تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818895527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«شرق» در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: «شرق» در یک نگاه تهران- ایرنا- «٩٤: سال خیز دولت برای حل مشکلات داخلی » و «حزب با رویکرد محیط زیستی در ایران کارا نیست » عنوان های مهم روزنامه«شرق» در شماره روز پنجشنبه است.


این روزنامه در تیتر یک با عنوان «٩٤: سال خیز دولت برای حل مشکلات داخلی» نوشت: آخرین جلسه هیات دولت در سال٩٣ روز گذشته با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت تمام شد. برخلاف هفته های گذشته، این بار خبرنگاران، عکاسان و دوربین های صداوسیما به حیاط هیات دولت برده شدند، تا آخرین نشست، با حضور آنها «نشست خداحافظی» نام بگیرد. حاشیه نشست هیات دولت این بار به متن تبدیل شد و مابقی ماجرا به حاشیه رفت. رییس جمهوری در آخرین چهارشنبه سال، برخلاف معمول همیشه، به جای سخنگوی دولت، محمدباقر نوبخت آخرین نطق خود را انجام داد. از موفقیت های دولت در یک سال گذشته گفت و امیدواری داد که سال٩٤ سال بهتری برای مردم ایران خواهد بود؛ سالی که حسن روحانی گفت دولت تلاش دارد مشکلات به جامانده از گذشته را بیش از پیش مرتفع کند. حتی با گذشت نزدیک به ١٨ماه از عمر دولت، سایه سنگین مشکلات به جامانده از دولت گذشته، همچنان از دغدغه های اصلی دولت است، چراکه براساس گفته های رییس جمهوری، رفع این مشکلات از برنامه های جدی سال آینده دولت خواهد بود. حسن روحانی این بار کوتاه صحبت کرد. سوالی هم طبق برنامه از او پرسیده نشد.
روزنامه شرق با درج عنوان «حزب با رویکرد محیط زیستی در ایران کارا نیست» به گفت وگو با احمد پورنجاتی پرداخت و نوشت: اینکه امروز ناگهان وضعیت ریزگردها در جنوب غرب ایران بحرانی می شود، نتیجه سیاست های امروز و دیروز نیست. سال های سال است در مورد خشک شدن تالاب ها و مالچ پاشی در عراق و... هشدار داده می شود اما ماجرا آنقدر طی سال ها از سوی دولت ها نادیده گرفته می شود که امروز نفس کشیدن در مرزهای جنوب غربی، بلکه مرکز ایران دشوار می شود. مشابه این مساله در دریاچه ارومیه هم دیده می شود. آنقدر به پیامدهای خشکی دریاچه ارومیه بی توجهی شده است که به زودی باید منتظر بحرانی از نوع بحران خشکی آرال در شمال غرب ایران باشیم. در این حوزه هم دولت در سال های قبل در عمل کاری انجام نداده است. سدسازی های بی رویه، آلودگی های آب و خاک و... همه و همه در ظاهر حکایت از آن دارد که محیط زیست هرگز اولویت دولت ها نبوده و این در حالی است که اولویت، زنده ماندن و زیست سالم موجودات است. با «احمد پورنجاتی»، فعال سیاسی در این باره گفت وگو کرده ایم. او معتقد است نه تنها دولت باید از همه اختیارات خود برای اولویت دادن به محیط زیست استفاده کند، بلکه باید مشارکت مردم را نیز در این زمینه با خود همراه کند.
این روزنامه با برجسته کردن عنوان روایت بجنوردی از یادگار امام حاج احمدآقا هدف تیر بلا شده بود، نوشت: آیت الله موسوی بجنوردی، از اعضای مجمع روحانیون مبارز، درباره شائبه اداره روابط امام از سوی مرحوم سیداحمدآقا گفت: «من در محضر خدا شهادت می دهم که احمدآقا در این جریان ها خیلی امین بود. ممکن بود خیلی وقت ها گفته های امام(ره) بر خلاف عقیده حاج احمدآقا باشد، اما هیچ وقت به اندازه یک سر سوزن از حرف امام(ره) منحرف نشدند، ولو حرف و دستوری بر خلاف عقیده شان بود. من هیچ وقت یادم نمی آید که مرحوم احمدآقا به امام(ره) مشورتی داده باشند. ممکن بود مشورت های دیگران را به امام (ره) منتقل کنند، ولی خودشان مطیع بلاکلام امام(ره) بودند.»
او ادامه داد: «کسانی که این حرف ها را مطرح کرده و همچنان هم طرح می کنند، واقعا افراد خیرخواهی نبوده اند و نیستند. عده ای اصلا با امام(ره) دشمن بودند. چون به خود امام(ره) نمی توانند بد بگویند و به ایشان چیزی ببندند، حاج احمدآقا را هدف گرفته اند. در واقع حاج احمدآقا هدف تیر بلاها شده است. یک عده، هم با خود حاج احمدآقا بد بودند و هم با امام(ره) بد بودند.»
او درباره بحث جانشینی مرحوم سیداحمد هم گفت: «امام(ره) چیزی به عنوان جانشینی نه برای ایشان و نه برای کسی مطرح نکردند. عقیده امام(ره) این بود که قانون داریم. مجلس خبرگان هست و مجلس خبرگان تعیین می کند.
گفت وگو با داوودی به بهانه اکران نوروزی «رخ دیوانه» هزارویک شب مدرن، تیتر دیگر روزنامه شرق است، ابوالحسن داوودی، یکی از کارگردانان صاحب سبک و شناخته شده این روزهای سینمای ایران است که با در کارنامه داشتن یک فیلم توقیفی، پس از شش سال انتظار، سرانجام فیلم «رخ دیوانه» را به اکران نوروزی٩٤ آورده است. به بهانه اکران این فیلم با داوودی گفت وگویی در آستانه نوروز داشتیم.
مشکلات اکران عمومی فیلم «زادبوم» بعد از شش سال همچنان پابرجاست، ولی سال١٣٩٣ فیلم «رخ دیوانه» را ساختید. قبل از هرچیز می خواهم بدانم سرانجام «زادبوم» چه خواهد شد؟
این روزنامه با انعکاس عنوان در پیام نوروزی آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید شد: سال آینده سال همدلی باشد، نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت سال نو پیامی صادر کرد. متن کامل پیام آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم همزمانی تنفس زمین در آغاز بهار با شروع سال جدید در تقویم هجری شمسی، مخصوصا رویش گلها و پوشش درختان، پس از یک دوره سرد زمستانی، نشان از حسن سلیقه قوم ایرانی در گذر تاریخ دارد که وقتی این نشانه تمدن با فرهنگ اصیل اسلامی درآمیخت، مصداق آن ضرب المثل جاری و جاودان در زبان شیرین فارسی شد که «گل بود به سبزه نیز آراسته شد.» شاید در این روزها که همه از بهار و آرزوهای خود، خانواده و جامعه می گویند و توصیه ها بر محور عاقبت به خیری در دنیا و آخرت می باشد و آن حدیث نبوی در ذهن و زبان همگان است که« ان لِرَبِّکُمْ فی ایامِ دَهْرِکُمْ نََفَحاتٌ فَتَعَرَّضُوا لَها لَعَلَّهُ آن یصیبَکُمْ نَفْحَه مِنْها فَلا تَشْقَوْنَ بَعْدَها اَبدا»، یادآوری اتفاقات سال گذشته در سرزمین های اسلامی و میدانداری تندروها در تفرقه انگیزی بین فرقه های اسلامی و کشتار مسلمانان به دست تروریست ها و مستبدها و گسترش بی اخلاقی های سیاسی و فرهنگی، تلخ و ناگوار باشد، اما رشد آگاهی مردم و هوشیاری آنها، مخصوصا نسل جوان و فرهیخته، نوید آینده شیرینی را می دهد که امیدوارم سال جدید شاهد پیشرفت آن باشد. سالی که در نظام اسلامی و در جغرافیای ایران، ان شاءالله همکاری و همدلی دولت و ملت نقطه عطف پیشرفت ها، مخصوصا پس از عقب گردهای سال های اخیر باشد و کشور در سایه اسلام و اهل بیت از دعاهای امام راحل و شهیدان بزرگوار برخوردار باشد و مردم و مسوولان از افراط و تفریط، توهین و تهمت، دروغ و ریا، تجسس در کارهای مردم، غیبت، تحقیر دیگران، زورگویی ها، تبعیض و دیگر رذیلت های اخلاقی دوری نمایند و آن توصیه امام موسی کاظم(ع) به هشام بن حکم را که منشور تعقل و تفکر است، در زندگی فردی و اجتماعی به کار گیرند که ابتدایی ترین نتیجه آن سربرآوردن ققنوس آگاهی از خاکستر خرابه های جهل است.
**9128**9131



28/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن