تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798411092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلوده ترین ماه سال 7روز هوای سالم به تهرانی ها هدیه داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آلوده ترین ماه سال 7روز هوای سالم به تهرانی ها هدیه داد جامعه > محیط زیست - 20روز اول دی ماه 1393 نسبت به مدت مشابه 3سال قبل از خود هوای بهتری را نصیب تهرانی ها کرده است.

طهورا شهبازی: شاید بتوان بر اساس آمار و ارقام  دی ماه را یکی از ماه های آلوده در میان تمام ماه های سال دانست. در چهار سال گذشته، با شروع فصل سرما و از اواسط مهرماه تا اواخر اسفندماه، هوای تهران در بهترین حالت، اندکی از حد استاندارد، بهتر بوده است،امسال در آذر ماه برخلاف سال های قبل 7روز پاک تنفس شده است وضعیتی که در 4سال گذشته هرگز رخ نداده است.  

دی ماه نیز از این استثنایات بی نصیب نماند. پایتخت نشینان امسال در حالی 20روز از دی ماه را سپری کردند که بر خلاف سال های قبل 7روز هوای سالم تنفس کرده اند. هوای سالمی که خود را در سفیدی ابرها، راحتی تنفس و مشاهده کوه های شمال شهر نشان می دهد. عده ای پاکی هوا را به جایگزینی بنزین های وارداتی با بنزین های تولید داخل ربط می دهند و عده ای آن را بادهایی می دانند که با وزیدن در سطح شهر تهران به تمیزی هوا کمک کرده است. سعید متصدی معاون سازمان محیط زیست امروز مسئله سوخت را شاه کلید آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: از سال گذشته در 6 شهر کشور بنزین یورو 4 و در شهر های شیراز، کرج، اراک و مشهد گازوئیل یورو 4 توزیع می شود و این اقدامی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت و نتیجه آن را مردم می بینند. به گفته متصدی، در مقایسه با سال 92 ، 13 روز پاک داشتیم که این میزان کمتر در دنیا اتفاق می افتد. امسال شاخص آلودگی هوا از 152 بالاتر نرفت وزمانیکه مهرماه سال گذشته این شاخص به 188 رسید ، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و چندین روز تعطیلی بعلت قرار گرفتن در مرز هشدار داشتیم. متصدی یکی از دلایل عمده کاهش آلودگی هوا را اصلاح سوخت و کنترل شدید نیروگاه ها عنوان کرد و گفت: در هفته گذشته به علت وضعیت ناسالم هوا ، سازمان حفاظت محیط زیست دستور توقف مصرف مازوت درنیرو گاه های منتظر قائم، شهید رجایی،اراک و مشهد صادر کرد. با این وجود بررسی آمارهای شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می دهد که 20روز اول دی ماه سال 1393 در مقایسه با مدت مشابه وضعیت بهتری را سپری کرده است. بدترین وضعیت آب و هوایی در این ماه را می توان به سال 1392 نسبت داد زیرا هیچ روز سالمی نصیب تهرانی ها نشده است و روزهای بیشتری شاخص های بالای 150را به خود اختصاص داده اند.  

تهرانی ها روز اول دی ماه را با روز ناسالم شروع کردند و در 20روز ابتدایی این ماه تنها 3روز سالم آن هم با شاخص هایی نزدیک به هوای ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کردند. کمترین شاخص در این ماه 90 بوده است و 141بیشترین شاخص 20روز اول دی ماه 1391 است.

شروع دی ماه سال 1391 برای تهرانی ها مصادف شد با تنفس هوای ناسالم. پایتخت نشینان در 20روز اول دی ماه تنها 3روز سالم تنفس کردند،14روز ناسالم برای گروه های حساس و 3روز ناسالم با شاخص های بالای 150 را تجربه کردند. کمترین شاخص آلودگی هوا در این ماه 70 و بیشترین شاخص عدد 180است که در این 4سال بی سابقه و دارای رکورد است.  

دی ماه 1392 اما گویی هوا سر سازگاری ندارد و در بدترین وضعیت خود در این 4سال به سر می برد. در این مدت تهرانی ها اصلا هوای سالم تنفس نمی کنند و روزی به اسم روز سالم ندارند. هر 20روز اول دی ماه 1392 هوا یا ناسالم برای گروه های حساس یا ناسالم با شاخص های بالاترار 150 بوده است. به طوری که هوای ناسالم شامل روزهای اول این ماه می شود و 10روز آخر این ماه هوا ناسالم برای گروه های حساس است. کمترین شاخص در دی ماه این سال 107 و بیشترین شاخص 165بوده است.  

  کیفیت هوا در سال 1393 حرف دیگری برای گفتن دارد. ارمغان دی ماه سال 1393 برای تهرانی ها هوای سالم بوده است به صورتی که روزهای اول و آخر این ماه هوای سالم نصیب تهرانی ها شده است. در20 روز اول دی ماه 1393 تهرانی ها به صورت بی سابقه 7روز سالم، 11روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم را تجربه می کنند. کمترین شاخص در این بازه زمانی 68 و بیشترین شاخص 152 است. 233

کلید واژه ها: آلودگی هوا - سازگار با محیط زیست - محیط زیست -




یکشنبه 21 دی 1393 - 08:11:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن