تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820243547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشياي معتبرترين اسناد براي شناسايي تمدن دوره‌هاي تاريخي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۱۵ب.ظ)
اشياي معتبرترين اسناد براي شناسايي تمدن دوره‌هاي تاريخي اشيا معتبرترين اسنادي هستند که مي توان فرهنگ و تمدن دوره هاي تاريخي را توسط آنها مورد مطالعه قرار داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا کارگر، مدير کل امور موزه‌ها و اموال منقول سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، بازگرداندن اشياي تاريخي منطقه خوروين را مثبت ارزيابي کرد و گفت: يک محوطه تاريخي وقتي مورد کاوش قرار مي‌گيرد، تيم باستان شناسي گزارش هايي از اين کاوش ارائه مي کنند که با توجه به اين گزارش‌ها تمدن و فرهنگ منطقه مورد نظر مورد مطالعه قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: آثاري که از کاوش‌ها به دست مي آيد هم بخش ديگري از ماجرا است به اين معني که اين آثار نقش مهمي در شناسايي فرهنگ و تمدن محوطه هاي تاريخي دارند و گروه‌هاي حفاري و باستان شناسي بعد از انجام عمليات کاوش، مطالعه آثار را آغاز مي کنند.
کارگر تصريح کرد: اشيا معتبرترين اسنادي هستند که مي توان فرهنگ و تمدن دوره هاي تاريخي را توسط آن مورد مطالعه قرار داد.
مدير کل امور موزه‌ها اضافه کرد: از منطقه خوروين تعدادي اشيا در موزه ملي ايران وجود داشت، اما؛ اين مجموعه کامل نبود، هرچه تعداد اشيا بيشتر باشد اطلاعات ما در رابطه به دوره ها و مناطق تاريخي عميق تر مي شود و در به اثبات رسيدن نظريه‌هاي موجود نقش مهمي ايفا مي کند.
وي اضافه کرد: برخي اشيا تاريخي که از بلژيک بازگرداند شده منحصربه فرد و خاص است و نظير آنها در مجموعه‌اي که در موزه ملي ايران نگهداري مي شود به چشم نمي‌خورد، اين اشياي منحصربفرد شناخت ما از اين منطقه را گسترده تر مي کند.
کارگر با بيان اينکه نيازي به قيمت‌گذاري اين اشياي تاريخي نيست، افزود: از يک نظر مي توانيم بگوييم آثار فرهنگي قيمت ندارد، اما؛ اگر مجبور به قيمت گذاري باشيم، مي‌شود اين کار را انجام داد.
مدير کل امور موزه‌ها اضافه کرد: اشياي تاريخي خوروين طي چند سال در موزه سن کانتر بلژيک به نمايش گذاشته شده بود تا اينکه در سال 62 بحث قضائي و حقوقي اين اشيا توسط جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.
وي در پايان افزود: اشياي تاريخي خوروين در حال حاضر در موزه ملي ايران نگهداري مي شود و به زودي مراحل شناسايي اين آثار آغاز خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن