تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799150148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش نماز و تعالی فرهنگی در شهرستان شوش برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: همایش نماز و تعالی فرهنگی در شهرستان شوش برگزار شد خبرگزاری پانا: همایش نماز و تعالی فرهنگی در تالار نیایش اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد .
۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي ساعت 12:13

خبرگزاری پانا+شو.ش

به گزارش خبرگزاری پانا،  همایش  نماز و تعالی فرهنگی در تالار نیایش اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد .
فرماندار شهرستان شوش ضمن عرض خیرمقدم و عرض تسلیت به خاطر فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز رسول اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی سبط اکبر پیامبر (ص) و حضرت امام رضا(ع) ؛ نماز را سرچشمه  خوبی ها دانست و گفت : نماز رابطه ی مخلوق با خالق است، مادی را معنوی می کند و انسان را علاوه بر آشنا کردن با خدا با طبیعت نیز آشنا می سازد .
وی افزود : نماز تنها عبادتی است که حتی در حال غرق شدن و جنگ هم ساقط نمی شود و برترین فریاد آزادی انسان از سلطه های قدرتمندان و اعلام بندگی در آستان خداوند است. نماز زنده نگهداشتن سنت ابراهیم و محمد و حسین و مهدی است نماز وسیله نزدیک شدن انسان به خداست و آخرین سفارش انبیاء و آخرین سفارش امام صادق پیش از وفات است که همه ی خویشاوندان و فرزندان را دور خود جمع کرد و توصیه نمود که هر که نماز را سبک بشمارد، مشمول شفاعت ما در قیامت نخواهد شد. نماز برای اولیاء خدا شیرین، برای منافقان دشوار و سنگین است.
رضا نجاتی در پایان ضمن تشکر از دستگاه های دولتی ، گزارشی از نحوه ی برگزاری همایش نماز و تعالی فرهنگی را تشریح نمود .
دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی نیز ایام رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) ، کریم اهل بیت ، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و ضامن آهو حضرت امام رضا(ع) به حاضرین در همایش تسلیت گفت  و از بانیان برگزاری این مراسم تجلیل به عمل آورد و گفت : این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای نماز همایش برگزار می شود از اهمیت بالایی برخوردار است چون یکی از  ارزش ها و آرمان های امام خمینی(ره)  حضرت آیت الله امام خامنه ای«مدظله العالی» پاس داشتن نماز در اقصی نقاط کشور بوده و هست .
وی افزود : آنچه ما می دانیم در  زندگی  های روزمره ی امروزی برای رسیدن به پست ، مکان و شهرت همدیگر را محو می کنیم تا به جایی برسیم ولی خداوند می فرماید : « أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ ؛ یعنی آنها كسانى هستند كه ایمان آورده و دلهایشان به یاد خدا آرامش مى‏گیرد، آگاه باشید كه تنها با یاد خدا دلها آرامش پیدا مى‏كند. »
دکتر سید راضی نوری سپس به کم توجهی بعضی از دستگاه ها نسبت به نماز اشاره کرد و عنوان نمود : یک روز به مقرر فرماندهی کل نیروی انتظامی کشور رفته بودم که مشاهده کردم از فرماندهان عالی رتبه تا سربازان به نماز و نماز جماعت بهای زیادی می دهند و همه نماز را به صورت جماعت برگزار می کردند اما در روزهای بعد که به چند دستگاه دیگر رفتم چنین شورو حال و استقبالی از فریضه ی الهی یعنی نماز را ندیدم .
نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی به فرامین مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده است اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اقامه ی نماز جماعت که موضوع بحث این همایش است در ردیف فرهنگ قرار دارد که ما به آن توجه ویژه ای نداریم  و دوستان ما خصوصاً روحانیون و طلبه ها می دانند  که برای اعزام یک روحانی به  روستا ها برای برگزاری نماز چه مشقتی را متحمل می شوند که عمده ترین مشکل آنها نداشتن هزینه ی ایاب و ذهاب برای رفتن به روستاهاست .
وی در ادامه اظهار داشت : برای فرهنگ سازی ابتدا من از شهرداری ها می خواهم که با نصب تابلوهای ویژه ی ترویج نماز گام اول را بردارد و از اداراتی نظیر آموزش و پرورش ـ تبلیغات اسلامی و فرزهنگ و ارشاد اسلامی انتظار دارم تلاش خود را بیشتر به کار گیرند تا مسابقات علوم قرآنی بین دانش آموزان ـ دانشجویان و هنرمندان به نحوه مطلوب برگزار شوند .
وی سپس به ستاد اقامه ی نماز و اداره اوقاف و امور خیریه گفت : شاید ما از نظر بنا مساجد زیبایی داشته باشیم اما همین مساجد همیشه باید خوش بو باشند و به سرویس های بهداشتی آنها توجه داشته باشند تا نمازگذار رغبتی داشته باشد که نماز خود را در مسجد به صورت جماعت به جا آورد .
نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی در پایان هزینه کردن برای نماز را واجب دانست و بیان نمود : ما اگر نتوانیم ده هزار تومان برای اعزام یک روحانی به روستا جهت اقامه ی نماز جماعت را تأمین نکنیم در واقع دشمنی را دل شاد کرده ایم که خود هزینه های کلانی را برای برگزار نکردن نماز جماعت می پردازند و من به عنوان نماینده ی شوش با توجه به قانون از هیچ گونه حمایت و مساعدتی دریغ نمی کنم .
حجت الاسلام والمسلمین کاظمی عضو  مرکز تخصصی نماز حوزه ی علمیه ی قم ، از وحشت شیطان از نماز سخنانش را آغاز کرد و عنوان نمود  :  وقتی که نماز ما حضور قلب لازم را نداشته باشد و جنبه ی صوری و ظاهری پیدا کند، آن گاه دل ، جولانگه شیطان می شود ؛ شیطان در قلبی وارد نمی شود که آن قلب جایگاه خدا باشد و در سرزمین نفس خورشید اخلاص و یقین طلوع کرده باشد . اما قلبی که شیطان با آن انس گرفته و آشیانه خود ساخته با الفاظ و اذکار از آن خانه دور نمی شود . چون استعاذه ( اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ) و بسم الله و مانند آن را از چنین گوینده ای جدی نمی گیرد. بلکه شاید از شنیدن آن به روی آن نماز گزار بخندد ، در نتیجه محور تقوا  ، خوشبختی و .... نماز است .
کاظمی  در ادامه همه چیز را مرتبط با نماز دانست و اظهار داشت : یک حوزه از حوزه های زندگی را می توانید پیدا کنید که نماز در آن نقش نداشته باشد ؟ قطعا پاسخ منفی است چون در هر گوشه ای از زندگی که مشکلی  داشته باشیم باید به صحیح بودن نمازمان شک داشته باشیم ، نمازگذار واقعی هیچ وقت بداخلاق نمی شود  و افسردگی به سراغش نمی رود و این را مطمئن باشید همیشه شیطان  از انسان هایی که نماز پنج گانه ی خود را با خلوص نیت و به صورت جدی بخوانند می ترسد و از آن ها همیشه فرار می کند .
آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در سخنانی کوتاه  در مورد به دانش آموزان و مسئولین  گفت : اگر شما این را بدانید که انسان شریف ترین عضو خود یعنی پیشنانی را برای اقامه ی نماز بر روی خاک که پست ترین مخلوفات خداونداست می گذارد و البته ما از خاک پاک و یا ترتب ائمه اطهار(ع) مهر را ساخته اند و ما بر آن پیشانی را میگذاریم و در مقابل پروردگار سجده می کنیم و چون امروزه بیشتر اماکن و مساجد با فرش و موكت مفروش است و نمی توانیم مشتی از خاک را برداشته و در جلوی روی خود بگذاریم به همین جهت خاک را به صورت فشرده کرده و به صورت مهر در می آوریم و بر روی آن سجده می کنیم. از طرف دیگر نیز چه بسا در همه جا سنگ یا خاك و یا چیزى كه سجده بر آن جایز است یافت نشود. و در واقع خداوند یکتا  به ما این درس را می دهد که از خاک به وجود آمده اید و نهایتاً به خاک هم برمی گردید .
سیدموسی بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان در همایش نماز و تعالی شهرستان شوش  گفت :  این جلسات برگزار می شوند تا ما بدانیم که خداوند از ما خواسته تا به نماز اهمیت بدهیم و فرهنگ اقامه ی نماز در کل ایران و خوزستان می بایست نهادینه شود و اگر ما مسئولین به ستون دینمان اهمیت بدهیم هم خداوند از ما راضی خواهد بود و هم خیرین به مسجدسازی رو خواهند آورد .
شایان ذکر است در این همایش ؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظمی عضو  مرکز تخصصی نماز حوزه ی علمیه ی قم ـحجت الاسلام والمسلمین سبحانی دبیر ستاد اقامه ی نماز استانداری خوزستان ، عزیز دانیالی مشاور استانداری در امور نماز ـ سید موسی بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان ـ حجت الاسلام و المسلمین بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان ـ آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ـ دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ـ رضا نجادی فرماندار ـ حجت الاسلام  علی سپهوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ـ حجت الاسلام بخشی رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان شوش ـ مسئولین ادارات ـ منتخبین نماز ادارات ـ خانواده ی معظم شهداء و اصحاب رسانه و مطبوعات حضور داشتند .
در پایان این مراسم به تعدادی از فعالان عرصه نماز در ادارات جوایز و لوح های یادبودی اهداء شد














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن