تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801557156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهر مارع در شمال سوريه هدف حمله داعش |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شهر مارع در شمال سوريه هدف حمله داعش
سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه از درگیری ها و انفجارهایی در یکی از شهرهای شمال سوریه که داعش در صدد تصرف آن است، خبر داد.
کد خبر: ۴۸۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹ - 08 April 2015


سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه از درگیری ها و انفجارهایی در یکی از شهرهای شمال سوریه که داعش در صدد تصرف آن است، خبر داد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد شامگاه سه شنبه دو خودرو بمب گذاری شده در شهر راهبردی مارع در شمال سوریه که داعش در تلاش برای تصرف آن است، منفجر شد و درگیری های شدیدی به دنبال انفجارها در آن روی داد.


دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد داعش به شهر مارع که در مسیر کلیدی تدارکاتی شورشیان در استان حلب قرار دارد و از شمال با ترکیه هم مرز است، حمله کرد.


رامی عبدالرحمان رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، اعلام کرد «دو خودرو بمب گذاری شده در شهر مارع کنترل آن را جنگجویان جبهه النصره وابسته به القاعده در اختیار دارند، روی داد».


عبدالرحمن افزود در انفجار نخست که در شهر مارع روی داد، هفت نفر و در انفجار دوم که در نزدیکی این شهر روی داد نیز هشت نفر کشته شدند.


جنگجویان دولت اسلامی با هدف گسترش متصرفات خود و نزدیک شدن به حلب، مرکز استان، با گروه های اسلامی و اعضای جبهه النصره درگیر شدند.


عبدالرحمن اعلام کرد در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره آمار این درگیری ها در اختیار ندارد.
عبدالرحمن خاطر نشان کرد اگرچه داعش مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است، اما احتمالا در پشت این انفجارها داعش قرار دارد.


مارع در 40 کیلوکتری شمال حلب، مرکز سابق تجاری سوریه قرار دارد که بر اثر جنگ داخلی ویران شده است.


بحران سوریه در سال 2011 با تظاهراتی مسالمت آمیز آغاز شد اما به جنگ داخلی پیچیده ای تبدیل شد که در آن نیروهای تکفیری بیش از پیش حضور دارند












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن