايش قيمت مجدد و كاذب آن طي يك دور باطل مي‌شود.
اومي افزايد: به‌طور مثال وقتي قيمت‌هاي جهاني طلا شروع به بالا رفتن مي‌كند مردم براي خريد طلا و سكه هجوم مي‌آورند اما به محض اينكه اين قيمت‌ها كاهش مي‌يابد بازار وارد ركود مي‌شود و مردم استقبالي از بازار نمي‌كنند.

تاريخ درج: 29 خرداد 1387 ساعت 10:05 تاريخ تاييد: 29 خرداد 1387 ساعت 12:06 تاريخ به روز رساني: 29 خرداد 1387 ساعت 11:41
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 617]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن