محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1830224770
«گذر از رنجها» روی سریالهای ماهوارهای را کم کرد
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: گفتوگو با آزیتا ترکاشوند، بازیگر سریال «گذر از رنجها»
«گذر از رنجها» روی سریالهای ماهوارهای را کم کرد
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 04:45 | شماره خبر : 1855103021741408755 تعداد بازدید: 1
پ پ
شخصیت مهلقا برای مخاطبان پر و پا قرص سریال تلویزیونی «گذر از رنجها» آشناست. او زنی مقتدر و شجاع است که در دل کوه زندگی میکند و به زنان باردار کمک میکند تا فرزندشان را به دنیا بیاورند.
گرچه او برای زیبا، مادر دنیا نتوانست کاری انجام بدهد و او هنگام به دنیا آوردن دنیا، جان خودش را از دست میدهد، اما حامی و سنگ صبور دنیاست و هر کاری برای خوشبختی او از دستش برمیآید، انجام میدهد. مهلقا روحیه خاصی دارد و با اینکه خسرو (جعفر دهقان) عاشق اوست، اما ترجیح میدهد این عشق پاک در میانشان بماند، اما ازدواج نکند.
نقش مهلقا را آزیتا ترکاشوند بازی میکند که سال 1359 در بروجرد به دنیا آمد. او با اینکه بروجردی است، اما در سریال گذر از رنجها با لهجه شمالی صحبت میکند و تلاش داشته لهجه و رفتارهایش با یک زن شمالی تطابق داشته باشد. ترکاشوند دوره بازیگری را زیرنظر رویا افشار گذرانده و اولین تجربه بازیگریاش در مجموعه «طبقه دوم» به کارگردانی شاهین باباپور بوده است.
بازی در آثاری همچون ارتباط خانوادگی، من و زیبا، ساقر، ملکوت، کلاه پهلوی، سه قدم تا حماسه و شب شیشهای از دیگر فعالیتهای ترکاشوند در زمینه بازیگری است. وی همه کارهایش را با علاقه انتخاب میکند و دوستشان دارد، زیرا اعتقاد دارد اگر اثری به لحاظ کارگردانی و عوامل درست انتخاب شود به کیفیت کار میافزاید. شما با اینکه بروجردی هستید، اما خیلی خوب از پس لهجه شمالی در سریال گذر از رنجها برآمدید. از قبل نسبت به این لهجه شناخت داشتید یا سر صحنه تمرین میکردید؟ شناختی نسبت به لهجه شمالی نداشتم و وقتی بازی در سریال گذر از رنجها به من پیشنهاد شد، سر صحنه با آقای حسنپور کارگردان که خودش شمالی بود، تمرین میکردیم و او بر لهجه ما نظارت داشت. بیان دیالوگها با لهجه شمالی برای من سختتر از بقیه بود. چون من لر هستم و از طرف مادری کُرد. من به گویش کُردی مسلط هستم هر چند این لهجه به لحاظ آوا و آهنگ شباهت زیادی با لهجه شمالی دارد، اما صحبت کردن با لهجه شمالی برایم سخت بود. کافی بود یک کلمه را محکم تلفظ کرده یا آکسون اضافه میگذاشتم که شبیه لهجه کردی میشد، اما خدا را شاکرم توانستم کارم را درست انجام بدهم، زیرا بازتابها نشان میدهد لهجهام مشکلی نداشته است. از افراد محلی هم کمک میگرفتید تا به لهجه نزدیک شوید؟ بله، من دیالوگها و مونولوگهای بلند را به یک خانم شمالی داده بودم و او برایم با لهجه شمالی میخواند و صدایش را ضبط میکردم و بعد گوش میدادم. ضمن اینکه کارگردان هم کلمه به کلمه دیالوگها را نظارت میکرد و اگر بیان و لهجه درست نبود به ما تذکر میداد. در واقع تا زمانی که لهجهام درست نمیشد، کات نمیداد. برخورد محلیها با شما هنگام تصویربرداری سریال گذر از رنجها چگونه بود؟ خیلی خوب بود. شمالیها بسیار مهماننواز، خونگرم و مهربان هستند و هر کاری از دستشان برمیآمد، انجام میدادند. از آنجا که تفاوت زیادی میان کاراکتر روستایی با شهری وجود دارد، تلاش داشتم خیلی به فرم راه رفتن، رفتار و حرف زدن خانمهای محلی نگاه کنم تا شخصیت مهلقا نقصی نداشته باشد. هر فردی متناسب با شرایط زندگیاش فرهنگ خاصی در رفتارهایش دارد و به قول معروف زبان بدنش خیلی متفاوت با زنی است که در شهر زندگی کرده و خانهاش مبله است. من معمولا جزو کسانی هستم که اطرافم را خیلی بادقت میبینم تا شخصیتهایی را که قرار است بازی کنم، واقعی دربیاورم. از آنجا که شخصیت مهلقا را از جوانی تا میانسالی بازی میکردم، به همین دلیل کاملا رفتار زنان جوان و میانسال شمالی را در نظر داشتم که چطور رفتار میکنند تا من هم نقش را شبیه آنها اجرا کنم. به عنوان مثال زنان میانسال دستشان را پشتشان گره میکنند و راه میروند یا صلابت خاصی هنگام نشستن دارند. من هم این کارها را هنگام میانسالی مهلقا انجام دادم، اما زنان جوان شمالی ویژگیهای دیگری به لحاظ رفتاری دارند. دقت به این ظرافتها باعث میشود نقش برای مخاطب باورپذیر باشد، بنابراین اگر با دقت بازی مهلقا را نگاه کنید، متوجه رفتارهای بدنی او در جوانی و میانسالی خواهید شد. کار بازیگر سخت است و ظرافتهای زیادی را هنگام ایفای نقش باید رعایت کند و دقت به این ریزهکاریها تاثیر زیادی بر بازیاش میگذارد. اگر صرفا بازیگر بخواهد بازی کند، بدون آنکه با نقش عجین شود، بازیاش تصنعی بوده و مخاطب هم نمیتواند باورش کند. از کدام کارتان خاطره خوبی دارید؟ من همه کارهایم را با علاقه انتخاب میکنم و دوستشان دارم، چون اگر غیر از این باشد به کیفیت کارم لطمه میخورد، اما بعضی کارها به لحاظ کارگردانی و انتخاب صحیح عوامل شرایط بهتری دارد. اگر همه عوامل یکدست و خوب انتخاب شوند، کار هم خوب میشود. بنابراین تمام کارهایم را دوست دارم و برایم پر از تجربههای خوب است. اگر قرار بود خودتان یکی از نقشهای سریال گذر از رنجها را انتخاب کنید، آیا باز هم دوست داشتید نقش مهلقا را بازی کنید؟ با جرات میگویم اگر سریال گذر از رنجها ده بار دیگر ساخته شود و قرار باشد خودم نقشم را انتخاب کنم، حتما دست روی نقش مهلقا میگذارم. او شخصیت محکم و چندبعدی دارد و بازیگر را با چالش همراه میکند. بنابراین بازیگر میتواند بضاعت و توانمندی خودش را نشان بدهد، چون مهلقا زن خاص و پیچیدهای است. او یک زن کوهی است که بیرون از خانه رفتار مردانه دارد تا از گزند هر نگاه آلودهای دوری کند. او نمیخواهد کسی وارد حریمش شود، اما وقتی به خانه میرود کاملا یک زن خانه میشود. رفتارهای مهلقا نتیجه گذر زمان است که به تجربیاتش اضافه شده است. مهلقا در نوع خودش یکی از قهرمانان قصه گذر از رنجها و پل ارتباط بین دنیا و تصمیمات مهمش در زندگی است و سعی میکند برای او راهنمای خوبی باشد. متاسفانه برخی قصهها بافت دراماتیک صحیح ندارند، اما سریال گذر از رنجها از ابتدا قدمش را درست برداشت و در هر قسمت اتفاقات جذاب برای شخصیتهای قصه رخ میدهد که برای مخاطبان همراه با تعلیق است. مردم از سریالهایی که قصه دارد، استقبال میکنند و دوست دارند. بازتابها نشان میدهد سریال گذر از رنجها توانست جایگاه خوبی میان بینندگان تلویزیون پیدا کند، چون به سلیقهشان احترام گذاشته شده است. کدام بخشهای زندگی مهلقا را دوست دارید؟ مهلقا گذشته جالبی دارد و وقتی درباره خاطراتش با دنیا حرف میزند، مشخص میشود گذشته او پر از اتفاقات مختلف است. به همین دلیل نگاه امروزش برگرفته از تجربیات گذشته است. شما در قسمتهای ابتدایی سریال میبینید مهلقا وقتی با دنیا درددل میکند، از حمله انگلیسیها و پناه بردن خودش و پدرش به کلبه چوبی در ییلاق میگوید. مهلقا روحیه خاصی دارد و من همه بخشهای زندگی او را دوست دارم. زمانی که دنیا زن هدایت (پسر خان) میشود، مونولوگ مهلقا روی تصویر دنیا پخش میشود که خطاب به دنیا میگوید هر چیزی که از دست بدهی، در دنیا چیز تازهای کسب میکنی. پس عفت و پاکدامنیات را حفظ کن. این دیالوگ مهلقا نشان میدهد او در گذشته چقدر مورد آزار و اذیت قرار گرفته، اما متوجه شده با صبوری و تامل میتوان مشکلات را پشتسر گذاشت. نگاه مهلقا به ازدواج هم ویژه خودش است. او عشق خسرو (جعفر دهقان) را آنقدر پاک و مقدس میداند که خودش را لایق این عشق نمیداند و نمیپذیرد. او دوست دارد تنها زندگی کند و میخواهد این بار را به تنهایی به دوش بکشد، حتی به دلیل روحیهای که دارد هرگز از این عشق حرفی نمیزند و زمانی که درباره این مساله حرفی به میان میآید، سکوت میکند که البته سکوتش عمیق و مملو از حرفهای ناگفته است. بازی در سریال گذر از رنجها و آن هم در لوکیشنهایی که باید ساعتها پیادهروی میکردید، برایتان سخت نبود؟ اگر از تمام عوامل بپرسید که کدام یک از لوکیشنهای سریال گذر از رنجها سختتر از بقیه بود، همه بدون تردید اشاره به خانه مهلقا میکنند. رفت و آمد خیلی سخت بود، چون آسفالت نبود و باید چکمه به پا میکردیم تا بتوانیم از راههای صعبالعبور بالا برویم. خیلی سخت بود، حتی آقای بشاش صدابردار پایش شکست. در واقع همه تلاش کردند با وجود سختیهای رفت و آمد برای رسیدن به لوکیشنها کار را به هیچ وجه تعطیل نکنند و به کارشان ادامه بدهند. طبیعی است رفت و آمد هم برای من سخت بود، چون صبح زود باید بیدار شده و گریم میشدم، آنوقت زیر باران باید بالای کوه میرفتیم و باید مراقب بودم تا گریمام به هم نخورد. وقتی هم که به بالای کوه میرسیدم به جای استراحت باید مینشستم و گریمام روتوش میشد. در مجموع همین سختیها کار بازیگر را سختتر، اما شیرین میکند. نظرتان درباره سریال گذر از رنجها چیست؟ به نظرتان توانسته نظر مخاطبان را جلب کند؟ قبل از هر چیز از آقای حسنپور، کارگردان باید تشکر کنم، چون فیلمنامه را بسیار جذاب نوشته که نهتنها ارزشمند بوده، بلکه مخاطبان را جذب کرده است. وقتی مردم در کوچه و خیابان من را میبینند، ابراز لطف میکنند و همه از سریال تعریف میکنند. به نظرم گذر از رنجها روی سریالهای بیمحتوا و بد ماهواره را کم کرده است. مردم ما باشعور هستند و مقایسه میکنند. در این سریال چند شخصیت زن داریم که همه آنها ویژگیهای خودشان را دارند. دنیا، زنی است که به سبب باورهایش میجنگد و به خوشبختی میرسد. مهلقا زنی شجاع، صبور و قدرتمند است. کتایون بُعد دیگری از زنان را نشان میدهد که وقتی احساس خطر میکند با سیاست، هوش و ذکاوت کارهایش را پیش میبرد. زنان، قهرمان قصه گذر از رنجها هستند، اما در سریالهای ماهوارهای نگاه ابزاری و ویترینی به زنان میشود و ارزش و بها قائل نیستند، اما نگاهی که به زنان مسلمان میشود، مملو از ارزش و احترام است. ما در سریالها بدون آنکه نگاه زرق و برقدار به زنان داشته باشیم، میتوانیم از آنها قهرمان بسازیم. در واقع با ساخت سریالهای ارزشمند میتوان با سریالهای بیمحتوای ماهواره مبارزه کرد. امیدوارم روزبهروز به تعداد سریالهای خوشساخت افزوده شود. فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 اسفند 1393 ساعت 04:45 | شماره خبر : 1855103021741408755 تعداد بازدید: 1
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]
صفحات پیشنهادی
پرونده «گذر از رنجها» بسته میشود
با پخش پشت صحنه پرونده گذر از رنجها بسته میشود تاریخ انتشار سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 12 55 | شماره خبر 1853561879083836580 تعداد بازدید 8 پ پ سریال گذر از رنجها فریدون حسنپور با پخش دو قسمت پشت صحنه به کارش پایان میدهد مهدی بوستانپرور - کارگردان بخشدر کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی مطرح شد نیروی انسانی، فرایند و فناوری سه مولفه اقتصاد دانشبنیان/ ض
در کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی مطرح شدنیروی انسانی فرایند و فناوری سه مولفه اقتصاد دانشبنیان ضرورت گذر از مدیریت سنتی به مدیریت علمیدر کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی بر مولفههای اقتصاد دانشبنیان و ضرورت تقویت آنها تاکید شد به گزارش فارس دومین کنفرانس متوصيه رهبر انقلاب درباره «گذر از رنجها»
توصيه رهبر انقلاب درباره گذر از رنجها داستان گذر از رنجها كه فريدون حسنپور نگارش و كارگردانی كرده شايد اقتباسی از رمان تولستوی باشد يا نباشد اما گرهخوردگی داستان عشق در ميانه تحولات پرتلاطم روزگار محتوای محوری هر دو داستان است به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به ن- ایران و عراق مقررات رویداد گذرنامه های سیاسی و خدمت را لغو کردند
ایران و عراق مقررات رویداد گذرنامه های سیاسی و خدمت را لغو کردند بغداد- ایرنا - وزیران خارجه ایران وعرق امروز سه شنبه تفاهم نامه ای را امضا کردند که بر اساس آن از این پس مقررات روادید برای گذرنامه های سیاسی خدمت و خواص لغو می شود به گزارش خبرنگار ایرنا بر اساس این یاداشت تتوصیه رهبر انقلاب درباره «گذر از رنجها»
توصیه رهبر انقلاب درباره گذر از رنجها داستان گذر از رنجها یی که فریدون حسنپور نگارش و کارگردانی کرده است شاید اقتباسی از رمان تولستوی باشد یا نباشد اما گره خوردگی داستان عشق در میانه تحولات پرتلاطم روزگار محتوای محوری هردو داستان است به گزارش فرهنگ نیوز داستان «دنمسئول نمایندگی ولیفقیه در سپاه ثارالله: شبکههای ماهوارهای در راستای ترویج تفکر شیعه انگلیسی است
مسئول نمایندگی ولیفقیه در سپاه ثارالله شبکههای ماهوارهای در راستای ترویج تفکر شیعه انگلیسی استمسئول نمایندگی ولیفقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت شبکههای ماهوارهای در راستای ترویج تفکر شیعه انگلیسی است به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان حجتالاسلام محمدعلی محسن&zwگپی با ماهچهره خلیلی، بازیگر سریال گذر از رنجها+عکس
گپی با ماهچهره خلیلی بازیگر سریال گذر از رنجها عکس خلیلی در سریال تلویزیونی گذر از رنجها به نویسندگی و کارگردانی فریدون حسنپور نقش عروس خان به نام کتایون را بازی میکند زنی که عاشقانه همسرش هدایت را دوست دارد و به خاطر او حاضر شده تا از شهر به روستا نقل مکان کند ماهچهره خبازیگران «گذر از رنجها» به زندهرود میروند
بازیگران گذر از رنجها به زندهرود میروندجنگ زنده رود این هفته میزبان بازیگران سریال پرمخاطب گذر از رنجها خواهد بود به گزارش خبرگزاری فارس با استقبال مخاطبان از سریال «گذر از رنجها» که این شبها از شبکه اول سیما در حال پخش است برنامه زنده رود از پژمانصنایع دستی در "گذر از رنجها"
سهشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴ ۰۶ ما میتوانیم صنایع دستی را به فیلمسازانی که میخواهند از آنها در فیلمهایشان استفاده کنند امانت دهیم و آنها میتوانند فیلمهای مستند و داستانی خود را در کارگاههای تولیدی صنایع دستی بسازند سالهاست که هنرمندان و مسئولان صنایع دستی از عدم توجه به ا«گذر از رنجها» از جهل دوران پهلوی میگوید/ بیان دیکتاتوری رضاشاه
علی لدنی در گفتگو با مهر گذر از رنجها از جهل دوران پهلوی میگوید بیان دیکتاتوری رضاشاه شناسهٔ خبر 2504540 دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۱ هنر > رادیو و تلویزیون تهیهکننده گذر از رنجها به بیان زیرپوستی مسائل دوران رضاشاه از جمله دیکتاتوری خفقان سیاسی و فقدان آزادی در این«گذر از رنجها» با ۱۱۱۲ بازیگر
گفتوگو با مهدی بوستان پرور دستیار اول کارگردان مدیر برنامهریزی و بازیگر نقش بهنام گذر از رنجها با ۱۱۱۲ بازیگر تاریخ انتشار یکشنبه 10 اسفند 1393 ساعت 13 21 | شماره خبر 1851055123631715467 تعداد بازدید 5 پ پ تجربه نشان میدهد یک اثر خوب تلویزیونی که از قصه و ساخت قابل قبرنجهای «گذر از رنجها» به روایت عوامل این سریال
رنجهای گذر از رنجها به روایت عوامل این سریال فریدون حسن پور کارگردان این مجموعه که با ساخت سریال از یاد رفته توانست خود را در دل مردم جا کند این بار با سریالی تاریخی که تحولات سیاسی – اجتماعی سال های 1325 تا 1357 را در کنار یک زندگی واقعی به تصویر می کشد پا به خانه مردمدر «گذر از رنجها» بدون اشک گریه کردیم
گفتوگو با نگین معتضدی بازیگر سریال گذر از رنجها در گذر از رنجها بدون اشک گریه کردیم تاریخ انتشار یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 03 00 | شماره خبر 1841466934376093762 تعداد بازدید 0 پ پ نگین معتضدی با بازی در سریالهای تکیه بر باد و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد برای مخاطبصنایع دستی در گذر از رنجها
صنایع دستی در گذر از رنجها سالهاست که هنرمندان و مسئولان صنایع دستی از عدم توجه به این حوزه در صدا و سیما فیلمهای سینمایی و تبلیغات تلویزیونی شکایت میکنند به گزارش نامه نیوز بسیاری از هنرمندان معتقدند دلیل موفقیت کشوری مانند ترکیه در فروش و صادرات صنایعدستی توجه و استفتم اصلی تیتراژ «گذر از رنجها» نقاشی و آبرنگ است
فرهاد توکلی فارسانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تم اصلی تیتراژ گذر از رنجها نقاشی و آبرنگ است طراح تیتراژ گذر از رنجها گفت برای اولین بار است که تیتراژ مجموعهای در رسانه ملی به صورت نقاشی و آبرنگ طراحی شده است فرهاد توکلی فارسانی طراح تیتراژ مجموعه تلویزیونی گذر ازروایت داستان انقلاب در یک زندگی خانوادگی توصیه رهبر انقلاب درباره «گذر از رنجها»
روایت داستان انقلاب در یک زندگی خانوادگیتوصیه رهبر انقلاب درباره گذر از رنجهاداستان گذر از رنجهایی که فریدون حسنپور نگارش و کارگردانی کرده است شاید اقتباسی از رمان تولستوی باشد یا نباشد اما گره خوردگی داستان عشق در میانه تحولات پرتلاطم روزگار محتوای محوری هردو داستان است خبر- رویدادهایی که امروز خبری می شوند
رویدادهایی که امروز خبری می شوند تهران - ایرنا - در دفتر گروه های خبری رویدادهای مختلفی ثبت شده اند که مهم ترین آنها با حضور خبرنگاران و عکاسان امروز سه شنبه رسانه ای می شود برگزاری همایش تحکیم بنیان خانواده و نقش زن در تالار ایوان شمس همایش تخصصی طب سنتی در سالن رازی دانشگاه-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها