تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چكاوك چراغ خاموش در تهران اجرايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چكاوك چراغ خاموش در تهران اجرايي شد
بانك مركزي در حالي از روز شنبه سامانه چكاوك را در استان تهران اجرايي كرده است كه انتظار مي‌رفت اجراي چنين طرح با اهميتي با اطلاع رساني بيشتري همراه باشد.
به گزارش «تسنيم» بانك مركزي در نامه ارسالي به بانك‌ها چهارم دي ماه را زمان اجرايي شدن سامانه چكاوك در استان تهران اعلام كرده و خواستار اجراي اين طرح در تمام شعب بانكي شده است.
از آنجايي كه چهارم دي ماه آخرين روز هفته گذشته بود، بانك‌ها به صورت عملي از اولين روز هفته جاري (ششم دي) چكاوك را اجرايي كرده‌اند؛ اين البته در حالي است كه قبلاً بنا بود 29 آذر ماه چكاوك در تهران اجرايي شود.
بر اين اساس 14 استان شامل استان‌هاي زنجان، قم، البرز، قزوين، سمنان، همدان، كرمانشاه، كردستان، لرستان، ايلام، مركزي، گلستان، مازندران و استان تهران به طرح مبادله چك به صورت الكترونيكي پيوسته‌اند و طبق اعلام رئيس كل بانك مركزي بناست تا پايان سال تمام استان‌ها به اين طرح بپيوندند. با اجراي پروژه چكاوك، بانك مركزي سامانه‌اي در اختيار بانك‌ها قرار مي‌دهد كه عملاً آنها را از گردش لاشه چك بي‌نياز مي‌كند.
در واقع اصل چك پس از اسكن در بانك بستانكار و درج اقلام اطلاعاتي آن در سامانه بايگاني خواهد شد.
يكي از مزاياي اين پروژه افزايش سرعت پردازش و نقدشوندگي چك‌‌هاست‌. با اين سامانه‌ چك‌ها در دورترين نقاط كشور حداكثر ظرف مدت 24 ساعت وصول مي‌شود در صورتي كه در حال حاضر اين فرايند با توجه به بعد مسافت و ضرورت حركت فيزيك چك در شبكه ممكن است چند روز‌ به طول بينجامد.  






تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن