تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 3 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1843132586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

- جدال روباه با انرژی هسته ای در آخرین روز جشنواره فیلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جدال روباه با انرژی هسته ای در آخرین روز جشنواره فیلم فجر تهران - ایرنا - آخرین روز جشنواره فیلم فجر در گام سی و سوم خود برخلاف روزهای گذشته میزبان پنج اثر سینمایی بود که در این میان فیلم های «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی و «چاقی» تازه ترین اثر راما قویدل در ارتباط گیری و جلب آرای مثبت هنرمندان، اهالی رسانه و منتقدان حاضر در کاخ جشنواره موفق تر بودند.


به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، دهمین روز جشنواره فیلم فجر (سه شنبه ) در برج میلاد بر خلاف روزهای گذشته میزبان پنج اثر سینمایی بود که در آن فیلم های «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی، مستند «پناهگاه» به روایت عباس سندی، «چاقی» ساخته راما قویدل، «فرار از قلعه رودخان» ساخته غلامرضا رمضانی و «مبارک» فیلم رئال و توام با صحنه های انیمشین به کارگردانی محمدرضا نجفی در بخش های رقابتی سودای سیمرغ، نگاه نو، مستند و هنر و تجربه اکران شد.

** انرژی هسته ای به روایت «روباه»
تازه ترین تجربه کارگردانی بهروز افخمی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر اثری به نام «روباه» بود که در نخستین ساعت اکران های برنامه آخرین روز این رخداد در کاخ جشنواره برای مخاطبان اکران شد.
این اثر روایت کننده حضور «یوهان نتانیاهو» دومین برادر نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس است که به عنوان جاسوس و تروریست قصد به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای ایران را دارد با وجود آنکه جایی در میان نامزدهای کسب سیمرغ نداشت اما توانست نظر مثبت مخاطبان خود را در برج میلاد که جامعه خبرنگاران، منتقدان و هنرمندان بود را به دست آورد.
ضربآهنگ خوب فیلم در کنار صحنه های دقیق تعقیب و گریز و داستان خارج از کلیشه فیلم های پلیسی و معمایی این اثر توانست آرای مثبت علاقه مندان به هنر سنما را در کاخ جشنواره به دست آورد و آن عده ای که در نخستین ساعت اکران فیلم های جشنواره در برج میلاد برای تماشای این فیلم حاضر بودند از این حضور پشیمان نشدند.
در تازه ترین ساخته بهروز افخمی بازیگرانی چون بابک حمیدیان، حمید گودرزی، جلال فاطمی، آرش مجیدی و مرجان شیرمحمدی نویسنده و همسر بهروز افخمی به عنوان بازیگر حضور داشتنند و مطابق معمول اغلب آثار افخمی ، وی در هدایت بازیگران برای ارائه نقش های قابل قبول و باورپذیر توسط مخاطب به بهترین وجه ممکن عمل کرده بود.

** حمایت از حیوانات به روایت «پناهگاه»
عباس سندی در تازه ترین تجربه مستند خود با رجوع به شهر رشت به عنوان زادگاهش دست به روایتی خلاقانه از پناهگاهی در یکی از نقاط حفاظت شده این شهرستان زده بود که درآن عده ای از علاقه مندان به محیط زیست و پرستاران و دامپزشکان حمایت از حیوانات زخمی و رها شده از دام شکارچیان و یا گرفتار در بلاهای زیست محیطی این منطقه جغرافیایی کشور را بر عهده داشتند.
سندی با توجه به علاقه و دغدغه اش در موضوع محیط زیست که پیشتر هم در ساخت آثار مستند سراغ چنین موضوعاتی رفته بود این بار در مستند «پناهگاه» کار پژوهشی را با دقت و قدرت بیشتری در اثر خود لحاظ کرده بود و فیلمبرداری و روایت جذاب وی از حیات وحش شمال ایران و دل مشغولی های افراد حاضر در این پناهگاه دست به دست هم داده بودند تا تازه ترین تجربه مستند سندی نه تنها روایتی عمیق از اهمیت توجه به محیط زیست را پیش روی مخاطبان به تصویر بکشد که با در دست گرفتن نبض احساسات مخاطبان خود دغدغه های آنها را برای اهمیت دادن به محیط پیرامون شان را بیش از پیش تحریک کند.
به هر حال اکران مستند «پناهگاه» در آخرین روز جشنواره سی و سوم فیلم فجر در برج میلاد توانست کارنامه موفقی را برای آثار مستند و فیلمسازان این شاخه سینمایی در این رخداد هنری از خود به جای بگذارد.

** تعهد به خانواده در روایت «چاقی»
راما قویدل فیلمسار جوان اما موفق سینمایی ایران در دومین تجربه فیلسمازی خود بعد از ساخت «راه نجات» در سال 1391 با فیلمی به نام «چاقی» در جشنواره سی و سوم فیلم فجر حضور داشت.
این فیلم که با محور قراردادن مساله تعهد خانوادگی میان زوجین این بار راه وسوسه را برای مرد خانواده باز گذاشته بود، در بطن خود توانست یکی از دغدغه ها و آسیب های جاری در جامعه کشورمان را پیش روی مخاطب با زبان سینمایی به تصویر بکشد.
قویدل در این اثر روایت کننده داستان زندگی مردی متاهل و موفق در شغل و زندگی اجتماعی خود بود که به دلیل همین توفیق با زنی آشنا می شود که در دام خطا و گناه می افتد اما محکم بودن پایه های زندگی خانوادگی و تعهد عمیق او به آرمان های زندگی سالم در کنار حجب و تعهد همسر او باعث می شود در بطن روایت قویدل با روایت نشانه های آشنای زندگی سالم از بیراه گرفتار شده در آن به مسیر اصلی باز گردد.
همین داستان تکراری در روایت قویدل به دلیل بازی خوب بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، مهسا کرامتی، لادن مستوفی، علی مصفا، نوید خداشناس، امید روحانی، کریم قربانی و حسین ملکی توانست تا حدودی رضایت مخاطبان حاضر در برج میلاد را با خود به همراه داشته باشد اغلب آنها یک صدا بر این قول متفق بودند که فیلم نخست قویدل در روایت تصویری و لحن داستانی بسیار موفق تر از اثر دوم وی بود.
قویدل در این داستان با محور قرار دادن یکی از معضلات جامعه امروز کشورمان شاید نتوانست آرای منتقدان و هنرمندان را به شکل کامل به دست آورد اما بدون شک و به زعم همین افراد و البته تصدیق اهالی رسانه در اکران عمومی می تواند توفیقات خوبی را به دست آورد.

** فیلمی نوجوانانه با چاشنی «فرا از قلعه رودخان»
غلامرضا رمضانی فیلمساز شناخته شده در سینمای کودک و نوجوان به خصوص نوجوانان کشور است که از آخرین اثر او یعنی فیلم «گنجشکک اشی مشی» در سال گذشته (1392) تا امروز که با وی با فیلم «فرار از قلعه رودخان» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت نه تنها لحن روایت و نگاه او به مساله نوجوان تغییری پیدا نکرده که به زعم منتقدان و هنرمندان وی حتی یک گام رو به عقب نیز برداشته است.
«فرار از قلعه رودخان» روایت کننده داستان گروه دانش آموزانی است که برای اردویی به شمال کشور می روند. ولی با نظر مسئولان دبیرستان ناگهان هدف اردو تغییر می کند و در این میان عده ای از همین نوجوانان با نپذیرفتن این بدقولی از اردو جدا می شوند تا خود را به دریا برسانند ولی در مسیر راه درگیر ماجراهای متفاوت می شوند که روایت فیلم با پشت سر گذاشتن حوادث موجود در داستان توسط همان نوجوان ها و بازگشت شان به قلعه رودخان به عنوان محل اصلی استقرار اردو به پایان می رسد.
یکی از اصلی ترین انتقاد اهالی رسانه، منتقدان و هنرمندان به عنوان مخاطبان این اثر در برج میلاد دور بودن دغدغه ها و نگرش های قهرمانان نوجوان این اثر با نوجوانان حاضر در جامعه امروز بود هر چند مطابق انتظار لحن روایت فیلم، نحوه داستان پردازی، فیلمبرداری و تدوین و البته دور بودن فضای ماجراجویی و دیدگاه های نوجوانان این اثر سینمایی با شکل هیجان پذیری نوجوانان امروز جامعه نیز از جمله مواردی بود که در ساخت این اثر مورد انتقاد گرفت.
هر چند رمضانی با ثبت کارنامه موفق در ساخت آثاری چون «گنجشکک اشی مشی »، همبازی»، «سبزکوچک»، «قفل ساز»، «بازی»، «حیات»، «چرخ» و «عبور از تله» خود را به عنوان کارگردانی دغدغه مند معرفی کرده است اما به زعم مخاطبان حاضر در این رخداد و با توجه به تغییر فضای زندگی نوجوانان در جامعه امروز، وی نیازمند تامل و دقت بیشتری در انتخاب داستان ها برای ارتباط گیری با مخاطبانی است که در صورت توفیق می تواند بار دیگر سینمای کودک و نوجوان ایران را به سال های درخشان آن در دهه 60 و اوایل دهه 70 نزدیک کند.

** نگاهی به آیین های سنتی ایران در «مبارک»
محمدرضا نجفی کارگردان آخرین فیلم به نمایش درآمده در سی و سومین جشنواره فیلم فجر که بعد از شش تجربه بازیگری در فیلم هایی چون «پذیرایی ساده»، «قصه عشق»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «پروانه ای در باد»، «بال های سپید» و «بلندی های صفر» در نخستین تجربه کارگردانی خود با فیلم «مبارک» در این رخداد حاضر است با ساخت اثر تلفیقی سینمایی و انیمیشنی میزبان مخاطبان خود بود.
«مبارک» که روایت کننده داستان خیمه شب باز و نقالی است که به دلیل بی توجهی به داستان های فولکلور ایرانی کار و کسبش کساد شده است با دزدیده شدن عروسک رستم خود علاوه بر آنکه درگیر ماجرای پیدا کردن این عروسک می شود بخشی از خاطرات ایران باستان و داستان های حماسه فردوسی را در قالب انیمشین با مخاطبان خود در میان می گذارد.
نجفی در این اثر خود با وجود بهره بردن از تکنیک جذاب تلفیق تصاویر واقعی سینمایی و انیمشن توانست در دقایق نخستین فیلم مخاطبان خود را درگیر کند اما در ادامه با روایت ضعیف و تکنیک های ابتدایی هنر انیمشین، مخاطبانش را برای همذات پنداری با چالش های متعددی در امر ارتباط گیری مواجه کرد اما ساخت فیلم «مبارک» نشان داد که سینمای ایران با استفاده از خلاقیت های هنرمندانش و استفاده از تکنیک های تلفیقی تولید آثار سینمایی می تواند در آینده حرف های فراوانی برای گفتن داشته باشد.
الناز شاکردوست، امیر رهبری، تورج نصر، منوچهر آذر، حسن کریم خان زند و مرجان سپهری، بازیگران بخش سینمایی این فیلم را تشکیل می دادند.
فراهنگ**9266**1601**



22/11/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن