تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820228486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه هيأت داوران پايتخت کتاب ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۵۶ق.ظ)
بيانيه هيأت داوران پايتخت کتاب ايران کتاب خواندن، پايه پيشرفت فرهنگي، علمي و يکي از متعالي‌ترين لذت‌هاي بشري است و هر فعاليتي که کتاب‌خواني را ترويج کند، ارجمند و شايسته تقدير است.
به گزارش خبرگزاري موج، بيانيه هيات داوران پايتخت کتاب ايران، به شرح زير است:
کتاب خواندن، پايه پيشرفت فرهنگي، علمي و يکي از متعالي‌ترين لذت‌هاي بشري است و هر فعاليتي که کتاب‌خواني را ترويج کند، ارجمند و شايسته تقدير است.
طرح انتخاب و معرفي پايتخت کتاب ايران که براي نخستين بار در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» بنيان‌گذاري شده، ازاين‌رو حرکتي ارزشمند است که به راه‌اندازي و تقويت حرکت‌هاي کوچک و بزرگ ترويج کتاب‌خواني در سراسر کشور مي‌انجامد.
اين طرح در شهرهاي کوچک همان‌قدر مورداستفاده قرارگرفته است که در شهرهاي بزرگ. در ميان شصت‌وسه شهري که برنامه‌هاي خود را براي داوري در اين طرح ارائه کرده‌اند؛ هم، کلان‌شهرهاي کشور ديده مي‌شوند و هم شهرهاي کوچک و کم‌جمعيت.
انتخاب مجموعه برنامه‌هاي يک شهر از ميان برنامه‌هاي متنوع شهرهاي مختلف که ازنظر امکانات باهم متفاوت‌اند و ازنظر سابقه فرهنگي، دشوار است؛ زيرا در ميان برنامه‌هاي هر شهري ايده‌ها و طرح‌هاي نوآورانه‌اي ديده مي‌شود که اجرايشان به گسترش کتاب‌خواني کمک مي‌کند.
هيأت داوران مقدماتي و نهايي طرح انتخاب پايتخت کتاب ايران بااينکه ناگزير به انتخاب از ميان شهرها بودند، اميدوارند همه اين شهرها برنامه‌هايي را که ارائه کرده‌اند و نيز شهرهاي ديگر برنامه‌هاي شايسته خود را در سال آينده اجرا کنند. بديهي است اجراي اين برنامه‌ها به‌عنوان يکي از معيارهاي دومين دوره انتخاب پايتخت کتاب ايران موردتوجه قرار خواهد گرفت.
پرونده 63 شهر بر اساس معيارهاي روشن ازجمله نوآوري، تأثيرگذاري و ضمانت اجرايي، حضور چهره‌هاي محبوب و بانفوذ، مشارکت مردمي، نهادهاي غيردولتي و دولتي و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي نهادهاي صنعتي و اقتصادي توسط هيأت داوران مقدماتي مورد ارزيابي قرار گرفت و درنهايت شهرهاي اهواز، بوشهر، تبريز، شهرکرد، قم، کاشان، کرمانشاه، گنبدکاووس، نيشابور و يزد به‌عنوان نامزدهاي اوليه پايتخت کتاب ايران تعيين شدند.
سپس هيأت داوران نهايي متشکل از محمدرضا توکل صديقي، محسن حاجي زين‌العابديني، محمدرضا سعيدآبادي، سيد رضا صالحي اميري، سيد عباس صالحي، عليرضا مختار پور و احمد مسجد جامعي با بررسي روند داوري مقدماتي و پرونده شهرهاي نامزد، پنج شهر را به‌عنوان نامزدهاي نهايي انتخاب، و از ميان آن‌ها دو شهر را شايسته تقدير و يک شهر را به‌عنوان پايتخت کتاب ايران، انتخاب و به شرح زير معرفي کردند.
1- به دليل استفاده از ظرفيت‌هاي بومي و رويکرد مشارکت جويانه در تدوين برنامه‌هاي ويژه پايتخت کتاب ايران، لوح تقدير کميسيون ملي يونسکو و لوح تقدير معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تقديم مي‌شود به مديرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهردار محترم به نمايندگي مردم فرهيخته و کتاب دوست شهر يزد نامزد پايتخت کتاب ايران.
2- به دليل ارائه برنامه‌هاي نوآورانه، مشارکت جويانه و مردمي، استفاده از ظرفيت‌هاي بومي در تدوين برنامه‌هاي ويژه پايتخت کتاب ايران، لوح تقدير کميسيون ملي يونسکو و لوح تقدير معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تقديم مي‌شود به مديرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهردار محترم به نمايندگي مردم فرهيخته و کتاب دوست شهر بوشهر نامزد پايتخت کتاب ايران.
3- به دليل ارائه برنامه‌هاي نوآورانه، کم‌هزينه و مردمي و استفاده از ظرفيت‌هاي محلي در تدوين برنامه‌هاي ويژه پايتخت کتاب ايران لوح تقدير وزراي محترم کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامي و لوح تقدير کميسيون ملي يونسکو تقديم مي‌شود به رئيس محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهردار محترم به نمايندگي از مردم فرهيخته و کتاب دوست شهر گنبدکاووس نامزد نهايي پايتخت کتاب ايران.
4- به دليل برنامه‌هاي نوآورانه، مشارکت جويانه و منسجم و استفاده از ظرفيت‌هاي صنعتي، فرهنگي و هنري در تدوين برنامه‌هاي ويژه پايتخت کتاب ايران، لوح تقدير وزراي محترم کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامي و لوح تقدير کميسيون ملي يونسکو تقديم مي‌شود به رئيس محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهردار محترم به نمايندگي از مردم فرهيخته و کتاب دوست شهر نيشابور نامزد نهايي پايتخت کتاب ايران.
5- به دليل ارائه برنامه‌هاي نوآورانه، مشارکت جويانه، مؤثر و منسجم و استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي، تشکل‌هاي مردمي، صنايع و مراکز ورزشي و فرهنگي لوح افتخار وزراي محترم کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامي و لوح تقدير کميسيون ملي يونسکو تقديم مي‌شود به مديرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهردار محترم به نمايندگي از مردم فرهيخته و کتاب دوست شهر اهواز پايتخت کتاب ايران.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن