تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803097067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات اقتصادي ما ناشي از نحوه مديريت اقتصاد است نه تحريم ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۷:۲۰ب.ظ)
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس: مشکلات اقتصادي ما ناشي از نحوه مديريت اقتصاد است نه تحريم ها موج- به جاي نگراني بابت حذف تحريم‌ها بايد نگران انتخاب استراتژي‌ها و وضع مديريت‌ها باشيم.
جعفر قادري در گفتگو با خبرنگار خبرگراري موج با بيان اين مطلب تصريح کرد: تحريم‌ها علت مشکلات اقتصادي نيست بلکه تشديد کننده مشکلات اقتصادي است و اگر مي‌بينيم تحريم‌ها اثرگذار است بايد علت را در مشکلات مديريتي و عدم اتخاذ سياست‌هاي مناسب اقتصادي دنبال کنيم.
وي با بيان اين که استراتژي‌هاي توسعه اي مناسبي نداريم، افزود: وقتي استراتژي‌ها متناسب توانمندي‌ها، ظرفيت‌ها و محدوديت‌ها انتخاب نمي شود طبيعي است که حداقل منابعي هم که داريم به جاي اين که بتواند مشکلات کشور را حل کند بعضاً در برخي موارد مشکلات را هم تشديد مي‌کند.
اين استاد دانشگاه با تاکيد بر اين که رفع تحريم‌ها ممکن است مقداري از مشکلات را حل کند اما نمي‌تواند تمام مشکلات اقتصادي ما را برطرف سازد، خاطرنشان کرد: اگر استراتژي‌ها متناسب با شرايط کشور باشد و مديريت خوبي اعمال شود تحريم‌ها نمي‌تواند تا به اين حد روي اقتصاد کشور اثرگذار باشد.
قادري با بيان اين که بهترين استراتژي، استراتژي است که مقام معظم رهبري راجع به اقتصاد مقاومتي بيان فرمودند، اظهارکرد: استراتژي درست، استراتژي است که بتواند توانمندي‌ها و محدوديت‌ها را در کنار هم در نظر بگيرد يعني اگر توانمندي ما نفت است، نفت به عنوان يک فرصت و ظرفيت شناخته شود نه به عنوان يک مشکل و معضل.
وي افزود: ما توجه داريم که در طول سال‌هاي گذشته به اعتقاد برخي نفت يک بلاي سياه براي اقتصاد کشور تلقي شده است اين نشانده اين است که ما از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي نفت به خوبي استفاده نکرده‌ايم. درآمد نفت را در بودجه دولت تزريق مي‌کنيم و مي‌خواهيم به اين صورت مشکل اقتصاد کشور را حل کنيم. درحالي که بايد وارد صندوق توسعه ملي شود و در اختيار بخش غيردولتي و در جهت توسعه کشور مورد استفاده قرار گيرد.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ظرفيت هاي موجود کشور اذعان کرد: کشورما داراي ظرفيت ها و توانمندي هاي بسياري است که بايد در زمينه هاي صحيح به کار گرفته شود. مانند ظرفيت‌هاي معدني، نيروي انساني؛ اما متاسفانه ما آن‌ها را به حوزه‌هايي سوق مي‌دهيم که در اين حوزه‌ها نمي‌توان در جهت توسعه کشور و استفاده صحيح از مهارت نيروي انساني استفاده کرد.
اين اقتصاددان با بيان اينکه منابع محدودي را که در اختيار داريم در بخش‌هايي استفاده مي‌شود که براي اقتصاد کشور گره گشا نيست، گفت: وقتي ما محدوديت هاي آبي داريم و با بحران آبي رو به رو هستيم نبايد طرح‌ها را به گونه اي اجرا کنيم نياز آبي بالايي داشته باشد يا اين که سدهاي بسيار را ايجاد کرده‌ايم که ظرفيت آن‌ها پر نمي‌شود.
قادري با تاکيد بر اين که استراتژي‌ها و راهبردهايي داشته باشيم که بتواند اقتصاد را در برابر شوک‌ها مقاوم کند، افزود: در بحث استراتژي‌هاي توسعه ما به مشکلي که با دنيا داريم توجه نمي‌کنيم و خودمان را در جايگاه ترکيه، امارات، ژاپن و کره قرار مي‌دهيم اين کشورها محدوديت ندارند و با اقتصاد بين الملل درگير نيستند.در حالي که ما بايد استراتژي‌هاي خود را به گونه انتخاب کنيم که بتوانيم با وجود مشکلي که با کشورهاي غربي داريم بتوانيم رشد اقتصادي داشته باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن