تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817933931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی دولت: آموزش و پرورش منع قانونی برای استخدام نیرو ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سخنگوی دولت: آموزش و پرورش منع قانونی برای استخدام نیرو ندارد
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه قانونی برای صدور مجوز آزمون استخدامی وجود ندارد، گفت: آموزش و پرورش هر گاه نیازی به نیروی انسانی داشته باشد طبق قانون می تواند استخدام کند.
به گزارش نامه نیوز، محمد باقر نوبخت در حاشیه گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که صبح امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر کمبود نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش را وزیر تایید نمی کند، بلکه ایشان بیان کرده اند از نظر کمی حدود ۵۰ هزار نیروی مازاد دارد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش مشکلی را بیان کردند که قابل تامل است و آن پراکندگی و توزیع حضور فرهنگیان در مناطق است که برخی از مناطق با کمبود و برخی دیگر با افزایش نیرو مواجه هستند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری به ازای هر ۳ فرهنگی که بازنشسته می شود یک نفر وارد آموزش و پرورش می شود.

نوبخت با اشاره به کسانی که از طریق تحصیلات دانشگاهی و یا از طریق مراحل آموزش عالی می خواهند استخدام آموزش و پرورش شوند، تصریح کرد: این افراد به تناسب باید در دانشگاه فرهنگیان دوره های بلندمدت و کوتاه مدت را آموزش ببینند.

وی بیان کرد: کسانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند طی هماهنگی که با وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته است همچنان تعهد به خدمت آنان پابرجا است و پس از فارغ التحصیلی نسبت به جذب و اشتغال آنان اقدام می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پاسخ به پرسشی درباره صدور مجوز آزمون مربیان پیش دبستانی، اظهار کرد: در رابطه با صدور مجوز آزمون مربیان پیش دبستانی قانونی وجود ندارد و در آموزش و پرورش میزان نیاز به نیروی انسانی محدود است.

نوبخت افزود: رشد منابع عمومی در لایحه بودجه ۶ درصد بوده است در حالیکه در آموزش و پرورش در منابع جاری ۱۱ درصد رشد داشته ایم و بودجه آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد یافته است و همچنین رشد عمرانی آموزش و پرورش ۳۸ درصد است که با توجه به محدودیت منابع دولت تلاش شده است نیازهای فرهنگیان واقع بینانه دیده شود و منابع را به گونه ای تنظیم کنیم که فرهنگیان رضایت شغلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش بیش از نیاز خود مجبور باشد نیرو جذب کند از رفاه و منابعی که در اختیار نیروهای خود گذاشته است، کاسته می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: هیچ دستگاه اجرایی منع قانونی برای جذب نیروی انسانی ندارد و آموزش و پرورش هر گاه نیاز به نیرو داشته باشد می تواند جذب کند.

نوبخت افزود: طی توافقی که با وزیر آموزش و پرورش شده است در شرایط برابر، اولویت در استخدام با فرزندان فرهنگیان است و برای جذب نیروهایی که لازم دارد هیچ محدودیتی از نظر قانونی ندارد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش این اختیار را دارد در هنگام نیاز به نیروی انسانی جذب به صورت دائم، موقت و حق التدریس در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشور انجام دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پاسخ به پرسشی درباره تغییر قانون انبوه سازی، بیان کرد: ما نمی توانیم بار سنگینی به انبوه سازان وارد کنیم و باید منابعی در بودجه دیده شود تا در اختیار آنان قرار دهیم و همه تاسیسات و زیربناهایی که یک شهرک مسکونی نیاز دارد باید در نقشه هایی که برای احداث ارائه می شود تایید و مورد توجه قرار گیرد.

نوبخت با تاکید بر اینکه باید وزارت آموزش و پرورش چابک تر شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای هر بخشی که احساس نیاز کند طبق قانون اجازه استخدام دارد.

 


منبع: مهر


۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن