تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820876089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای خواندن «بینوایان» توسط انجمن حجتیه‌ای‌ها فلک شدم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


برای خواندن «بینوایان» توسط انجمن حجتیه‌ای‌ها فلک شدم فرهنگ > کتاب - جعفر ابراهیمی شاهد گفت: برای خواندن رمان «بینوایان» در مدرسه‌ای که خیلی مذهبی بود و اعضای انجمن حجتیه در آن حضور داشتند فلک شدم اما پس از انقلاب از زبان احمدآقا شنیدم که امام خمینی(ره) هم این رمان را خوانده‌اند.

ایبنا گزارش داد: ابراهیمی شاهد گفت: همیشه فکر می‌کردم که اسلام واقعی نباید آزادی انسان‌ها را محدود کند. چه اشکالی دارد که یک مسلمان واقعی رمان و ادبیات هم بخواند؟ در واقع امام(ره) باعث شد که روحانیت آشتی دوباره‌ای با کتاب کند. جعفر ابراهیمی شاهد افزود: برای خواندن رمان «بینوایان» در مدرسه‌ای که خیلی مذهبی بود و اعضای انجمن حجتیه در آن حضور داشتند فلک شدم اما پس از انقلاب وقتی از زبان احمدآقا شنیدم که امام خمینی(ره) رمان «بینوایان» را خوانده‌اند خوشحال شدم و حس خوشایندی در وجودم ایجاد شد.

این شاعر اضافه کرد: امام (ره) مانند شهید مطهری و علامه طباطبایی عالمانی بودند که باعث این آشتی شدند. علامه طباطبایی نیز مانند امام(ره) شعر می‌سرودند. همیشه از دوران نوجوانی و جوانی احساس می‌کردم در بین روحانی‌‌ها و اشخاصی که مسایل فقهی را به شکل دقیق شرح می‌دانند کسانی موفق‌اند که به ادبیات و فلسفه نیز علاقه دارند و در این زمینه کتاب های ارزشمند خوانده‌اند.

وی ادامه داد: امام(ره) شاعری بود که در نهان شعر گفتن را دوست می‌داشت. ایشان نگاهی جهانی نسبت به مسایل مختلف از جمله ادبیات و فلسفه و عرفان داشتند. به همین دلیل دنیای ذهنی امام(ره) نسبت به بسیاری از رهبران سیاسی-مذهبی جهان بسیار گسترده‌تر بود و مرا نیز همیشه به خودش جذب می‌کرد.

ابراهیمی ادامه داد: اگر دیوان امام(ره) را بخوانید متوجه می‌شوید که هر کدام از شعرهایش حاوی نکته‌ها و نگاه‌های تازه‌ای نسبت به جهان است. امام(ره) به سعدی و حافظ ارادت ویژه‌ای داشتند و در جایی می‌نویسند: «شاعر اگر سعدی شیرازی است/ بافته‌های من و تو بازی است».

شاعر شعر «من در کمرکش کوه خوشحال می‌دویدم» توضیح داد: من هم در زمان نوجوانی سعدی را می‌خواندم اما پدرم با خواندن سعدی مخالفت می‌کرد و به من می‌گفت این چه کتابی است که می‌خوانی! بعدها البته او با سعدی بیشتر آشنا شد و در این مورد کمتر به من خرده می‌گرفت. به هر حال تأثیر امام(ره) حتی پیش از این‌که دیوانشان چاپ و منتشر شود میان جوان‌هابارز بود. شعرهای ایشان اعتماد به نفسی به جوانان می‌دهد که شاید در کمتر شعری بتوان آن‌را پیدا کرد.

وی درباره زبان اشعار امام(ره) گفت: زبان شعر امام(ره) زبانی ساده است و این زبان برای من و بسیاری از شاعران و نویسندگان فعال کودک و نوجوان تأثیرگذار بود. خیلی‌ها امروز از همین زبان ساده در رمان‌ها و شعرهایشان بهره می‌برند و چه خوب که جشنواره‌ای مانند جشنواره یار و یادگار به این شاعران و نویسندگان جایزه می‌دهد.

این شاعر و نویسنده که تا کنون بیش از 120 عنوان کتاب منتشر کرده است اضافه کرد: همواره حس خوبی نسبت به آثار امام(ره) داشته و دارم. علاوه بر این‌ها برخی تصاویر در شعر امام(ره) نیز منحصر به فرد است و خواندنی و لذت بخش است. البته این‌ها جدا از آن است که ایشان به آیات و احادیثی اشاره کرده‌اند که ارزش ادبی دیوان را بالا می‌برد. همیشه با خواندن اشعار و آثار امام(ره) نکته‌های تازه‌تری کشف می‌کنم.

جعفر ابراهیمی(شاهد) شاعر و نویسنده‌ای است که برای مقاطع مختلف سنی شعر و داستان نوشته است و آثار او بارها در کتاب‌های درسی چاپ شده. شعر «خوشا به حالت ای روستایی» و «پژواک» در کتاب‌های اول و سوم دبستان سال‌ها پیش نمونه‌هایی از آنهاست. وی تاکنون بیش از 120 عنوان کتاب منتشر کرده است.   6060

کلید واژه ها: انجمن حجتیه - بازار کتاب - ادبیات جهان -




شنبه 25 بهمن 1393 - 18:11:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن