تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813278045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طالباني: ارسال سلاح از ايران به عراق را رد مي‏كنم


واضح آرشیو وب فارسی:الف: طالباني: ارسال سلاح از ايران به عراق را رد مي‏كنم
جلال طالباني رييس جمهوري عراق جمعه شب در گفت وگو با تلويزيون العربيه ضمن رد ادعاي ارسال سلاح از ايران به عراق گفت: كساني كه چنين ادعاهايي دارند از جمله نظاميان نظر شخصي خود را ابراز مي‌دارند كه منعكس كننده نظر دولت نيست و من به عنوان رييس جمهوري با اين نظرات موافق نيستم .

وي گفت: برادران ايراني آماده گفت و گو و بررسي هر مساله و اتهام در اين زمينه بصورت دوستانه هستند و در مورد مساله وجود سلاح ايراني در عراق بايد توضيح داد كه ايران در دوران صدام اسلحه را در اختيار مخالفان عراقي از جمله اتحاديه ميهني كردستان عراق و ديگر نيروها قرار داد .

طالباني درباره ادعاي دخالت ايران در عراق از راه گفت وگو با جريان مقتدا صدر گفت: اين سخن دقيقي نيست و نكته مهم اين است كه كمك به عراق براي حل مشكلات داخلي دخالت در امور داخلي نيست.

رييس جمهوري عراق گفت: ما و آمريكايي‌ها اصل برقراري روابط سه جانبه بين ايران آمريكا و عراق از طريق تشكيل كميته سه جانبه به منظور حل مشكلات و مقابله با تروريستها را پذيرفتيم ، بنا بر اين اين دخالت نيست بلكه كمكي است براي ما در جهت حل مشكلات.

وي در مورد موافقتنامه الجزاير بين عراق و ايران گفت: اين مساله پيچيده است و دولت عراق تا كنون در اين رابطه به نتيجه نرسيده است اما بايد دانست كه اين موافقنامه به عنوان يك سند بين‌المللي در اختيار سازمان ملل قرار گرفته است و لغو يكجانبه اين قرارداد امكان پذير نيست و بايد بين عراق و ايران براي رسيدن به راه حلي قابل قبول گفت و شنود انجام گيرد .

رييس جمهوري عراق بر اهميت تقويت روابط كشورش با ايران در تمام زمينه ها تاكيد كرد و گفت: من نسبت به تحكيم روابط بين عراق و ايران در زمينه هاي سياسي امنيتي و اقتصادي ايمان دارم .
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن