تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820029368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي آيين نامۀ شناسايي و پشتيباني ازدانش آموختگان برتر دانشگاهي از سال94


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۱۵ب.ظ)
مشاور رئيس بنياد ملي نخبگان اعلام کرد: اجراي آيين نامۀ شناسايي و پشتيباني ازدانش آموختگان برتر دانشگاهي از سال94 مشاور رئيس بنياد ملي نخبگان از ابلاغ آيين نامۀ جديد شناسايي و پشتيباني از دانش آموختگان برتر دانشگاهي و اجراي آن از سال آينده خبرداد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابلاغ آيين نامۀ جديد شناسايي و پشتيباني از دانش آموختگان برتر دانشگاهي در راستاي اجراي بند 1 ماده 3 از اساسنامۀ بنياد ملي نخبگان و به منظور اجراي اقدام هاي ملي 1-1-1، 2-1-2، 2-1-3، 3-1-2 و 3-1-5 از سند راهبردي‌کشور در امور نخبگان، از سوي رئيس بنياد ملي نخبگان ابلاغ شده است.
پروير کرمي مشاور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با بيان اين مطلب گفت: هدف از تدوين اين‌آيين نامه، ايجاد چارچوبي براي شناسايي برترين دانش آموختگان نظام آموزش عالي‌کشور در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي و ايجاد تمهيدات لازم براي «تسهيل رشد و هدايت آنها در حوزۀ تخصصي» و نيز «به کارگيري و اثرگذاري آنان در اجتماع تخصصي مرتبط» است.
به گفته وي بر اساس اين آيين نامه دانش‌آموختگان دوره‌هاي «دکتري حرفه‌اي» و نيز دوره‌هاي «تخصصي باليني، پزشکي و فلوشيپِ» موردتأييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي؛ به ترتيب معادل با دانش‌آموختگان دورة «کارشناسي ارشد» و دورة «دکتري تخصصي» محسوب مي‌شوند.
کرمي درباره معيارهاي شناسايي دانش آموختگان اين آيين نامه افزود: دانش‌آموختگان برتر از ميان دانش آموختگان نظام آموزش عالي کشور در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري و بر اساس معيارهايي شامل فعاليت هاي آموزشي، فعاليت هاي پژوهشي و فناورانه، فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي شناسايي مي شوند.
وي در اين باره توضيح داد: بر اساس آيين نامه فعاليت هاي آموزشي شامل پيشينۀ تحصيلي، کسب موفقيت هاي آموزشي و موارد مشابه، فعاليت هاي پژوهشي و فناورانه شامل پيشينۀ پژوهشي و نوآورانه، کسب موفقيت هاي پژوهشي و فناورانه و موارد مشابه آن و فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي شامل ايفاي نقش فرهنگي و اجتماعي در مؤسسة علمي، اشتهار اخلاقي در زمان تحصيل، کسب موفقيت‌هاي ادبي، هنري، قرآني و مشابه آن مي شود.
مشاور رئيس بنياد ملي نخبگان تصريح کرد: بر اين اساس بنياد هرساله به تعدادي از دانش آموختگان برتر، تسهيلاتي را براي «هدايت و تواناسازي» و نيز «اشتغال واثرگذاري» و به نام مفاخر تمدن اسلامي ـ ايراني اعطا مي کند.
وي افزود: تسهيلات هدايت و تواناسازي شامل ادامه تحصيل براي پذيرش دانش آموختگان برتر دوره هاي‌کارشناسي ارشد در مقطع دکتري تخصصي و دورة پسادکتري براي هدايت دانش آموختگان برتر دورۀ دکتري تخصصي در دوره هاي پسادکتري، خدمت نظام وظيفة تخصصي براي بهره مندي دانش آموختگان برتر دوره هاي‌کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي از خدمت نظام وظيفۀ تخصصي، تسهيلات فرهنگي براي بهره مندي جذب دانش آموختگان برتر از تسهيلات عمومي (مانند وام مسکن، هديۀ ازدواج، سفرهاي زيارتي و مشابه آن) ارائه مي شود.
کرمي درباره تسهيلات اشتغال و اثرگذاري گفت: از جمله اين تسهيلات مي توان به جذب در نهادهاي فناورانه براي جذب دانش آموختگان برتر در نهادهاي صنعتي ‌و فناورانه، جذب در مؤسسه‌هاي علمي براي جذب دانش آموختگان برتر دورۀ دکتري تخصصي به عنوان عضو هيأت‌علمي در مؤسسه هاي علمي‌کشور، جذب در دستگاه‌هاي اجرايي براي استخدام دانش آموختگان برتر در دستگاه‌هاي اجرايي اشاره کرد.
به گفته وي مشمولان اين آيين نامه حداکثر ظرف مدت سه سال از تاريخ رسمي دانش آموختگي مجازند از مزاياي اين آيين نامه بهره مند شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن