تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802544064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از جوانانی که بی‌ادعا در مناطق محروم خدمت می‌کنند‌ کوله‌ بار سفر را باید بست/کودکان ‌با لب‌های خندان به بدرقه‌ات آمده‌اند + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از جوانانی که بی‌ادعا در مناطق محروم خدمت می‌کنند‌
کوله‌ بار سفر را باید بست/کودکان ‌با لب‌های خندان به بدرقه‌ات آمده‌اند + تصاویر
هر ساله با آغاز فصل بهار، جنوب کرمان میزبان جوانان جهادگری است که نه برای میهمانی بلکه برای کار و خدمت به این منطقه سفر می‌کنند تا باری از دل خسته‌دلان بردارند.

خبرگزاری فارس: کوله‌ بار سفر را باید بست/کودکان ‌با لب‌های خندان به بدرقه‌ات آمده‌اند + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، هر ساله با فرارسیدن تعطیلات نوروزی جنوب استان کرمان میزبان جوانان جهادگری است که نه برای میهمانی بلکه برای کار و خدمت به مردم به این منطقه سفر می‌کنند تا باری از دل خسته‌دلان بردارند. جوانانی که نه جویای نام بلکه جویای روحیه‌ای جهادی هستند تا با همدلی، امید را در دل مردمان این دیار زنده کنند تا مرحمی باشند بر زخم‌های کهنه محرومان این مناطق.

عید در دل ماسه و خاک روستاهای  نورآباد، حسن‌آباد و کرگوئیه از توابع شهرستان جیرفت این روزها میهمانانی دارد که عیدی خود را در دل آجر و سنگ و سیمان و میان مردمانی خونگرم و مهربان یافته‌اند، اینجا همه چیز بوی کار و تلاش می‌دهد، جوانانی که از سر شوق و ایثار آمده‌اند تا مرحمی باشند بر زخم محرومان. صبح که آفتاب طلوع می‌کرد جوانانی پرشور و حال با بستن بند پوتین و کفش‌های کار روز تازه را آغاز می‌کردند، جوانان جهادگر به طرف عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و کشاورزی می‌روند تا در هر روز ورق تازه‌ای از خدمت را رقم و ورق بزنند. رضا حسینی از طلاب بسیجی که از استان قم همراه گروه جهادی به روستای نورآباد آمده است به خبرنگار فارس گفت: وقتی اسم کار در اردوهای جهادی مطرح می‌شود کمتر جوان دانشجو و طلبه‌ای‌است که مشتاق نباشد در این اردوها شرکت کند. وی بیان کرد: اینها جوانان و آینده‌سازان این کشور هستند، این جوانان مدیران آینده کشور هستند و با آمدن در این اردوها از همین حالا با مفهوم کار و تلاش آشنا می‌شوند و در آینده با قرار گرفتن در سیستم اداری کشور با دیدی دیگر برای آبادانی این کشور تلاش می‌کنند.

ایوب حیدری هم که از جوانان جهادگر قرارگاه فانوس جنوب است در حال احداث مدرسه‌ای سه کلاسه در روستای طرج هستند. وی می‌گوید: اینجا کار و تلاش حس خوبی دارد، چراکه وقتی می‌بینی با آمدن ما لبخندی بر لب مردم و کودکان این دیار می‌نشیند انرژی مثبتی به من و همراهان وارد می‌شود که به کار بیشتر ترغیب می‌شویم. رسول صفاری هم اظهار کرد: ما آمده‌ایم اینجا هم عیدی بدهیم و هم عیدی بگیریم، عیدی ما از خداست و عیدی که به مردم بدهیم یک کار ماندگار است که خدمتی به آنها کرده باشیم. محمد موحدی از اهالی روستای نورآباد بیان داشت: کار این جوانان جهادگر بسیار ارزشمند است و آنها با کار و تلاش بنای مدرسه 3 کلاسه را در این روستا گذاشتند که دل مردم و کودکان را شاد کردند. وی گفت: روستای نورآباد درای 70 نفر دانش‌آموز است که در فضایی اجاره‌ای و خانه‌ای مسکونی و گاهی هم زیر سایه درخت درس می‌خوانند. موحدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این کار جهادگران این مدرسه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

فعالیت 200 نیروی جهادگر در شهرستان جیرفت سعید میراحمدی مسئول گروه‌های دانشجویی اعزامی از استان قم با بیان اینکه این گروه‌های جهادی متشکل از دانشجویانی از تمام دانشگاه‌های استان قم هستند، افزود: این گروه‌های جهادی چهار گروه از دختران و پسران دانشجو و طلبه هستند.  وی ادامه داد: امسال هم از روز سوم فروردین با دو گروه جهادی سبحان از دانشگاه پردیس فارابی و گروه سفیران کار و تلاش از دانشگاه پویش در منطقه بلوک جیرفت مستقر شده‌ایم و قصد داریم تا پایان طرح به مردم کم برخوردار این منطقه کمک کنیم. مسئول گروه جهادی علویون با اشاره به اینکه تعداد افراد این گروه‌ها بیش از 80 نفر هستند، ادامه داد: اعضای گروه‌های دانشجویان خواهر و برادر مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که تعدادی از آنها از نخبگان استان قم هستند. وی از برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوع در طول اردو خبر داد و گفت: مراسم شبی با شهدا، عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه، نماز جماعت، نمایشگاه فرهنگی، دوره‌های سبک زندگی، آموزش احکام و نماز و چندین برنامه دیگر در دستور کار بود.

میر احمدی از در دست ساخت بودن دو مدرسه سه کلاسه، یک مسجد 200 متر مربعی و 20 چشمه سرویس بهداشتی در روستاهای کمتر توسعه یافته جیرفت خبر داد. ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان هم از حضور 23 گروه جهادی دانشجویی در قالب 15 هزار نفر روز کار جهادی در مناطق کمتر توسعه یافته استان خبر داد. وی گفت: 13 گروه جهادی دانشجویی در مناطق جنوبی استان در حال فعالیت هستند که به مدت 10 روز در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی به مردم این مناطق خدمت‌رسانی می‌کنند.

کوله‌بار سفر را باید بست تا زمانی دیگر حالا دیگر وقت رفتن است، باید رفت تا زمانی دیگر آغاز شود، باید دل را به دریا زد و رفت، درست است اینجا همه تو را دوست دارند اما حالا دیگر باید کوله‌بارت را ببندی و از این سنگر به سنگر علم و دانش کوچ کنی. کودکان این دیار با لب‌های خندان به بدرقه‌ات آمده‌اند، دست‌های تو را که از کار و تلاش در این چند روز حکایت دارد به گرمی می‌فشارند، حکایت چشمان کودکان روستا حکایت غریبی است، حکایتی که تو را میهمان می‌دانستند و عجیب بود برایشان این میهمانی و این میهمان. در سکوت لب‌هایشان هزاران فریاد خوشحالی نقش بسته است که برایت بگویند از حس و حالشان، از حس خوبی که تو به آنها هدیه دادی، مدرسه‌ای که بنا کردی تا کودکان و دانش‌آموزان در زیر سقف آن درس بخوانند، سقف مسجدی را بنا کردی که مردم روستا در زیر آن با خدای خود راز و نیاز کنند و در قنوتشان تو را هم فراموش نکنند. مهربانی را آموختی که با رفتنت چشمان زهرای 9 ساله پر از اشک شود، او که در این چند روز با تو و شما زندگی کرد و آموخت آنچه که در صندوقچه علمی‌ات برایشان آوردی. حالا تک‌تک مردم این دیار تو را بسان یک قهرمان می‌دانند، پس قهرمان، کوله‌بار را بردار و با دلی آرام سفر را تمام کن که آمدنت خیر بود و رفتنت هم .... .......................................... گزارش از : علی سعیدی‌گراغانی .......................................... انتهای پیام/80032/ش40

94/01/19 - 18:23





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن