پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1850717249
در «گذر از رنجها» بدون اشک گریه کردیم
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: گفتوگو با نگین معتضدی، بازیگر سریال گذر از رنجها
در «گذر از رنجها» بدون اشک گریه کردیم
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 03:00 | شماره خبر : 1841466934376093762 تعداد بازدید: 0
پ پ
نگین معتضدی با بازی در سریالهای «تکیه بر باد» و «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» برای مخاطبان تلویزیون شناخته شد.
او در این سالها در چند فیلم سینمایی هم بازی کرده و این روزها او را در نقش مرجان در سریال «گذر از رنجها» میبینیم. مرجان شخصیت پیچیدهای دارد. او حاضر میشود دنیا (شیوا طاهری) را فدای خودش کند تا زندگیاش را نجات بدهد، به همین دلیل با طراحی نقشهای دنیا را به عقد هدایت پسر خان در میآورد، اما بعد از مرگ هدایت ماجرا طور دیگری برایش رقم میخورد و با نقشههای شوم کتایون (ماهچهره خلیلی) روبهرو میشود. معتضدی رشته بازیگری خوانده و عاشق ادبیات و خواندن کتابهای مختلف است. دنیای او فقط به بازیگری ختم نمیشود و دوست دارد هر روز مطالعه کند، زیرا معتقد است خواندن کتاب باعث میشود تا به شناخت و درک بیشتر از آدمها برسد. نگین خواهر طلا معتضدی، فیلمنامهنویس است. او علاقهمند است در آثاری که خواهرش فیلمنامه آن را نوشته، بازی کند. مرجان، زن مرموزی است و نمیتوان خیلی کارهای او را پیشبینی کرد، چون برخی مواقع دسیسهچینی میکند و گاهی هم با اطرافیانش مهربان است. پیچیدگی این نقش را چگونه تحلیل و اجرا کردید؟ هرچه نقش سختتر باشد، اجرای آن برای بازیگر جذابتر است؛ ولی مهمترین عامل برای بازی در سریال گذر از رنجها، حضور آقای حسنپور در مقام نویسنده و کارگردان این سریال بود. کارهای قبلی او را دیده بودم و خیلی دوست داشتم روزی این افتخار را داشته باشم تا بتوانم در اثری از او بازی کنم. به نظرم فیلمنامههایی که آقای حسنپور مینویسد، مثل رمان است و ناخودآگاه فرد با خواندنش به دنیای دیگری میرود. خیلی دوست داشتم بدانم فیلمنامه گذر از رنجها بعد از آنکه به تصویر کشیده میشود، چگونه خواهد شد که خوشبختانه بازتاب خوب مخاطبان نشان میدهد توانسته نظر آنها را جلب کند و با علاقه پیگیر قصه این سریال هستند. در مجموع کار با حسنپور و فیلمنامه بسیار خوب و روان، من را به بازی در این سریال ترغیب کرد. ضمن اینکه شخصیتپردازی شخصیت مرجان را خیلی دوست داشتم. معمولا در آثار نمایشی، زنان را فرشتهگونه نشان میدهند یا شخصیتی از آنها میسازند که مخاطبان درکشان نمیکنند، اما در گذر از رنجها شخصیتپردازیها طوری است که از سوی مخاطبان قابل درک و پذیرش هستند و این یکی از نقاط قوت سریال است. این شخصیتپردازی خوب شامل حال همه شخصیتها - چه مرد و چه زن - میشود. مرجان یک زن واقعی و باورپذیر است که خوبیها و بدیهایش در کنار هم قرار دارد. نمیتوان گفت مرجان منفی یا مثبت است، او شخصیت خاکستری دارد. مرجان مراقب زندگیاش است و دوست دارد برای حفظ زندگی و دو فرزندش هر کاری انجام بدهد. وقتی دنیا وارد خانه مهندس میشود، مرجان از ترس علاقهمندی مهندس به دنیا او را به گونهای با پسر خان مرتبط میکند. از سویی چون کتایون برای سومین بار فرزند دختر به دنیا میآورد، نقشههای مرجان هم به حقیقت میپیوندد. به همین دلیل به محض اینکه احساس خطر میکند دنیا را فدای زندگی خودش میکند، اما با مرگ هدایت زندگی مرجان طور دیگری رقم میخورد و این بار نقشههای کتایون اجرایی میشود و مرجان بناچار خانه و زندگیاش را ترک میکند. وقتی همه این ویژگیها را کنار هم بگذارید، متوجه میشوید مرجان زنی است که مخاطب کاملا او را درک میکند. آیا برای ایفای این نقش مابهازایی هم داشتید تا از آن الگو بگیرید؟ زمانی ما به دنبال ما به ازا هستیم که از درک شخصیت عاجز باشیم و به دنبال عکسالعملهای شخصیت در موقعیتهای مختلف باشم، اما مرجان نمونه یک زن واقعی است که وقتی احساس خطر میکند، حاضر میشود هر کاری برای بهتر شدن زندگیاش انجام بدهد. وقتی دنیا جلوی در خانه مرجان حاضر میشود و مرجان به خدمتکار میگوید که او را تمیز کند و بعد به خانه بیاورد، مستخدم خطاب به او میگوید که دنیا دختربچه نیست. همان لحظه ترس به وجود مرجان میافتد، بنابراین عکسالعملهای مرجان نسبت به موقعیتهایی است که با آن روبهرو میشود. در مجموع بیشتر شخصیتهای این سریال خاکستری هستند، اما مشکلات و دغدغههای زندگیشان به گونهای است که مخاطب دلیل کارهای آنها را درک میکند. اشاره کردید به آثار حسنپور علاقه دارید، کار با او چه ویژگیهایی دارد که مشتاق کار کردن با او بودید؟ معمولا آقای حسنپور فیلمنامه کارهایش را خودش مینویسد. بخوبی میداند که از بازیگر چه میخواهد. برخی مواقع برای یک جمله چند بار تصویربرداری را قطع میکرد تا به نتیجه مطلوب برسد. سبک کار حسنپور خاص و متفاوت است و من دوست داشتم با عقاید و جهانبینی او آشنا شوم. من در این سریال یک پلان اضافه بازی نکردم و این تسلط آقای حسنپور روی متنها را نشان میداد. انگار که او قبلا تمام این سریال را در ذهن خودش ساخته بود و این از مزایای نویسنده بودن کارگردان است. او از بازیگر نمیخواهد که حرکات اضافه و زائد داشته باشد. به قول معروف او بازی بازیگران را با ظرافت هرس میکند تا با کمترین حرکت بیشترین حس را هنگام بازی منتقل کند. او قبل از هر سکانس با من درباره آن صحبت میکرد و وقتی دیالوگها را میخواندم اصلا احساس نمیکردم دیالوگ است، فکر میکردم حرفهای روزمره زندگی خودمان است. راستش قبل از بازی در این سریال کمی میترسیدم، اما وقتی با کارگردان صحبت کردم ترسم کمتر شد. او به من گفت که لازم نیست کار اضافه انجام بدهم یا حرکت زائدی در میمیک صورتم داشته باشم. حرف زدن با آقای حسنپور باعث شد تا با انگیزه بیشتری جلوی دوربین ظاهر شوم و بازی کنم. برایتان سخت نبود که با کمترین حرکت بیشترین احساس را هنگام بازی به مخاطب منتقل کنید؟ مسلما کار بازیگر سختتر میشود، اما همین به جذابیتهای قصه میافزاید. آقای حسنپور در صحنههای گریهدار سریال گذر از رنجها از ما خواسته بود بدون آنکه اشکی بریزیم، به گونهای بازی کنیم که تماشاگر فکر کند میخواهیم گریه کنیم؛ اما جلو خودمان را گرفتیم. طبیعی است این کار بازیگر را دشوارتر میکند. قبل از رفتن مقابل دوربین هم هراس داشتید یا هنگام بازی این ترس سراغ شما میآمد؟ نه، وقتی اولین پلان را بازی کردم و دیدم کارگردانی به کار نظارت دارد که حواسش به همه چیز است، ترسم از بین رفت و با اعتماد و اطمینان بیشتر به کارم ادامه دادم. شنیدهایم فریدون حسنپور از کارگردانان سرسخت است که حتی یک دیالوگ را چند بار تکرار میکند. آیا شما هم با این چنین مسالهای روبهرو شدید؟ بله، در یکی از سکانسها من باید به دنیا میگفتم که «تو دلت برای مادرت تنگ نمیشه»، به علت اینکه نمیتوانستم این جمله را با لهجه خوب ادا کنم، ما در 30 برداشت آن دیالوگ را گرفتیم تا اینکه آقای حسنپور آن را تائید کرد. مسلما وقتی میدیدم کارگردان کار اینقدر بر لهجه شمالی تسلط دارد با خیالی آسوده کارم را ادامه دادم و باید بگویم که این ترس فقط در روز اول کار بود و بعد از بین رفت. این سختگیری شما را در کار اذیت نمیکرد؟ نه، چون میدانستم این ایراد از کار من نیست، بلکه ایشان میخواهند کارشان را به بهترین شکل انجام بدهند. بنابراین برای رسیدن به نتیجه خوب باید تلاش کرد. اما برخی بازیگران معتقدند وقتی صحنهای چند بار تکرار میشود، دیگر حس بازیگر مثل برداشت اول نیست. من چنین اعتقادی ندارم. به نظرم تکرار صحنهها کمک میکند هم بازی بازیگر به پختگی بیشتری برسد و هم اینکه با نقش عجینتر شود. برداشتهای بیشتر از یک پلان مثل تمرین دائم میماند که منجر به درک بهتر از شخصیت میشود. تکرار برداشتها در سریال گذر از رنجها باعث شد تا من به کشف بیشتری نسبت به شخصیت برسم و عمیقتر به آن نگاه کنم. در این سریال با لهجه شمالی صحبت میکنید. آیا از قبل با این لهجه آشنا بودید؟ نه، آشنا نبودم. از آنجا که تاکنون در سریالی با لهجه بازی نکرده بودم از بازی با لهجه شمالی بشدت ترس داشتم، چون اصلا تسلطی به این لهجه نداشتم، اما اتفاق خوبی که در این سریال برایم افتاد این بود که کارگردان به این لهجه کاملا تسلط داشت و خودش قبل از هر صحنه دیالوگ را با لهجه شمالی ادا میکرد و بعد ما یاد میگرفتیم و اجرا میکردیم. برایتان سخت نبود که قبل از هر پلان لهجه را تمرین کنید؟ نه، چون بعد از مدتی که با آوای لهجه شمالی آشنا شدم دیگر دستم آمده بود که چه کار کنم. هرچند در روزهای اول برایم سخت بود که نقشم را با لهجه بازی کنم، اما وقتی با این لهجه آشنا شدم نهتنها برایم سخت نبود، بلکه دلنشین بود. فکر میکنم شما قبل از اینکه مقابل دوربین گذر از رنجها قرار بگیرید نگرانیهای زیادی برای اجرای نقش مرجان داشتهاید؟ (با خنده) بله، اما این نگرانیها دائم نبود، چون آقای حسنپور از آن دسته کارگردانانی است که نهتنها بازیگر از کار کردن با او لذت میبرد، بلکه انرژی هم میگیرد و سعی میکند با جان و دل نقشش را بازی کند. بدون تردید قبل از بازی در این سریال تصورات متفاوت درباره کار داشتید. الان که سریال را میبینید چقدر به این تصورتان نزدیک است؟ وقتی من یک کتاب میخوانم و بعد یک فیلم اقتباسی از کتاب را میبینم با خودم میگویم که کتاب چیز دیگری بود، چون تخیل هر فرد با دیگری فرق میکند، اما فیلمنامه گذر از رنجها بعد از آنکه به تصویر آمد خیلی فراتر از تخیل من بود و واقعا از اینکه در چنین اثری بازی کردم، خوشحالم. یکی دیگر از ویژگیهای این سریال طراحی لباسهای مختلف برای هر یک از شخصیتها بود که کمک زیادی به بازیگر میکرد. آقای روحپروری طراح لباس زحمت زیادی کشید و طراحی لباسها فکر شده بود، حتی ایشان برای روبان روی یک لباس هم دلیل و منطق داشت. بازی در لوکیشنهای روستایی و شهری برای شما چه تفاوتی دارد؟ وقتی کار شهرستان به بازیگر پیشنهاد میشود ناخودآگاه ترس از دوری خانواده و دوستان به سراغش میآید، ولی گروهی که با آنها کار میکردم آنقدر صمیمی بودند که جای خانواده و دوستانم را برایم پر میکردند و جالب است بگویم وقتی بازیام تمام شد و به تهران برگشتم، دلم برای گروه تنگ شد. ضمن اینکه برای من بازی در طبیعتی که تاکنون در زندگیام ندیده بودم، جذابیت داشت. مثلا خانه من در سریال به قدری زیبا بود که با خودم میگفتم وقتی کار تمام شود، دلم خیلی برای آن تنگ میشود و دوست نداشتم برگردم. بازیگران محلی این سریال خیلی مهربان بودند و بشدت حس همکاری داشتند. از صحبتهایتان مشخص است که به ادبیات خیلی علاقهمند هستید. بله، من خیلی کتاب میخوانم. یک مجموعه داستان کوتاه با نام من و چکمههای بنفش نوشتم و قصد دارم سال 94 برای انتشار آن اقدام کنم. طلا معتضدی خواهرتان فیلمنامهنویس است. چطور شما با این همه علاقه به ادبیات به سمت فیلمنامهنویسی نرفتید و بازیگری را انتخاب کردید؟ راستش فیلمنامهنویسی کار دشواری است، بویژه نوشتن کارهای بلند، به نگارش کارهای کوتاه علاقهمند هستم و یک نمایشنامه بلند هم در هجده، نوزده سالگی نوشتم، اما ترجیح دادم بازیگری را انتخاب کنم. دلیل علاقهام به خواندن کتاب هم به مادرم برمیگردد که همیشه مشوق من و خواهرم در این زمینه بود. به نظرم کتاب بهترین پرورشدهنده خلاقیت آدمهاست. ضمن اینکه با خواندن کتاب هم میتوانیم به شناخت و درک بیشتری از آدمها برسیم. آیا علاقهمند به بازی در آثاری که فیلمنامه آن را خواهرتان نوشته، هستید؟ بله، خیلی دوست دارم. به نظرم طلا نویسنده خیلی خوبی است و در سریال تکیه بر باد و چند اپیزود از مجموعه شاید برای شما هم اتفاق بیفتد بازی کردم که فیلمنامه آن را طلا نوشته بود. من طلا را خیلی قبول دارم. در جشنواره فیلم فجر امسال هم فیلمنامه فیلم «یحیی سکوت نکرد» را نوشته بود که من با دیدن این فیلم و مونولوگ انتهای فیلم گریه کردم. این روزها هم مشغول بازی در فیلم سینمایی «زندگی با نور پایین» به کارگردانی امیرحسین احدی هستم. فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 03:00 | شماره خبر : 1841466934376093762 تعداد بازدید: 0
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
در گفتوگو با فارس عنوان شد ۲ هزار دست لباس برای «گذر از رنجها» دوخته شد/ روستایی که به خاطر سریال
در گفتوگو با فارس عنوان شد۲ هزار دست لباس برای گذر از رنجها دوخته شد روستایی که به خاطر سریال آباد شدطراح صحنه و لباس سریال گذر از رنجها می گوید بیش از 90 درصد صحنه های سریال گذر از رنجها طراحی و بازسازی شده است «حسن روح پروری» در گفتوگو با خبرنگار رادیو ودر گفتوگو با فارس فریده دریامج: فضای سبز شمال به «گذر از رنجها» کمک کرد/ برای ادای لهجه مشکلی نداش
در گفتوگو با فارسفریده دریامج فضای سبز شمال به گذر از رنجها کمک کرد برای ادای لهجه مشکلی نداشتمدریامج گفت اصالتا شمالی هستم و به خاطر لهجه مشکلی نداشتم و از طرفی هم به سایر بازیگران که با این لهجه آشنایی نداشتند کمک میکردم البته ناگفته نماند که خود آقای حسن پورهم اصالتا شممجید پتکی از بازی در سریال گذر از رنجها می گوید
مجید پتکی از بازی در سریال گذر از رنجها می گوید مجید پتکی بازیگری حرفهای است گیرم که شاید نه چندان شناخته شده تبعات کار در شهرستان همین است گمنام میمانی حتی اگر کوه استعداد و خلاقیت باشی پتکی تئاتر را شغل اصلی خود میداند و از آن ارتزاق میکند به گزارش نامه نیوز مجیداز شخصیت دنیا درگذر از رنجها درس آموختم
گفتوگو با شیوا طاهری بازیگر دنیا در سریال گذر از رنجها از شخصیت دنیا درگذر از رنجها درس آموختم تاریخ انتشار شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 04 00 | شماره خبر 1831604573521812291 تعداد بازدید 1 پ پ فریدون حسنپور بعد از سریال تلویزیونی از یاد رفته به سراغ موضوعی رفت که فضایبا همکاری شرکت هواپیمایی مشکل رسیدن به ساری را حل کردیم/تیم بدون من به ساری میرود
فرزین دبیری با همکاری شرکت هواپیمایی مشکل رسیدن به ساری را حل کردیم تیم بدون من به ساری میرود مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز گفت با همیاری یکی از شرکتهای هواپیمایی تبریز مشکل عدم حضور در رقابت برابر ساری را حل کردیم فرزین دبیری مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز در گفتگو با خبرنگ«گذر از رنجها» در گفتوگو با فریدون حسنپور
یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۲۸ فریدون حسنپور در گفتوگویی اختصاصی با ایسنا دربارهی سریال در حال پخش گذر از رنجها علاقهاش به طبیعت شمال کشور مشکلات مالی پروژه و تحمل سختیهای ساخت گذر از رنجها از سوی عوامل پشت صحنه و همچنین پایان قصه این سریال صحبت کرد کارگردان سریال گ«گذر از رنجها» با فریدون حسنپور
گذر از رنجها با فریدون حسنپور فریدون حسنپور دربارهی سریال در حال پخش گذر از رنجها علاقهاش به طبیعت شمال کشور مشکلات مالی پروژه و تحمل سختیهای ساخت گذر از رنجها از سوی عوامل پشت صحنه و همچنین پایان قصه این سریال صحبت کرد به گزارش نامه نیوز کارگردان سریال گذر ادرخشان: با محمودخان یک دل سیر گریه کردیم / عباس زاده بداند فوتبال اجنبی و غیراجنبی ندارد!
به آینده امیدوارتر شدیم درخشان با محمودخان یک دل سیر گریه کردیم عباس زاده بداند فوتبال اجنبی و غیراجنبی ندارد سرمربی پرسپولیس گفت عباسزاده نباید گول عنوان سال گذشته را بخورد و بهتر است با جدیت در تمرینات به اهداف بزرگتر فکر کند به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز خیلیگپی با ماهچهره خلیلی، بازیگر سریال گذر از رنجها
گپی با ماهچهره خلیلی بازیگر سریال گذر از رنجها خلیلی در سریال تلویزیونی گذر از رنجها به نویسندگی و کارگردانی فریدون حسنپور نقش عروس خان به نام کتایون را بازی میکند زنی که عاشقانه همسرش هدایت را دوست دارد و به خاطر او حاضر شده تا از شهر به روستا نقل مکان کند به گزارش مجلرنج زیادی برای «گذر از رنجها» کشیدم
با فریدون حسنپور نویسنده و کارگردان سریال گذر از رنجها رنج زیادی برای گذر از رنجها کشیدم تاریخ انتشار سه شنبه 28 بهمن 1393 ساعت 01 00 | شماره خبر 1835306653105752661 تعداد بازدید 2 پ پ میگوید برای بچههای گروهش صابون فسفری سفارش میداده تا درد و آزار برآمده از گزش ککگپی با ماهچهره خلیلی، بازیگر سریال گذر از رنجها+عکس
گپی با ماهچهره خلیلی بازیگر سریال گذر از رنجها عکس خلیلی در سریال تلویزیونی گذر از رنجها به نویسندگی و کارگردانی فریدون حسنپور نقش عروس خان به نام کتایون را بازی میکند زنی که عاشقانه همسرش هدایت را دوست دارد و به خاطر او حاضر شده تا از شهر به روستا نقل مکان کند ماهچهره خمعلم «گذر از رنجها» برای معالجه به خارج میرود
معلم گذر از رنجها برای معالجه به خارج میرود تاریخ انتشار دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت 07 20 | شماره خبر 1825705875756280323 تعداد بازدید 5 پ پ قسمت پایانی سریال تلویزیونی گذر از رنجها به نویسندگی و کارگردانی فریدون حسنپور در شهر نیکوزیای قبرس تصویربرداری شد و در این صحنهاستاندار کردستان: راه توسعه کردستان از مسیر دانش میگذرد/باید به سمت اقتصاد بدون آب برویم
استاندار کردستان راه توسعه کردستان از مسیر دانش میگذرد باید به سمت اقتصاد بدون آب برویماستاندار کردستان توجه جدی به تولید علم و دانش را راه توسعه استانها دانست و افزود کردستان ظرفیت پرداختن به امور دانشبنیان را دارد و این واقعیتی ملموس است به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عبشروع مراسم راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در خراسان جنوبی
بیرجند شروع مراسم راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در خراسان جنوبی راهپیمایی با شکوه 22 بهمن دقایقی پیش در شهرستانهای خراسان جنوبی اغاز شد به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند راهپیمایی با شکوه 22 بهمن دقایقی پیش در شهرستانهای خراسان جنوبی اغاز شد راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر امام خلل در رادار خرید نراتزوریها قرار گرفت اینترمیلان دنبال خرید مدافع ۳۰ ساله بیکار و بدون تیم
لل در رادار خرید نراتزوریها قرار گرفتاینترمیلان دنبال خرید مدافع ۳۰ ساله بیکار و بدون تیممدافع ۳۰ ساله و بدون تیم ژرمنها که زمانی در بایرن مونیخ بازی میکرد در رادار خرید اینترمیلان ایتالیا قرار دارد به گزارش خبرگزاری فارس شور و اشتیاق تیم اینترمیلان معروف به نراتزوریهآیت الله فاضل لنکرانی: امروز سیاستها در صحنه بینالملل بدون نظر و نقش ایران به نتیجه نمیرسد
آیت الله فاضل لنکرانی امروز سیاستها در صحنه بینالملل بدون نظر و نقش ایران به نتیجه نمیرسد رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار گفت امروز سیاستها در صحنه بینالملل بدون نظر و نقش جمهوری اسلامی به نتیجه نمیرسد به گزارش نامه نیوز آیتالله محمدجواد فاضللنکرانی پیش از ظهر امروز در حاشیدر گفتوگو با فارس: خاطره انقلابی بابای 70 ساله مدرسه: در مدرسه اعلامیه پخش میکردیم
در گفتوگو با فارس خاطره انقلابی بابای 70 ساله مدرسه در مدرسه اعلامیه پخش میکردیماین بابای 70 ساله مدرسه میگوید در زمان انقلاب سرایدار یک مدرسه بودم یادم است اعلامیه بین بچهها پخش میکردیم به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس رجبعلی اژند مژدهی پیرمردی است که حدو-