تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820376185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمليات ارتش عراق در موصل عليه القاعده


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: عمليات ارتش عراق در موصل عليه القاعده


خليج‌فارس- عمليات بزرگ ارتش عراق عليه القاعده در موصل وارد مرحله اصلي خود شد.

مالكي همواره موصل را يكي از پايگاه‌هاي القاعده در عراق خوانده بود. آمريكايي‌ها هم موصل را آخرين پايگاه القاعده در عراق ناميده‌اند.

نخست وزير عراق كه به همراه مشاوران‌ خود به موصل سفر كرده است، دستور حمله جديدي را عليه نيروهاي القاعده در شهر موصل صادر كرد.

در همين حال مالكي در نشست اتاق عمليات موصل كه با حضور وزراي دفاع، كشور و جمعي از افسران ارتش در موصل برگزار شد، تاكيد كرد كه حل و فصل مشكلات عراق جز به دست عراقي‌ها امكان‌پذير نخواهد بود.

به نوشته روزنامه الصباح بغداد، مالكي گفت: عمليات نيروهاي عراقي موسوم به «مادر دو بهار» كه در موصل آغاز شده صحنه‌ جديدي را در وضعيت معيشتي و امنيتي ساكنان اين منطقه خواهد گشود.

وي هدف از اين عمليات را پاكسازي موصل از گروه‌هاي جنايتكار، از بين بردن مشكلات مردم اين منطقه و افزايش فضاهاي مناسب جهت فعاليت مؤسسات دولتي و بازسازي موصل دانست.

مالكي تاكيد كرد: نيروهاي عراقي در جريان اين عمليات با درنظر گرفتن و مراعات حقوق ساكنان موصل و جلوگيري از وارد شدن هر گونه خسارت به غيرنظاميان عمل مي‌كنند.

وي از همكاري ساكنان موصل به ويژه عشاير اين منطقه با نيروهاي عراقي جهت مبارزه با گروه‌هاي تروريستي و اعمال قانون در اين شهر تقدير كرده و از اعلام آمادگي ساكنان موصل نسبت به همكاري هرچه بيشتر با نيروهاي عراقي استقبال كرد.

ارتش عراق چندي پيش در موصل عمليات غرش شير را انجام داده بود و مادر دو بهار در حقيقت مرحله تكميلي آن عمليات محسوب مي‌شود. از آغاز عمليات ارتش عراق در موصل تاكنون ۸۳۳ فرد مظنون بازداشت شده‌اند.

عمليات موصل بر عهده ارتش عراق است و آمريكايي‌ها در آن نقش حمايتي دارند.

تاريخ درج: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 20:42 تاريخ تاييد: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 23:24 تاريخ به روز رساني: 27 ارديبهشت 1387 ساعت 23:21
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 333]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن