تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819549907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اثر محافظتی قهوه در برابر MS


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اثر محافظتی قهوه در برابر MS
در گروه سوئدی که روزانه شش فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می‌کردند، یک سوم کمتر به بیماری MS مبتلا می‌شوند. اندازه فنجان‌ها استفاده شده برای سوئدی‌ها کمتر از ابعاد فنجان‌های آمریکایی‌ها می‌باشد.
به گزارش نامه نیوز، اثر محافظتی قهوه در برابر MSبر اساس مطالعات انجام شده در نشست سالانه آکادمی نورولوژی آمریکا افرادی که روزانه چند فنجان قهوه می‌نوشند، خطر گسترش و ابتلا به بیماری مالیتیل اسکلزوریس (MS) در این افراد کاهش می‌یابد.


یافته های حاصل شده از دو گروه متفاوت مطالعه شده، شامل یک گروه سوئدی که با جمعیت 1629 دارای بیماری ام اس، 2807 نفر بدون این بیماری،‌گروه دیگر آمریکایی بودند که 584 نفر مبتلا به بیماری MS و 581 نفر مبتلا به MS نبودند.

در جمعیت‌های آمریکایی،‌ افرادی که به طور منظم، حداقل چهار فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند، کمتر به بیماری MS مبتلا می‌شدند نسبت به افرادی که این مقدار قهوه استفاده نمی‌کردند.

در گروه سوئدی که روزانه شش فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می‌کردند، یک سوم کمتر به بیماری MS مبتلا می‌شوند. اندازه فنجان‌ها استفاده شده برای سوئدی‌ها کمتر از ابعاد فنجان‌های آمریکایی‌ها می‌باشد.

پژوهشگران دریافتند دریافت مقدار زیادی قهوه در مدت بین 5 تا 10 سال، تأثیرات محافظتی علیه بیماری MS دارد.

پروفسور دانشگاه هاپکینز Mowry می گوید: این بدین معنا نیست که نوشیدن و مصرف قهوه را پیشنهاد کنیم،‌ ما می‌توانیم به عنوان مثال عوامل دیگر درباره مصرف‌کنندگان قهوه مانند رژیم غذایی و سبک زندگی را بررسی کنیم، این عوامل جزئیات اصلی درباره کاهش خطر ابتلا به MS می‌باشد.

مصرف بالای قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری دیگری که باعث نابودی سلول‌های مغزی می‌شود مانند پارکینسون و آلزایمر ارتباط دارد.




منبع: عصر ایران


۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن