تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798031509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از زمين‌هاي تازه تا فضاپيماهاي خصوصي +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آخرین نیوز: سال 2010 ميلادي با پيشرفت‌هاي زيادي در حوزه تحقيقات از ايجاد يك شكل زندگي مصنوعي گرفته تا انتقال اولين ذره از يك شهاب‌سنگ به زمين سپري شد. به گزارش ايسنا، اين پيشرفت‌ها، روزنامه‌نگاران علمي را به پيش‌بيني برخي از تيترهاي احتمالي نشريات در حوزه علم و اكتشافات فضايي در سال 2011 ترغيب كرده است:









يك زمين ديگر ستاره‌شناسان در سال 2010 بيش از 100 سياره فراخورشيدي پيدا كردند كه آمار كلي اين سيارات را به بيش از 500 سياره رساند. بيشتر اين سيارات به بزرگي سياره مشتري، بسيار داغ و گازي شكل هستند كه در فاصله بسيار نزديك به ستاره‌شان مي‌چرخند. با اين‌حال محققان توانسته‌اند سياراتي فراخورشيدي را كشف كنند كه از لحاظ دما و اندازه به زمين شبيه‌تر هستند. در ماه سپتامبر يك تيم آمريكايي خبر از كشف سياره Gliese 581g دادند كه دور ستاره‌اي 20 سال نوري دورتر مي‌چرخد.  

اين سياره فراخورشيدي سه تا چهار برابر زمين جرم دارد اما در منطقه‌اي به دور ستاره خورشيد مي‌چرخد كه دمايي نه زياد سرد و نه چندان گرم دارد. در چنين شرايطي ممكن است كه آب به عنوان شرط اصلي حيات در سطح اين سياره وجود داشته باشد. اما محققان هنوز درصدد پيدا كردن سياراتي شبيه زمين در جهان‌هاي دور هستند. سال آينده احتمالا شاهد اخباري از اطلاعات منتشر شده از تلسكوپ فضايي كپلر آمريكا كه در سال 2009 در مدار مريخ قرار گرفت باشيم. ناسا اميدوار است گيرنده‌هاي فوق حساس اين تلسكوپ بتواند ما را به جهان‌هايي شبيه به سياهره زمين رهنمون كند. ظهور شركت‌هاي فضايي خصوصي در سال 2011 ناسا احتمالا آخرين هواپيماي شاتل فضايي خود را پرتاب كند اما با پايان گرفتن يك دوره در فضا، دوره‌اي ديگر آغاز مي‌شود چرا كه خودروهاي فضايي ساخت شركت‌هاي خصوصي اولين پروازهاي خود را انجام مي‌دهند. فضاپيماي SpaceShip Two متعلق به شركت «ويرجين گالاكتيك (Virgin Galactic)» قرار است براي اولين بار در سال 2011 به فضا پرتاب شود. اين فضاپيماي جديد قادر به حمل هشت تن شامل دو تن از كاركنان آن و شش مسافر مي باشد اين فضاپيما احتمالا افراد را به ازاي دريافت 200 هزار دلار به ديدار فضا خواهد برد. اوايل سال 2010 يك شركت ديگر با نام اسپيس ايكس، فضاپيماي دارگون خود را كه قابليت حمل بار و همچنين فضانوردان داشت با موشك فالكون 9 خود به فضا فرستاد.

همچنين موشك «تاروس دو»، ساخت شركت علوم مداري بايد اولين پرواز خود را در سال 2011 انجام دهد. دو سكوي پرتاب اين شركت نيز فضاپيماي بدون سرنشين سايگنوس را به فضا پرتاب خواهند كرد. شركت خصوصي ديگر، سييِرا نوادا نام دارد كه در حال ساخت يك خودروي فضايي به نام «دريم چيسر» است. اين فضاپيما قابليت حمل شش تا هشت مسافر را به مدار پايين زمين و همچنين بازگشت از آن دارد. اخبار بيشتر در مورد اين فضاپيما احتمالا در سال 2011 منتشر خواهد شد. مسابقه سرعت براي ذرات «هيگز» در گزارش علمي بي‌بي‌سي همچنين مي‌خوانيم: با پايان يافتن سال 2010 سازمان اروپايي تحقيقات اتمي (Cern) كه آزمايشگاه برخورددهنده بزرگ هادرون (ال.اچ.سي) را اداره مي‌كند، ‌اعلام كرد ممكن است برنامه توقف اين آزمايشگاه كه قرار بود تا پايان سال 2011 انجام شود به تعويق بيفتد. اين تعويق تا انتهاي سال 2012 فرصتي فوق‌العاده براي ذرات بزرگ خواهد بود تا به دنبال نشانه‌هاي از بوزون هيگز باشند كه در ايجاد جرم در ذرات بنيادي دخيل است.

ال.اچ.سي در سال 2011 به حدي دقيق خواهد شد كه بتواند حوزه‌هايي را كه تاكنون در فيزيك ذرات ناشناخته باقي‌مانده مورد بررسي قرار دهد.  رايانه كوانتومي اگر بتوان رايانه‌هاي كوانتومي را در مقياس بزرگ ساخت، مي‌توانند سريع‌تر از تمام ماشين‌هاي الكترونيكي سنتي مسائل را حل كنند. محققان درصدد هستند كه راهي بيابند كه ذرات زيراتمي بتوانند با ظرافت اما به طور جدايي ناپذيري به يك حالت مركب مرتبط شده و پيچيدگي‌هاي غيرقابل تصور را محاسبه كنند.

نمايش گيت‌هاي منطقي با استفاده از حالت مركب و همچنين نحوه ذخيره بيت كوانتومي، ‌پيشرفت‌هاي نويد بخش در مسير دستيابي به يك رايانه كاربردي كوانتومي محسوب مي‌شدند. سال 2011 احتمالا حاوي خبرهاي بيشتري در مورد پيشرفت علوم كوانتومي خواهد بود. مقصد: مريخ فضاپيماهاي دوقلوي ناسا، «روح» و «فرصت» به هفتمين سال ورودشان به مريخ نزديك مي‌شوند. قرار است به زودي يك روبات گردشگر ديگر موسوم به «كنجكاو (Curiosity)» نيز به آنها اضافه شود. اين روبات فضايي كه به آزمايشگاه علوم مريخ ناسا نيز موسوم است قرار است اواخر سال 2011 به فضا پرتاب شود. اين روبات در تابستان سال 2012 در سطح مريخ فرود مي‌آيد.

اين روبات قرار است در مورد وجود حيات در مريخ تحقيق كند. اين مريخ‌نورد 750 كيلويي با خود ابزارهاي سنجش زمين‌شناسي، شرايط جوي و محيطي و همچنين سنجش شرايط حيات را حمل مي‌كند. ما بايد تا سال 2012 صبركنيم تا فرود مريخ‌نورد كنجكاو را به سياره مريخ شاهد باشيم  اما بسياري اميدوارند بالاخره جوابي براي احتمال وجود حيات در مريخ پيدا كنند. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 441]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن