تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799184671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم انداز آينده صنعت گردشگري در اتاق از نگاه جهانگيري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۴۳ب.ظ)
چشم انداز آينده صنعت گردشگري در اتاق از نگاه جهانگيري اتاق هاي بازرگاني در کشور به عنوان پارلمان بخش خصوصي بايد مکاني براي حضور فعالان صنعت هاي مختلف باشد تا آن ها با بررسي و تدوين تمامي فعاليت ها و شناسايي چالش ها و مشکلات به عنوان مشاور دولت راهکارهاي برون رفت از مشکلات را ارائه کنند.
به گزارش خبرنگار موج، از اين رو بسياري از اتاق هاي جهاني ضمن برنامه ريزي براي حضور فعالان همه گروه ها ساختاري مدرن را براي اين موضوع طراحي کرده اند. دکتر پرويز عطايي دبير کل نهضت الگو سازي اقتصاد مقاومتي در اين خصوص و در حوزه گردشگري مطالبي را تدوين کرده است که با هم مرور مي کنيم:
«مهدي جهانگيري رئيس گروه مالي گردشگري در مراسم رونمايي از نخستين گروه هتل هاي بين المللي چهار و پنج ستاره فرودگاهي کشور به دفاع از عملکرد بخش خصوصي کشور پرداخته و مي گويد که با همکاري بخش خصوصي آماده اجراي بزرگترين و متحول ترين پروژه هاي داخلي و بين المللي هستيم.»
«وي مي گويد: اقتصادي که سال هاي سال به درآمدهاي نفتي وابسته بود و دائم قيمت جهاني نفت رشد داشت و مديران دولتي آسوده بودند، در اين شرايط بخش خصوصي به فراموشي سپرده مي شود اما هر گاه بهاي نفت با تلاطم مواجه مي شود بخش خصوصي مورد توجه قرار مي گيرد.»
بر اساس اين گزارش، کشور ما ايران لازم است تا بازارهاي خود را به گونه اي فعال کند که سرمايه هاي بخش خصوصي به جاي چهار راه استانبول راهي حوزه توليد و صنعت شده و در ميان ستون هاي مستحکم فرهنگ، تمدن و جاذبه هاي توريستي فراوان ايران هزينه شود.
کشور ما در شرايط کنوني در جايگاهي ايستاده که جهانيان خود را بيش از گذشته مشتاق تماشاي تصويري واقعي از فرهنگ و تمدن آن نشان مي دهد. بررسي سوابق اجرايي و اقتصادي اين فعال غيردولتي که براستي به دفاع تمام قد از بخش خصوصي کشور پرداخته و عملکرد سازنده گذشته و حالشان همه نشان و تعريف از آن است که بايستي در کشور ما سهم دولت ها از اقتصاد کمتر شده و تعاوني ها و بخش خصوصي واقعي نيز اندک اندک قدرتمندتر شود که در واقع اين موضوع در اصل مترقي 44 قانون اساسي صراحتاً مورد تاييد و تاکيد قرار گرفته است.
اتاق بازرگاني که به منزله پارلمان و نماينده بخش خصوصي کشور است در جايگاه يک اتاق فکر مجهز به توان و ظرفيت تصميم سازي و تسهيل کننده اجرا در حالت ايده آل خود مي تواند سرشار از نماينده هاي واقعي بخش خصوصي که دغدغه توليد و کارآفريني دارند، باشد.
نمايندگاني که با پرهيز از دخالت دادن ديدگاه هاي سياسي، با اجتناب از نگاه محدود صنفي و با الگو قراردادن تحقق آرمانهاي منطقي، توانايي شنيدن نقدها و نظرات مخالف خود را در کنار شهامت اصلاح رفتارها داشته باشد.
تقويت بخش خصوصي واقعي و سخت کوش با توجه به مفاد ابلاغيه اقتصاد مقاومتي مقام معظم رهبري مي تواند نقشه راه نجات اقتصاد ايران را در اين روزهاي سخت تحريم ترسيم نموده و کشتي طوفان زده اقتصاد ايران را در اين درياي متلاطم به ساحل آرامش هدايت نمايد.
توسعه صنعت گردشگري ايران که در سالهاي گذشته به راستي در کشور ما مورد توجه و پيگيري ويژه قرار نگرفته است.
توسعه صنعت گردشگري داراي متولي خاصي نيست و در اين مورد عقيده دارد که همه دستگاه هاي اجرايي کشور بايد در اين زمينه در جهت توسعه اين صنعت در کنار و تقويت کننده بخش خصوصي باشند. وي در ادامه تاکيد مي کند، بايد نگاه دولتمردان و سيستم بانکي کشور در ارائه تسهيلات به بخش خصوصي و سرمايه گذاران تغيير يابد تا سرمايه گذاران براي اجرا و مشارکت در پروژه هاي جذب شوند.
رييس گروه مالي گردشگري و تيم سخت کوشش قرار داد اوليه هتل هاي بين المللي چهار و پنج ستاره فرودگاه امام خميني را که نشانه اي از عزم و اراده بخش خصوصي در تحکيم اقتصاد ايران و علي الخصوص صنعت گردشگردي در سال 88 آغاز کرد که کارکردن بخش خصوصي در آن دوران مورد بي مهري و کم توجهي مسئولان دولتي بود.
پروژه اي که خواهد توانست در مدت کوتاهي اعتبار جهاني را براي کشور و صنعت گردشگري و معرفي ويژه فرودگاه امام خميني (ره) به همراه داشته باشد انجام موفقيت آميز اين پروژه که در واقع حرکتي جديد در صنعت گردشگري ايران محسوب مي شود، بايستي از سوي بخش خصوصي و همچنين مسئولان دولتي مورد حمايت جدي قرار گيرد تا از حاشيه سازي هاي گاه و بيگاه بعضي از تنگ نظران در امان باشد.
مسلما اين حرمت هاي پويا ، سازنده و مورد تائيد مردم و مسئولان ديگر قابل توقف و ايستادگي نبوده و با قدرت و حمايت بخش خصوصي واقعي راه خود را در جهت جايگزيني فرمول ناپايدار فروش نفت به توسعه صنعت گردشگري خواهيد يافت.
در اين مورد مجري طرح توسعه فرودگاه امام خميني مي گويد: راه اندازي بخش هتل هاي چهار و پنج ستاره فرودگاه امام که با سرمايه گذاري بخش خصوصي ساخته شده است مي تواند مقدمه اي بسيار مهم و قوي در جهت ايجاد ترمينال و شهر فرودگاهي باشد. اما بدون سرمايه گذاري و ترغيب سرمايه گذاران بخش غيردولتي بعيد است که بتوانيم به اين مهم دست پيدا کنيم و در تائيد اين موضوع در مراسم افتتاحيه هتل هاي فرودگاه امام، جهانگيري نويد ساخت ترمينال 2 فرودگاه امام خميني را با همکاري، همدلي و مشارکت صميمانه بخش خصوصي واقعي با بهترين امکانات و در کمترين زمان ممکن را به حاضران در جلسه و ملت ايران مي دهد بد نيست بدانيد که پروژه هتل هاي فرودگاه امام خميني در يک دوره 24 ماهه و با فعاليت شبانه روزي بسياري از مديران و دست اندرکاران و هدايت مسئولان شرکت خصوصي سرمايه گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران شکل گرفته و به دليل موقعيت استراتژيک خود در مبدا ورودي از منظر ملي وبين المللي اهميت ويژه اي پيدا کرده و در ضمن اين هتل به عنوان بزرگترين هتل کشور با آخرين استانداردهاي مدرن بين المللي ساخته شده که شايد از نظر زمان ساخت و بهره برداري نيز رکورد سرعت ساخت پروژه هاي کشور را نيز به دست آورده باشد جايگاه اين هتل در نمايش ضريب امنيت ملي و اهميت آن براي دولت و نظام جمهوري اسلامي مورد تاکيد بوده که اين کار خدمت بزرگي را به صنعت گردشگري کشور رقم زده که تاثيرات آن به زودي در اين صنعت نمايان خواهد شد.
جهانگيري رئيس شوراي مشترک بازرگاني ايران و يونان معتقد است که صنعت گردشگري بايستي در برنامه هاي آتي اتاق بازرگاني ايران مورد توجه ويژه قرار گيرد که در نهايت به ايجاد اشتغال در کشور و نيز ترغيب سرمايه گذاران بخش خصوصي و ايجاد درآمد زايي و توسعه اقتصاد کشور کمک شاياني نموده و باعث تحول سازنده اي در اتاق بازرگاني گرديده و نگاه و نگرش جديدي در جامعه اقتصادي و مردم کشورمان را براي اتاق بازرگاني بدنبال خواهد داشت.
اين فعال اجرايي و اقتصادي مي گويد که حضور گردشگران در ايران جدا از مزاياي اقتصادي، مزاياي ديگري نيز در پي داد که منجر به رونق ساير فعاليت هاي اقتصادي در بخش هاي ديگر خواهد شد چرا که حضور پر شمار گردشگران در ايران به منزله نفي فضاسازي هايي است که عليه کشور صورت گرفته و پيام صلح و امنيت را بلند تر از هر صداي ديگري به گوش ساير کشورها خواهد رساند و اين زمينه مساعدي را براي ورود منابع ارزان قيمت بين المللي و حضور سرمايه گذارات بالقوه براي سرمايه گذاري در حوزه هاي مختلف از جمله گردشگري فراهم مي کند.
بر اساس آمار سازمان جهاني جهانگردي در پايان سال 2014 ميلادي 9 درصد از توليد ناخالص داخلي کشورهاي جهان، يک شغل از هر 11 شغل در جهان، 1400 ميليارد دلار درآمد صادراتي، 6 درصد از صادرات جهان و 29 درصد از صادرات خدمات به گردشگري اختصاص دارد.
در اين ميان طبق پيش بيني بلند مدتي که توسط سازمان جهاني جهانگردي براي جمعيت گردشگران بين المللي به حدود 1.6 ميليارد نفر در جهان خواهد رسيد که با در نظر گرفتن سهم 1.5 درصدي ايران با خدود 24 ميليون گردشگر در سال به ايران بيايند تا سند چشم انداز 20 ساله محقق شود.
اين در حالي است که اگر رشد فعلي جهاني گردشگري که اکنون مثبت 5 درصد است را که فراتر از پيش بيني سازمان جهاني جهانگردي بوده، ملاک محاسبه قرار دهيم، آنگاه جمعيت گردشگر دنيا در سال 1404 شمسي، رقمي نزديک به 1.9 ميليارد نفر خواهد بود و با اين حساب تکليف ايران بر اساس چشم اندازي براي جذب گردشگر جمعيتي بيش از 28 ميليون نفر در سال خواهد بود.
به عبارت ديگر گردشگري ايران نيازمند رشد 20 درصدي سالانه گردشگر ورودي است تا بتواند همگام با سند چشم انداز تدوين شده حرکت کند که درآمد حاصل از صنعت گردشگري به ايران به يک رقم بسيار بالايي در تامين بودجه کشور خواهد رسيد.
جهانگيري در پايان معتقد است: تغييرات بنيادين از انسانهاي مجرب و سابقه برميآيد و انتظار همه تغييرات را هم نمي توان از دولت و مجلس داشت . صد البته در کشور ما اصل تفکيک وظايف قوا به حل بسياري از مشکلات کمک مي کند و در اين ميان اعتقاد راسخ دولت به تقويت بخش خصوصي در کنار قانون گذاري مجلس و نظارت قوه قضائيه همگي در مسير حمايت از بخش خصوصي زمينه ساز يک جهش جدي در اقتصاد ايران خواهد بود، جهشي که مي تواند آوازه بخش خصوصي ايران را نيز به فراتر از مرزها برساند در اين ميان نقش حساس، پررنگ، سازنده و فعال اتاق بازرگاني ايران به عنوان نماينده بخش خصوصي ايران در برنامه هاي دراز مدت کشور در جهت ايجاد امکانات لازم براي گردشگري کشور بسيار حائز اهميت خواهد بود که پيشنهاد مي شود اين موضوع تحت عنوان چشم انداز آتي صنعت گردشگري در اتاق بازرگاني ايران مورد توجه ويژه اي قرار گيرد.
در واقع اتاق بازرگاني دوره بعدي با توجه به ذخاير نفتي ايران در آينده اي نه چندان دور بايد به گونه اي به حوزه گردشگري توجه نمايد که اين صنعت تجلي توسعه اقتصادي کشور گرديده و وابستگي به درآمدهاي نفتي را به فراموشي سپرده و بخش عمده اي از نگراني هاي مردم و فعالان اقتصادي را برطرف کند که اين ممکن نيست مگر اينکه با اراده مردم انقلابي ايران، حمايت مسئولان دولتي از بخش خصوصي و واگذاري امور و اعتماد به بخش خصوصي، اميد است مفاد ابلاغيه مقام معظم رهبري در مورد اجراي اقتصاد مقاومتي در حوزه اجرايي توسعه صنعت گردشگري توسط بخش خصوصي مورد توجه ويژه قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن