تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798209798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كفش نامناسب تهديدي جدي براي قلب دوم انسان است (‪(۲‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كفش نامناسب تهديدي جدي براي قلب دوم انسان است (‪(۲‬
رييس بخش اورتوپدي سوانح بيمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: سازندگان كفش با توجه به اهميت آن در سلامت انسان در عين محاسبه سود و زيان، بايد استانداردهاي لازم را براي ساخت كفشي مناسب در نظر بگيرند.

دكتر يوسف سروري افزود: كفش اصلي‌ترين آلمان و پوشش بدن است آنگونه كه قالب ريزي، اندازه‌گيري و طراحي هيچ پوششي به اندازه كفش در سلامت جسمي و روان انسان اثر ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه كفش بايد قالب پا باشد گفت:اگر قسمتي از اين پوشش كوچكترين فشاري به پا وارد كند مي‌تواند باعث زخم، تغيير شكل در عضو به ويژه انگشتان و حتي ترك خوردن پوست و عفوني شدن آن شود.

او نمونه اين نوع پوشش‌هاي نامناسب را كفشهايي دانست كه پنجه‌هاي باريك يا پاشنه بلند دارند و يا بدون پاشنه و كاملا تخت هستند.

دكتر سروري گفت: كفشهاي پنجه باريك و پاشنه بلند براي مدت طولاني روي پا اثر بسيار نامطلوبي دارد و كفشهاي گشاد هم باعث پخش و شل شدن و به اصطلاح پهن و عريض شدن پا مي‌شود.

وي كفش مناسب را كفشي دانست كه براي هر پايي قالب باشد آنگونه كه قوس كف پا، عرض و ارتفاع، لاغري و چاقي و وضعيت پاشنه محاسبه شده و بر مبناي آن قالب ريزي شود.

رييس بخش اورتوپدي سوانح بيمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: كفش نامناسب و خشك كفش در اطفال باعث زمين خوردن آنها و تبعات بعدي مي‌شود و در افراد بالغ نيز اگر كفش فشارنده باشد جريان خون را مختل مي‌كند.

وي افزود: اين امر به ويژه در بيماران ديابتي منجر به بروز زخم در پا و عفوني شدن آن شده و حتي مي‌تواند منجر به قطع پا و يا بخشي از اين عضو شود.

دكتر سروري گفت: وقتي كفش نامناسب باشد پا ناراحت است، فشار را بر روي زانو، لگن و كمر منتقل مي‌كند و اين امر براي كساني كه زمينه دردهاي مفصلي و مانند آن چون زانو درد و كمردرد را دارند و يا در زنان حامله و افرادي كه به دليل نوع شغل خود ناچارند اغلب روز ايستاده باشد عواقب بسيار آزاردهنده و نامطلوبي دارد.

وي اظهار داشت: از نظر رواني هم وقتي پوشش پا نامناسب است فرد به لحاظ رواني ناراحت و كارآيي آن كاهش مي‌يابد.

او اهميت پاشنه پا را هم بسيار خواند و افزود: سفتي و محكمي كفش و قالب پا بودن و مقاومت آن در برابر راه رفتن بسيار اهميت دارد چون پاشنه وقتي خيلي بلند باشد باعث فشار بر روي انگشتان و كفش تخت موجب فشار بر روي خلف و قسمت عقبي پا و باعث لنگش، درد و تغيير شكل مي‌شود.

اين پزشك متخصص گفت: بسياري از عوارض مراجعين به ما در واقع به علت عوارض ناشي از پوشيدن كفش نامناسب و در واقع يك عامل خارجي است كه به صورت درد و يا عارضه بروز كرده است.

وي كفش را به دليل ارتباط با يك عضو زنده بدن بسيار مهم و به نوعي يك عامل انتقال دانست و گفت: اين پوشش اندام ما را از صدمات محيطي حفاظت مي‌كند بنابراين بايد قبل از هر چيز مردم اهميت آن را بدانند تا بعد براي آن سرمايه‌گذاري كنند.

او افزود: امروز اكثر سازندگان كفش در پي ساخت كفشهايي هستند كه منافع و سود فراوان در بر داشته و استقبال از آن بسيار باشد بدون آنكه به نوع، جنس و كيفيت آن توجه داشته باشند.

به گفته اين متخصص اورتوپدي: كارخانه‌ها و كارگاههاي سازنده كفش هيچگاه براي ساخت كفش‌ها و طراحي آن با گروه‌هاي اورتوپدي مشورت نكرده‌اند و تقريبا هيچ يك از دست‌اندركاران صنعت و يا تجرات كفش به اين بخش توجه نمي‌كنند.

وي افزود: در كشورهاي اروپايي مي‌توان بسياري از تبليغات سازندگان كفش را ديد كه مبناي آن اندازگيري طول و عرض و قوس كف پا و پاشنه و ساخت كفش بر اساس اين استانداردها و آناتومي هر فرد است.

او به سازندگان كفش توصيه كرد در ساخت كفش در عين آنكه به فكر منافع و سود و زيان خود هستند در پي توليد كفشي باشند كه تمام استانداردهاي بين‌المللي را داشته باشد.

وي اظهار داشت: آنان بايد كفش و مشخصات كفش خوب، قوس كف پا، ارتفاع و اندازه پا را بشناسند و بر اساس آن قالبهاي مناسب را تهيه كنند و مردم هم براي خريد كفش نخست قالب كفش خود را پيدا كرده و بعد خريد كنند.

يك كارشناس و فروشنده باسابقه كفشهاي طبي هم گفت: پوشيدن كفشهاي پاشنه‌دار و پاشنه بلند علاوه بر قوس پا و تغيير شكل انگشت شصت و عارضه خارپاشنه موجب مي‌شود ميانسالان از سن ‪ ۴۰‬سالگي به بعد به عوارضي چون زانو درد و پادرد و مانند آن مبتلا شوند و به مرور پا به اشكال زشت و مشكل دار درآيد و عوارض متعددي ايجاد كند.

جواد تقي‌زاده افزود: در عين حال پوشيدن كفشهاي نامناسب محدود به كفش‌هاي پاشنه‌دار نمي‌شود بلكه كفشهاي تخت و فاقد پاشنه هم خود به نوعي غير استاندارد است.

وي گفت: پا در كفشهاي ورزشي و كتاني هم شرايط مساعدي را نداشته و رشد سريعي دارد و اين نوع كفشها موجب مي‌شود قوس كف پا پر شده و به اصطلاح كف پا صاف شود و مشكلاتي چون كمردرد و پادرد ايجاد كند.

اين كارشناس افزود: استفاده از كفش ورزشي هم در روز بايد محدود باشد و خيلي طولاني نشود.

وي كه در فروش كفشهاي طبي بيش از ‪ ۳۰‬سال سابقه فعاليت دارد گفت: علاوه بر اشكال كفش، چرمهايي كه در بازار براي توليد كفش استفاده مي‌شود عموما چرم خام است اما در كفشهاي طبي واقعي "چرم پخته" استفاده مي‌شود كه در برابر ريزش مو و كم‌سويي چشم هم اثر مثبت دارد.

تقي‌زاده با بيان اينكه در مورد كفشهاي طبي هم مثل همه چيز تقلب ديده مي‌شود افزود: بسياري از كفشهاي طبي تقلبي از چين وارد و به قيمتهاي خيلي ارزان به بازار ارايه شد.

وي گفت: اين كفشها چون از جنس پلاستيك و چرم مصنوعي است نخستين عارضه‌اي كه ايجاد مي‌كند بوي بسيار بد پا است.

او با بيان اينكه پا در كفش طبي اصيل نفس مي‌كشد افزود: زيرا بايد افراد حتما پاي مريض داشته باشند تا سراغ كفش طبي بروند.

وي كفش طبي را براي پياده‌روي بسيار مناسب دانست و گفت: در اين ميان به ويژه براي كساني كه مشكل ديابت دارند و پزشك توصيه مي‌كند براي سوختن قند پياده روي كنند كفش طبي بسيار مناسب است.

اين فروشنده با اشاره به كفشهايي كه اين روزها مد شده و عموما نوك آنها تيز يا كوتاه، گرد و غيراستاندارد است افزود: اين نوع كفشها موجب جمع شدن انگشتان پا و فشار آمدن به آنها و نيز تغيير شكل مفصل انگشت شصت پا مي‌شود كه حتي فرد ناچار به جراحي و برداشتن آن زائده استخواني مي‌شود كه دوباره بعد از مدتي شروع به رشد كرده و به حالت اوليه برمي‌گردد.ك/‪۴‬
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 558]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن