تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815542740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف طبیعت بکر در «از تالکان تا طالقان» -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
کشف طبیعت بکر در «از تالکان تا طالقان»

مستند از تالکان تا طالقان


شناسهٔ خبر: 2462248 یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
هنر > رادیو و تلویزیون

مجموعه مستند «از تالکان تا طالقان» با نگاهی به زیبایی‌های دیده نشده منطقه طالقان در شبکه مستند تولید شده و در هشت قسمت هر روز از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. پیمان سبزه‌علی تهیه کننده و مجری مجموعه «از تالکان تا طالقان» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایده شکل‌گیری این مستند اظهار کرد: به طور اتفاقی و طی بازدیدی سراغ طالقان رفتیم و متوجه شدیم منطقه بکر و خاصی است که تاکنون هیچ گروه تصویربرداری به آنجا نرفته است. این منطقه از منظر طبیعت زیست محیطی بسیار بکر بود. به خصوص مرداب‌های متعدد و زیبای آن همچون مرداب آرگون و یا حیات وحش و گونه‌های خاص آن منطقه که تاکنون به آنها پرداخته نشده است.
مستند از تالکان تا طالقان
وی ادامه داد: همچنین اماکن زیارتی متعدد و آداب و رسوم خاص این منطقه نیز در مستند ما به تصویر کشیده شده است. البته بخشی از مجموعه نیز به حمام‌های قدیمی‌ این منطقه می‌پردازد و یا سایر اماکن قدیمی‌ آن مانند خانه دکتر حشمت همرزم معروف میرزا کوچک خان که متاسفانه به دلیل عدم نظارت و حمایت نهادهای مربوطه در حال تخریبند و شاید از نظر بصری دیدن آن‌ها زیبا نباشد.
مستند از تالکان تا طالقان
این تهیه کننده مستند با اشاره به نام این مجموعه گفت: تالکان نام قدیمی‌ طالقان است که در فرهنگ دهخدا و حتی در باور مردم این منطقه به معنی کوه‌های بزرگ است. برای تولید این مجموعه بیش از چهار ماه تحقیق و پژوهش داشتیم و به مدت 40 روز نیز در منطقه طالقان تصویربرداری کردیم.
مستند از تالکان تا طالقان
سبزه علی از سیدمرتضی سیدی‌نژاد به عنوان نویسنده و پژوهشگر و محمد میرمعصومی‌ به عنوان کارگردان و تدوینگر «از تالکان تا طالقان» نام برد و اضافه کرد: تصویربرداری این مجموعه نیز بر عهده محمود صالحی است. علی محمودی مدیر تولید مجموعه بوده است و موسیقی کار نیز بر عهده سید احمد میرمعصومی‌ است.
مستند از تالکان تا طالقان
«از تالکان تا طالقان» در هشت قسمت 15 دقیقه‌ای هر روز ساعت 17:45 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن