تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801629530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوانين براي فعاليت هاي اقتصادي در کشور تسهيل شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۱۴ق.ظ)
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها: قوانين براي فعاليت هاي اقتصادي در کشور تسهيل شود وجود قوانين دست و پا گير و پيچيده مسير فعاليت‌هاي اقتصادي را با چالش رو به رو مي‌کند، البته اين مسأله به معناي بي قانوني نيست بلکه قوانين و مقررات موازي بايد حذف شوند تا فرايند فعاليت اقتصادي تسهيل شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام و المسلمين داوود رنجبران، معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با بيان اينکه براي عبور از ديوارهاي ساخته شده توسط جبهه استکبار، نيازمند روحيه مقاومت در تمامي عرصه‌ها هستيم، اظهار داشت: براي پياده سازي يک پروژه کلان مانند اقتصاد مقاومتي،‌ گفتمان سازي عمومي در ميان مردم بايد در دستور کار قرار گيرد.
وي نقش فرهنگ عمومي را در تحقق اقتصاد مقاومتي مهم دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ مردمي بايد با ادبيات اقتصاد مقاومتي به شکل علمي همراه باشد؛ و اگرچه مردم در عمل اين حرکت را خوب انجام مي‌دهند اما جهت رفع ابهام‌هاي موجود در اين زمينه بايد به صورت گسترده تري اطلاع رساني شود.

**مردم پيشتاز عرصه مقاومت هستند
حجت الاسلام و المسلمين رنجبران با بيان اينکه مردم ايران هميشه نشان دادند که فرهنگ پذيرش، ايستادگي و مقاومت در برابر استکبار را دارند، تصريح کرد: مردم هميشه نشان داده اند که در حرکت از مسئولان جلوتر هستند؛ کافي است به دوران دفاع مقدس نگاه کنيد،‌ مردم از نظر نظامي جلوتر از مسئولان حرکت کردند.
وي افزود: علي رغم فشارهاي موجود از سوي کشورهاي استعمارگر در قالب تحريم،‌ اين ملت بود که ايستادگي کرد و قطار انقلاب را قدم به قدم پيش برد.

**نياز به گفتمان مشترک اقتصاد مقاومتي بين مردم و مسئولان
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با اشاره به اهميت موضوع اقتصاد مقاومتي، گفت: رسيدن به يک برداشت واحد، از طريق گفتمان مشترک ميان مردم و مسئولان در مورد اقتصاد مقاومتي حائز اهميت است چرا که اين پروژه کلان توسط مردم بايد اجرايي شود و مسئولان تنها ريل گذار اين مسأله هستند.
وي در مورد هر چه بهتر اجرا شدن اقتصاد مقاومتي و نيازهاي زيرساختي اين موضوع عنوان کرد: مهمترين فاکتور همان فرهنگ سازي عمومي و تبيين گفتمان اقتصاد مقاومتي است.
وي افزود: اگر مردم بدانند که چه بايد بکنند و مسئولان بدانند که چگونه بايد شرايط را براي مردم فراهم کنند،‌50 درصد کار حل شده و مي‌توان به اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي اميدوار بود.

**قوانين براي فعاليت اقتصادي در کشور بايد تسهيل شود
حجت الاسلام و المسلمين رنجبران با اشاره به برخي زيرساختهاي اجراي اقتصاد مقاومتي گفت: زير ساختهاي اجتماعي،‌ اشتغال زايي،‌ همکاري بانک‌ها و موسسات اعتباري،‌ فعال شدن بازار سرمايه و بورس،‌ قانون گذاري صحيح از سوي مجلس براي فعاليت‌هاي اقتصادي و تسهيل قوانين و مقررات فعاليت اقتصادي در کشور از مهمترين زير ساختهايي است که بايد نهادهاي مسئول به ويژه دولت در فراهم کردن آن تلاش کنند.
وي افزود: وجود قوانين دست و پا گير و پيچيده مسير فعاليت‌هاي اقتصادي را با چالش رو به رو مي‌کند. البته اين مسأله به معناي بي قانوني نيست بلکه قوانين و مقررات موازي بايد حذف شوند تا از اين طريق فرايند فعاليت هاي اقتصادي تسهيل شود.

**تمرکز بر توليد داخل باعث کاهش فشارهاي استکبار مي‌شود
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در ادامه با تأکيد بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتي تصريح کرد: تمام توان دشمن بر فشارهاي اقتصادي متمرکز شده و به اين روش سعي در به زانو درآوردن ملت ايران دارد.
وي اضافه کرد: در اين شرايط کاهش وابستگي به اقتصاد وارداتي و تمرکز بر توليد داخل مي‌تواند از فشارهاي استکبار بکاهد. دشمن زماني کوتاه مي‌آيد که بداند با اعمال فشار راه به جايي نمي‌برد.
وي ادامه داد: اگر در بخشي از اقتصاد هم به خارج وابسته باشيم،‌ آنها همان نقطه را به عنوان نقطه ضعف در نظر گرفته و فشارها را از آن سو اعمال مي‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمين رنجبران تأکيد کرد: بايد قدردان مردم باشيم چرا که آنها بودند که در تمام شرايط دشوار و سخت پاي انقلابشان ايستادند و نتيجه آن را امروز در مذاکرات مي‌بينيم. اکنون بسياري از سياستمداران غرب معتقدند که فشار بر ايران ديگر کارايي ندارد.

**وظيفه رسانه‌ها تبيين گفتمان اقتصاد مقاومتي است
وي با اشاره به نقش رسانه‌ها در جريان سازي و سازماندهي افکار عمومي تصريح کرد: به نظر مي‌رسد نقش رسانه‌ها در اين گفتمان سازي بسيار ممتاز و موثر است، ضمن اينکه بايد به مطالبات مردمي در اين زمينه نيز توجه شود.
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: اگر همکاري و تعامل رسانه‌ها را در حرکت‌هاي عظيم و ملي شاهد نباشيم، خلاء ايجاد مي‌شود چرا که وظيفه رسانه‌ها در تبيين گفتمان اقتصاد مقاومتي محوري بوده و به مراتب از نقش و تاثير برگزارکنندگان همايش و کنگره اقتصاد مقاومتي مهمتر و اثر گذاري آن بيشتر است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن