تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820278737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنگین‌ترین برف امسال در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


پژوهشگر علم هواشناسی؛
سنگین‌ترین برف امسال در راه است
اگر عازم سفر هستید، آگاه باشید که بی‌شک در روزهای آینده، بسیاری از راه‌های کوهستانی در نیمه غربی، شمالی، دامنه‌های البرز و زاگرس، اگر بسته هم نشوند، دچار اختلال شدید در رفت و آمد خواهند شد؛ پس زنجیر چرخ، لباس گرم و... به همراه داشته باشید.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، نیک، پژوهشگر علم هواشناسی از تغییرات شدید جوی و بارش سنگین برف طی روزهای آینده در برخی مناطق کشورمان خبر داد.

احسان مرادی در این باره گفت: از امشب (چهارشنبه شب) اولین امواج ناپایدار ناشی از سامانه کم فشار بارش‌زایی که از ‌غرب کشور وارد می‌شود، از راه خواهد رسید و در برخی مناطق غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سبب بارش خواهد شد که البته بارش‌های ابتدایی خیلی چشمگیر نیست، ولی از صبح فردا بر میزان بارش در غرب و دامنه‌های زاگرس افزوده می‌شود.

این پژوهشگر درباره ادامه بارش طی روزهای آینده افزود: به تدریج و از چهارشنبه بعدازظهر به بعد، علاوه بر نیمه غربی در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز هم بارش برف و باران آغاز می‌شود که همزمان با نفوذ هوای سرد، عرض‌های شمالی بیشتر بارش‌ها به برف تبدیل خواهد شد. این بارش‌ها از اواخر چهارشنبه شب تقویت می‌شود و روز پنجشنبه هم در سراسر نیمه غربی، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش برف ادامه دارد.

وی درباره بارش طی روزهای آخر هفته و ابتدای هفته آینده اضافه کرد: حتی روز جمعه این هفته و شنبه هفته آینده هم بارش در نیمه غربی و شمالی ادامه خواهد داشت، اما از روز شنبه به تدریج بارش‌ها کمتر خواهد شد.

مرادی با هشدار جدی به هم‌وطنان گفت: طی روزهای آینده در نیمه غربی، شمالی، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های البرز شاهد بارش سنگین و پیاپی برفی خواهیم بود که به احتمال زیاد در سال جدید بی‌سابقه است. این بارش‌ها با کاهش شدید و ناگهانی دما و وزش باد نسبتا شدید نیز همراه خواهد بود که سبب کولاک شدید خواهد شد. اگرچه در مناطق مرکزی و جنوبی بارش چندانی نخواهیم داشت، کاهش محسوس دما و وزش باد نسبتا شدید در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد.

این پژوهشگر در پایان گفت: اگر عازم سفر هستید آگاه باشید که بی‌شک در روزهای آینده بسیاری از راه‌های کوهستانی در نیمه غربی، شمالی، دامنه‌های البرز و زاگرس، اگر بسته هم نشوند، دچار اختلال شدید در رفت و آمد خواهند شد؛ پس زنجیر چرخ، غذای گرم، لباس‌های گرم و سایر تجهیزات زمستانی را فراموش نکنید و مطمئن باشید هوای سرد و سوز و سرما طی روزهای ابتدایی هفته آینده هم میهمانمان خواهد بود. به هر حال زمستان هم باید خودی نشان دهد، ولو دیر شده باشد!/تابناک/110
 



۱۷/۱۰/۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن