تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802369686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناتوانی در توقف جریان پیوستن اروپاییان به داعش |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ناتوانی در توقف جریان پیوستن اروپاییان به داعش
هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اروپا با اشاره به افزایش شمار اروپاییانی که به داعش می‌پیوندد، همچنین اذعان کرد که با وجود قوانین جدید ما تا کنون نتوانسته‌ایم این روند را کاملا متوقف کنیم.
کد خبر: ۴۸۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۹ - 10 April 2015


هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اروپا با اشاره به افزایش شمار اروپاییانی که به داعش می‌پیوندد، همچنین اذعان کرد که با وجود قوانین جدید ما تا کنون نتوانسته‌ایم این روند را کاملا متوقف کنیم.


به گزارش تسنیم، «گیلز دو کرچوف» هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه "دی ولت"، در پاسخ به این پرسش که اتحادیه اروپا می خواهد در کوتاه مدت یک استراتژی امنیتی جدید را ارائه دهد و چه چیزی باید لزوما در آن وجود داشته باشد گفت: از دید من بخصوص سه نکته مهم است؛ اول اینکه همکاری بین وزرای خارجه و کشور در اتحادیه اروپا در زمینه مسائل امنیتی باید بهتر شود. دوم مسئله پیشگیری است. آموزش و پرورش می تواند از افراط گرایی جلوگیری کرده و رواداری را ترویج دهد. این کاملا مهم است و سوم اینکه ما به همکاری بیشتر مقامات و سازمان های امنیتی و مرزی نیاز داریم.


وی در بخش دیگری از این گفتگو خواستار نظارت های بیشتر سفری همچنین برای شهروندان اروپایی شده و گفت: برای چنین کنترل های سیستماتیکی یک همکاری تنگاتنگ و هماهنگ بین همه سازمان های امنیتی ضروری است.


این مقام اروپایی همچنین گفت: ما باید راه های زمینی را شدیتر از سابق کنترل کنیم. رفتار تروریست ها و جهادی ها عوض شده است و همواره این گروه ها سعی می کنند بیشتر از طریق زمینی و نه از راه هوایی به اروپا بیایند.


وی همچنین گفت: اتحادیه اروپا حالا در مبارزه با تروریسم هر چه سریع تر به روند ذخیره سازی داده های پروازی نیاز دارد. اگر جامعه پروازی موظف شود که داده های همه مسافران را که به اتحادیه اروپا وارد و یا خارج می شوند را ثبت کند به این ترتیب جنبش های سفری مظنونین به ترور بهتر مورد شناسایی و ارزیابی قرار می گیرد.


کرچوف در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که چه تعداد اروپایی برای داعش در عراق و سوریه مبارزه می کنند گفت: بر اساس ارزیابی ما تا امروز بین 4 هزار تا 5 هزار اروپایی در عراق و در سوریه حضور یافته اند تا در جبهه داعش مبارزه کنند. برخی از آن ها تا به حال مرده اند. برخی دیگر هم همچنان در درگیری ها فعال هستند، حدود بیست تا سی درصد آن ها نیز در حال برگشت به اروپا بوده و یا در حال حاضر دوباره در اروپا زندگی می کنند.


وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا بر شمار جنگجویان اروپایی که در عراق و سوریه مبارزه می کنند همچنان اضافه می شود گفت: آمار دقیقی در این باره وجود ندارد، اما تا این حد می توان گفت که شمار اروپاییانی که در سوریه و عراق برای داعش مبارزه می کنند همچنین اخیرا افزایش پیدا می کند. با وجود قوانین جدید و بهبود شفاف سازی ها ما تا به حال نتوانسته ایم این جریان را کاملا متوقف کنیم. در این راستا تحولات متفاوتی دربین کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است. در برخی کشورها مانند فرانسه و آلمان آمار افرادی که به داعش می پیوندند همچنان رو به افزایش است و همچنان انسان هایی وجود دارند که این کشور را ترک می کنند تا به عنوان جهادی در جبهه داعش مبارزه کنند. در دیگر کشورها مانند انگلیس و بلژیک آمارها در این باره نسبتا ثابت است.


این مقام اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: ما باید خود را برای حملات تروریستی دیگری در اروپا آماده کنیم.


وی در بخش دیگری از این مطلب گفت: این امکان وجود دارد که حملات هوایی علیه داعش خطر حملات تروریستی در اروپا را افزایش دهد چرا که اسلام گرایان افراطی می خواهند با حملات خونین انتقام بگیرند.


کرچوف همچنین گفت: این مسئله قابل تصور است که القاعده یا داعش تاسیسات زیر ساختی، مانند شبکه های برق گاز و یا نظارت هوایی ما را مورد حمله قرار دهد تا با این حملات یک تاثیرگذاری بزرگ را نشان دهد.  












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن