تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798357170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی برای اشتغال جوانان/ در آموزش و پرورش منع استخدام نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی برای اشتغال جوانان/ در آموزش و پرورش منع استخدام نداریم


«رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور» گفت: امیدواریم بند «ج» ماده ۲۴ خدمات کشوری اجرایی شود و بتوانیم به ازای هر سه نفری که بازنشسته می‌شوند، دست کم یک نفر وارد آموزش و پرورش کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدباقر نوبخت، امروز، دوشنبه، 29 دی 1393، در حاشیه همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان به تعداد سال‌هایی که خدمت صورت می‌گیرد، است و جزئیات آن را وزیر آموزش و پرورش، پیرو بخشنامه صادر شده بیان می‌کند.

وی تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش بیان کرده است از لحاظ کمی حدود 50 هزار نیروی نسبت به شاخص‌هایی که وجود دارد، بیش از تعدادی است که می‌شود آموزش و پرورش را اداره کرد.
نوبخت افزود: البته مشکلی را وزیر آموزش و پرورش بیان کرده‌اند که قابل تأمل است و آن این است که پراکندگی و توزیع فرهنگیان به شکلی است که ممکن است در برخی از مناطق با کمبودی مواجه باشند و قطعاً در مناطق دیگر همراه با افزایش است.
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، متعهد خدمت هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: امیدواریم بند «ج» ماده 24 خدمات کشوری اجرایی شود و بتوانیم به ازای هر سه نفری که بازنشسته می‌شوند حداقل یک نفر وارد آموزش و پرورش شود.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر برای نیروهایی که قرار است وارد این تشکیلات شوند، چه کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند و چه کسانی که قرار است در مراحل آموزش عالی قرار گیرند، برنامه دارد و آنها باید در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را ببینند.
نوبخت تصریح کرد: برای کسانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند، هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا آنان تعهد خدمت داشته باشند و ما نیز بعد از فارغ‌التحصیلی آنان نسبت به جذب و اشتغال در وزارت آموزش و پرورش اقدام کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص «استخدام مربیان پیش‌دبستانی و اینکه مصوبه مجلس نیز در این خصوص وجود داشت اما مجوزی داده نشد»، افزود: قطعاً قانونی در این رابطه نیست که باید این کار صورت می‌گرفت، ضمن اینکه باید بپذیریم وزارت آموزش و پرورش برای این مأموریت بزرگ، میزان نیازش به نیروی انسانی لازم محدود است.

وی تصریح کرد: در حالی که رشد منابع عمومی 6 درصد است و رشد اعتبارات جاری 11 درصد، رشد اعتبارات جاری وزارت آموزش و پرورش 23 درصد است و در شرایطی که رشد اعتبارات عمرانی 16 درصد است، رشد اعتبارات عمرانی در آموزش و پرورش برابر 38 درصد است.
نوبخت بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع، دولت تلاش می‌کند نیازهای فرهنگیان را واقع‌بینانه ببیند و تا جایی که می‌تواند، منابع را توزیع کند تا آنها رضایت شغلی داشته باشند، اما وزارت آموزش و پرورش اگر بیشتر از نیاز خودش مجبور شود نیرو بپذیرد، قطعاً از رفاه و منابع کسانی که الان در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند، کاسته خواهد شد.
منع استخدام در آموزش و پرورش نداریم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: ما هیچ منع قانونی برای استخدام نه در آموزش و پرورش بلکه در هیچ دستگاهی نداریم و ماده 24 در بند «ب» و «ج» قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه استفاده و استخدام را داده است، اما این استخدام مراحلی دارد.
نوبخت بیان داشت: وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند در شرایط برابر، اولویت با فرزندان فرهنگیان باشد و این در دولت پذیرفته شده است و هر استخدامی که داشته باشیم، در شرایط برابر، اولویتی را فرزندان فرهنگیان خواهند داشت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای جذب نیروهای لازم، هیچ محدودیتی از لحاظ قانون ندارد و این نیاز به تأمین منابع است و آموزش و پرورش بر اساس نیاز خود و منابع مالی که در اختیار دارد، هر زمان که اراده کند می‌تواند نسبت به استخدام و جذب نیرو به صورت دائمی، موقت و حق‌التدریس در چارچوب مدیریت خدمات کشوری انجام دهد.

 نمی‌توانیم بار سنگینی به انبوه‌سازان وارد کنیم

نوبخت در خصوص قانون انبوه‌سازی و ساخت فضای آموزشی توسط انبوه‌سازان اظهار داشت: در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت و نمی‌توانیم بار سنگینی را به انبوه‌سازان وارد کنیم به جز اینکه منابع آن را در بودجه ببینیم و دراختیار انبوه‌ساز قرار دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: اعتقاد داریم همه تأسیسات زیربنایی و روبنایی که مجتمع مسکونی لازم دارد باید حتماً در نقشه‌هایی که برای احداث انبوه‌سازی تأثیر دارد، مورد لحاظ قرار دهیم.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش هر آنچه که کاستی‌هایی در مورد وزارت آموزش و پرورش می‌بینید به هیأت دولت بیاورد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در راستای مصوبات هیأت وزیران نسبت به رفع آن اقدام می‌کند.

نوبخت درباره اشتغال جوانان تصریح کرد: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار خاص برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان در بودجه سال 94 لحاظ شده است که این در تبصره قانون بودجه اختصاص داده شده است.
 


دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن