تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833777211
روز دوم جشنواره با قتل و خیانت پیگیری شد/نمایش عشق های مثلثی بر روی پرده جشنواره فیلم فجر!
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
روز دوم جشنواره فیلم فجر زیر ذره بین فرهنگ نیوز
روز دوم جشنواره با قتل و خیانت پیگیری شد/نمایش عشق های مثلثی بر روی پرده جشنواره فیلم فجر! در روز دوم سی و سومین جشنواره ی فیلم فجر فیلم های "بوفالو" ، "ارغوان" و "ناهید" با درونمایه های قتل و خیانت و عشق مثلثی اکران شدند.
گروه سینما و هنر فرهنگ نیوز: روز اول جشنواره فیلم فجر با تمام شور و هیجان ها و بی نظمی هایی که انتظار می رفت، تکرار نشوند، به پایان رسید و در روز فیلم هایی همچون ناهید (آیدا پناهنده)، بوفالو و ارغوان روی پرده رفتند تا در انظار عموم محک بخورند.
ناهید و عشق های مثلثی آن( آیدا پناهنده)
فیلم ناهید( آیدا پناهنده)، داستان زنی است به همین نام که از شوهر معتاد خود، احمد با بازی نوید محمدزاده طلاق گرفته است و با تنها فرزند خود، امیررضا به سختی زندگی می کند. اما در ادامه علاقه ای میان او و سعید با بازی پژمان بازغی شکل می گیرد و این عشق پنهانی موجب ایجاد درگیری ذهنی نزد ناهید می شود، چرا که مطابق قرار صورت یافته با شوهر سابق خود، در صورت ازدواج مجدد، فرزندش از او گرفته شده و باید نزد پدر نگهداری شود. از طرفی احمد همچنان علاقمند به شروع دوباره ای از زندگی است و این مساله برای ناهید چنان دردآور است که سعی دارد داستان رابطه دوم خود را از همه پنهان کند.
اما این پنهان کاری موجب ارتباطی مخفیانه میان آن دو زوج تازه می شود که نوع این دیدارها شکل درستی نداشته و از طرفی زوج سعید و ناهید، هر ماهه تن به ازدواج موقتی یک ماهه می دهند که این مساله نیز موجب خدشه دار شدن بنیان استوار خانواده می شود. اما از نیمه های فیلم وارد بحران رفتاری محمدرضا می شویم و فیلم با روایت بسیار ناشیانه وارد رفتار ناهنجار محمدرضا می شود که با بازی تصنعی پسربچه همراه است. در این شرایط، نوع دردمندی ناهید و شرایط درونی وی مورد غفلت نویسنده قرار می گیرد و کمتر می توان از دغدغه های زنی مشوش از شرایطی دوگانه نشان گرفت و این موجب عدم ایجاد نمایشی بیرونی از وضعیت خاص ناهیدی شده که میان انتخاب میان خوشبختی خود و علاقمندی به فرزند در چالش است.
از طرفی سکانس کسب اطلاع احمد از وجود مردی جدید در زندگی ناهید، بسیار باسمه ای و بی فکر طراحی شده است و پس از آن هم تعلیق لازم مبنی بر شرایط حاد گزینش نزد ناهید رخ نمی دهد. این فیلم همچنین سعی دارد در لایه ای زیرکانه به طرح پرسشی در خصوص قانون حضانت فرزند بپردازد و انتقادی کم رنگ را نثار این موضوع حساس نماید که پرداخت به این مساله در فیلمی با محوریت ملودرام عاشقانه، جای بسی تعجب دارد!
بوفالو( کاوه سجادی حسینی)
فیلم بوفالو، در برگیرنده فرار زوجی است به نام های پیمان(هومن سیدی) و شکوفه(سهیلا گلستانی) که طی دزدی صورت یافته وارد شمال کشور می شوند و در آن جا با انجام رفتاری بی مقدمه از سوی هومن، او در مرداب غرق می شود. مساله ای بی خردانه و بی کاشت در منطق درام که به شکلی مضحکانه و بدون ساخت مقدمه ای مناسب توسط نویسنده صورت می گیرد. همچنین در ادامه چنان موقعیت هایی بی منطق برای شکوفه پیش می آید که فضا را به نحوی تمسخر آمیز نزد بیننده در می آورد.
به طور نمونه، بهرام بوفالو(پرویز پرستویی) که در گذشته غواص بوده و حال آپاراتچی سینماست، به عنوان ناجی جدید وارد صحنه می شود و مخاطب مجبور است با شخصیتی ناشناخته چون او همراه شده و به قصه گنگ و بازی بی هدف کاراکترها تن دهد. کاراکترهایی بی هویت چون بهرام بوفالو که مشخص نیست چگونه از موقعیت رفتاری منفی به خیرخواهی همراه برای شکوفه تبدیل شده است! فیلم بوفالو، نه اثری تجربی است و نه توان روایت داستانی ارزنده دارد و گنجاندن یک عده کاراکتر گیج و بی شناسنامه از جمله زنی ناشنوا به نام تارا(پانته آ پناهی ها)، اثری سطحی و بی پشتوانه می سازد که اصلا مشخص نیست دغدغه شخصیت های مختلف چیست؟ و داستان حول چه مساله ای می چرخد؟ و چرا باید به رفتارهای بی خردانه عده ای کاراکتر بی نشان نشست!
بوفالو، فیلمی سرد و کسل کننده بوده و ریتمی ناموزون دارد و تنها دلخوشی سازندگان، دسترسی به امکانات جدید تکنولوژی از قبیل دوربین زیر آب بوده تا چند نمای این چنینی بگیرند! در این میان، شخصیت ها جان ندارند و هویت ها نامشخص است و خاطره سازی ناگهانی با استفاده از آپارات نیز همچون شوخی بی مزه ای در ثبت نوستالوژی بوفالو و دیگران عمل می کند. فیلم ساکن و ایستا است و بر دور مردابی ساکن از عدم روایت پردازی بسر می برد و این درجا زدن های بی اتفاق، فیلم بوفالو را دچار سکته ای کامل می کند تا با اثری بی هویت و بی معنا در فرم و روایت وداع کنیم.
ارغوان(کیوان علیمحمدی و امید بنکدار)
فیلمی ساخته شده توسط تنها زوج با دوام سینمای ایران که البته ضعیف ترین اثر مشاهده شده از آن ها در میان فیلم های کوتاه و مستند و بلند و سریال است، چرا که فیلم ارغوان نتوانسته است در جهت دغدغه فرمی و روایی خود عمل کند.
فیلم نه توان ثبت عشقی نوستالژیک از دیروز عاشقی دارد و نه به دنیای هنرمندانه موسیقی نزدیک می شود و تنها با نماهایی بی هویت مواجه ایم که میان رفت و برگشت های زمانی در سه دوره تیرماه 1354 و شهریور 1386 و اسفند 1392 بسر می برد و در این میان، شخصیت ها، به صورتی کاملا ناپخته و بی باور درآمده اند و بازی های اغراق آمیز به این حس شکل نیافته نزد مخاطب دامن می زند.
ارغوان، فیلمی در خصوص به هم ریختگی تخیل و حقیقت زندگی بوده و داستانی است از شروع دلدادگی در مکان هایی شکل یافته بر مبنای موسیقی؛ یکی سال ها پیش در آموزشگاه موسیقی و میان فرهاد، پدر ارغوان با لی لی، زن مدرس موسیقی ارمنی و دیگری در مقطعی دیگر میان ارغوان رشد یافته با برومند، جوانی موزیسین که البته بعدها مشخص می شود که آن ها در بازه ای زمانی با هم ازدواج کرده، جدا شده و به مرگ ارغوان رسیده است و رابطه های به نمایش درآمده نه از نوع اتفاقی واقعی بلکه از جنس رویایی دور افتاده و خیالی غریب است.
این نوع از روایت خاص و غلطان از حقیقت زندگی انسان ها در برابر آن چه بدان آرزو دارند، در کلیت اثر به صورتی گنگ و بی باور تبدیل شده است، به نحوی که حتی می توان ادعا داشت که کمتر مخاطب و حتی منتقدی توان درک چنین روایت در هم آمیخته ای را دارد. همچنین نوع رابطه مندی های شکل یافته میان زوج هایی نامحرم با وجود بسته بندی نویسندگان در بستری رویاگونه و در واقع غیر واقعی، باز هم نمی تواند موجب از بین رفتن مرز میان محرم و نامحرم شود و فیلم با نمایش هایی ناموازی از خیانت های زوجین به سمت بی حیایی های موازی با فرهنگی غریبه از ایرانی اصیل می رود!
93/11/14 - 10:43 - 2015-2-3 10:43:42
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]
صفحات پیشنهادی
«کمپلکس اودیسه»،سفری میان واقعیت و خیال آلمانیها روز دوم و سوم جشنواره فجر روی صحنه میروند
کمپلکس اودیسه سفری میان واقعیت و خیالآلمانیها روز دوم و سوم جشنواره فجر روی صحنه میروندنمایش کمپلکس اودیسه به کارگردانی فیلیکس ماتیاس اُت از کشور آلمان روزهای دوم و سوم جشنواره تئاتر فجر در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا میشود به گزارش خبرگزاری فارس نمایش &laدومین روز جشنواره تئاتر فجر، میزبان 16 اثر نمایشی میشود
دومین روز جشنواره تئاتر فجر میزبان 16 اثر نمایشی میشود خبرگزاری پانا دومین روز از سی و سو مین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با هشت نمایش صحنهای هفت اجرای خیابانی و یک اثر رادیویی میزبان مخاطبان خود میشود ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲ بهمن ساعت 11 39 به گزارش سرویس فرهنگی پانا 16 نماینمايش آثار ۶ فيلمساز در دومين روز از جشنواره فجر در برج ميلاد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ۹ ۲۷ق ظ نمايش آثار ۶ فيلمساز در دومين روز از جشنواره فجر در برج ميلاد شش اثر سينمايي در بخش هاي رقابتي سوداي سيمرغ نگاه نو هنر و تجربه و مستند در دومين روز از سي وسومين جشنواره فيلم فجر در سالن همايش هاي برج ميلاد به نمايش در مي آيد به گزارش خبرگزاري موج فيلمهنمایش آثار ۶ فیلمساز در دومین روز از جشنواره فجر در برج میلاد
نمایش آثار ۶ فیلمساز در دومین روز از جشنواره فجر در برج میلاد خبرگزاری پانا شش اثر سینمایی در بخش های رقابتی سودای سیمرغ نگاه نو هنر و تجربه و مستند در دومین روز از سی وسومین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد به نمایش در می آید ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ بهمن ساعت 02 47 به گزادو نمایش دیگر بخش بینالملل روی صحنه میروند/ برنامههای چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر
دو نمایش دیگر بخش بینالملل روی صحنه میروند برنامههای چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر چهارمین روز از سیوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با هفت نمایش صحنهای هفت اجرای خیابانی و یک اثر رادیویی میزبان مخاطبان خود میشود به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابطاز لهستان تا مریوان روی صحنه/ در نهمین روز جشنواره تئاتر فجر چه نمایشهایی میبینید؟
از لهستان تا مریوان روی صحنه در نهمین روز جشنواره تئاتر فجر چه نمایشهایی میبینید فرهنگ > تئاتر - نهمین روز از سی و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با اجرای نمایشهایی از لهستان و شهرهایی مثل مریوان و ایلام دنبال میشود به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این روزمیرکریمی پس از نمایش فیلم «امروز» در جشنواره فیلم روتردام هنوز در حال کار بر روی داستانهایی در بطن
میرکریمی پس از نمایش فیلم امروز در جشنواره فیلم روتردامهنوز در حال کار بر روی داستانهایی در بطن جامعهام هستم به این زودیهای خیال ساخت فیلمی خارج از ایران را ندارمفیلم سینمایی امروز به کارگردانی رضا میرکریمی طی چهار روز در جشنواره بینالمللی فیلم روتردام به نمایش گذاشته شده استدو نمایش دیگر بخش بینالملل روی صحنه میروند چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر میزبان کدام آثار است؟
دو نمایش دیگر بخش بینالملل روی صحنه میروندچهارمین روز جشنواره تئاتر فجر میزبان کدام آثار است چهارمین روز از سیوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با هفت نمایش صحنهای هفت اجرای خیابانی و یک اثر رادیویی میزبان مخاطبان خود میشود به گزارش خبرگزاری فارس بعد از پایان اجراهایخارجیها هم به روی صحنه رفتند/دومین روز جشنواره تئاتر فجر به روایت تصویر
خارجیها هم به روی صحنه رفتند دومین روز جشنواره تئاتر فجر به روایت تصویر فرهنگ > تئاتر - دومین روز از سی و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر ۲بهمن در حالی گذشت که بخش بینالملل این جشنواره با اجرای دو نمایش از فرانسه و آلمان آغاز به کار کرد سی و سومین جشنواره بین- نمایش آثار 6 فیلمساز در دومین روز جشنواره فجر در برج میلاد
نمایش آثار 6 فیلمساز در دومین روز جشنواره فجر در برج میلاد تهران-ایرنا- نمایش 6 اثر سینمایی در بخش های رقابتی سودای سیمرغ نگاه نو هنر و تجربه و مستند در دومین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد به اجرا در می آید به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا۵ نمایش در دومین روز جشنواره تئاتر معلولان زاگرس روی صحنه رفت -
در ایلام صورت گرفت ۵ نمایش در دومین روز جشنواره تئاتر معلولان زاگرس روی صحنه رفت شناسهٔ خبر 2467402 یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۲ استانها > ایلام ایلام-در دومین روز برگزاری سومین جشنواره منطقه ای تئاتر تواتخواهان زاگرس پنج نمایش صحنه ای و خیابانی اجرا شد به گزارش خبرگزاری مهر وسومین روز جشنواره تئاتر فجر با 17 نمایش از مخاطبان استقبال میکند
پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷ ۵۷ در سومین روز از سیوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر 10 نمایش صحنهای شش اثر خیابانی و یک نمایش رادیویی اجرا میشوند به گزارش ایسنا جمعه سوم بهمنماه برای نخستینبار تمام سالنهای این جشنواره فعال و شاهد اجرای 10 نمایش صحنهای و رادیویی میشوناز ارمنستان تا خمین روی صحنه تئاتر/ چهارمین روز جشنواره فجر به روایت تصویر
از ارمنستان تا خمین روی صحنه تئاتر چهارمین روز جشنواره فجر به روایت تصویر فرهنگ > تئاتر - بازدید علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد از چند نمایش و اجرای کار مشترکی از ایران و ایتالیا از جمله اتفاقاتی بود که در چهارمین روز جشنواره ۴ بهمن رخ داد سی و سومین جشنوارهگزارشی از دومین روز سیوسومین جشنواره تئاتر فجر رونق جشنواره در روز دوم/ فرانسه در جذب مخاطب فارسی زبان موفق ع
گزارشی از دومین روز سیوسومین جشنواره تئاتر فجررونق جشنواره در روز دوم فرانسه در جذب مخاطب فارسی زبان موفق عمل نکرددر دومین روز جشنواره تئاتر فجرا ستقبال مخاطبین از آثار نسبت به روز اول به مراتب بیشتر بود و دو کار خارجی روی صحنه رفت اما فرانسه در جذب مخاطب فارسی زبان اقبال چندانبرنامه دومین روز جشنواره تئاتر فجر/ خارجیها اجرا دارند
برنامه دومین روز جشنواره تئاتر فجر خارجیها اجرا دارند دومین روز از سیوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با هشت نمایش صحنهای هفت اجرای خیابانی و یک اثر رادیویی میزبان مخاطبان خود میشود به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران 16 نمایش صحنهای خیابانی و رادیویی در دومیناجرای 17 اثر نمایشی در سومین روز از جشنواره تئاتر فجر
اجرای 17 اثر نمایشی در سومین روز از جشنواره تئاتر فجر در سومین روز از سیوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر 10 نمایش صحنهای شش اثر خیابانی و یک نمایش رادیویی اجرا میشوند به گزار خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران جمعه سوم بهمن ماه برای نخستین بار تمام سالنهای این جشنواره- میزبانی سومین روز جشنواره تئاتر فجر از مخاطبان با 17 اثر نمایشی
میزبانی سومین روز جشنواره تئاتر فجر از مخاطبان با 17 اثر نمایشی تهران - ایرنا - همزمان با برگزاری سومین روز از جشنواره بین المللی تئاتر فجر 10 نمایش صحنه ای شش تئاتر خیابانی و یک رادیو تئاتر در سالن ها و فضاهای باز اجرای آثار نمایشی به صحنه خواهند رفت به گزارش روز جمعه خبرنگار-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها