تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799454157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر حوزه علمیه گیلان خبر داد ثبت‌نام 600 داوطلب حوزه‌‌های علمیه گیلان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیر حوزه علمیه گیلان خبر داد
ثبت‌نام 600 داوطلب حوزه‌‌های علمیه گیلان
مدیر حوزه علمیه گیلان از ثبت‌نام 600 داوطلب آزمون ورودی برادران حوزه‌های علمیه این استان در حوزه امیرالمومنین (ع) رشت خبر داد.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام 600 داوطلب حوزه‌‌های علمیه گیلان



حجت‌الاسلام محمد لاکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه روحانیون و حوزه علمیه منشأ انتشار آموزه‌های دینی و فرهنگی در جامعه هستند، اظهار کرد: لزوم حضور روحانیون در یک منطقه بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز حضور روحانیون در مناطق مختلف موجب آشنایی مردم نسبت به مسایل دینی و اسلامی شده است، افزود: دلیل احداث حوزه‌های علمیه در مراکز شهر و بازار این است که کسبه و بازاریان مکاسب اسلامی را آموخته یا فرزندان خود را برای تربیت اسلامی به این حوزه‌ها بفرستند.

مدیر حوزه علمیه گیلان از افزایش احداث حوزه علمیه در مناطق فاقد حوزه این استان خبر داد و گفت: در جذب و پذیرش نیرو در حوزه‌های موجود گیلان حرکت بسیار خوبی صورت گرفته و سعی شده از روش‌های مفید مانند به‌کارگیری روحانیون جوان و مستعد برای تبلیغ در مدارس بهره برده شود.

وی دلیل این امر را لسان خوب روحانیون جوان در آشنایی بهتر و دقیق‌تر حوزه برای جوانان دانست و گفت: این امر بسیار تأثیرگذار بوده و سیل مراجعات برای ثبت‌نام را از طرف دانش‌آموزان به‌همراه داشته و تقویت کرده است.

لاکانی به راه‌های دیگر برای جذب جوانان و ثبت‌نام در حوزه علمیه اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا از راه‌ و روش‌های دیگری مانند تبلیغات میدانی، حضور در صدا و سیما و تبلیغات چهره به چهره نیز استفاده شده که منجر به افزایش ثبت‌نام نسبت به سال گذشته شده است.

مدیر حوزه علمیه گیلان جامعه را تشنه معارف دینی توصیف کرد و افزود: امسال 600 نفر برای تحصیل در حوزه علمیه‌های علمیه برادران گیلان ثبت نام کرده‌اند که نشان‌دهنده تمایل شدید تحصیل معارف دینی در جامعه ما است.

وی اضافه کرد: والدین برای اینکه جوانان و نوجوانان خود را از شیوع فرهنگ کشنده و تخریب کننده غرب مصون بدارند نیاز به راهکارهایی دارند و حوزه علمیه بهترین مکان برای آشنایی فرزندان با معارف اسلامی است. لاکانی با بیان اینکه در مدارس اقدام‌های پرورشی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: باید این را قبول کنیم که آموزش معارفی که در حوزه وجود دارد در هیچ نهادی دیگری آموزش انجام نمی‌گیرد. وی با اشاره به نیاز گسترده جامعه به طلاب و روحانیون تصریح کرد: افزایش روحانیون به دلیل نیاز جامعه بوده و این نیازسنجی‌ها به صورت متعدد توسط متخصصان صورت گرفته است.
مدیر حوزه علمیه گیلان نیاز به حضور روحانی در مناطقی که روحانیون حضور ندارد را مشهود دانست و گفت: تقاضا در این زمینه زیاد است اما با کمبود روحانی مواجه هستیم و نیاز به جذب طلبه بیشتر برای تربیت و اشاعه و ترویج فرهنگ دینی داریم.

وی با تصریح بر اینکه هر مجموعه‌ای نیاز به یک راهبرد دارد، متذکر شد: در روستایی که روحانی بوده بسیاری از مسایل و مشکلاتی که در دیگر مناطق وجود دارد، در آن روستا دیده نمی‌شود.

لاکانی افزود: برای تبلیغ گسترده دینی در کنار دریا، فرودگاه و یا مترو نیاز به حضور روحانی بود که نیازها برطرف شده و در ساعتی که مردم در آن مکان حضور دارند بنا به فراخور روز به ترویج فرهنگ دینی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال کیفیت در جذب و پذیرش طلاب هستیم، خاطرنشان کرد: این مورد می‌تواند به تعالی جامعه و رشد آن منجر شود.

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره به فرآیند جذب و پذیرش طلاب در حوزه علمیه برادران، خاطرنشان کرد: پس از مرحله ثبت‌نام از علاقه‌مندان برگزاری آزمون کتبی همزمان با کشور در تاریخ جمعه 28 فروردین ماه سال جاری رأس ساعت 9 صبح برگزار می‌شود. وی از متقاضیان خواست تا نیم ساعت قبل از آغاز آزمون در محل حضور داشته باشند و یادآور شد: مرحله پس از قبولی در آزمون مصاحبه، اختیار و تثبیت بوده که پذیرفته‌شدگان پس از گذراندن این مرحله به طور رسمی وارد حوزه علمیه می‌شوند.

به گزارش فارس، نتایج آزمون 25 اردیبهشت ماه امسال از طریق سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه اعلام می‌شود. انتهای پیام/2300/غ40

94/01/24 - 15:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن