تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798023519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهاي‪ /۱۶‬ايتاليا ميزبان نشست سري سال ‪ ۲۰۰۱‬براي كودتا در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهاي‪ /۱۶‬ايتاليا ميزبان نشست سري سال ‪ ۲۰۰۱‬براي كودتا در تهران
به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه ايتاليايي لارپوبليكا، پس از واقعه ‪۱۱‬ سپتامبر‪ ، ۲۰۰۱‬سيزمي ميزبان يك نشست سري ميان مسوولان آمريكايي و نمايندگان گروه‌هاي ضد انقلاب ايراني در رابطه با كودتا در تهران بود.

در اين نشست ‪ ۳‬روزه سرمايه‌گذاري ميليون‌ها دلاري از جانب آمريكا براي كودتا در تهران پيش بيني شده بود.

كميسيون جاسوسي سناي آمريكا در گزارشي ‪ ۵۲‬صفحه‌اي كه روز گذشته منتشر شد ، اقدام پشت صحنه پنتاگون را كه دو نماينده عالي خود را به رم فرستاده بود تا يك سري ديدارهاي سري در دسامبر ‪ ۲۰۰۱‬در رابطه با انتقال اطلاعات درباره ايران انجام دهند را بازسازي كرد.

در اين گزارش بدون نام بردن از سيزمي آمده است كه اين ديدارها از سوي يك سرويس جاسوسي خارجي اداره و ميزباني شده است .

اما از بررسي‌هاي متعددي كه از سوي لارپوبليكا و هفته نامه نيوزويك آمريكا به عمل آمده در مي‌يابيم كه اين سرويس جاسوسي خارجي ، سيزمي به رهبري نيكولو پولاري در زمان دولت اسبق برلوسكوني بوده است.

طي سه دهه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، تقريبا همه طرح‌هاي ضد ايراني آمريكا اعم از حمله نظامي، كودتا، شورش و تحريم با شكست قطعي روبرو شده است.

برلوسكوني نخست وزير تندرو ايتاليا از متحدان بوش، رييس جمهور جنگ طلب آمريكا به شمار مي‌رود. وي به خاطر اين دنباله روي مورد انتقاد شديد بسياري از رسانه‌ها و جناح‌هاي سياسي ايتاليا قرار دارد.

**** الوطن : دشمن اعراب نه ايران بلكه اسراييل است
..........................

الوطن چاپ كويت، در مقاله‌اي به مقايسه ايران شيعه با كشورهاي عرب سني و نوع عملكرد و رفتار مسئولان اين دو با يكديگر پرداخت و دشمن اعراب را نه ايران بلكه اسرائيل دانست.

اين روزنامه نوشت: حق شيعيان است كه مذهب خود را گسترش دهند وبه آن دعوت كنند ، همانطور كه ما اهل تسنن نيز حق داريم ديگران را به مذهب خود دعوت كنيم .

احمد يوسف الدعيج در اين مقاله مي‌افزايد: شيعيان پس از انقلاب آيت الله خميني (ره) كه امروز بيش از ‪ ۱۹‬سال از رحلتش مي‌گذرد، تلاش زيادي در اين راه به خرج داده‌اند و انقلاب ايران تاثير طنين اندازي درسرتاسر جهان داشته است.

الوطن مي‌افزايد: ايران بزرگترين كشورشيعه جهان است ودولتمردان آن به صفاتي همچون جديت وقاطعيت، متصف هستند و كسي كه با رفتار وسيرت آقاي دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران آشنا باشد از جديت وشجاعت و درعين حال سادگي و تواضع وي شگفت زده خواهد.

احمد يوسف الدعيج مي‌نويسد: حق مسلم ايران است كه داراي رآكتور اتمي باشد وي مي‌افزايد: چه كسي به اسرائيل يعني اين رژيم مسخ شده حق مي‌دهد كه به قول جيمي كارتر داراي نيروگاه هسته‌اي و دست كم بيش از ‪ ۱۵۰‬سلاح اتمي باشد ولي اعراب و مسلمانان از آن محروم باشند؟ اميدواريم كشورهاي خليج فارس و كليه كشورهاي عربي با ايران همكاري كنند زيرا دشمن مشترك ما ايران نيست بلكه اسرائيل است.

***** ايران، نقطه محوري مبارزات انتخاباتي اوباما و مك كين در آمريكا ......................................................................

.

خبرگزاري آسوشيتدپرس در تحليلي نوشت: جان مك كين و باراك اوباما از چالش سياست خارجي در مورد يك ايران نوظهور براي نشان دادن آنچه كه ضعفهاي ديگري توصيف مي‌كنند، استفاده كرده‌اند - بي‌تجربگي يا بي‌پروايي در مورد اوباما و توسل به تاكتيكهاي شكست خورده از جانب مك كين.

در اين تحليل آمده است : اينكه ايران در تمام سال جاري موضوع مبارزات انتخاباتي بوده در حالي كه سربازان آمريكايي دارند در همسايگي اين كشور در عراق مي‌جنگند و توجه راي‌دهندگان آمريكايي معطوف به قيمتهاي فزاينده بنزين است، نشانگر نفوذ رو به گسترش و توان بالقوه مهلك رقيب اصلي آمريكا در خاورميانه است. بحث تاكنون عمدتا به انتخابي غلط مربوط بوده است: آيا با ايران مذاكره كنيم يا نه . اين بگو مگوي سياسي سبب شده كه آنچه كه احتمالا بزرگترين چالش سياست خارجي رييس جمهور بعدي - غير از قدم بعدي در عراق - خواهد بود، در پرده ابهام قرار گيرد. بالاخره رييس جمهور بعدي آمريكا بگونه‌اي بايد با ايران روبرو شود و اين تقريبا بطور حتم به معناي نوعي مذاكره خواهد بود.اين مذاكره ممكن است رودررو نباشد، آن گونه كه اوباما گرامي مي‌دارد، اما هر دو نامزد جمهوريخواه و دمكرات مي‌گويند كه راه ارجح همين است.

***** واكنش كاخ سفيد به اظهارات جنگ‌طلبانه وزير صهيونيست
..............................................

در پي اظهارات شائول موفاز يكي از معاونان نخست وزير رژيم صهيونيستي عليه ايران،كاخ سفيد اعلام كرد در خصوص برنامه‌هاي هسته‌اي ايران گزينه ديپلماسي را ترجيح مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن،اسكات استانزل سخنگوي كاخ سفيد در پاسخ به پرسش خبرنگاري در اين زمينه گفت :من نمي‌خواهم خود را درگير اين شايعات كنم .

وي افزود فكر مي‌كنم در رابطه با ايران ما در ماهها و هفته‌هاي گذشته بسيار شفاف عمل كرده‌ايم .

بر پايه اين گزارش،دولت بوش هميشه ترجيح داده است كه در قبال ايران از روشهاي ديپلماسي ، استفاده كند.

شاموئل موفاز وزير كار رژيم صهيونيستي در مصاحبه‌اي با يك نشريه صهيونيستي، به اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي دعوت كرده بود.

***** رپرتاژ روزنامه كويتي در حمايت از يك فرقه تروريست
.....................................

يك روزنامه كويتي نزديك به جريان سلفي طرفدار القاعده ، كه سياست‌هاي ضد ايراني را دنبال مي‌كند، در اقدامي عجيب اقدام به درج گزارشي كرده كه در آن حمايت از فرقه تروريستي منافقين گزينه‌اي مناسب براي مقابله با جمهوري اسلامي خوانده شد ه است.

روزنامه السياسه در شماره روز چهارشنبه گذشته خود با اشاره به فشارهاي داخلي و خارجي بر ايران ، گسترش دمكراسي و حمايت از گروه تروريستي منافقين را به عنوان گزينه‌اي مناسب براي حل پرونده هسته‌اي ايران خواند.

نويسنده اين روزنامه با جانبداري آشكار از اشغالگران آمريكايي عراق، دليل ناكامي‌هاي آمريكا در عراق را به ايران نسبت داده و نوشته است: نيروهاي عربي و منطقه‌اي با همبستگي يكديگر در صدد يافتن راه حل‌هاي دمكراتيك از طريق ارايه تشويق‌ها و تقويت جنبش‌هاي مقاومت ملي و مسالمت جوي ايران باشند.

روزنامه كويتي بدون كمترين اشاره‌اي به جنايات فرقه تروريست منافقين در حق مردم ايران و عراق، نوشته است: مقاومت خلق ايران به رهبري مريم رجوي رييس جمهوري منتخب(!) ، حق تعدد مذاهب اسلامي را محترم مي‌شمارد و حق اديان ديگر را مراعات مي‌كند و مشروعيت تنوع قومي را به طور كلي به رسميت مي‌شناسد. از اين رو مي‌توان گفت كه اين گروه به عنوان يك قدرت پويا و فعال در كنش مثبت با جامعه جهاني ، قادر به پايان دادن مشكل پرونده هسته اي ايران به روشي مناسب و مسالمت آميز خواهد بود!

***** بي بي‌سي و اهميت مضاعف ايران
............................................

شبكه ي جهاني بي‌بي‌سي ، در كنار تلويزيون فارسي صداي آمريكا و ام.بي.سي عربستان و نيز شمار زيادي از شبكه‌هاي فارسي زبان ديگر كه با بودجه مستقيم و غير مستقيم بيگانگان عليه دولت و ملت ايران فعاليت مي‌كنند، قرار است تا پايان تابستان امسال آغاز به كار كند.

يكي از كارشناسان ايراني نزديك به بنگاه سخن پراكني وابسته به وزارت خارجه انگليس گفت: اگر نبود هدف دولت بريتانيا براي دخالت و تاثيرگذاري در امور داخلي ايران، اين پروژه نيز قاعدتا بايد به سرنوشت برخي ديگر دواير بي.بي.سي دچار مي‌شد كه تعطيل مي‌شوند. ولي ايران پروژه‌اي خاص است و براي هدف قرار دادن تبليغي و فرهنگي آن بايد هزينه‌اي خاص كرد.

بي.بي.سي در تداوم سياست‌هاي مغرضانه ولي ظاهرفريب خود و با تجربه شش دهه دخالت آشكار و نهان در امور داخلي ايران، بازي به مراتب دراز مدت، پيچيده تر و خطرناك تري را در مقايسه با ديگر رسانه‌هاي بيگانه فارسي زبان درباره ايران دنبال كرده است.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن