تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802699740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق در یک نگاه تهران- ایرنا- «از روابط صمیمانه تا اختلافات سنگین سیاسی» و «لطفی نزد کامکارها بزرگ است» عنوان های مهم روزنامه شرق در شماره روز چهارشنبه است.


این روزنامه تیتر یک خود را به خبر از روابط صمیمانه تا اختلافات سنگین سیاسی اختصاص داد و نوشت:جواد لاریجانی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا مساله ممنوعیت انتشار اخبار و تصاویر رییس دولت اصلاحات، جایی در بررسی های ستاد حقوق بشر دارد یا خیر، گفت: «به دلیل اینکه این امر تصمیم حکومتی است و در شورای عالی امنیت ملی که قوای سه گانه حضور دارند، اتخاذ شده و مبنای قانونی خود را دارد، به مصلحت نمی دانم که در این مورد اظهارنظر بیشتری داشته باشم. شخصا روابط بسیار صمیمی ای با آقای خاتمی داشته و دارم. دوست قدیمی با هم هستیم ولی در مشی سیاسی اختلاف نظر بسیار سنگینی با وی دارم.» این سخنان جواد لاریجانی در شرایطی منتشر شد که یک روز قبل از آن علی لاریجانی در نشست خبری خود، محدودیت های اعمال شده برای خاتمی را دارای سیر قانونی و البته قابل حل وفصل دانسته بود. جواد لاریجانی در ادامه این گفت وگو تصریح کرد: «اکنون در کشور گاهی عدم تسامح عجیبی در رفتارهای معمولی داریم مثلا یا صددرصد موافقیم یا می خواهیم دل وروده همدیگر را بیرون بریزیم. اصلا نمی توانیم همدیگر را تحمل کنیم و با همدیگر تعامل داشته باشیم. درواقع استبدادزدگی در رفتار فردی و اجتماعی ما وجود دارد.»
روزنامه شرق در تیتر دیگر خود به خبرلطفی نزد کامکارها بزرگ است پرداخت و به نقل از قشنگ کامکار نوشت: نوروز سال گذشته که در کردستان عراق بودیم خبر فوت را شنیدیم. البته قبلا می دانستیم که مریض احوال و در بیمارستان است. بعد از شنیدن خبر فوت، بچه ها می دانند که تا دو ماه حالتی خاص پیدا کردم و تا حدودی افسرده شدم. من آقای لطفی را فوق العاده دوست داشتم و به ایشان احترام می گذاشتم. حتی روابط کاری و خانوادگی با کامکارها وجود داشت. بعد از آن اتفاق ایشان ازدواج کرده بود، اما همیشه از خانواده کامکارها و ما از ایشان خبر می گرفتیم. او زنگ می زد، ما زنگ می زدیم. دیدار داشتیم. احوالپرسی خانوادگی برقرار بود. در کنسرت هایش شرکت می کردیم. این رابطه به طور کامل قطع نشد. قطعی رابطه هم به صورت کدورت و دشمنی نبود. به عنوان دو دوست، رابطه ما ادامه داشت و برادرزاده های آقای لطفی، الان هم به دیدار من می آیند. می گویند شما یادگار عموی ما هستید. همینطور برادرش.
این روزنامه خبر رنج ناگزیر در 18 ماهگی دولت را بازتاب داد و نوشت: از همان روزهای آغازین دولت با انتقال پرونده هسته ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه؛ مسوول مذاکرات هسته ای ایران با ١+٥ مشخصا محمد جواد ظریف شد. مذاکرات سخت و نفس گیری که توانست تحریم های تازه را علیه ایران متوقف و بخشی از این تحریم ها را تعلیق کند؛ مذاکراتی دشوار زیر سایه فشار جریان های داخلی و خارجی. آنهایی که منافع گروهی و حزبی شان را در مخالفت با سیاست های دولت می بینند و «پاشنه آشیل» انتقادات تندشان را به مذاکرات هسته ای پیوند داده اند. انتقاداتی که گاه با برافراشتن بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» بر دیوارهای شهر نمایان می شود و گاه به اعتراض شدید نسبت به قدم زدن وزرای امور خارجه ایران و آمریکا، ظریف و «کری» در حاشیه مذاکرات کشانده می شود.
انتقادات تندی که بارها کاسه صبر حسن روحانی را لبریز کرده است. رییس جمهوری در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی با اشاره به انتقاد از قدم زدن ظریف و کری گفته بود: «حالا ممکن است ایراد بگیرند و بگویند تند و کند راه رفته، کتش کج بوده یا عینکش طوری بوده است، اینها حرف نشد.»
رییس جمهوری با بیان اینکه «به پیغمبر با آن عظمت اش گفته شد قلبت محکم و استوار در برابر فشارها قرار بگیرد و این یعنی او هم نیازمند است»، افزوده بود: «حالا برای یک بشر عادی نیز طبیعی است که این طور باشد. حال شما بدانید وقتی به میدان می رفتیم که همه دنیا دوربینش را به رویمان زوم کرده بود، مهم است که آن طرفی ها برای جمع خودشان کف می زنند و این طرفی ها معلوم نیست چه می کنند و گاهی برای آن طرفی ها کف می زنند. بعد می گوییم چرا برای آنها کف می زنید می گویند انتقاد چیز خوبی است. باید گفت خدا «عقل سالم» را به بدن سالم بدهد.»
روزنامه شرق خبر هوای آفتابی هسته ای را انعکاس داد و نوشت: سومین روز مذاکره در لوزان. مسافران ایرانی بعد از چندین ساعت مذاکره در بروکسل، به لوزان بازگشتند و مذاکره بار دیگر با همان ترکیب قبل آغاز شد: جواد ظریف، جان کری، ارنست مونیز و علی اکبر صالحی و معاونان. اما از مذاکره، خبر چندانی منتشر نشد، تنها چند اظهار نظر کوتاه که توسط خبرگزاری ها منتشر شد. صالحی مذاکرات لوزان را «رو به جلو» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی پس از دیدار دوم خود با وزیر انرژی آمریکا، گفت: «در ٩٠درصد مسایل فنی به توافق رسیده ایم.»
صالحی در لوزان سوییس گفت: «در عمده مسایل به نقاط تفاهم مشترک رسیده ایم، فقط یک مورد اختلافی که بسیار هم مهم است باقی مانده که در گفت وگوهای عصر امروز تلاش می کنیم آن را حل و فصل کنیم. در صورتی که این مورد به نتیجه مورد رضایت طرفین برسد، می شود گفت در مجموع مسایل فنی، تکلیف کم و بیش روشن شده است.» وی با اشاره به اینکه «حل موضوع هسته ای، قاعده تعاملات بین المللی و سیاسی جهان را تغییر خواهد داد»، تصریح کرد: «حل موضوع هسته ای ایران، به قدری مهم و بزرگ است که خیلی ها همچون رژیم صهیونیستی که منافعشان در بحران سازی است به دنبال وارد کردن خدشه در روند مذاکرات هستند.»

**1893**9131



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن