تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799143571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از درگذشت خانم مارپل تا تشییع جنازه ناصرالدین شاه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از درگذشت خانم مارپل تا تشییع جنازه ناصرالدین شاه


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳.پس انداز ۲۲۶ کیلوگرم سکه/ماشین لباسشویی به اندازه کف دست/همسر نتانیاهو ضایعات فروشی می‌کند/ژاپن ماهواره جدید جاسوسی به فضا پرتاب کرد/تابوت ناصرالدین شاه/«خانم مارپل» مرد و ... پس انداز ۲۲۶ کیلوگرم سکه طی ۶۳ سال

پس انداز ۲۲۶ کیلوگرم سکه طی ۶۳ سال

یک مرد آمریکایی از زمان کودکی عادت به جمع کردن سکه‌ داشت و تا کنون مقدار زیادی سکه جمع‌آوری کرده است. این مرد 81 ساله آمریکایی که ساکن اسلاتون ـ تگزاس است سکه‌هایی را که از سال 1952 در طول 63 سال جمع‌آوری کرده بود را به بانک سپرد. این مرد آمریکایی هفته پیش به بانک خود در شهر اسلاتون رفت و تعداد 81 هزار و 600 سنت که بیش از 226 کیلوگرم بودند به اضافه 816 دلار که جداگانه جمع‌آوری کرده بود را به بانک داد.وی از سن 17 سالگی عادت به جمع کردن سکه داشت و همیشه  سکه‌های مابقی خریدهایش را در خانه نگهداری می‌کرد.وی گفت: این کار برای من عادت شده بود و بعد از این هم باقی پولی که در هر خرید می‌گیرم را پس‌انداز خواهم کرد.
بیشتر...

ماشین لباسشویی به اندازه کف دست

ماشین لباسشویی به اندازه کف دست

دولفی وسیله ای بسیار کوچک و به اندازه کف دست است که می تواند آینده ماشین های لباسشویی ما باشد. برای استفاده از این وسیله باید یک سطل آب و لباس چرک داشته باشید و در یک چشم به هم زدن همه لباس ها تمیز خواهند بود. لباس های کثیف را درون ظرف آب ریخته و دولفی را درون آن قرار دهید. این وسیله با استفاده از امواج اولتراسونیک همه باکتری و میکروب ها را از بین برده و لباسی تمیز و خوشبو را برای شما به ارمغان می آورد. اسم این وسیله از  «دلفین» گرفته شده است چرا که این موجودات کوچک پیشرفته ترین استفاده کننده ها از این امواج هستند. این ماشین لباسشویی کوچک همه آلودگی ها حتی در سطح میکروسکوپی را از بین خواهد برد.
بیشتر...

همسر نتانیاهو ضایعات فروشی می‌کند

همسر نتانیاهو ضایعات فروشی می‌کند

همسر نتانیاهو از زمان پیروزی وی در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۰۹ تصمیم به جمع آوری بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌های خالی و فروش آن‌ها به شرکت‌های ویژه جمع آوری ضایعات گرفت و درآمدهای ناشی از این راه را برای اهداف شخصی مورد استفاده قرار می‌داد که این مساله بر اساس قانون اسرائیل «سرقت درآمدهای مالیاتی» به شمار می‌رود. این رسانه‌ها خاطرنشان کرده‌اند که به احتمال زیاد ساره نتانیاهو این کار را با اطلاع نخست وزیر انجام می‌داد و برای این منظور تعدادی از افراد را استخدام کرده بود که این بطری‌ها را جمع آوری کرده و به مراکز بازیافت انتقال دهند، اما وقتی تعدادی از این افراد از کار برکنار شدند، دست به افشاگری در این زمینه زدند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرده است که ساره نتانیاهو نزدیک به ۲۴ هزار شیکل (۶ هزار دلار) از این راه درآمد کسب کرده است. این در حالی است که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع صهیونیستی خانواده نتانیاهو سالیانه صد‌ها هزار دلار برای غذا خوردن در رستوران‌های لوکس و چندین هزار دلار صرفا برای دسته گل‌ها و وسایل تزیینی دیگر هزینه می‌کنند و در کل بودجه سالانه خانواده نتانیاهو بیش از ۸۲۵ هزار دلار است و در این شرایط، اقدام همسر نتانیاهو در جمع آوری ضایعات پلاستیکی به منظور کسب درآمد جای بسی تعجب دارد. انتشار این خبر باعث راه افتادن موجی از واکنش‌های گسترده تمسخر آمیز نسبت به این اقدام همسر نتانیاهو شد و کاربران اینترنتی وی را «دزد بیت المال» توصیف کرده‌اند؛ چرا که اصولا درآمدهای ناشی از این راه باید به حساب خزانه دولت واریز شود.
بیشتر...

ژاپن ماهواره جدید جاسوسی به فضا پرتاب کرد

ژاپن ماهواره جدید جاسوسی به فضا پرتاب کرد

ژاپن امروز یکشنبه با موفقیت یک ماهواره جدید جاسوسی را در مدار قرار داد. سازمان تحقیقات هوافضای ژاپن(JAXA)  و صنایع سنگین «میستوبیشی» ژاپن به طور مشترک این پروژه را اجرا کردند.
ژاپن ماهواره جدید جاسوسی به فضا پرتاب کرد
این سری از ماهواره‌های ژاپنی به ماهواره‌های جمع آوری اطلاعات نیز معروفند اما قابلیت‌های آنان جزء‌اطلاعات مخفی دولت ژاپن است. پیش از پرتاب این ماهواره، ژاپن دو ماهواره نوری و دو رادار ماهواره‌ای به فضا پرتاب کرده و در مدار قرار داده بود. ژاپن در دهه اول هزاره دوم و بعد از شلیک موشک‌های بالستیک میان برد کره جنوبی در سال 1998، اولین ماهواره جاسوسی خود را به فضا پرتاب کرده بود.  پرتاب این موشک قرار بود پنجشنبه هفته گذشته صورت گیرد ولی بدلیل آب و هوای نامساعد به تعویق افتاد. قرار است ماهواره جاسوسی بعدی در ماه مارس به فضا پرتاب شود.
بیشتر...

تابوت ناصرالدین شاه

تابوت ناصرالدین شاه

ناصرالدین‌شاه قاجار (۲۵ تیر ۱۲۱۰ - ۱۲ اردیبهشت ۱۲۷۵) که پیش از پادشاهی ناصرالدین میرزا خوانده می‌شد، معروف به قبله عالم، سلطان صاحبقران و بعد شاه شهید، چهارمین شاه از دودمان قاجار ایران بود. وی طولانی‌ترین دوره پادشاهی را در میان دودمان قاجار داراست.
بیشتر...

کارت پایان خدمت 80 سال پیش!

کارت پایان خدمت در دوره رضا شاه

کارت پایان خدمت در دوره رضا شاه

این سند تاریخی، یک گواهی پایان خدمت است که متعلق است به آقای غلام­حسین درزی، متولد ۱۲۹۳ در تهران که سربازی خود را در دوران رضاخان گذرانده است و با امضای سرلشکر هادی شقاقی امضاء شده است.
کارت پایان خدمت در دوره رضا شاه
در این سند می‌توان میزان تعهد خدمت در این دوران را به ­خوبی مشاهده کرد. از نکات جالب دیگر موجود در این سند، عدم ذکر نام و نام خانوادگی است و به بیان خصوصیات ظاهری اکتفا شده است. (گواهی پایان خدمت در آن زمان، بصورت کارت یک برگی نبوده و دفترچه صادر می شد. نام و نام خانوادگی و سایر مشخصات سجلی در صفحه نخست درج شده که تصویر آن ظاهرا در دسترس نبوده است. در زمان تولد ایشان هنوز صدور شناسنامه در ایران رایج نشده بود، اما سه سال بعد، گرفتن شناسنامه اجباری شد. مدت سربازی در این کارت 34 ماه محاسبه شده که یک ماه آن، اضافه بر مدت قانونی بوده. خدا رحمتش کنه)
بیشتر...

عنکبوتی که تار برق‌دار تولید می‌کند!

عنکبوتی که تار برق‌دار تولید می‌کند!

از این پس باید ویژگی جدیدی را به استحکام و سبکی تار عنکبوت اضافه کرد: خاصیت برق‌گرفتگی. از قرن‌ها پیش تار عنکبوت به عنوان ساختاری بسیار سبک و در عین حال فوق‌العاده مستحکم شناخته شده است. این ویژگی ها موجب شده تا امروزه ایده استفاده از تار عنکبوت در بسیاری از امور و صنایع مطرح شود نظیر ساخت جلیقه ضد گلوله تا تجهیزات الکترونیکی و حالا با شناسایی گونه‌ای از عنکبوت‌ها که تارهایی با خاصیت الکتریکی تولید می‌کنند قابل پیش بینی است که به زودی بر کارایی این ساختار ارزشمند طبیعی افزوده شود.یافته‌های جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد گونه‌ای عنکبوت وجود دارد که تار آن الکتریسیته ساکن در خود دارد، دقیقا مانند موهای گربه که پس از مالش دادن با بادکنک در این وضعیت قرار می‌گیرد. این محققان به تازگی نتایج دستاوردی جالب توجه را در نشریه Biological Letters منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه گونه‌ای عنکبوت طی فرآیندی پیچیده و حیرت انگیز، تارهای خود را همراه با الکتریسیته ساکن تولید می‌کند. محققان دریافته‌اند که این گونه از عنکبوت که به آن «عنکبوت وسط باغ» گفته می‌شود همواره دارای تارهایی است که مقادیر بسیار اندکی بار الکتریکی در خود دارد. این جانور از اندام ویژه‌ای در بدنش تارهای منحصربفردش را تولید و به بیرون پرتاب می‌کند و جالب اینکه با استفاده از آن شبکه ای از تارهای در هم تنیده الکتریکی می‌سازد. باردارساختن تارها طی فرآیند جالب توجهی صورت می‌گیرد. تار پس از تولید درحالی از بدن حشره خارج می‌شد که با سایش با عضوی خاص که ساختاری فیبرمانند دارد دارای بار الکتریکی می‌شود.
بیشتر...

«خانم مارپل» مُرد

«خانم مارپل» مُرد

«جرالدین مک اوان» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون انگلیسی که بیشتر برای ایفای نقش در سریال «خانم مارپل»، بر اساس رمان‌های «آگاتا کریستی» معروف است، در بیمارستانی در لندن در گذشت. فرزندان این هنرمند انگلیسی در بیانیه‌ای اعلام کردند: مادرمان پس از یک سکته در اواخر اکتبر در بیمارستان بستری شده بود و در نهایت به آرامی در بیمارستان «چارینگ کراس» جان سپرد. مک ایوان در 12 مجموعه سریال بین سال‌های 2004 تا 2009 در نقش خانم مارپل ایفای نقش کرده بود. «آگاتا کریستی»، نویسنده‌  معروف انگلیسی بود که به «ملکه‌ جنایت» شهرت داشت. شاهکار ادبی او، مجموعه 12 رمان «خانم مارپل» بود که به یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های کارآگاهی تبدیل شد. خانم مارپل همچنین در 20 داستان کوتاه کریستی شخصیت اصلی بود. مک اوان که حضور خود در عرصه تئاتر را از سن 14 سالگی آغاز کرده بود برای آخرین بار در سال 2008 در نقش خانم مارپل ظاهر شد. وی پس از ایفای آخرین نقش خود در نقش کاراگاه مارپل عنوان کرده بود، بازی در این نقش تجربه فوق‌العاده‌ای بود و مطمئن هستم جانشین من اوقات دلپذیری را در این نقش خواهد داشت.
بیشتر...

تنها هتل ۸ ستاره جهان

تنها هتل ۸ ستاره جهان

تنها هتل ۸ ستاره جهان

تنها هتل ۸ ستاره جهان

تنها هتل ۸ ستاره جهان

تنها هتل ۸ ستاره جهان

 این هتل، لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل در جهان است که با ۳ میلیارد دلار ساخته شده است. هزینه اقامت یک شب در این هتل به ۱۳ هزار دلار می‌رسد. هنگام ورود به این هتل، شما می‌توانید تجمل و ویژه بودن فضای آن را حس کنید. هر اتاق همچون یک کاخ است. در لابی هتل، یک دستگاه خودپرداز برای فروش طلا وجود دارد که در جهان یگانه است. نمای کاخ امارات، از دور مانند یک مسجد است. این هتل دارای ۸ دستگاه خودروی BMW 760 و دو دستگاه خودروی رولز رویس است که برای جا به جایی مسافران به فرودگاه در نظر گرفته شده است. این هتل ۳۹۴ اتاق دارد، قیمت آن به ۶۰۰ تا ۱۳ هزار دلار می رسد که ۲۰ نوع خدمات اضافه ارایه می‌دهد. هر اتاق دارای ۷ خدمتکار است که ۲۴ ساعته در حال ارایه خدمات هستند. تعداد کارمندان تا اندازه زیادی بیش از مهمانان است.این هتل همچنین دارای یک ساحل خصوصی است. هر مهمان هنگام ورود به هتل یک لپ تاپ به ارزش ۲۵۰۰ دلار تحویل می‌گیرد که می‌تواند از آن به عنوان کنترل روشنایی و یا تماشای تلویزیون و غیره استفاده کند.
بیشتر...



 


یک شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن