تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801701500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منع قانونی در جذب نیرو در دستگاه‌ها وجود ندارد/ فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام آموزش و پرورش هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون رئیس جمهور در حاشیه گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد:
منع قانونی در جذب نیرو در دستگاه‌ها وجود ندارد/ فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام آموزش و پرورش هستند
معاون مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهور گفت: اگر هر استخدامی در آموزش و پرورش صورت گیرد فرزندان فرهنگیان در اولویت پذیرش قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی راهبردی رئیس جمهور، در حاشیه گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش امروز (دوشنبه) که در سالن‌ همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد در پاسخ به این سوال که آیا در آموزش و پرورش کمبود نیرو وجود دارد، اظهار کرد: 50 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد که پراکندگی و توزیع آنان به گونه‌ای است که ممکن است در بعضی مناطق با کمبود نیرو و در برخی دیگر با مازاد نیرو مواجه باشیم. بنابراین امیدواریم بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری در آموزش و پرورش اجرا شود تا بر اساس آن به ازای هر 3 نفر بازنشسته در آموزش و پرورش یک نفر در این وزارتخانه جذب شود.

وی افزود: در حال حاضر نیروهایی که وارد تشکیلات آموزش و پرورش می‌شوند چه افرادی که تحصیلات دانشگاهی داشته و یا افرادی که تصمیم دارند در موسسات آموزش عالی تحصیل کنند به تناسب آموزش و پرورش در دانشگاه‌ فرهنگیان دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت را برای آنان در نظر می‌گیرد.
معاون مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با آموزش و پرورش صورت گرفته تعهد خدمت فرهنگیان همچنان ادامه دارد تا پس از فارغ التحصیلی بتوانیم نسبت به جذب و اشتغال آنان در آموزش و پرورش اقدام کنیم.

نوبخت در خصوص استخدام مربیان پیش دبستانی عنوان کرد: در این رابطه قانونی وجود ندارد که این کار به طور قطع انجام شود بلکه باید پذیرفت وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این ماموریت مهم میزان نیازش به نیروی انسانی محدود است و با توجه به رشد 23 درصدی اعتبارات جاری و رشد 38 درصدی اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش دولت تلاش می‌کند که نیازهای فرهنگیان را واقع بینانه ببیند و تا حد امکان منابع را در میان فرهنگیان تقسیم کند تا همه رضایت شغلی و کاری داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر وزارت آموزش و پرورش بیش از نیاز خود مجبور به پذیرش نیرو شود در آن زمان افرادی که در تشکیلات این وزارتخانه مشغول خدمت هستند از رفاه و منابعی که می‌توانست برای جبران خدمت آنها استفاده شود، کاسته می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه هیچ منع قانونی برای جذب نیرو در هیچ دستگاهی وجود ندارد، گفت: بند ج ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه استخدام داده اما این قانون مراحلی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: وزیر‌آموزش و پرورش اخیرا مطرح کرده بود که در استخدام نیرو اولویت با فرزندان فرهنگیان باشد که این موضوع نیز در دولت پذیرفته شد بنابراین هر استخدامی که آموزش و پرورش داشته باشد اولویت را در شرایط برابر به فرزندان فرهنگی می‌دهد.

معاون مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی رئیس جمهور در خصوص قانون انبوه سازان گفت: این موضوع در کمیسیون تلفیق مطرح شده است؛ اما ما نمی‌توانیم بار سنگینی را به انبوه سازان وارد کنیم بلکه باید این بودجه را در لایحه در نظر بگیریم تا آنها بتوانند فضاهای آموزشی لحاظ کنند.

نوبخت در پایان تاکید کرد: همه تاسیسات زیر بنایی و روبنایی که برای ساخت یک شهرک و مجتمع مسکونی نیاز دارد باید با نقشه‌هایی که برای احداث انبوه تعیین می‌‌شود، در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن